Скільки досвіду потрібно на 4 перки

Авторadmin

Скільки досвіду потрібно на 4 перки

Зміст:

Мене бісить запитання «Ким ви бачите себе через 5 років?». Навіщо воно потрібне і як на нього відповідати, щоб пройти співбесіду?

Х’юстон, у нас проблеми: мене дратує запитання рекрутерів «Ким ви бачите себе через 5 років?». Його ставлять на всіх співбесідах. Ну, навіщо, навіщо воно потрібне?

Так це добре, що ставлять! Значить, посада, яку ви хочете отримати, та ваша кваліфікація дозволяють це робити. Це запитання допомагає рекрутеру визначити:

  • ваше ставлення до життя;
  • рівень амбіцій;
  • самооцінку і ступінь її адекватності;
  • чого хочете від кар’єри та як будете досягати своїх планів;
  • наскільки довгострокові ваші цілі та чи відповідають вони можливостям, які роботодавець зможе вам запропонувати. Наприклад, ви маєте намір розвиватися на своїй посаді, будувати кар’єру, а компанії потрібно закрити лінійну позицію. І навпаки.

Розумієте, якщо ваші очікування розходяться з можливостями роботодавця, то про це краще дізнатися заздалегідь, на співбесіді. Так ні ви не залишитеся розчарованим, ні компанія не втратить час на пошуки потрібного фахівця.

Припустимо. Але мені все одно не легше скласти відповідь. Ну ким я можу бачити себе через 5 років? Людиною.

Універсальної відповіді, яка була б 100% правильною і підходила усім, немає. Але ось так точно говорити не потрібно. І ще так:

❌ Ну і питаннячко! Я не знаю, живу одним днем.

❌ Тут незрозуміло, що завтра буде, а ви про віддалену перспективу питаєте.

❌ Виплатимо кредит за квартиру, з’їдемо з дружиною від батьків, і почну кар’єру будувати.

❌ Хочу відкрити власну справу.

Керівник або рекрутер не сприймуть ці відповіді позитивно. Адже вони показують, що ви не знаєте, куди йдете, або йдете зовсім в інший бік, не зможете допомогти компанії розвиватися.

А з жартами так взагалі потрібно бути обережним. Фраза «Спробую посісти крісло керівника цієї компанії/відділу. Ха-ха-ха» — це не смішно, ризиковано, банально. Ні, звичайно, ніхто не забороняє вам пожартувати «Я буду святкувати 5-річчя цього запитання», але потім, після хвилинки гумору дайте розважливу, серйозну відповідь.

Зрозуміло, як не треба відповідати. А як тоді правильно?

Не варто нічого вигадувати, здаватися тим, ким ви не є, або брехати. Складаючи відповідь, відштовхуйтеся від того, на яку посаду ви претендуєте, чи передбачає вона кар’єрне зростання, чи є у вас самого бажання йти на підвищення і робити те, про що говорите.

Покажіть, що ви людина зі здоровими амбіціями, з бажанням рости й розвиватися в певній сфері, робити світ кращим, — більшість роботодавців зацікавлені саме в таких співробітниках.

Розкажіть, як ви, приєднавшись до компанії, плануєте досягати своїх цілей. Тут потрібно підготуватися заздалегідь: знайти сайт організації, куди ви хочете потрапити, вивчити місію і мету, цінності, вибрати кілька тих, які резонують вам.

Ну хоч кілька прикладів дайте.

Ну все, більше жодного слова. Та-дам, приклади:

✅ Хочу вникнути в тонкощі галузі, вивчити її вздовж і поперек та стати майстром своєї справи. Це допоможе мені не тільки реалізувати свої амбіції, а й приносити користь компанії (можете навіть перерахувати яку).

✅ Мій план такий: розвиватися разом з компанією, вчитися, розширювати свої обов’язки. Так я зможу принести цьому бізнесу найбільшу користь.

✅ Здорово, що ви приділяєте увагу розвитку і навчанню своїх співробітників, мені це подобається. Через 5 років я хотів би допомагати розвиватися кожному члену вже моєї команди.

