Хто стежить за станом доріг

Авторadmin

Хто стежить за станом доріг

Матрос

Матрос — той, хто працює на військово-морському, цивільному або торговому судні.

Що робить матрос

Матрос несе вахту на містку: тримає курс судна, стежить за навколишньою обстановкою, слідкує за навігаційними приладами та виконує накази офіцера або капітана. Може нести радіовахту та контролювати радіоефір. Несе палубну вахту біля трапа: контролює потік людей та стежить за майном на судні під час його зупинки в порту.

Матрос також швартує судно, ставить його на якір та знімає його з якоря. Він керує палубними механізмами, стежить за технічним станом судна, за необхідності фарбує, ґрунтує корпус, промиває та змащує механізми, гаки, якір, лебідки, миє палубу та корпус. Також він підтримує чистоту на палубі та всередині судна, миє ілюмінатори, може виконувати дрібний ремонт. Матрос також виконує доручення боцмана та помічників капітана.

Крім того, матрос готує приміщення та обладнання для прийому чи відправки вантажів, а також вантажить, розвантажує, кріпить та розкріплює вантажі.

Виділяють декілька спеціальностей:

Старший матрос — підпорядковується боцману, несе вахту, працює з палубними пристроями, стежить за станом устаткування судна (рятувальний жилетів, брезенту, інстументів, ламп, ліхтарів тощо).

Матрос I класса — несе вахту, керує штурвалом, займається вантажами, стежить за чистотою, займається технічним обслуговуванням корпусу судна, керує рятувальними та робочими шлюпками (спуск, підйом), стежить за справністю роботи різних видів вогнів судна, протипожежних, аварійних, рятувальних засобів. Виконує малярні та інші судові роботи. Підпорядковується старшому матросу.

Матрос II класса — несе вахту, займається вантажами та приміщеннями для вантажів, несе вахту, стежить за чистотою на палубі та у внутрішніх приміщеннях, бере участь у судових роботах, займається технічним обслуговуванням корпусу судна, швартує корабель. Підпорядковується старшому матросу.

Матрос — несе вахту на містку, підтримує чистоту, виконує дрібний ремонт, допомагає старшому за званням.

Пожежний матрос — стежить за пожежною безпекою на судні.

Матрос-водолаз — виконує водолазні роботи.

Скільки отримує матрос

Зарплата моряка різниться в залежності від досвіду, посади, тривалості рейсу, типу судна, типу вантажу, роботодавця. Частіше за все це — сезонна робота.

Які навички потрібні матросу

  • Вміти користуватися палубною технікою, засобами зв’язку, якірними пристроями.
  • Розуміти показання пристроїв судна (радар, ехолот, анемометр, гірокомпас тощо), вміти вести судно вручну.
  • Знати та використовувати правила попередження зіткнення суден.
  • Володіти англійською мовою.
  • Вміти користуватися рятувальними засобами та аварійною сигналізацією.
  • Вміти користуватися сигнальними прапорцями та подавати світлові сигнали.
  • Вміти виконувати малярні, такелажні та парусні роботи.
  • Знати, як в’язати морські вузли.

Переваги та недоліки в роботі матроса

    • Подорожі. Професія дозволяє багато подорожувати у різні міста та країни світу.
    • Є можливість кар’єрного росту.
    • Практика іноземних мов (для тих, хто працює на суднах, що ходять у різні країни та континенти).
    • Висока оплата праці. Є можливість впливати на рівень свого заробітку за допомогою підвищення кваліфікації.
    • Довга відпустка. У матросів відпустка може тривати до пів року після рейсу.
      • Можливі некомфортні умови праці. За будь-яких погодних умов (сильний вітер, шторм або висока спека) та хитавиці потрібно виконувати свої обов’язки.
      • Ізоляція. Більшу частину часу потрібно знаходитися в оточенні одних і тих же людей, на відстані від друзів, родичів чи близьких.
      • Фізично важка праця. Треба постійно стежити за технічним станом судна та підтримувати лад на кораблі.
      • Можлива робота з небезпечними вантажами на суднах. Нерідко робота пов’язана також із шумом та пилом, що може позначитися на здоров’ї.

      Як самі матроси оцінюють свою професію

      За даними опитування Work.ua серед зареєстрованих шукачів із досвідом роботи матросом.

      За станом доріг можна буде стежити через смартфон

      Служба автомобільних доріг України (Укравтодор) запускає онлайн геоінформаційну систему, за допомогою якої можна буде відстежувати стан дорожнього покриття та ремонту доріг. Про це повідомляє delo.ua.

      Що це дасть

      • На думку експертів, це допоможе зменшити вплив людського фактору і збільшити прозорість процесів, пов’язаних з покращенням стану доріг в Україні.

      Геоінформаційна система буде наповнюватися інформацією про дорожнє покриття і автоматично визначати, чи потрібен ремонт дороги, скільки він може коштувати, яка стадія ремонту дорожнього покриття і хто виконує роботи.

      Крім цього, планують створити карту доріг, яка буде показувати стан проїзду та роботу дорожньої галузі на тому чи іншому відрізку дороги в зимовий період. Онлайн-карту планують представити 24 серпня 2019 року.

      Кредитні картки для водіїв

      Адмініструвати систему буде держпідприємство дорожнього зв’язку, інформаційного забезпечення та автоматики «Укрдорзв’язок».

      Раніше повідомлялося, що при формуванні проекту держбюджету на 2020 рік Кабмін запропонує збільшити обсяг фінансування дорожніх робіт до 75 млрд грн.

Про автора

admin administrator