Як перевести дачу в житлову для прописки

Авторadmin

Як перевести дачу в житлову для прописки

Реєстрація місця проживання (прописка) і виписка з квартири

Prostopravo розповість про те, що змінилося в процедурі реєстрації місця проживання (прописки) і виписки з квартири в Україні.

Путівник за статтею

  1. Порядок реєстрації місця проживання
  2. Документи для реєстрації місця проживання (прописки)
  3. Реєстрація місця проживання дитини
  4. Порядок реєстрації місця проживання
  5. Зняття з реєстрації місця проживання (виписка)
  6. Реєстрація місця проживання у Дії
  7. Довідка про реєстрацію місця проживання (форма 13)

Реєстрація місця проживання в Україні: як пройти процедуру

Порядок реєстрації місця проживання

Всім громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантуються свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, встановлених законом. Реєстрація місця проживання або місця перебування особи або її відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.

Разом з тим, стаття 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання» встановлює обов’язок кожного громадянина України, а також іноземця або особи без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зареєструвати своє місце проживання протягом тридцяти календарних днів після прибуття на нове місце проживання. Батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження. Недотримання цих термінів тягне за собою адміністративну відповідальність (ст.197 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Реєстрація місця проживання здійснюється в день подачі документів. Одночасно з реєстрацією може бути проведено зняття з попереднього місця проживання.

У разі якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, реєстрація може бути здійснена за зверненням його законного представника або представника на підставі довіреності, посвідченої в установленому законом порядку.

Документи для реєстрації місця проживання (прописки)

Для реєстрації місця проживання потрібно звернутися до органу реєстрації (в тому числі через центр надання адміністративних послуг) і подати такі документи:

  • письмову заяву;
  • документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт).Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;
  • квитанцію про сплату адміністративного збору;
  • документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованому соціальному закладі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації;
  • військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

У разі подання заяви представником особи додатково подаються:

  • документ, що посвідчує особу представника;
  • документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

Реєстрація місця проживання за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Забороняється вимагати для реєстрації місця проживання подання інших документів.

Реєстрація місця проживання дитини

Реєстрація місця проживання дитини здійснюється за згодою обох батьків.

За бажанням батьків або одного з них перераховані вище документи можуть бути представлені органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, направляють зазначені документи органам реєстрації для реєстрації місця проживання новонародженої дитини.

Реєстрація місця проживання новонародженої дитини може здійснюватися також на підставі направлених органами соціального захисту населення даних, які зазначив законний представник, з яким постійно проживає дитина, в заяві про призначення допомоги при народженні дитини.

Порядок реєстрації місця проживання

Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою.У разі якщо людина проживає в двох і більше місцях, вона здійснює реєстрацію місця проживання за однією з цих адрес за власним вибором.За адресою зареєстрованого місця проживання ведеться офіційне листування і вручення офіційної кореспонденції.

У разі якщо нове місце проживання знаходиться в іншій адміністративно-територіальній одиниці, орган реєстрації після реєстрації такого місця проживання посилає повідомлення про зняття особи з реєстрації до відповідного органу реєстрації за попереднім місцем проживання в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої на підставі відповідних актів вносяться зміни до реєстру територіальної громади, зі збереженням попередніх даних, з подальшим внесенням цієї інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.Зазначені відомості за бажанням особи вносяться в документи, до яких вносяться відомості про місце проживання / перебування.Такі відомості вносяться безкоштовно.

Особи, які не проживають за адресою, зареєстрованою як місце їх проживання, більше одного місяця і які мають невиконані майнові зобов’язання, накладені в адміністративному порядку чи за рішенням суду, або призиваються на строкову військову службу і не мають відстрочки, або беруть участь в судовому процесі в будь-якій якості, зобов’язані письмово повідомити орган реєстрації про своє місцезнаходження.

Реєстрація та продовження реєстрації тимчасового перебування іноземців, осіб без громадянства здійснюються відповідно до законодавства про правовий статус іноземців та осіб без громадянства.

Зняття з реєстрації місця проживання (виписка)

Зняття з реєстрації місця проживання здійснюється на підставі:

  • заяви особи або її представника, що подається до органу реєстрації;
  • судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою;
  • свідоцтва про смерть;
  • паспорта або паспортного документа, що надійшов з органу державної реєстрації актів цивільного стану, або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку;
  • інших документів, які свідчать про припинення: підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства;підстав для проживання або перебування особи в спеціалізованому соціальному закладі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту;підстав на право користування житловим приміщенням.

Зняття з реєстрації здійснюється в день звернення особи.За заявою особи зняття з реєстрації може бути здійснено одночасно з реєстрацією нового місця проживання.

Зняття з реєстрації місця проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб, стосовно яких встановлено опіку чи піклування, здійснюється за погодженням з органами опіки і піклування.

Разом із заявою особа подає:

  • документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання.Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;
  • військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

У разі подання заяви представником особи додатково подаються:

  • документ, що посвідчує особу представника;
  • документ, що підтверджує повноваження особи як представника (законного представника).

