Skip to content

Херсонський Прес-Клуб

Джерело найактуальнішої інформації

  • Про нас
  • Фотогалереї
  • Анонси подій
  • Медіа реформи
  • Школа журналістики
  • Медіаграмотність
  • Фотогалереї
 
  • Home
  • 2022
  • Травень
  • 1
  • Головна сторінка

Про роботу ЗМІ без бухгалтера

On 2 тижні Ago
pressclubksua

Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ. На запитання відповідає медіаюрист проєктів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО. «Чи може реформоване ЗМІ у воєнний час офіційно працювати без бухгалтера? Чи можна юридично усі обов’язки та платежі здійснювати від імені директора?».

 – Так, може, i не тільки у воєнний час. Ці правовідносини врегульовані Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», «Порядком обліку платників податків і зборів», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, «Інструкцією про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків – резидентів і нерезидентів», затвердженою Постановою правління Національного банку України від 12 листопада 2003 року № 492 (у редакції постанови правління Національного банку України від 1 квітня 2019 року № 56).

   Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» покладає вирішення питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві на його власника або уповноважений орган (посадову особу) відповідно до законодавства та установчих документів. Саме керівник несе відповідальність за бухгалтерський облік і податкову звітність. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

   Частина 4 статті 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачає, що для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно, з дотриманням вимог цього Закону, обирає форми його організації. Однією з форм, передбачених цією статтею, є самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства (така форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах).

   Також у зв’язку зі звільненням бухгалтера необхідно подати відповідні зміни до облікових даних. Порядок внесення змін до облікових даних платників податків встановлено розділом ІХ «Порядку обліку платників податків і зборів». Пункт 9.3. цього Порядку передбачає, що «Платники податків – юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов’язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи до контролюючого органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви за формою № 1-ОПП або за формою № 1-ОПН з позначкою “Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку”. У разі надходження від державних реєстраторів відомостей про внесення змін до Єдиного державного реєстру щодо платників податків, а також надходження від платників податків заяв за формами № 1-ОПП, № 5-ОПП з позначкою «Зміни», “Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку” або за формою № 1-ОПН з позначкою «Перереєстрація, зміни», «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» контролюючі органи вносять відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та фіксують зазначені зміни в журналах за формами № 2-ОПП, № 7-ОПП».

Пункт дев’ятий Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків – резидентів і нерезидентів –  передбачає, що клієнт (юридична особа) подає до банку перелік осіб, які мають право розпоряджатися рахунком і підписувати розрахункові документи (далі – перелік). Перелік складається клієнтом у довільній формі або у формі, визначеній банком, та має містити такі обов’язкові реквізити: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) розпорядника рахунку та його підпис. Кількість розпорядників рахунку в переліку не обмежується. Для здійснення платежів тільки за підписом одного керівника потрібно замінити в банку діючу картку підписів, де зазначені керівник і бухгалтер, на картку, де буде тільки один перший підпис керівника.

Консультації надаються в рамках виконання проєкту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики».

Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – akardynal@ukr.net

In Головна сторінка

Навігація записів

Про погодження матеріалів, підготованих для ЗМІ
 Газета «Трудова слава» та інтернет-видання «Кавун.City»» – найбільш гендерночутливі видання в умовах воєнного квітня:
результати моніторингу

RSS Головне за день

  • Україна ініціює створення трибуналу щодо злочинів РФ
  • У ЄС розробили план відновлення України
  • Кабмін розширить допомогу постраждалим від війни
  • Евакуація з Азовсталі триває – Зеленський
  • Обмін чи полон. Як урятувати захисників Маріуполя
  • Вторгнення Росії в Україну. Онлайн
  • На Донбасі обстріляли понад 40 населених пунктів

Архіви

  • Травень 2022
  • Квітень 2022
  • Березень 2022
  • Лютий 2022
  • Січень 2022
  • Грудень 2021
  • Листопад 2021
  • Жовтень 2021
  • Вересень 2021
  • Лютий 2019
  • Листопад 2018
  • Жовтень 2018
  • Червень 2018
  • Травень 2018
  • Квітень 2018
  • Березень 2018
  • Лютий 2018
  • Січень 2018
  • Грудень 2017
  • Листопад 2017
  • Жовтень 2017
  • Вересень 2017
  • Серпень 2017
  • Липень 2017
  • Червень 2017
  • Травень 2017
  • Квітень 2017
  • Березень 2017
  • Лютий 2017
  • Червень 2015
  • Травень 2015
  • Квітень 2015
  • Березень 2015
  • Лютий 2015
  • Січень 2015
  • Грудень 2014
  • Листопад 2014
  • Жовтень 2014
  • Вересень 2012

Мета

  • Увійти
  • Entries RSS
  • Comments RSS

Зараз переглядають:

  • Головна сторінка
pressclubksua
On 2 тижні Ago

Угода мерів: як європейська ініціатива може змінити українські міста

  • Головна сторінка
pressclubksua
On 2 тижні Ago

Роздержавлення по-херсонськи

  • Головна сторінка
pressclubksua
On 2 тижні Ago

Юридичні консультації з питань роздержавлення ЗМІ. Як здійснити виділ редакції з комунального підприємства?

  • Головна сторінка
pressclubksua
On 2 тижні Ago

Про застосування РРО при наданні рекламних послуг в газеті за готівку. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

Всі права захищені 2021 | Theme: Telegram by Themeinwp