Що буде якщо відповісти рандеву взаємністю

Авторadmin

Що буде якщо відповісти рандеву взаємністю

5 запитань для перевірки адекватності шукача

Повноцінно пізнати людину за час співбесіди неможливо, навіть коли вона проходить у кілька етапів. Тому треба сфокусуватися на найголовнішому, що вам треба дізнатися про кандидата, та обрати відповідні запитання. Вони будуть розрізнятися для різних позицій. Але незалежно від посади, на яку ви шукаєте фахівця, він повинен бути перш за все адекватною людиною.

Як же перевірити адекватність? Work.ua ділиться переліком запитань для цього.

Розкажіть трохи про себе

Це, здавалося б, банальне запитання дасть вам багато інформації про шукача. По-перше, ви зрозумієте, наскільки добре він може структурувати інформацію, виділяти головне. По-друге, дійсно дізнаєтесь щось про людину. А по-третє, зрозумієте, наскільки вона адекватна.

Ознаки неадекватності у відповіді:

  • людина дуже детально розповідає про своє життя, починаючи з діда-прадіда;
  • кандидат розповідає про проблеми в особистому житті, жаліється на інших людей, на життя взагалі;
  • шукач не може скласти послідовну розповідь, перескакує від одного факту до іншого;
  • людина дуже сильно хвалить себе.

Чому це може насторожити? Тому що адекватна людина розуміє, де межа між особистим та робочим життям. Окрім того, шукач, який звинувачує у своїх нещастях усіх навколо та жаліється на життя, навряд буде мотивованим, відповідальним співробітником.

Чому ви пішли з попереднього місця роботи

Теж дуже поширене запитання і дуже інформативне. Відповідь дасть вам змогу зрозуміти мотивацію кандидата — вочевидь його мотивуватиме те, чого не вистачало на попередньому місці. Але окрім цього, ви зможете зрозуміти, наскільки об’єктивно він взагалі сприймає свого колишнього роботодавця.

Ознаки неадекватності у відповіді:

  • людина не стримує своїх емоцій і буквально поливає колишню компанію або керівника брудом;
  • шукач розповідає, які всі колеги були дурні/погані/злі, один він був героєм.

Навіть якщо були якісь непорозуміння в колективі, адекватна впевнена в собі людина не буде на співбесіді «вивалювати брудну білизну», а стримано скаже, що щось пішло не так. Ну і тим паче не буде виставляти себе жертвою серед поганючих колег.

На який рівень зарплати ви очікуєте

Зніяковіння як реакція на це запитання може наштовхнути вас на думку, що шукач невпевнений в собі та доволі погано готувався до співбесіди. Адже обговорення зарплати — обов’язкова частина інтерв’ю.

Які є ще ознаки неадекватності у відповіді:

  • кандидат, який розповідає, що у нього є відповідні навички та класний досвід, називає зарплату набагато нижче ринкової;
  • протилежне: кандидат без досвіду просить дуууже багато;
  • відповідь «не знаю».

Кожен, хто нормально готується до співбесіди, вивчає рівень ринкових зарплат, зіставляє свої уміння з тими, що вимагаються у вакансії, та «прикидає» суму, яку треба озвучити. Завищена або занижена оцінка себе — привід розглянути інших кандидатів.

Що було/є результатом вашої праці

Трохи нестандартне запитання, і ставити його повинен скоріше керівник, ніж ейчар. Для чого? Щоб виявити, чи розуміє кандидат реальну цінність, яку він повинен дати компанії або клієнтам.

Такі варіанти відповідей повинні насторожити вас:

  • виконані посадові обов’язки;
  • відпрацьований час з … до …;
  • зроблені звіти й тому подібне.

Усе це ніяк не стосується якісного результату праці. Ті, хто так відповість, навряд зможуть працювати ефективно. Зовсім інша справа, коли люди кажуть: «Написаний такий-то код, який добре працює і дає результат, необхідний клієнту», «У запланованій кількості зроблені деталі відповідної якості», «Якісні контакти з клієнтами, після яких до нас повертається такий-то відсоток людей».

Які невдачі або помилки траплялися у вас на колишній роботі та що ви робили

Відповідь на це запитання покаже, чи може людина робити висновки, мислити нестандартно, знаходити виходи зі складних ситуацій. А також, ймовірно, ви зрозумієте, кого вона винуватить в помилках.

