Скільки коштуватиме заміна гідрокомпенсаторів

Авторadmin

Скільки коштуватиме заміна гідрокомпенсаторів

Гідрокомпенсатори – що це таке і чому вони стукають

Принцип роботи двигуна внутрішнього згоряння доволі простий — у циліндрах згоряє суміш бензину і повітря чи дизпалива і повітря, розширюється, тисне на поршні, які приводять у рух колінчатий вал.

Дивитесь у цьому матеріалі:

Звідти зусилля поступає на зчеплення, коробку передач та колеса. Але в цьому простому описі приховано чимало технічних рішень високої складності.

Наприклад, для того, щоб паливо згоряло повністю, а циліндри працювали без перебоїв, необхідно, щоб кисень поступав вчасно, а відпрацьовані гази відводились без затримки. За цей процес відповідає система клапанів та газорозподільний механізм у цілому.

Не вдаючись у подробиці будови ГРМ, достатньо сказати, що при збоях налаштувань клапанів, двигун буде працювати не в повну силу, або зупиниться зовсім.

Від синхронності відкривання і закривання впускних та випускних клапанів залежить точність виконання всіх тактів роботи двигуна. У процесі згоряння палива металеві частини конструкції нагріваються, розширюються, змінюються зазори між клапаном та сідлом. Затримка у роботі, викликана цим явищем, призводить до зниження ККД, підвищеної димності, утворення сажі, підвищеної витрати палива.

Гідрокомпенсатор: особливості роботи

У багатьох конструкціях двигунів для автоматичного регулювання положення клапанів установлюють спеціальні деталі — гідрокомпенсатори.

У старих моделях ДВС між валом ГРМ та штовхачем клапана виставлялись компенсаційні зазори, які необхідно регулювати після певного пробігу. Роль гідрокомпенсатора полягає у тому, що регулювання відбуваються в автоматичному режимі.

Будова деталі відносно не складна. Це циліндричний корпус, в якому розміщені плунжерна пара, кульковий зворотній клапан, пружина. Компенсатор розміщуються між кулачком розподільного вала ГРМ та штовхачем клапана. Залита всередину циліндра олива забезпечує плавність ходу плунжера та постійний контакт деталі з робочими поверхнями вала ГРМ та коромисла клапана.

Коли температура двигуна низька, гідрокомпенсатор видовжується за рахунок ходу пружини та плунжера, при зменшенні зазору — скорочується. Рухомі деталі завжди знаходяться у тісному контакті, що набагато знижує виробітку пар тертя та продовжує їх ресурс.

Увесь цикл відбувається з величезною швидкістю, що призводить до порушень геометрії складових частин та виходу вузла з ладу. Середній термін служби гідрокомпенсатора — 120 000 кілометрів пробігу. При належному рівні технічного обслуговування автомобіля — 300, а то й 500 тисяч кілометрів.

У сучасних двигунах використовуються два види гідрокомпенсаторів — SOHC та DOHC . Перші монтують у гнізда коромисел клапанів, другі — у спеціальних виточках головки блоку циліндрів. За рівнем ефективності обидва варіанти однакові, а конструкція мало відрізняється.

Гідрокомпенсатор — невелика, але дуже важлива деталь, від якої залежить не тільки зниження шуму при роботі двигуна, але і його працездатність. Про збої в роботі гідрокомпенсатори клапанів заявляють помітними змінами у поведінці автомобіля: підвищеним виділенням диму з вихлопної системи, зміною звуку та обертів, появою відчутного стуку з боку ДВС.

Одними з найвідоміших брендів гідрокомпенсаторів є такі:

Сертифіковані запчастини з гарантією виробника можна знайти в українському інтернет-магазині renix.ua. Багато автовласників рекомендують цей сайт іншим покупцям.

Стук гідрокомпенсаторів

Перша ознака того, що деталі ГРМ вийшли з ладу — стук гідрокомпенсаторів. Почути його може не тільки досвідчений механік, а й кожний уважний водій. Але стук не завжди означає, що потрібно купувати новий комплект гідрокомпенсаторів. Часто неприємний звук з боку розподільного вала ГРМ пов’язаний з іншими причинами:

  • погана якість мастила;
  • невчасна заміна оливи;
  • забруднення фільтра;
  • порушення в роботі насоса системи змащування;
  • забитий маслом приймач у картері;
  • стирання поверхонь кулачків розподільного вала.

Варто сказати, що тиск мастила всередині гідрокомпенсатора такий же, як у всій системі змащування двигуна. Якщо з подачею оливи є якісь проблеми, то стук гідрокомпенсаторів про це просигналізує. Ігнорувати сторонній звук у жодному разі не можна.

Нарешті стук може вказувати і на поломку самих гідрокомпенсаторів — зношування плунжерів та гільз, пружин, клапанів, порушення геометрії, забиті канали подачі та витоку мастила. Якщо система змащування працює нормально, то замінити слід гідрокомпенсатори. Деталі міняються в повному комплекті, конструкція не підлягає ремонту та відновленню.

Стук може з’являтися як на холодному, так і на гарячому двигуні. Якщо звук іде від одного чи декількох клапанів, то його можна ліквідувати правильно виставивши зазори між штовхачем та виступом кулачка розподільного вала. Ця процедура потребує демонтажу ГБЦ, тому її потрібно виконувати на СТО.

