Навіщо потрібна піпетка в біології

Авторadmin

Навіщо потрібна піпетка в біології

2.1: Правильне використання мікропіпеток

НІКОЛИ не повертайте циферблат індикатора за межі верхньої або нижньої гучності мікропіпетки! Це може пошкодити поршень.

  • Зніміть кришку з коробки, що містить наконечники мікропіпеток потрібного розміру. Наконечники P-1000 можуть бути синіми або прозорими, тоді як наконечники P-20 і P-200 жовті або прозорі.
  • Прикріпіть наконечник, вставивши вал мікропіпетки в наконечник і щільно притиснувши (малюнок праворуч). При цьому повинно вийти герметичне ущільнення між наконечником і валом мікропіпетки.
  • Замініть кришку коробки наконечників, щоб залишилися кінчики були стерильними. Уникайте торкання кінчика (особливо тоншого кінця), оскільки кінчики стерильні.
  • Притисніть поршень мікропіпетки до ПЕРШОГО упору.
  • Занурте наконечник на кілька міліметрів нижче поверхні втягується розчину в піпетка. Піпетування найбільш точне, коли піпетка тримається вертикально. Зберігайте кут менше ніж 20 від вертикалі для досягнення найкращих результатів.
  • Відпустіть плунжер S L O W L Y, дозволяючи наконечнику заповнюватися плавно. Коротко призупиніть, щоб забезпечити що повний обсяг зразка увійшов в наконечник. НЕ дозволяйте плунжеру замикатися. Це особливо важливо при перенесенні великих обсягів, оскільки сплеск може забруднити вал мікропіпетки. Якщо ви ненавмисно забруднили вал, очистіть його негайно вологим Kimwipe.
обережність

НІКОЛИ не відпочивайте мікропіпетку з рідиною в кінчику на лавці!

Дозування вмісту мікропіпетки

  • Покладіть наконечник мікропіпетки на бік приймальної пробірки. Поверхневий натяг допоможе дозувати вміст мікропіпетки. НЕ намагайтеся викинути вміст мікропіпетки в «тонке повітря».
  • Плавно натискаємо плунжер до першого упору. Зробити паузу, потім натиснути плунжер до другої зупинки. Вміст піпетки мало в значній мірі звільнитися при першій зупинці. Друга зупинка гарантує, що ви випустили «останню краплю».
  • Використовуйте наконечник ежектора, щоб відкинути наконечник.
попередження

1.3: Мікропіпетування

Можливість вимірювання дуже малих кількостей, мікролітрів (мкл), рідких хімічних речовин або реагентів є фундаментальною навичкою, необхідною в біотехнології або дослідницькій лабораторії. Вчені використовують прилад під назвою мікропіпетка для вимірювання цих дуже малих обсягів з точністю. Ця діяльність знайомить з технікою мікропіпетування. Пам’ятайте, як і у всіх дрібній моториці, цей новий навик зажадає практики і рішучості. Обов’язково керуйте мікропіпеткою повільно і обережно.

Частина I: Вибір та налаштування мікропіпетки

Існує кілька розмірів мікропіпеток, що використовуються в біотехнологічній лабораторії. Сьогодні ви будете використовувати П-1000, П-200 і П-20. P-1000 вимірює обсяги між 100-1000 мкл, P-200 вимірює обсяги між 20-200 мкл, а P-20 вимірює обсяги в діапазоні 2-20 мкл. Важливо завжди підібрати правильну мікропіпетку для вимірюваного обсягу.

Дивлячись на малюнок 3.1, можна побачити, що кожна мікропіпетка має схоже, але різне вікно дисплея. Для P1000 червоне число вказує на тисячі місць, а потім сотні, десятки та ті, що відображаються у вигляді невеликих вертикальних ліній. Кожен рядок представляє 2 мкл. P-200 зчитується по-різному. Дисплей зверху вниз читає, сотні, десятки, одиниці, а вертикальні лінії вважаються 0,2 мкл. Нарешті, P-20 можна прочитати зверху вниз десятками, одиницями та червоними десятими.

Малюнок 2. Зчитування мікропіпетки різних розмірів.

A. Вибір мікропіпетки

Для кожної кількості, зазначеної нижче, вкажіть правильну мікропіпетку, необхідну для точного вимірювання обсягу, потім встановіть піпетку на вказану кількість і покажіть своєму партнеру.

Для чого потрібно вивчати біологію?