Зняття з реєстрації місця проживання за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Реєстрація місця проживання у Дії

У людини, яка бажає зареєструватись та у всіх власників житла має бути картка платника податків (РНОКПП), Дія.Підпис та один із цифрових паспортів у Дії — ID-картка або закордонний паспорт.

Як змінити місце реєстрації в застосунку Дія:

  • зайдіть у Дію та натисніть Послуги – Зміна місця реєстрації;
  • виберіть потрібну послугу — Змінити своє місце реєстрації чи Зареєструвати іншу людину у своєму житлі;
  • перегляньте перелік відомостей, які знадобляться для отримання послуги, і натисніть Почати.

Щоб зареєструватися у власному житлі, потрібно:

  • вибрати адресу, за якою ви хочете зареєструватися;
  • перевірити або заповнити контактні дані та дані про військовий облік;
  • уважно перевірити заяву – підписати Дія.Підписом – сплатити адміністративний збір.

Щоб зареєструватися в чужому житлі, потрібно:

  • натиснути «У житлі іншого власника»;
  • перевірити або заповнити контактні дані та дані про військовий облік
  • поділитися QR-кодом або посиланням із власником
  • власник має обрати адресу, контактні дані та підписати заяву
  • уважно перевірити заяву – підписати Дія.Підписом – сплатити адміністративний збір

Щоб зареєструвати іншу людину у власному житлі, потрібно:

  • вибрати адресу, за якою ви хочете зареєструвати;
  • перевірити свої контактні дані;
  • поділитися QR-кодом або посиланням з людиною, яку реєструєте;
  • людина, яку реєструють, перевіряє дані та підписує заяву;
  • уважно перевірити заяву та підписати Дія.Підписом.

Заява буде надіслана до територіальної громади та опрацьована протягом 1 робочого дня. Про результат отримаєте сповіщення. А вже за добу місце реєстрації оновиться у документах у застосунку.

Читайте також:

Порядок переведення нежитлового приміщення в житлове

Відповідно до статті 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Однак, для того, аби використовувати нерухомість в якості житла воно повинно бути віднесено до житлового фонду.

Житловий фонд становлять житлові будинки та приміщення в них, віднесені до державного житлового фонду, громадського житлового фонду, житлового фонду житлово-будівельних кооперативів, приватного житлового фонду, а також житлового фонду соціального призначення. До житлового фонду не входять нежилі приміщення в жилих будинках, призначені для торговельних, побутових та інших потреб непромислового характеру (стаття 4 Житлового кодексу України).

Житлові будинки, квартири, інші житлові приміщення (об’єкти житлової нерухомості) призначаються і повинні бути придатними для постійного проживання в них громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових приміщень і гуртожитків. Для цього приміщення має відповідати вимогам законодавства до житлових об’єктів, встановленими ДБН В.2.2-15:2019 “Житлові будинки. Основні положення”.

Порядок переведення нежитлового приміщення в житлове

Переведення нежитлового приміщення в житлове є зміною його цільового призначення. На сьогоднішній день українським законодавством не встановлено чіткого механізму переведення нежитлового приміщення до житлового фонду.

До кого звернутися

На практиці вирішенням цього питання займаються органи місцевого самоврядування. Власник нежитлового приміщення має подати заявку до центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), який в свою чергу передає їх до департаменту містобудування та архітектури виконавчого комітету місцевої ради. Також власник має довести, що:

  • приміщення придатне для проживання;
  • оснащене системами вентиляції, водопостачання, каналізації, газопостачання, теплопостачання;
  • відповідає санітарним і гігієнічним нормам;
  • має захист від води й навколишнього середовища;
  • має допустимий рівень шуму, вібрації, електромагнітного поля тощо.

Перелік документів

Разом із заявою про переведення нерухомості до житлового фонду власник приміщення має подати наступні документи:

  • копію повідомлення, в якому балансоутримувач підтверджує, що власник повідомив його про намір змінити цільове призначення приміщення. Якщо балансоутримувач – власник будинку, застереження про погодження не подаються;
  • копію паспорта та реєстраційного номеру облікової картки платника податків;
  • копію документів, що підтверджують право власності;
  • копію технічного паспорта;
  • для багатоповерхових будинків – поверховий план;
  • проектну документацію (якщо планується зміна конфігурації приміщення);
  • фотографії помешкання;
  • інші документи (в залежності від генеральних планів населених пунктів).

Строк розгляду

Орієнтовний строк розгляду заявки становить 1-2 місяці залежно від регіону. За результатами розгляду документів орган місцевого самоврядування приймає рішення про надання або відмову у наданні дозволу на переведення нежитлового приміщення в житлове у письмовій формі. Рішення про відмову у наданні відповідного дозволу має бути мотивованим.

Громадяни відповідно до закону мають право на переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Рішення про переведення дачних і садових будинків у жилі будинки приймається відповідними органами місцевого самоврядування (стаття 8 1 Житлового кодексу України).

Судова практика

Див. також

Про автора

admin administrator