Ознаки неадекватності у відповіді:

  • постійне звинувачення у невдачах інших людей;
  • відсутність висновків або подальших дій після невдачі;
  • кандидат говорить, що у нього ніколи не було помилок чи невдач.

Як то кажуть, помилок не робить той, хто взагалі нічого не робить. Адекватна людина, професіонал своєї справи, зможе щиро відповісти на це запитання. І їй точно буде що розповісти про висновки з помилок та попередження їх у майбутньому.

Сподіваємося, що ці запитання стануть вам у пригоді на співбесідах і що під час вашого пошуку траплятиметься якомога менше неадекватних шукачів.

Отримуйте більше корисної інформації у нашій групі «Поворкуємо?» у Facebook.

Читайте також

Що буде якщо відповісти рандеву взаємністю

– Які Ваші слабкі сторони?
– Не вмію відповідати на дивні запитання рекрутерів.

Скажу вам правду і я не вмію відповідати на це запитання. Навіть якщо мене запитає хтось інший, не рекрутер на співбесіді, а близький друг чи родич, я все одно розгублюся і нічого путнього не видам.

Бо це суперечить природі людини. Річ у тому, що психологічно, всі люди хорошої про себе думки. Навіть людина, яка лежить під лавкою у непритомному від пияцтва вигляді, якщо її розбудити й запитати, він скаже, що недоліків у нього немає. Навіть вбивці чи жорстокі злочинці вважають себе хорошими людьми та аргументовано пояснюють скоєне.

Кожна людина свою хорошість буде захищати як тигриця своїх дитинчат. Тож спілкуючись з іншими людьми враховуйте це факт. Придивіться до коментарів у соціальних мережах. Свою думку захищає кожен, бо вважає її правильною, а себе хорошою людиною. Це такий захисний механізм нашої психіки.

Хорошість людини захищає не тільки її власна психіка, а й закони різних держав. Так, у більшості Конституцій (нагадаю, що це основний і найважливіший закон багатьох держав) написано, що навіть злочинці, які вчинили злочини мають право не свідчити проти себе. Тобто ні один прокурор, слідчий, поліціянт чи навіть суддя не може змусити будь-яку людину сказати про себе щось таке, що може їй нашкодити або розповісти про себе щось погане.

А у нас рекрутери можуть. Ще й радять іншим це робити.

Ні, ідея звісно непогана. Мовляв, нехай людина сама про себе розповість, а я проаналізую готове і не прийму її на роботу, якщо вона розкаже щось жахливе, ну тобто те, що я вважаю жахливим відповідно до мого рівня інтелекту і світогляду.

Більшість кандидатів на співбесіді змушені відповідати на це запитання, бо в 90% рекрутерів їх це питають. Тобто мета кандидата, який відповідає, сказати щось таке, що буде для рекрутера “Ок”, і зовсім не для того, щоб дати іншій людині якусь інформацію про себе, бо:

А) ця інформація досконало захищається нашими внутрішніми ресурсами навіть від нас самих;
Б) кандидат не скаже нічого, що може йому зашкодити.

То навіщо взагалі витрачати час на співбесіді на неефективні запитання? Якщо ви рекрутер і читаєте цю статтю, подумайте над тим, щоб взагалі викреслити його зі списку своїх запитань. Повірте, кандидати будуть ну дуже вдячні за це.

Чим це питання можна замінити?

Методика №1: Якщо хочеш дізнатися більше про людину, послухай як вона критикує інших — так вона собі характеристику дає (психолог Михайло Литвак)

Досить відомий психологічний метод. Просто попросіть кандидата розповісти про недоліки його попереднього керівника, компанії чи навіть самого рекрутера.

“Як ви вважаєте, наша компанія має якісь недоліки в організації співбесід?” – заодно і щось інформативне можна дізнатися та виправити недоліки власної організації.

Подивіться уважно на чому саме кандидат фокусує свою увагу критикуючи щось. Що саме його непокоїть? Можливо це саме він робить у своїй роботі, наприклад, організовуючи зустрічі з клієнтами чи партнерами компанії.

Методика №2: Не переходьте до особистості кандидата.

