На чому заробляють сайти агрегатори

Авторadmin

На чому заробляють сайти агрегатори

На чому заробляють сайти агрегатори

В продовження рубрики користувацьких кейсів, розглянемо ще один спосіб використання Serpstat для бізнесу. Щодня наші користувачі апробують звіти платформи для різних завдань та вигадують нові нестандартні методи використання даних. Розглянемо докладніше ще одну сферу застосування Serpstat, в рамках створення та розвитку різноманітних агрегаторів.

Сайт-агрегатор — ресурс, який збирає, агрегує дані з певної тематики. Головне завдання такого сайту — надати максимум інформації, за запитом користувача. Виділяють кілька різновидів сайтів, які зазвичай асоціюються з такими ресурсами: агрегатори товарів або послуг, прайс-агрегатори, класифайди, маркетплейси, агрегатори відгуків, різноманітні біржі та каталоги.

Великі агрегатори отримують більше трафіку з органіки та створюють умови для жорсткої конкуренції середньому бізнесу, але водночас — допомагають розвиватись малому. У цьому юз-кейсі ми торкнемося особливостей просування таких сайтів та розглянемо можливості, які відкриває перед ними Serpstat.

Існує велика кількість агрегаторів, які мають характерні риси, залежно від тематики. Це дозволяє визначити окремі категорії таких сайтів, розглянути особливості їх функціонування.

Агрегатори новин, такі як Feedly, відображають дані про події, пов’язані з певною темою, залежно від інтересів користувача. Такі ресурси збирають інформацію в соціальних мережах, зі стрічок новин або спціалізованих сервісів, а заробляють, як правило, на рекламному трафіку.

Товарні агрегатори (маркетплейси), працюють на E-commerce, відображають дані про широкий спектр товарів, а іноді — спеціалізуються на певних нішах. Товарні агрегатори дозволяють відвідувачу обрати відразу декілька товарів на одному ресурсі, не порівнюючи пропозиції різних інтернет-магазинів, а також швидко вирішити питання з доставкою та оплатою. Заробіток таких сайтів формується з реклами, оголошень та пропозицій внутрішніх інтернет-магазинів.

Власники компаній, які надають певні послуги, можуть отримувати значну частку трафіку від спеціалізованих агрегаторів, що поширюють купони на знижки. Такі сайти дозволяють бізнесам отримати ефективну рекламу, тому подібна співпраця вигідна навіть з урахуванням акційних цін та спеціальних пропозицій.

Ще один вид подібних ресурсів — партнерські агрегатори як зручний канал продажів, який виступає гарантом для обох сторін. Розміщення в Kiwi гарантує, що авіакомпанія реалізує більше квитків та мінімізує ризики при скасуваннях та поверненнях. Власники готелів охоче співпрацюють з Booking, а невеликі хостели та апарт-готелі з Airbnb, щоб отримати захист від значних збитків.

Сайт-агрегатор, що складається з С2С контенту, груп оголошень за тематикою, як правило, відноситься до так званих «класіфайдів». UGC (user-generated content) контент, згенерований користувачем, становить основну масу семантики агрегаторів, тому парсити та обробляти дописи з таких сайтів слід особливо ретельно.

Той самий UGC контент у формі відгуків допомагає зростати та розвиватися окремим видам агрегаторів – сайтам, що спеціалізуються на відгуках, як от Trustpilot чи Tripadvisor.

Слід також згадати сайти-агрегатори для приватних послуг, наприклад для продажу автомобілів, оренди нерухомості, фрілансу та послуг репетиторів (Preply).

Як бачимо, тематика агрегаторів безмежна, а нові ідеї та віяння допомагають розвивати цей напрямок для отримання прибутку, пропорційно до рівня вирішення завдань та задоволення потреб користувачів.

Як агрегатори взаємодіють з бізнесами та пошуковими системами?

Секрет успішного просування агрегаторів пов’язаний із широким спектром семантики за темами та максимально повною структурою сайту. Як правило, обсяг агрегаторів значний і вірогідність наявності сторінки, оптимізованої під певний запит, навіть низькочастотний, досить висока. Позиції підвищуються, якщо користувач знаходить потрібну інформацію на сайті проєкту-агрегатора. Таким чином збігається пошуковий інтент та товарна пропозиція на сайті, збільшується спектр запитів, за якими ранжується сайт.

Додаткова перевага у ранжуванні таких сайтів — час перебування на сайті. Так, пошукова система вважає, що агрегатор ефективно вирішує проблему користувача та допомагає з користю провести час. За рахунок великої кількості корисного контенту (якісного опису товару, відгуків, додаткових матеріалів), відвідувач може знайти все необхідне для прийняття рішення.

