Коли машина вважається прогрітою

Авторadmin

Коли машина вважається прогрітою

Як зрозуміти, що гріється автомобіль: ознаки. Чому кипить двигун автомобіля: причини його перегріву

Перегрів двигуна — поширена проблема, з якою стикаються автолюбителі, як в літній, так і зимовий час. Звичайно, випадків виникнення подібної проблеми влітку набагато більше, ніж в холодну пору року. У цій статті ми розглянемо основні причини, по яким закипає двигун автомобіля.

Як довідатися, що машина гріється: ознаки перегріву автомобіля

  • Основною ознакою перегріву є детонаційні звуки, їх ще називають «стукають пальці». Насправді це невірне твердження. Це ніщо інше як микровзрывы, що відбуваються в процесі згоряння палива. Тобто паливо не горить звичайним чином, а супроводжується микровзрывами. Такі звуки дуже часто прослуховуються при різкому натисканні на педаль газу або після тривалої зупинки, при спробі різко рушити з місця. Це перша ознака, яка свідчить про те, що система перегрівається.
  • Зверніть увагу на панель. Справа в тому, що автолюбителів зі стажем взагалі рідко дивляться на неї. Водії, які тільки почали свій рух на автомобілі, туди теж не дивляться, тому що стежать за дорогою або за рівнем палива. Робочою температурою є 85-95 градусів. При підвищенні нагріву допускається короткочасний показник 100-105 градусів. Постійний нагрів вище 105 градусів говорить про те, що залізний кінь перегрівається, необхідно приймати термінові заходи. Абсолютно неправильно повністю зупинити, заглушити мотор. Ви тільки погіршить ситуацію. Діяти необхідно дещо по-іншому.
  • Ще однією ознакою перегріву є поява пари. Але в такому разі проблема справді серйозна, оскільки доведеться негайно заглушити мотор, щоб перешкоджати подальшому появу поломок в залізному коні.

Причини перегріву двигуна автомобіля

Насправді причин величезна кількість.

Поширені причини перегріву:

  • Недостатній рівень масла. Причиною може бути неправильний догляд, коли господар не стежить за рівнем масла, або машина просто непомірковано «жере» масло, або забилася сітка маслоприемника, або неправильна робота датчика, згортання масла, від того що залили не ту марку, збій в роботі маслонасоса, погана подача масла в двигун при частих великих прискореннях.
  • Невелика кількість охолоджуючої рідини. Це трапляється в тому разі, коли антифризу дуже мало. Тобто ви забули вчасно замінити і його кількості недостатньо для омивання всієї паливної системи. Вона не встигає вчасно охолоджуватися. При цьому нерідко трапляється, коли спостерігається текти. Її досить просто виявити, якщо вона зовнішня, бо як антифриз пофарбований у яскраві кольори. Виявляється у вигляді мокрого плями після тривалої стоянки авто. Якщо ж текти внутрішня, то її виявити набагато складніше, і без допомоги техобслуговування не обійтися.
  • Забруднення радіатора. Відбувається в основному із-за того, що комахи просто забиваються в сітку. Тому час від часу не забувайте продувати стисненим повітрям сітку радіатора.
  • Використання неякісного палива. Застосування бензину з низьким октановим числом призводить до перегрівання системи і зниження працездатності. Тому намагайтеся заправлятися в одному і тому ж місці, причому бензином з хорошими показниками. Не економте на своєму автомобілі.
  • Погана якість охолоджуючої рідини. Про те як вибрати антифриз, і який з них краще, можна дізнатися з цієї статті. Дійсно, від охолоджуючої рідини залежить дуже багато. Якщо ви використовуєте старий Тосол, то через 2 роки весь захисний шар, який створений за допомогою неорганічних солей, просто облітає і трубки стають голими. Або ж навпаки, може накипать товстий шар солей, який перешкоджає нормальному охолодженню системи автомобіля і теплопровідності. Радимо використовувати сучасні рідини, виходячи з марки вашого залізного коня.
  • Знос поршнів. Справа в тому, що при зносі деталей двигуна спостерігається дуже високий тиск. З-за цього з’являється компресія всередині системи, яка веде до перегріву. При заміні поршнів ситуація поліпшується, і система добре охолоджується.