✅ Чіткого плану у мене поки немає. Але я не хочу і не буду стояти на місці, планую розвиватися. Ось уже вивчив те-то і записався на курси такі-то. Багато що зроблю для роботодавця, який повірить у мене і надасть можливості для розвитку.

✅ Хочу стати senior-розробником через кілька років, а потім рухатися в бік технічного директора. Мені завжди було цікаво ухвалювати рішення, відповідати за систему в цілому.

Клас! Тепер вже прояснилося. А що буде, якщо я все-таки відповім не так, не вгадаю або провалю відповідь?

Не будемо думати про погане. Але навіть якщо припустити, що так сталося, то це не провал. Рекрутер на співбесіді оцінює кандидатів комплексно, і помилка в одному запитанні не зробить погоди. Посильте свої позиції у наступній відповіді.

І пам’ятайте — ви не повинні вгадувати відповідь. Це не вікторина. В крайньому разі, якщо не знаєте, що сказати, поцікавтеся, які в компанії існують сценарії розвитку для таких фахівців, як ви.

Підсумуємо. Запитання «Ким ви бачите себе через 5 років?» потрібне і менеджерам з найму, і шукачам. Щоб чесно відповісти на нього, запитайте себе:

  • Як робота на цій посаді дасть можливість наблизитися до вашої кар’єрної мети?
  • Якою бачите логіку свого розвитку за останні кілька років: які завдання ставили самі собі, що вдалося вирішити та наскільки?
  • Чи плануєте ви підвищувати кваліфікацію, що хочете підтягти й чому це важливо для вас, як допоможе в роботі.

І все стане на свої місця. Успіхів!

Читайте також

62 коментарі

Дмитро Кучер 02.03.2021, 16:44

Стати генеральним директором вашої компанії і в перший же день влаштувати тестування всіх хрюш на відповідність своїй посаді.

Роман Романов 04.03.2021, 23:39

а потім розігнати на сортування сміття,хр юш-на окружну пенднлями без зряплатні

Анатолий Одегов 02.03.2021, 18:36

По поводу Пятачков. мне тоже не раз приходила эта идея в голову! 🙂

Игорь Кравцов 02.03.2021, 18:38
Евгений Петров 02.03.2021, 21:14
Виталий Кириленко 02.03.2021, 18:44

А, то есть адекватность запросов компании ни у кого не вызывает сомнений?

Nataliia Khrushch 02.03.2021, 20:26
Олександр Ковальчук 02.03.2021, 20:40

Тобто запитати прямо, як ви бачите свій подальший особистий і кар’єрний розвиток в житті це важко. А ставити ідіотські запитання – норма. З такими питаннями відразу можна таку компанію посилати далеко тому що в 99% ви будете носити воду в решеті або фарбувати траву в зелений колір, словом саму дурну роботу з виносом мозку вам забезпечено

Татьяна Беспальчук 02.03.2021, 23:44
Екатерина Шихлинская 07.03.2021, 06:24

Ага, зазвичай в таких компаніях в усіх вакансіях однакові три вимоги:
-пунктуальність
-відповідальність
– уміння працювати в команді.
Я маю вигадувати “что-то эдакое” на питання рекрутерів, які не напружуються ні в питаннях, ні в описах вакансій.

Андрей Андрей 02.03.2021, 20:50

А какова стратегия развития вашей компании на 10 лет? Каков план развития. И рекрутер афигеет ибо он/ она тоже не в курсах чем будет заниматься и какие перспективы.по моему опыту в рекрутеры берут чуть ли не по объявлению с газеты. вчерашних продавцов из АТБ

Сергей Казазаев 03.03.2021, 00:09
Andrey Konozov 03.03.2021, 09:01

В достаточной степени соответствует этому предположению – молодые сотрудники-кадровики действуют по больше шаблону, чем по логике и ситуации.

Александр Симченко 02.03.2021, 21:26

Задают этот вопрос, ибо методичка одна на всех. И мозг, порой, тоже. Некоторые компании такое из себя строят, но по сути – пустое место

Andriy Ostapyuk 03.03.2021, 10:54
Олег Билан 03.03.2021, 11:03

Этот вопрос мне задали при временном оформлении на один месяц! Продолжение договора не предусматривалось.