Насправді слабкі сторони мають всі люди без виключення. І я, і ви, і колега за сусіднім столом, і лауреат Нобелівської премії, і навіть Ілон Маск. На співбесіді, рекрутера повинно цікавити тільки те, що може завадити кандидату добре виконувати свою роботу. Якщо вам дійсно потрібно оцінити ризики щодо майбутньої роботи конкретної людини, то чому б і не спитати, наприклад, так:

“Чи може бути щось таке, що може завадити вам виконувати свою роботу добре?”
“Чи є вас такі риси характеру або звички, які впливають на якість вашої роботи на підприємстві?”
“Які риси характеру інших людей у колективі можуть вплинути на якість вашої роботи?”

Або запитайте з якими складнощами кандидат зіткнувся, коли виконував якийсь складний проект:

“Мені дуже прикро, що цей проект закрили. Чому ви вважаєте так сталося та чи було з вашої сторони як співробітника щось таке, що могло вплинути на негативний результат цього проекту”
“Якби у вас був шанс виправити власні помилки на попередньому місці роботи, то щоб це було?”

Методика №3: Підтримуйте репутацію кандидата. Не дозволяйте йому говорити щось таке, що не стосується його майбутньої роботи.

В умовах стресової ситуації людина може сказати те, що не несе інформації для майбутнього роботодавця. Рекрутеру не варто боятися перервати кандидата та сфокусувати його увагу на професійній темі. Особиста інформація про родичів, сімейну ситуацію, конфлікти поза роботою, особисті слабкості непрофесійного характеру — не повинні бути озвучені на співбесіді. Якщо ж так сталося, то рекрутер може запитати кандидата чи впливало це коли-небудь на його роботу та чи є шанс, що вплине.

Що робити кандидату, якщо на співбесіді мова зайшла про слабкості, помилки чи невдачі?

Пункт №1
На жаль поки є 90% ймовірності, що на співбесіді буде подібне запитання. Тож перед співбесідою обов’язково підготуйте відповідь. Краще запишіть її кудись у блокнот та порепетируйте з кимось вголос.

Пункт №2
На початку відповіді рекомендую кандидатам сказати таку фразу: “Кожна людина без винятку має свої недоліки та слабкі сторони. Кожен хоч раз робив помилки у своїй роботі. Я не виняток”. Річ у тому, що кандидат не знає рекрутера чи наймаючого менеджера, який сидить перед ним. Кандидату невідомий рівень світогляду людини, яку він бачить вперше. Тож подібна фраза вона наче визначає систему координат і допомагає рекрутерам різного професійного рівня зрозуміти, що недоліки конкретного кандидата не мають якогось унікального значення. Тобто далі все, що скаже кандидат буде пом’якшуватися цією попередньою фразою.

Пункт №3
Якщо питання звучало саме: “Розкажіть про свої слабкі сторони та помилки”, то перефразуйте його відповідно до запитань, які написані вище. Наприклад.

“У мене, як і в кожної людини, є свої слабкі сторони. Але вони ніколи не впливали та не вплинуть на мою здатність добре виконувати роботу на підприємстві. Це можуть бути певні мої особисті речі, але ніяк не професійні. Якби у мене був ще один шанс попрацювати на попередньому проекті, то ось це й ось це я б зробив краще, уникнувши певних помилок. Для мене такі помилки — це завжди шанс навчитися ще краще виконувати мою роботу та справлятися зі слабкостями, такими як: страх зробити помилку; бажання швидше завершити роботу шляхом зменшення якості; бажання вплинути на якість роботи інших людей. Тобто все з чим стикається звичайний працівник на своєму робочому місці”.

Пункт №4
Це вправа, яка допоможе краще себе пізнати. Навіть, якщо ви більше не ходите на співбесіди та не відповідаєте на запитання рекрутерів.

Знайдіть своє резюме, знайдіть 5 вакансій на ринку за вашою спеціальністю або спеціальністю, де ви бажаєте працювати. Випишіть з кожної вакансії вимоги роботодавця, які вас лякають або в яких ви коли-небудь зробити помилки. Запишіть в резюме розділ: “Помилки і слабкі сторони” і перепишіть те над чим варто попрацювати. Резюме далеко не ховайте, а кожного разу, коли у своїй роботі будете натрапляти на труднощі, помилки, слабкості — відкривайте і записуйте. Оцінюйте чи може це вплинути на подальшу кар’єру. А перед співбесідою у вас вже будуть конкретні дані.

