Інтерактивні ігри з біології

Авторadmin

Інтерактивні ігри з біології

Інтерактивні вправи з біології для 8 класу (Матеріали до уроків)

представляю інтерактивні вправи з біології для учнів 8класу. Це філворди та вправи, створені з використанням Програми Word Art , тобто, Хмарослів до деяких тем.Засобами різноманітних інтерактивних ігрових ситуацій діти вчаться мислити, моделювати, творити. Пізнавати світ на власному досвіді цікавіше, ніж просто отримувати теоретичні знання про нього. Коли діти навчаються через навчання грою, вони впевнено намагаються вирішити складні питання. Тому саме інтерактивні методи навчання сприяють розвитку ключових компетентностей дітей різних вікових категорій.

Збірник дидактичних інтерактивних вправ з біології.

Інтерактивні дидактичні вправи, прийоми та методи, представлені у даному збірнику, можна використовувати вчителю на уроках біології в 6-11 класах з метою активізації навчально – пізнавальної діяльності учнів та підвищення їх мотивації до навчального процесу на різних етапах уроку

ГУЛЯЙПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ТЕМИРІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ»

ПІДГОТУВАЛА ВЧИТЕЛЬ БІОЛОГІЇ

ТЕМИРІВСЬКОЇ ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ

ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ТИЩЕНКО ОЛЕНА ПЕТРІВНА

2021 РІК

ПЕРЕДМОВА

Якщо запастися терпінням і

то посіяне насіння – знання неодмінно дасть добрі сходи

Леонардо да Вінчі

Інтерактивне навчання – це навчання в режимі діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного вирішення навчальних завдань, розвитку особистісних якостей учнів. Інтерактивних технологій на сьогодні є дуже багато. У зв’язку із реформуванням системи освіти, переосмисленням змісту і завдань навчання перед вчителем постає безліч питань, та головні з них такі:

– Яким чином навчити дитину любити навчатися?

– Як стимулювати її до активного пізнання?

– Як саме створити умови для розвитку і реалізації особистості?

Виникає проблема: як побудувати свій урок, щоб він одночасно забезпечував:

• відповідність вимогам сучасних освітніх технологій;

• забезпечення відповідно до вимог програми наукового рівня подачі навчального матеріалу; і в той же час:

• був цікавим, захоплюючим;

• був ефективним і результативним;

• був зорієнтований на розвиток творчого потенціалу учнів.

Необхідність підтримувати стабільну мотивацію навчання школярів змушує вчителя шукати більш сучасні засоби й методи навчання. Одним із таких засобів є застосування інтерактивних методів навчання. Кожна дитина повинна під час уроку почувати себе успішною, отримувати задоволення від навчання. Тому і завдання повинні бути такими, які сприяли створенню ситуації успіху. Інтерактивне навчання біології здійснюється на уроках за принципом педагогіки співпраці, де вчитель є організатором навчання, посередником між учнем і його соціальним досвідом. Воно сприяє створенню умов для активності, ініціативності, творчої діяльності учнів.

Вважаю, під час переходу до інтерактивних форм навчання в біології змінюється, насамперед, ставлення дітей до предмета, спрацьовує основний закон засвоєння знань: сприйняття – осмислення – запам’ятовування – практичне застосування. Адже, коли учень не просто прослуховує матеріал, а й сам активно працює – намагається знайти логічне пояснення того чи іншого явища і пояснити своєму товаришу свою точку зору – це і є найголовніша мета інтерактивного навчання. На мою думку, саме інтерактивні технології потребують застосування школярами складних умінь і навичок: дискутувати, висловлювати свою позицію, працювати в групі тощо. Найважливіша особливість інтерактивного навчання в тому, що процес навчання відбувається в груповій спільній діяльності.

Окремі теми курсу біології дають можливість провести урок у формі циклу інтерактивних вправ. Застосування інтерактивних форм та методiв навчання на уроках біології дають мені змогу орієнтуватись на особистість учня як на суб’єкта навчання, не привчати учня до єдино правильних істин, до одноманітного бачення світу, а розвивати в дітей прагнення мислити під час розв’язання проблеми, діяти. Упровадження інтерактивних технологій навчання сприяє розвитку навичок критичного мислення та пізнавальних інтересів учнів, кращому засвоєнню матеріалу, бо впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю. Під час використання цих технологій діти почувають себе впевнено, вільно висловлюють свої думки і спокійно сприймають зауваження, адже вони є активними учасниками навчального процесу.

Пропоную кілька видів розроблених мною на основі аналізу досвіду колег інтерактивних вправ, прийомів, методів, які використовую у педагогічній діяльності на своїх уроках біології.

В атмосфері довіри та взаємодопомоги легко робити відкриття, усвідомлювати важливість здобутих знань. Саме за таких умов можливе виховання особистості, підготовленої до майбутнього, у якому необхідно розв’язувати проблеми та приймати конкретні рішення.

Вправа «МОРСЬКИЙ БІЙ»

Знання людини складаються з понять, які установлюються наукою та словесно виражаються через терміни. «Термін – це слово чи словосполучення, що є назвою визначеного поняття певної спеціальної галузі науки, техніки, мистецтва». Правильно сформульовані поняття надають нашому мисленню чіткості й ясності. Поняттями людина мислить. Думка відбиває реальний світ і на шляху від незнання до знання проходить ряд стадій, етапів. Ці прості істини повинен добре засвоїти як вчитель так і учень. Мотивація для успішного формування біологічних понять в учнів основної школи (6-9 класи) відбувається за умов впровадження експериментальної методики формування біологічних понять на різних етапах чуттєвого і логічного пізнання, систематичного застосування прийомів роботи з біологічними термінами і використання системи різнорівневих навчальних завдань, враховуючи вікові особливості учнів. Вправа «Морський бій» сприяє активізації навчального процесу щодо засвоєння учнями біологічних понять завдяки використанню наочності. Діти отримують ігрове поле із термінами з певної теми, задають відповідну координату однокласнику, який, повторивши її, називає відповідний термін і дає його визначення. Потім, зазначає для наступного учасника свої координати. Таким чином, учні класу ланцюжком повторюють визначення біологічних понять заданої теми. «Золота рибка» може надавати допомогу тому, у кого виникають затруднення із знаннями понять. БІОЛОГІЯ , 9 КЛАС

Про автора

admin administrator