Екатерина Лунёва 02.03.2021, 21:27

Ужасная статья написанная человеком, который совсем не понимает тонкости работы HR.
Все варианты ответов сводятся к “Я хочу положить свою жизнь на алтарь ИМЕННО ВАШЕЙ КОМПАНИИ” а это уже лицемерие, которые не нужно ни одному здравому рекрутёру или руководителю.
Объективно сам по себе вопрос до жути банальный, глупый и ни от одного HRа я его не слышала в приличных компаниях. Тем ни менее, господа, кто зашёл почитать эту статью знайте, если вам задали такой тупой вопрос отвечайте на него максимально обтекаемо, но без лишнего лицемерия и откровенного звездежа, как указанно в статье. Ответ из серии: “Я хочу к тому моменту получить опыт в сфере “********”, возможно стать руководителем подразделения, или же как минимум собрать экспертизу по вопросу “******” эту куда лучше чем предлагает статья. Вот эти все: “Я жажду служить” и “Жизнь за Нерзула” умерли ещё в начале 2000х, преданных щенков продают на выставках и в питомниках, а не ищут на биржах турда.

Andrey Konozov 03.03.2021, 09:03

В любом случае на все глупые вопросы нужно отвечать умно, в крайнем случае, как советуют, обтекаемо, чтобы не задеть самолюбие HR, либо не попасть на провокацию, коей и является подобный вопрос.

Марфа Иванова 02.03.2021, 23:27

Варианты: 1. — Назовите ваши сильные стороны. — Логика. — Кем вы видите себя через пять лет? — 55-летним.
2. – Где вы себя видите через 10 лет? – В зеркале. – Что, простите? – Логично, что видеть сам себя я могу только в зеркале.
3. – Каким вы видите себя на нашей фирме через пять лет? – Сидящем в вашем кресле, но задающим вопросы поумнее.
4. – Кем вы видите себя через 5 лет в нашей компании?
– Вот вам встречный вопрос: какие планы компании на ближайшие 5 лет? Нет таких? Так если вы сами не знаете, что с вами будет через 20 лет, будет ли компания и какую нишу она намеревается занять, то мне-то откуда это знать?

Идея для развлечения: спрашивать в суде у приговоренных к пожизненному заключению: “кем вы видите себя через 15 лет?”

Татьяна Беспальчук 02.03.2021, 23:48
Николай Логозинский 04.03.2021, 17:02
Руслан Степанчук 06.03.2021, 08:55
Елена Ошека 03.03.2021, 00:05

Даже не этично, задавать подобного рода вопросы, после увеличения понсионного возраста.

Марфа Иванова 05.03.2021, 19:39

Ну что вы, какая этика может быть в Украине. Молодые, да красивые, да умные. Вот только ножки кривые и фото не художественные. Пожилые дамы свои фото пытаются убирать со странных сайтов любимой тематики кривоножек. Какая переписка проходит на великом английском языке с админами. В приличном виде зашвыривают. Платья вечерние спокойно спать не дают. Проценты от бизнеса кривоножки за рекламу пожилым отстегивать не хотят. Странные криворучки мужского пола звонят. Секретарш стареньких себе хотят. Без обьявления подаю кофе и прочее. А вы про пенсию. Как разборки начинаются – все стоит денег – так все у них старенькие, страшненькие, глупые. Этично задавать вопросы себе – сколько лет, чего так выгляжу, развитие дауна, хобби разделять свои в своем кругу. И разводить прошедших гордо 90-е НЕ пытаться. Повышенная озабоченность уже признаки шизофрении. Вы еще доживите с такими то 5 лет ближайшие. Это нечто. Чтобы слямзить и где нагадить.

Вадим Гулак 03.03.2021, 00:27

Через 5 лет будет изменён наш мир, особенно те, кто материально зависит от него, они его не увидят, потому что они зависимы от него..не ищите материи, ибо она тленна . .
Но ищите ЦАРСТВА БОЖИЯ!, ибо оно с Вами и в вас пребывает, потому что дни ваши сочтены..