А коли наступного разу рекрутер буде питати про слабкі сторони, скажіть “У кожного вони є” і розкажіть про цю останню вправу та як ви над цим працюєте. Це буде корисніше та інформативніше для обох сторін, ніж будь-яка інша відповідь.

Дякую та бажаю всім гарних запитань і відповідей!

Співбесіда: як відповідати на питання “Що Вас мотивує?” і прилади відповідей

Що таке співбесіда: якщо коротко, то це оцінка ступеня відповідності очікуванням та знайомство обох сторін. Це спосіб, яким компанія вирішує, чи Ви є одним з кандидатів, які підходять для наступного етапу процесу найму.

На будь-якій співбесіді кандидат повинен просувати свої досягнення та підкреслювати свої професійні навички. Почуття неспокою під час оцінювання може дуже лякати, особливо коли потрібно в ідповідати на ряд стандартних питань співбесіди . Важливо пам’ятати, що хоча рекрутери й говоритимуть Вам про те, що немає правильних або неправильних відповідей, ми знаємо, що насправді саме ці відповіді визначають переможця з-поміж кандидатів.

Одне зі складних питань під час співбесіди — “Що Вас мотивує?”.

Саме тому ми підготували наведену нижче статтю, щоб Ви дізналися:

  • Чому рекрутери ставлять це питання?
  • Як правильно відповідати на нього?
  • Конкретні приклади відповідей
  • Поради для використання на практиці

Чому рекрутери запитують на співбесіді “Що Вас мотивує?”

Можливо, одне з найрозповсюдженіших питань на співбесіді, яке також застає Вас зненацька, — це “Що Вас мотивує?”. За допомогою цього питання інтерв’юер насправді намагається дізнатися більше інформації про те, чому і як Вам вдається залишитися вмотивованим на роботі .

Відкрите питання може створити проблеми з пошуком правильної відповіді. Люди можуть почуватися мотивованими з кількох причин, включно з зарплатою, престижем, розвитком, продуктивністю та взаємодією з іншими професіоналами.

Рекрутери ставлять це питання з двох основних причин:

1. Роботодавці хочуть знати, чи відповідає те, що Вас мотивує, посаді, на яку Ви претендуєте.

Правильний кандидат на роботу природно почуватиме себе захопленим і мотивованим обов’язками, які має, та досвідом, характерним для цієї посади.

Наприклад, якщо Ви подали заявку на роботу репортером новин і Вас мотивує динамічна робота з великою кількістю задач та термінів, для рекрутера буде очевидним, що Ви впораєтеся та зможете виконувати цю роль. Так само, якщо Ви людина, яка почувається мотивованою для ризикованої роботи, Ви не можете бути кращим кандидатом на роботу зі стандартною офісною рутиною.

Тут інтерв’юери шукають рівень Вашої зацікавленості в цій посаді або безпосередньо в самій компанії. Що більше Ви мотивовані своєю роботою, тим більш продуктивним Ви будете.

2. Роботодавці прагнуть визначити, чи усвідомлюєте Ви всі аспекти, котрі Вас мотивують.

Рекрутери також запитують Вас про Вашу мотивацію, щоб дізнатися, наскільки добре Ви себе знаєте. Кандидат, який може швидко дати природну, добре структуровану відповідь про те, що підтримує його мотивацію на роботі, — це той, хто добре знає свої сильні та слабкі сторони, і знає, як продемонструвати свої навички.

Насправді, вони шукають відповіді на наступні питання:

  • – Ви командний гравець чи вовксамітник?
  • – Ваші сильні сторони співвідносяться з робочим місцем?
  • – Чи відповідає це культурі компанії загалом?
  • – Ви претендуєте на роботу, на якій хочете досягти успіху, чи Ви там лише заради зарплати?
  • – Ви з тих людей, хто багато прагне від життя чи Вам комфортно виконувати лише мінімум із необхідного?
  • – Чи готові Ви багато працювати заради досягнення того, чого прагнете, чи надаєте перевагу більш розслабленому підходу?

Інтерв’юери намагаються дізнатись, що змушує Вас прокидатися вранці з мотивацією розпочати свій день та успішно його завершити. Дізнавшись, чим Ви захоплюєтесь, що змушує Вас працювати з ентузіазмом, рекрутер може оцінити, наскільки Ви вписуєтесь в корпоративну культуру компанії.