Чому кипить двигун?

  • Причиною закипання двигуна служить порушення в роботі вентилятора або ж його поломка. Справа в тому, що в старих моделях вентилятор взагалі відсутня. Але в більшості випадків цей сайт є, що сприяє охолодженню. Найцікавіше, що на трасах при високій швидкості руху, проблема перегріву при недостатній роботі вентилятора відсутня. Це пов’язано з тим, що система продувається сама собою, завдяки сильному руху вітру. Виникає проблема в основному при знаходженні в пробках або під час різкого старту, після тривалої зупинки.
  • Проблема може спровокувати знос помпи. Всередині автомобіля є спеціальний насос, який ганяє охолоджуючу рідину по колу. Якщо ж зношується крильчатка цього насоса, тобто сили недостатньо, для того щоб нормально здійснювати охолодження системи. Завдяки цьому двигун закипає.
  • Поломка термостата в залізному коні. Існує спеціальна система, яка має два кола охолодження: малий і великий. Відразу йде охолодження по малому колу, а потім за великим. При поломці термостата немає сигналу про те, що необхідно давати охолодження на великий круг. Завдяки цьому вся система закипає. Єдиним виходом є заміна термостата.
  • Причиною поломки може служити вихід з ладу датчика температури. Досить банальна причина, коли система на датчиках має нормальну температуру, але двигун кипить. Це говорить про те, що несправний сам датчик контролю температури. Його потрібно замінити, він не реагує і не подає охолоджуючу рідину при нагріванні системи.

Незважаючи на гадану складність системи автомобіля, вона є дуже простий. В основному всі поломки, які спровоковані перегрівом і закипанням двигуна, пов’язані з неполадками в роботі охолоджувальної системи. Тому проблему необхідно шукати в поршнях, насосі, а також рідини для охолодження.

Чи потрібно прогрівати двигун автомобіля?

Питання, чи потрібно прогрівати двигун, викликає чимало суперечок серед автолюбителів. Деякі водії вважають, що це марна трата палива, а деякі автомобілісти впевнені, що без прогріву виїжджати зовсім не можна. У деяких країнах прогрівання не дозволяється навіть узимку (наприклад, у Німеччині, де це вважається неекологічним), однак у нашій країні таких заборон немає, тому кожен обирає сам для себе. З’ясуємо, чи потрібний прогрів мотора, чи є у нього переваги, і як це правильно робити.

Чи потрібно прогрівання?

Абсолютно правильна і суворо індивідуальна відповідь на це питання можна дати, лише знаючи наступні вихідні дані:

  • Який двигун у вашого автомобіля – бензиновий чи дизельний;
  • Який тип упорскування використовується – карбюратор, моноінжектор або розподілений упорскування;
  • Атмосферний або турбований двигун встановлений на вашому авто.

Щоб відповісти на питання, чи потрібно прогрівати дизель, важливо також знати, яка система подачі палива використовується – звичайна або Common rail.

Загалом, прогрів таки рекомендується застосовувати для бензинових двигунів. Високі обороти та велике навантаження для холодного двигуна надзвичайно шкідливі, і можуть завдати непоправної шкоди. В результаті прогріву олія розігрівається і “розганяється” каналами та фільтром. Олія на холоді густіє, тому рух її каналами утруднений.

У разі дизеля ситуація дещо інша. Завдяки ефекту самозмазування палива такі двигуни менш вимогливі до прогріву. Однак дизель за визначенням погано функціонує на високих оборотах, і різкий старт у такому режимі без прогріву може бути згубним. Тому прогрів за низьких температур як мінімум не зашкодить.

Чи потрібно прогрівати автомобілі з АКПП?