Марфа Иванова 03.03.2021, 00:57

Конец света: за 20 лет его предсказывали 30 раз американцы и. русские. Подсчитали аналитики разделов “новости США” журнала инвесторов “Биржевой лидер”. 24 ноября 1993г.- день «Страшного суда» Мария Цвигун (Украина)- Мариюи Дэви Христос (10 абортов, святая Украины). Апокалипсис, утверждало «Белое братство». Как видим ничего не состоялось. Не нужно верить людям с психическими заболеваниями. Они продуманные за счет доверчивых. Все будет хорошо. И через 5 лет. Кощей потому и бессмертный, что ни разу не лечился в районной поликлинике. Эффект плацебо – это не внушение. Формирование позитивных ожиданий, которые, в свою очередь приводят к позитивным результатам. “Под самым красивым павлиньим хвостом всегда находится обычная куриная ж*па” – Фаина Раневская

Олег Донец 03.03.2021, 22:09
Владилена Тетерятник 03.03.2021, 09:39
Татьяна Гавва 03.03.2021, 14:33
Вячеслав Харчук 03.03.2021, 04:42

Я когда то принимал людей на работу и проводил собеседование тоже всякую херню спрашивал по приколу и смотрел как люди выдумывают ответы а хотя сам знал что после зарплаты в 300 дол и еще задержка на 1 мес то человек сам смоется через 2 мес.

Владилена Тетерятник 03.03.2021, 09:47

Вопрос правильный, но использование, как обычно. Смотришь на курицу с дипломом и отсутствием образования. -Через пять лет я вижу себя здоровой, жизнерадостной и довольной своей работой. Всё.

Марфа Иванова 07.03.2021, 14:47

Надо не просто посмотреть на курицу. Можно посмотреть личный профиль. И станет все понятно. Практический вариант. Не изучила сразу мадам. Сидит как хомяк, смотрит как на врага. Такое городит. Чувствуется легкая нотка злобы. Странно предвзятое отношение от постороннего человека. Даже мужей не делили. А вот когда прочитала личное досье – стало все понятно. Нет еще и 30, но борется с лишним весом. Толстая была. Корявой не стройняшкой осталась. Все это приводит как достижения. Но здоровый образ жизни – это постоянная акция. Она априори ненавидит людей для которых вес не самоцель (просто скачут газели), возраст (кто-то должен тапочки готовить, а выглядит лучше), образование, перспективность, возможность просто не бухать (запивают радости и горе). И всегда помним – у вас это хотя бы было в прошлом. А им же даже в будущем не светит. Поэтому самое главное – юмор и позитив. Не стоит воспринимать птицефарбику серьезно. Комплексы, собственное ничтожность, зависть, серость. Как вариант – одна птичка каждый день посещала мой линкидин, другие ресурсы целый месяц. Статистика отражается. Зачем? Лично встретиться и попытаться нахамить. Что в головах.

Юрий Чернышкин 03.03.2021, 10:22

А как Вам вопрос: Расскажите мне о своих достижениях в жизни?!
Или вопросы в анкете: Кто Ваши родители, их род занятий и данные? Данные остальных членов Вашей семьи?

Марфа Иванова 03.03.2021, 11:27

Поставить на деньги. Моя деточка, пока была в Украине и студентка, решила проявить гордость. Мама, я, не понимала всей картины. Итак, звучит красиво для девочки – подработать администратором в спортклубе. Тем более сама могла вести тренировки и посещать (планы на будущее). В реальности – касса, товары впихивать, абонементы, звонки, уборка, выходы за пределы клуба (то одно сдать, то другое). Касса – бери, никого нет. Лошадь повесить есть. Рабочий день без ограничений. С мизерной оплатой. Какие тренировки персоналу и бесплатно? И вот на этой кассе сдается не сменами – а раз в неделю и вместе с разными администраторами. На какой счет можно попасть? В вакансии были написаны одни условия. А вот на стажировке – все знать про родственников, что есть и у кого. И полная материальная ответственность, с кучей функционала, без оформления. Чтобы потом недостачи снимать. А они будут. Пришлось подарить абонемент в спортклуб (конечно другой) и перестать требовать самостоятельность. Учиться и учиться. Но всю картину поняла, когда прибыла сама в страну возможностей. Поэтому полное анкетирование – тревожные звоночки. И думают раз до 25 лет – все дуры. Раз молодые. Вот и ограничения по возрасту. Почему.