“Що мотивує Вас?” — яку відповідь Ви дасте на це питання під час співбесіди

На це відкрите питання не існує ідеальної стандартної відповіді, але Ви можете заздалегідь подумати над нею. Щоб підготувати відповідь, подумайте про роботу, яку Ви виконували в минулому:

  • – Як проходили Ваші найкращі дні на роботі?
  • – Коли Ви з нетерпінням чекаєте наступного робочого дня в офісі?
  • – Коли Ви востаннє приходили додому з розповідями про роботу та чи були сповнені ентузіазмом?

Що додати?

  • 1. Дайте коротку відповідь: оскільки питання коротке, інтерв’юер, в свою чергу, очікує на коротку відповідь. Намагайтеся сформулювати свої ідеї максимально ясно та об’єктивно.
  • 2. Додайте кілька прикладів: по можливості, аргументуйте свою відповідь короткими прикладами з власного досвіду.
  • 3. Пов’яжіть відповідь з вакансією, на яку Ви претендуєте: Ваш мотивуючий фактор повинен мати відношення до посади, на яку Вас буде найнято.
  • 4. Не обмежуйтеся фінансовими міркуваннями: навіть якщо гроші є вагомим фактором, вони рідко можуть бути достатнім виправданням для того, щоб залишатися на роботі, де все решта Ви ненавидите. Роботодавці не шукають фінансово мотивованих кандидатів — у більшості випадків вони хочуть найняти когось, хто професійно зростатиме в довгостроковій перспективі.

Приклади відповідей, які допоможуть не провалити співбесіду

Відповідаючи на це питання, перекойнатеся в тому, що Ви максимально конкретні, наводьте приклади зі свого життя та пов’язуйте відповідь із цим робочим місцем. Ось декілька прикладів корисних відповідей.

Приклад 1:

Більше за все мене мотивують результати, які я отримую. Мені подобається, коли в мене є конкретна мета, якої потрібно досягти, і достатньо часу, щоб побудувати для неї сильну стратегію. Наприклад, на моїй останній роботі наші річні цілі були дуже амбітними, але я працював зі своїм менеджером та рештою моєї команди для розробки щомісячної стратегії, котра допоможе нам досягти бажаних результатів наприкінці року. Чудово, що нам це вдалося!

Чому це працює: ця відповідь зосереджена на досягненнях та результатах. Вона є позитивною та лаконічно показує, чого Вам вдалося досягти на попередній роботі.

Приклад 2:

Мене завжди мотивувало бажання вкластись у терміни, оскільки це дає мені відчуття виконаного обов’язку. Мені подобається створювати організовану програму для виконання задачі та досягнення своїх цілей в заданий термін. Наприклад, коли минулого року нам потрібно було провести позапланову інвентаризацію, ми встановили граничні терміни для кожної задачі та чітко розподілили їх у команді. Кожне досягнення мотивувало мене до роботи і допомагало почуватися впевненим у тому, що інвентаризацію буде проведено вчасно.

Чому це працює: Це завжди діє, оскільки, відповідаючи таким чином, Ви демонструєте, що мотивовані своєю роботою та цілями.

Приклад 3:

На моїй останній роботі я відповідав за декілька проектів, у яких керував кількома командами програмістів та реалізував деякі повторювані процеси. Комнади поставили потрібне програмне забезпечення на 100% вчасно. Мене мотивувало не лише здати проект у потрібний термін, а й менеджмент команд, які допомагали нам досягти наших цілей.

Чому це працює: ця відповідь показує інтерв’юеру, що Вас мотивують декілька факторів — менеджмент, планування і робота в команді, — а також те, що Ви володієте навичками багатозадачності.

Поради для практичного застосування

Якщо Ви продумаєте та, можливо, запишете кілька ідей щодо того, що Вас мотивує, Вам буде легше відповісти на це питання під час співбесіди.

  1. 2. Використовуйте приклади з власного досвіду:

Побудуйте свою відповідь, базуючись на власному досвіді та досягненнях, котрі найбільше відповідають вимогам Вашого роботодавця.

Інтерв’ю — це можливість “продати” себе. Зосередьтеся на своїх навичках, які роблять Вас ідеальним кандидатом для відповідної роботи.

Успіхів Вам!

Про автора

admin administrator