Чому однофазний двигун не має пускового моменту

Авторadmin

Чому однофазний двигун не має пускового моменту

Однофазний електричний двигун, як випливає з назви, працює від однієї фази змінного струму. Основним недоліком такого двигуна є відсутність пускового моменту, тобто здатність рухатися відразу після включення.

Пусковий момент – це сила, з якою двигун починає обертатися під час подачі на нього електричного струму. У однофазного двигуна відсутнє допоміжне поле, яке породжується третьою фазою трифазному двигуні. Саме цей момент формування допоміжного поля дає енергію до створення пускового моменту.

Крім того, однофазний двигун має лише дві обмотки: одну для основної фази та іншу для старту. Недостатня кількість обмоток та відсутність допоміжної фази призводять до відсутності пускового моменту.

В результаті однофазний двигун вимагає допомоги із зовнішнього боку, щоб увійти в роботу. Як правило, для пуску таких двигунів використовуються стартери або конденсаторні пристрої, які створюють додаткову фазу і створюють необхідний момент пуску, щоб двигун міг почати обертання.

Чому однофазний двигун не створює пускового моменту
Однофазний асинхронний двигун є найпростішим і найдешевшим у виробництві, але він має ключове обмеження – відсутність пускового моменту.
Пусковий момент двигуна – це момент, необхідний приведення його в рух з нерухомого стану. Він дозволяє подолати інерцію навантаження та розпочати роботу.
Основна причина відсутності пускового моменту однофазного двигуна полягає в тому, що він не створює обертове магнітне поле, необхідне для початку роботи.
Справа в тому, що однофазне живлення створює змінюється тільки величину струму, але не напрямок струму, що змінюється. Це призводить до того, що магнітне поле, що обертає, необхідне для виробництва пускового моменту, не виникає.
Натомість, однофазний двигун створює тільки статичне магнітне поле, яке не здатне створити достатній пусковий момент для приведення двигуна в рух.
Для того щоб подолати це обмеження, необхідно використовувати інші типи двигунів, такі як трифазний асинхронний двигун або синхронний двигун, які створюють обертове магнітне поле і мають пусковий момент.
Таким чином, однофазні двигуни зазвичай використовуються для невеликих навантажень, де пусковий момент не є критичним або пристроїв, яким не потрібно подолання інерції при запуску.

Ротор такого двигуна має короткозамкнену обмотку. Оскільки однофазний струм не створює магнітного поля, що обертається., однофазні двигуни не мають початкового, або пускового моменту, що обертає.

Чому пусковий момент однофазного асинхронного двигуна дорівнює нулю?

ПМ для ротора однофазного двигуна відповідає нулю, тому що одна обмотка створює два однакових по амплітуді магнітних поля тільки протилежних у напрямку, і сума їх векторів дорівнюватиме 0.

Чому дорівнює пусковий момент однофазного двигуна?

пусковий момент однофазного асинхронного електродвигуна дорівнює нулю.

Як перевірити працездатність однофазного двигуна?

Для перевірки однофазного двигуна продзвоніть робочу та пускову обмотки. Опір першої має бути у півтора рази нижчим, ніж другий. Наприклад візьмемо однофазний мотор з трьома висновками, що використовується в пральних машинах (частіше за старий зразок).

Навіщо потрібен конденсатор в однофазному двигуні?

Конденсатор – це пристрій, що підвищує ККД однофазного двигуна. Конденсатор забезпечує необхідну різницю фаз; Таким чином, двигун самостійно запускається і пробігs струм обмотки. Конденсатор збільшує коефіцієнт потужності, оскільки одна обмотка неспроможна сама виробляти RMF.

Про автора

admin administrator