Николай Юрченко 03.03.2021, 10:33

1) Мир остановился? Такая рекрутерская чушь была показана ещё в начале 80-х (начале 80-х прошлого века, Карл. ) в серии итальянских кинокомедий о рядовом бухгалтере Фантоцци. Оч-ч-чень рекомендую к просмотру думающим людЯм, есть о чём “пофилософствовать на производственные и социальные темы”.
2) Если подобная ересь проповедовалась на Западе ещё 40 лет назад, а здесь сейчас(!) “квітне буйним цвітом”, то, ergo, возникает вопрос – нужны ли рекрутеры как таковые ВООБЩЕ? Очевидно, что структуры типа советских отдела кадров на 100%. справились бы с текущими кадровыми задачами и на собеседовании на должность дворника не возникло бы неловкой паузы при вопросе: “А кто вы по гороскопу?”
3) Подобный идиотизм вполне устранимый. Нужна, как говорится, “політична воля”, а её, уж какое время, и слыхом не слыхивали.

Марфа Иванова 03.03.2021, 12:19

Конечно нужны. У меня дочь побывала на стажировке (практика, бесплатно от института) в отделе кадров одного солидного банка. Подбор персонала. Впечатления – сидят целый день, пьют чай. Беседуют о жизни. Скучно. Но какая зарплата. Понты. Умудряются тестировать английский кандидатов. Вообще без знания английского. Места реальные рассовываются по знакомым и знакомым знакомых. Явно не бескорыстно. При этом создается кипишь. Пачка резюме, которые не читают. Главное показать. Трудяги. Итог, моя дочь сказала – вот она работа мечты. И они туда попали не просто так. Их же пристроили. А вы говорите не нужны.

Ірина Шевчук 03.03.2021, 14:21

Марфа,таких компаній є багато,які тестують англійську мову.Деякі з них це фірми, в яких працює 10 людей. Англійську тестує людина,яка працює на посаді,яка не має відношення до цієї мови.

Марфа Иванова 03.03.2021, 14:53

Так я тоже веселилась. Парадокс. Компании работают на русский рынок и местный украинский. Европа не пропускает продукцию. Соответствие качеству. США сырьевой материал (защита внутреннего рынка). Какой английский и кому? Максимум Китай. Но там сидят в трейдерах те еще с английским. Твоя моя – понимать, они уже на русском лучше коренных говорят и пишут. Владивосток рядом, Россия. А потом в эти англоязычные компании без английского и партнеров бегают англичанки учить английскому в рабочее время и элементори. Тим блидинг. Так сдали тесты английские. Все. Крутые ВЭД. Какой английский? Даже где такие ситуации бывали (все бывает с пристройкой) – никогда списком компании не выставляли, где училки бегают и английский все не выучат. Подпольно. Тихонько. Но люди которые создают хоть плохенькую продукцию (на чем есть) даже обеды не получают за счет компании.

Складаємо резюме: як правильно описати свій досвід роботи

Найважливіший і цінний розділ вашого резюме — це, безумовно, розділ про досвід роботи. У ньому описуються подробиці про попередні місця роботи і обов’язки. Ця інформація або дає вам зелений пропуск на співбесіду, або стане перешкодою в отриманні бажаної посади.

Ваша мета — виділитися серед сотень інших кандидатів. Якщо ви хочете, щоб вас помітили, розділ з кар’єрним досвідом також повинен бути помітним і привабливим для майбутнього роботодавця. Не варто лише описувати чим ви займалися.

У цій статті ми детально розглянемо розділ про досвід роботи: для чого він потрібен і як його оформити. Ми поговоримо про те, як зробити його привабливим для роботодавця, навіть якщо досвіду у вас зовсім мало. А також, в статті ви знайдете приклади розділу про досвід роботи.