Проте, така успіщність значно залежить від технічних показників і внутрішньої оптимізації. Технічні вимоги до агрегаторів:

  • зручна навігація;
  • швидке завантаження;
  • повнота даних;
  • зрозуміла структура;
  • мультимовність;
  • тайтли та мікророзмітка;
  • наявність мобільної версії;
  • відсутність битих посилань.

Вебдизайн Блог

Сервіси і агрегатори в пошуковій видачі: як їх обійти звичайному сайту

Алгоритми пошукових систем виводять у ТОП авторитетні сайти, проте перші рядки видачі найчастіше займають агрегатори. Сайти-агрегатори дозволяють користувачам швидко знайти відповідь на питання, з яким вони прийшли в пошукову систему, тому платформи мають пріоритетні позиції. Чи можна новим сайтам обігнати агрегатори в пошуковій видачі, або ж це нерівна боротьба? Розповідаємо про те, як звичайному сайту потрапити в ТОП і що робити, якщо нічого не виходить.

Чому пошукові системи віддають перевагу власним продуктам і агрегаторам

Представники компанії Яндекс акцентують увагу на тому, що агрегатори – це сайти, які на 100% відповідають вимогам алгоритмів ПС. Вони дозволяють користувачам отримати чітку відповідь на поставлене питання, побачити релевантну інформацію і істотно скоротити час пошуку. Юзер відразу бачить пропозиції тисяч магазинів, може порівнювати ціни і характеристики товарів, вибираючи найкраще на одному майданчику.

Ще одна причина популярності агрегаторів – відсутність унікальних торгових пропозицій, що характерно для нових сервісів. Пошукові боти, як і звичайні користувачі, не відзначають нічого примітного. Немає причин виводити новий сервіс в ТОП: він нічим не відрізняється від інших. Рекомендується працювати в напрямку підвищення доданої цінності: переваг, які юзеру не може дати інший майданчик.

Представники Яндекс відзначають, що сервіси ПС мають дуже високу додаткову цінність. Користувачам все одно, в якому джерелі вони знайдуть відповідь на питання, однак до сервісів Яндекс юзери відчувають більше довіри, ніж до молодих сайтів.

Інші причини популярності

Вимірювані фактори – другий момент, на який варто звертати увагу після рекомендацій представників Яндекс. Якщо забути про те, що ПС віддають перевагу агрегаторам і власним сервісами, то можна згадати про формулу ранжування, вшиту в алгоритм ПС. Розглянемо основні фактори, що впливають на позиції у видачі.

Поведінкові фактори

Поведінкові фактори – це дії, які юзер виконує на сайті або сторінці після переходу. Якщо він відразу ж закриває сторінку, то вона може бути нерелевантною або повільною, якщо не переходить за внутрішніми посиланнями – спостерігаються проблеми з перелінковкою. І тут звичайні сайти істотно програють агрегаторам, які мають велику кількість сторінок, функцій і контенту. На сервісах-агрегаторах користувачі проводять багато часу і виконують переходи, що обумовлено порівнянням пропозицій різних магазинів або компаній. Багато контенту і можливостей – це рівноцінно динамічному зростанню поведінкових факторів, чим не може похвалитися молодий сайт.

Релевантність

Багато власників бізнесу не реєструють свої компанії в Яндекс.Каталозі і Google Мій Бізнес, тому в контактному розділі можуть бути відсутні важливі дані: адреси, карта проїзду, додаткові точки продажів, інша інформація. Під час реєстрації в агрегаторах цю інформацію компанія додає обов’язково, що робить каталоги розглянутих ресурсів більш деталізованими і релевантними. Алгоритми пошукових систем враховують такі дрібниці, тому піднімають сервіси в ТОП через релевантність, актуалізацію даних і абсолютну відповідність запитам юзерів.

Профіль посилання

Експерти в галузі оптимізації впевнені в тому, що пошукові системи просувають власні сервіси самостійно, використовуючи приховані інструменти. Однак все не так просто: посилальний профіль великих компаній, відеохостингів і маркетплейсів може перевищувати 1 мільйон беклінків, що робить позитивний вплив на позиції. Якщо звичайний комерційний або інформаційний сайт отримає такий обсяг зворотних посилань, розміщених на авторитетних ресурсах, у блогах, на особистих сторінках, то він теж зможе зайняти перші рядки пошукової видачі. Через багатий посилальний профіль з агрегаторами дуже складно змагатися, тому багато сіошників йдуть простішим шляхом: приєднують сайти до сервісів, щоб забезпечити виручку, замовлення та підвищення інших комерційних показників.