У деяких випадках прогріву вимагає і автоматична коробка передач, яка за складністю пристрою та дорожнечею ремонту – далеко не останній агрегат в автомобілі. Їй потрібно почати рух на низькій швидкості та передачі (про це вона подбає сама) і рухатися перші кілька хвилин (приблизно 1-2 хвилини на кожні -10 градусів, тобто при -15 градусах – 3 хвилини) повільно та плавно. Переходити в нормальний режим руху можна лише переконавшись, що коробка “прокинулася” і вийшла на робочий режим. На відстані це – приблизно 500-1500 м, залежно від погоди.

Скільки потрібно прогрівати двигун?

Ще одне поширене питання – скільки потрібно прогрівати дизель та бензин. Тут також все індивідуальне. Можна навести лише усереднені значення та рекомендації, які можуть застосовуватись до обох типів двигунів:

  • від 0 до -5. -7 градусів – легкий прогрів 1-2 хвилини, потім плавний початок руху;
  • від -7. -10 до -15. -20 градусів – 3-5 хвилин прогріву, потім – плавний початок руху;
  • Нижче -20 градусів – не менше 5-7 хвилин.

Якщо ж на вулиці температура вища за 0 градусів, необхідність прогрівання палива відсутня. Тому прогрівання влітку – марна трата пального.

Як правильно прогрівати двигун?

Прогрів двигуна – справа нехитра. Вам потрібно просто запустити мотор і якийсь час перед початком поїздки почекати, поки він працює на холостому ходу. Наприклад, витратити цей час на очищення авто від снігу.

Перед тим як прогрівати машину, рекомендується вимкнути усі споживачі тепла. В тому числі систему опалення салону та обігрів скла. Це дозволить прискорити процедуру, оскільки будь-яка система опалення забирає необхідне їй тепло із системи охолодження двигуна. Зачекайте трохи, поки рідина циркулюватиме по малому колу (без печі), і мотор грітиметься швидше. Чим більш форсований мотор (що вище питома, з 1 л, потужність, вищий тиск турбонаддува), тим більше часу йому знадобиться нормальний прогрів і вихід на робочий режим в холодну погоду без шкоди для нього.

Чи можна їхати без прогріву?

Безперечно, і деякі водії так роблять. Однак тут важливо врахувати нюанс із оборотами. Рекомендації тут такі:

  • На початку поїздки рухайтеся на низьких оборотах, не перевищуючи позначки 1500 об/хв;
  • Чим холодніша погода, тим довше треба рухатися в такому режимі. При невеликому мінусі, достатньо 2-3 хвилин, якщо мороз сильний – не менше 5 хвилин.

Таким чином, ви фактично прогріваєте автомобіль на ходу. У такому режимі двигун встигає розігріти олію та налагодити її нормальну циркуляцію, після чого можна давати підвищені обороти.

Коли прогрівання “на ходу” заборонено?

Використовувати прогрівання на ходу категорично заборонено для автомобілів із турбованими двигунами. Турбіна запускається за певної частоти обертання коленвала. Рухаючись низькими оборотами, ви не запускаєте турбіну. Відповідно двигун не охолоджується. Це призводить до перегріву та “короблення” ГБЦ, а отже, до дорогого ремонту.

Чи можна прогріти двигун без запуску?

Сучасні виробники автомобілів випускають рішення для прогріву двигуна без фактичного запуску. Наприклад, це можуть бути передпускові обігрівачі Вебасто та Ебершпехер. Такі пристрої вимагають певної кількості палива (200-300 грам) для роботи, але при цьому споживання однаково нижче, ніж при прогріванні з пуском.

Також є пристрої електричного прогріву. Вони працюють від звичайної розетки. Незручність у необхідності тягнути і потім прибирати назад провід не така вже й велика. Зате ви відразу отримуєте теплий двигун з ранку та миттєве прогрівання салону від нього. Таке рішення знижує знос двигуна.

Таким чином, кожен вибирає для себе кращий метод – стандартний прогрів перед поїздкою, на ходу або за допомогою спеціалізованих засобів. Тим не менш, прогрівати двигун у холодну погоду все-таки рекомендується. Якщо ви цього не робите – протягом перших хвилин потрібно експлуатувати авто у щадному режимі, щоб невелика економія палива не стала причиною дорогого ремонту.

Про автора

admin administrator