Що таке “Досвід роботи” в вашому резюме

Запитайте у роботодавця, що він буде шукати у вашому резюме в першу чергу? Щоб зрозуміти, де ви раніше працювали, він одразу ж перегляне найбільш важливий розділ вашого резюме — розділ про “Досвід роботи” або “Job Experience” / “Work History”.

Який можна зробити висновок?

Розділ з досвідом роботи може стати ключовим фактором для зворотного зв’язку з вами.

Тому цей розділ має підкреслювати ваш професіоналізм, а також наявність якостей і навичок, релевантних до нової посади.

Розділ “Досвід роботи” — це одна з найважливіших складових вашого резюме.

Яку інформацію потрібно розміщувати у розділі про досвід роботи?

Описуючи професійний досвід в резюме, необхідно включити наступну інформацію про попередні місця роботи:

  • Назва компанії
  • Країна/місто, де знаходиться компанія
  • Назва посади на якій ви працювали
  • Період роботи від і до (зазвичай пишеться в такому форматі: місяць/рік — місяць/рік)
  • Ваші обов’язки на робочому місці, оформлені у вигляді списку

Це стандартний шаблон для опису досвіду роботи. Саме у такому вигляді очікують побачити цей розділ у резюме переважна більшість HR-менеджерів.

Тепер переходимо до більш складного питання…

Як описати досвід роботи?

Якщо ви будете дивитися інші резюме на сайтах пошуку роботи, то точно помітите, що багато людей вказує лише назву компанії, період роботи і свою посаду і ні слова про свої обов’язки чи досягнення. Це не найкращий підхід.

І ось чому: читаючи ваше резюме, рекрутер чи працедавець, буде оцінювати наскільки ви підходите на посаду, наскільки ваш попередній досвід співзвучний з вакансією та що ви можете запропонувати компанії.

Тому, саме в секції про досвід роботи, ви можете показати себе з професійної сторони і описати досягнення з попередніх місць роботи, котрими ви пишаєтесь. Якщо ви зможете виділитися серед інших кандидатів, то з більшою вірогідністю потрапите на співбесіду.

Ось з чого варто почати:

  1. Згадайте всю інформацію про попередній досвід роботи: галузь, обов’язки, досягнення.
  2. Уважно прочитайте список обов’язків в описі вакансії.
  3. Створюючи резюме, в описі кожного попереднього місця роботи, старайтеся вказати ті обов’язки, які пов’язані з новою посадою.

Це все потрібно для того, щоб показати, ви — підходящий кандидат на вакансію. Ваш попередній досвід, особливо на останній роботі, повинен мати зв’язок з вимогами вакансії, що вас цікавить.

Прочитайте нашу статтю про ключові слова в описі вакансії, щоб краще розуміти на що треба звертати увагу описуючи свій досвід.

Структура розділу повинна бути зрозуміла і відповідати на питання: Де ви працювали? Ким? Які ваші професійні досягнення?

На картинці вище, показаний приклад оформлення обов’язків і досягнень в резюме за допомогою шаблона резюме SweetCV. У нашому онлайн конструкторі ви зможете редагувати шаблони і підставляти особисту інформацію в режимі онлайн.

Якщо у вас великий список попередніх робіт, пишіть тільки про релевантні. Актуальна інформація підкреслить ваш досвід в очах роботодавця і переконає його запросити вас на співбесіду.

Ключові правила написання розділу про досвід роботи в резюме

Уявіть себе на місці рекрутера, якому потрібно прочитати десятки або сотні резюме, щоб знайти і відібрати потрібних кандидатів. Якщо за перші декілька секунд рекрутер не побачить потрібну інформацію, резюме буде забраковано.

Тобто, документ має бути читабельним, коротким та простим для розуміння:

Описуючи свої конкретні досягнення, ви можете представити їх у вигляді:

  • Людей. Якщо ви керували відділом або невеликою командою, і покращували процеси всередині своєї команди. Чи вдалося вам зробити щось краще та швидше за допомогою меншої кількості людей?
  • Часу. Якщо ви працювали на благо оптимізації процесів, їх прискорення і виконання в строки. Скільки часу ви зекономили завдяки цьому?
  • Грошей. Якщо ви змогли скоротити витрати компанії, або допомогли збільшити дохід.