Оптимізація пошуку у стилі SSO

Сервіси і агрегатори занадто витісняють з органічного пошуку звичайні сайти, що стало поштовхом до появи нового виду оптимізації. SSO – термін, який зараз використовують представники «Ашманів і Партнери», він позначає просування сайту в пошуковій видачі, але через платформи, що займають пріоритетні позиції в ТОП за релевантними запитами.

Для повного розуміння нового напрямку потрібно підготувати стратегію розвитку і скласти план, а також зрозуміти, з чого в поточній ситуації складається ТОП пошукової видачі. Власні сервіси ПС і агрегатори мають перші позиції, під ними розташовуються звичайні сайти. У зв’язку з цим бізнес повинен орієнтуватися на лідерів, працювати з SSO він зможе із залученням наступних майданчиків:

  • сайти-відзовики, такі як «Отзовик», IRecommend, інші;
  • сервіси, що є власністю ПС. Мова йде про YouTube, Яндекс.Маркет, Яндекс.Дзен та інші майданчики, що мають пріоритетні позиції за великою кількістю запитів;
  • сайти-агрегатори – від «Озон» до українського маркетплейсу «Розетка».

При виборі майданчиків варто орієнтуватися на країну, в якій просувається бізнес. Вибирайте сервіси і агрегатори, які переважають у пошуку не тільки по вашій країні, але і по регіону.

Як виконується просування в сервісах

Для просування необхідно виконати підготовчі роботи:

  • провести збір семантичного ядра, використовуючи підбірники ключових слів згідно з регіоном або країною;
  • виконати аналіз сервісів, які стабільно відображаються в ТОП-10 за релевантними ключовими словами, що становлять цінність для вашого бізнесу;
  • визначити тип контенту, який підтримує сервіс: фото, відео, тексти, відгуки, інше;
  • виконати аналіз конкурентів і позиції, які вони займають на обраних платформах;
  • підготувати контент і розробити систему подачі матеріалу, яка допоможе уникнути вторинності;
  • розробити унікальний дизайн профілю, активувати його і просувати за допомогою внутрішніх рекламних інструментів.

До переваг такого просування бізнесу потрібно віднести:

  • збільшення кількості клієнтів;
  • істотне підвищення впізнаваності компанії, бренду, інтернет-магазину;
  • формування хорошої репутації;
  • підвищення ймовірності вийти в ТОП у складі сервісу.

Однак просування пов’язане з низкою складнощів:

  • просування займає багато часу, немає гарантій, що новий канал на Яндекс.Дзен або YouTube залучить користувачів і буде швидко рухатися в ТОП;
  • просування через сервіси – дорога робота, пов’язана зі створенням якісного та унікального контенту, залученням додаткового персоналу, оплатою реклами тощо;
  • в агрегаторах і сервісах теж є конкуренція, хоча і не така сильна, як у пошукових системах.

У яких випадках сайт має можливість конкурувати з агрегаторами

  • Перша сторінка видачі частково наповнена звичайними сайтами. У цьому випадку потрібно аналізувати сайти, щоб зрозуміти, чому вони зайняли цю позицію: посилальний профіль, семантичне ядро, контент, інші характеристики.
  • Бізнес відноситься до дуже вузької ніші, тому його сайт краще відповідає на запит користувача, ніж сервіси.
  • Сайт наповнюється оригінальним контентом, який є цікавим, релевантним і дійсно корисним.

В яких випадках конкуренція неможлива

  • Низька якість сайту – від технічних помилок до проблем з внутрішньою оптимізацією. Наприклад, сторінки завантажуються дуже повільно, а мобільна версія і зовсім відсутня.
  • Комерційні фактори низькі, ні або частково відсутні важливі дані і функції: адреса, онлайн-чат, інші.
  • Ніша занадто широка, тому бізнес використовує нечіткі запити. Наприклад, у семантичному ядрі домінують фрази «зимова куртка» або «купити спідницю», проте відсутні географічні та інформаційні «хвости»: місто, призначення (жіноча, чоловіча, дитяча), сезон та інші.

Насамкінець

Зростання частки агрегаторів і сервісів в ТОП пошукової видачі спричинив за собою розвиток нових напрямків оптимізації, які допомагають бізнесу залучати органічний трафік і збільшувати кількість клієнтів. Однак алгоритми постійно коригуються, тому ситуація може змінитися в будь-який момент. При оптимізації варто орієнтуватися на усталені маяки, такі як посилальний профіль, оригінальність контенту і поведінкові фактори. Доцільно не воювати з вітряками, а приєднатися до агрегаторів, через які користувачі побачать сайт і будуть з ним працювати.

Про автора

admin administrator