Довгий час навчаючись у школі я вагалася чи будуть корисні мені знання з біології, бо мала сумніви яку освіту здобувати далі. Все ж таки мене дуже цікавила ця наука, тому я вирішили зв’язати своє життя саме з нею й не секунди не пожалкувала. Багато моїх учнів мали прогалини зі знаннями в ботаніці, саме через неї більшість з дітей й “недолюблює” біологію та саме з неї ми й починаємо повторювати шкільний курс для підготовки до складання ДПА/ЗНО. Проблема в тому, що ботаніка є однією з перших ланок у вивченні всього шкільного курсу біології та маленьким учням є важко засвоїти біологічні характеристики родин квіткових, зрозуміти, що томат є ягодою, а огірок гарбузиною та вивчити, що схемою волоть представлена бузина. Можна приводити безліч прикладів, які є складними для запам’ятовування учнями. На мою думку, ботаніку потрібно вивчати вжі після вивчення царства Тварин та вивчення науки про людину, але тоді це буде не вірно з боку питання теорії еволюції та зародження життя на планеті. Незважаючи на наведені труднощі у вивченні даної дисципліни, біологія (разом із ботанікою) є неймовірно цікавою наукою. Саме вона дозволяє зробити крок до медицини, генетики, ботаніки, зоології, педогогики, фізичної культури та навіть архітектури!

БІОЛОГІЯ У ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ

Біологія відповідає на безліч питань: “Як ми будемо лікуватися через 10 років?”, “Що будуть їсти наші діти?”, “Чи побачить моя онука слона?”. Біологія – це і є наше життя. Це те, що ми їмо, як користуємося ресурсами природи та оберігаємо її. Хочу навести приклад чому все ж таки потрібно вчити біологію. Якщо запитати учнів де знаходиться серце, більшість з них відповість “зліва”, але це є хибним твердженням. Відносно серединної лініє тіла серце локалізується 2/3 зліва, а 1/3 справа, але це за умови нормостенічної будови тіла. Якщо людина є гіперстеніком, то лінія серця буде горизонтальною, при астенічній тілобудові – серце буде займати вертикальне положення. Звичайно, учню 8-9 класу не потрібно знати тонкощів томографічної анатомії серця, але знати, що воно не знаходиться “зліва” він має розуміти. Саме завдяки знанням про розміщення органів можна більш точну характеристику болю в органі, якщо він виникне, та своєчасно звернутися до лікаря. Є велика кількість моментів, розуміння яких є корисним для будь-якої людини. Прикладом може бути також розуміння калоражу їжі, складу води та продуктів, механізмів зараження хворобами та необхідності вакцинації. Отже, знання біології є необхідні для кожної людини, тому все ж таки краще здобувати їх своєчасно. Можу стверджувати, що займаючись із учнем починаючи з 5-6 класу знання більш структуровані та при персональному занятті учень одразу зацікавлюється цікавинками, але навіть якщо Ви вирішуєте вступати до ВНЗ у 10-11, який пов’язаний зі знаннями з біології, ніколи не пізно! Головне – це особиста зацікавленість)

НАВІЩО МЕНІ ВЧИТИ ВСЮ БІОЛОГІЮ, ЯКЩО Я ХОЧУ БУТИ ЛІКАРЕМ?

  1. Потрібно розуміти, що людина дуже тісно пов’язана зі всіма царствами природи, тому вивчення всього курсу біології є неодмінним.
  2. Для розуміння принципу теорії еволюції та зародження життя на планеті. Пізнання місця людини в екосистемі.
  3. Через те, що лікар – це та професія, яка є однією з найвищих ланок навчання. Саме тому лікар має бути обізнаний в багатьох питаннях науки та знати якомога більше в питаннях біології.
  4. Порада для майбутніх студентів-лікарів – вивчення біології, це лише початок у Вашій подальшій складній та тривалій науці. Лікар – це не просто професія, це навчання у все життя. Тому не можна ледарювати з самого початку, потрібно ставити мету й заповнювати усі прогалини у знаннях!

Біологія – наука, яка потрібна кожному і в якій кожен знайде себе. Це може бути медицина, якщо Ви хочете стати лікарем, зоологія – при зацікавленості тваринами, арахнологія для юних любителів павуків або ботаніка для звичайних садоводів. Головне пам’ятати, що вчитися ніколи не пізно. Вчити біолоігю означає пізізнавати себе та довкілля.

Про автора

admin administrator