Приклад заповнення секції “Досвід роботи”

Саме час подивитися на приклад того, як може бути оформлений розділ про досвід в резюме. Даний приклад складено на основі резюме SMM менеджера:

серпень 2018 — грудень 2019

  • Збільшив кількість користувачів на каналі і в соц. акаунтах компанії в 8 разів за рік, завдяки чітко розробленій SMM-стратегії з розвитку і просуванню бренду;
  • Наповнював канали грамотними і унікальними текстами, актуальними для читачів;
  • Забезпечив своєчасне рішення клієнтських запитів і вивів рейтинг задоволеності клієнтів компанії до 95%, за допомогою активної модерації контенту і коментарів в соціальних мережах (Twitter, Facebook, Telegram);
  • Збільшив базу гарячих клієнтів за рік на 60%, популяризуючи канал компанії на інших інформаційних майданчиках;
  • Вивів соціальні сторінки бренду в топ за рік, підтримуючи активність клієнтів, за допомогою проведення інтерактивів з користувачами каналу і соц. груп раз на тиждень.

Мова йде не тільки про те, щоб просто перерахувати сухі факти.

Ваш розділ з досвідом роботи буде виглядати як смачна цукерка, якщо ви підійдете серйозно до його оформлення. Подумайте, як можна розписати кожен пункт з ваших обов’язків і які досягнення були виконані відділом або особисто вами, за час вашої роботи на попередньому місці. Обов’язково вкажіть в список ВСІ ваші досягнення.

Ваші обов’язки і досягнення будуть привабливі в тому випадку, якщо ця інформація буде доречна і корисна для нової роботи.

В якій частині резюме потрібно розмістити розділ про досвід роботи?

Існує 4 формати резюме резюме. В кожному з них розділ “Досвід роботи” відіграє різну роль.

Щоб розібратися в цій темі, ми підготували для вас рекомендації щодо вибору підходящого формату резюме, саме для вашого випадку:

Формат резюмеДе розмістити досвід роботи?Для кого підходить?
Резюме зі зворотною хронологієюЦе найбільш популярний тип резюме. Досвід роботи відіграє основну роль і описується на самому початку резюме під контактною інформацією та розділом з Objective.Цей тип резюме підходить ідеально, якщо у вас є великий досвід роботи протягом декількох років.
Функціональне резюмеВ такому резюме головну роль грає інформація про ваші навички. Місця роботи відходять на другий план і можуть бути описані після всіх навичок.Ідеально для тих, у кого попередній досвід роботи не такий великий. Також вдалий варіант для випускників або тих, у кого існують великі перерви в професійній діяльності.
Комбіноване резюмеГнучкий формат, де головну роль відіграють навички і релевантний досвід роботи. Спершу описуються ключові навички, потім попередні місця роботи зі списком обов’язків.Підходить для всіх, у кого досвід роботи підкреслює отримані скіли.
Таргетоване резюмеЦей стиль резюме спеціально націлений на те, щоб показати, чому ваш досвід і навички відповідають тій роботі, на яку ви претендуєте. Виберіть найактуальніші дані про досвід роботи для майбутньої професії і вкажіть їх на початку резюме. Розділ може йти першим, відразу після контактної інформації та навичок.Вся інформація для цього типу резюме повинна бути націлена на отримання якоїсь конкретної посади. Інформація про вас повинна бути релевантна на 100% до обраної вакансії.

Розділ про професійний досвід ключовий. Але не забувайте, що всі розділи резюме впливають на сприйняття вас тими людьми, які будуть його читати. Для того, щоб документ виглядав професійно, подбайте щоб всі його розділи були оформлені привабливо і майстерно.

Що писати в резюме, якщо немає досвіду роботи?

Якщо у вас немає досвіду роботи, все що було сказано вище може викликати труднощі. Але не хвилюйтеся, рішення є.

Створюючи резюме без досвіду роботи, напишіть про релевантний досвід.

Релевантний досвід — це будь-який досвід, котрий хоч якось співвідноситься з посадую на яку ви претендуєте чи сферою діяльності компанії, в яку відправляєте резюме.

Подумайте про те, що такого ви робили раніше, що може знадобитися в роботі. Ось декілька підказок про що написати в цьому розділі:

  • Шкільні проєкти, участь в олімпідах, позакласна діяльність. Наприклад, для посади аналітика актуально буде написати про участь в математичних олімпіадах. А для посади пов’язаної з роботою з людьми (консультант, адміністратор) можна написати про досвід публічних виступів чи командної роботи на проєктом, бо тут важливі комунікативні навички.
  • Університетські проєкти, курсові, дипломні роботи, участь у конференціях, практика. Аналогічно, подумайте, який досвід дав вам потрібні для роботи навички і опишіть цей досвід.
  • Діяльність в аспірантурі, організація чи участь в подіях, проєктах. На початку кар’єрного шляху можете використати інформацію про будь-яку вашу діяльність, яка покаже вашу активність і може бути корисна на новому місці роботи.
  • Волонтерська діяльність, допомога на роботі батькам чи друзям, практика на курсах. Наприклад, ви взяли участь у благодійній події і це дало вам необхідні people skills для майбутньої роботи. Або, наприклад, ви хочете працювати в туристичній фірмі, тоді релевантним досвідом буде організація відпочинку для вашої сім’ї чи друзів.

Тобто ваша задача показати, що ви маєте хоча б якийсь досвід, який допоможе вам виконувати роботу. Що ви знайомі з галуззю діяльності компанії і готові розвиватися. Що ви активні і ваше бажання працювати компенсує нестачу досвіду. До речі, прибріхувати тут не треба, бо все розкриється на співбесіді і буде дуже не зручно.

Щоб продемонструвати на прикладах вище описані поради, пропонуємо вам декілька зразків резюме, які надихнуть вас на опис релевантного досвіду:

Ще одна нетривіальна ситуація — ви змінюєте професію і попередній досвід роботи вже не такий актуальний для нової посади. В такому випадку ваше резюме потребує серйозної адаптації. У наші статті про зміну кар’єри детально розказано як саме варто створювати резюме і описувати професійні здобутки в такому випадку.

Не хвилюйтеся, якщо у вас немає досвіду, або він поки невеликий. Це тимчасово. Всі найвидатніші професіонали колись так само починали з нуля. Важливо не розгубитися, включити логіку і уважність, вивчити вимоги до кандидата в вакансії і скласти резюме на основі цих даних.

Типові помилки, яких варто уникати при описі досвіду роботи в резюме

Ми надали вам достатньо інформації для того, щоб скласти резюме з якісним розділом про попередній досвід роботи. Тепер поговоримо про типові помилки, яких потрібно уникати в своєму резюме.

Підводимо підсумки

Всі розділи вашого резюме важливі. Але є життєво важлива інформація, яку рекрутери хочуть побачити перш за все. Це досвід роботи. Переконайтеся в тому, що ви написали актуальну інформацію та максимально адаптували її під нову професію.

Досвід роботи — це розділ, за допомогою якого ви можете привернути увагу до своєї кандидатури і отримати бажане запрошення на співбесіду.

Ось стислий список кроків по складанню розділу “Досвід роботи”:

Вам треба показати рекрутеру і роботодавцю те, що ви можете стати їх майбутнім співробітником. Це можливо за допомогою вашого резюме. Потрібно всього лише вказати актуальну інформацію відповідно до їх вимог.

Оскільки процес створення якісного резюме досить трудомісткий, ми вирішили зберегти ваш дорогоцінний час і створили конструктор резюме, за допомогою якого ви можете створювати резюме в режимі онлайн.

Більше не потрібно витрачати час на те, щоб розбиратися з текстовими редакторами. Зосередьтеся на написанні сильної інформації про себе і ви обов’язково отримаєте запрошення на роботу в компанію своєї мрії.

Про автора

admin administrator