Ще можна перевірити плавність ходу гідравлічних штовхачів. Якщо на одному з вузлів деталь ходить туго, то потрібно прочистити канали і решту складових частин. Часто хороший результат дає застосування спеціальних рідин для промивання, типу Liqui Moly Hydro Stossel Additiv. Але у цьому випадку потрібно пам’ятати, що стук зникає не одразу, а через 300-500 кілометрів пробігу.

Сивий дим з вихлопної дизеля

Один з симптомів, який може вказувати на несправність гідрокомпенсаторів. Але причинами такого явища можуть бути й інші несправності:

  • пошкодження лопатей турбіни;
  • залягання поршневих кілець;
  • забруднення клапана вентиляції картера;
  • неякісне мастило;
  • дешеве паливо.

Тому при підвищеній димності двигуна слід провести повну діагностику. Можливо гідрокомпенсатори тут ні при чому.

Заміна гідрокомпенсаторів

Залежно від конструкції двигун, заміна може проводитись по-різному. Операції демонтажу та встановлення нових деталей, тонкощі регулювання та інші дії проводяться у певному порядку, але, наприклад, заміна гідрокомпенсаторів Ланос відрізняється від такої ж роботи на Чері Амулет.

Для того щоб дістати гідрокомпенсатори, потрібно зняти осі коромисел, витягнути деталь за допомогою магніту. Перевірка працездатності проводиться натискуванням на торець дерев’яним клином. Якщо хід занадто вільний або занадто тугий, то запчастину слід замінити.

Для зняття та установки гідрокомпенсатора слід виконати такі операції:

  • демонтувати все обладнання біля клапанної кришки;
  • зняти повітряний фільтр;
  • відкрутити кришку;
  • демонтувати розподільний вал (попередньо слід поставити мітку правильного положення);
  • зняти рокери;
  • відкрутити кулаки;

При встановленні клапанної кришки слід використати нову прокладку, а шпильки затискати з зусиллям, яке не перевищує допустиме (вказано у мануалі). Для цього потрібно скористатися динамометричним ключем.

Гідрокомпенсатори: діагностика, ремонт та повна заміна СТО PLATINUM SERVICE

Двигун внутрішнього згоряння автомобіля виділяє тепло при роботі, а значить – розміри його деталей періодично збільшуються при нагріванні та зменшуються при остиганні. Щоб нівелювати зміни розмірів між високоточними деталями ДВС проектуються теплові зазори. При зносі таких деталей зазори вже не в змозі забезпечувати ідеальне припасування механізму, тому у двигуна погіршуються характеристики, знос деталей прискорюється, і, зрештою, частина механізмів виходить з ладу.

Тому на найважливіших елементах двигуна для забезпечення ідеальних зазорів при будь-яких режимах роботи ДВЗ застосовуються гідрокомпенсатори. Вони роблять роботу всього клапанного механізму м’якшою, знижують зношування деталей газорозподільного механізму, зменшують шум і дозволяють точно витримувати тривалість фаз газорозподілу.

Однак гідрокомпенсатори самі зазнають навантажень, а при неправильній експлуатації двигуна виходять з ладу. У цьому матеріалі ми розповімо, як проводиться ремонт гідрокомпенсаторів, чи варто проводити заміну штовхачів на гідрокомпенсатори і багато іншого.

Як працює гідрокомпенсатор?

Гідрокомпенсатори встановлюються для автоматичного регулювання зазору робочих поверхонь кулачків розподільного валу та клапанами газорозподільного механізму. Вони повинні витримувати цей зазор однаковим, незалежно від обертів та температури двигуна. Але як це відбувається? Зрозуміти принцип роботи гідрокомпенсатора автомобілісту-початківцю буває дуже непросто. Ми спробуємо його пояснити найпростішими словами.

Гідрокомпенсатори: принцип роботи цих вузлів, як можна здогадатися з назви, пов’язаний з якоюсь рідиною. Насправді роль рідини виконує моторне масло. Як тільки двигун починає працювати, олія надходить у гідрокомпенсатори по каналах в головках циліндрів і каналах на нижніх площинах корпусів підшипників (за цими ж каналами олія може надходити до шийок розподільних валів).

Коли обсяг масла набирається до потрібного рівня, кулькові клапани гідрокомпенсаторів закриваються, їх конструкція стає жорсткою і може передавати зусилля на клапан, який під тиском від кулачків розподільного валу відкривається і подає паливно-повітряну суміш камеру згоряння. Далі тиск олії падає, і цикл роботи повторюється.

Якщо коротко: гідрокомпенсатор – це маленький гідроциліндр, який змінює розмір при подачі в нього моторного масла. Цим він компенсує зазор між штоком клапана та кулачком розподільчого валу.

Види гідрокомпенсаторів за їх розташуванням:

  • гідроштовхачі;
  • роликові гідроштовхачі;
  • гідроопори;
  • гідроопори, що встановлюються під коромисла чи важелі.

Принцип роботи в усіх перелічених видів однаковий.

Гідрокомпенсатор витримує потрібний проміжок у клапанному механізмі навіть у міру його зносу його деталей. Однак сам він, незважаючи на простий пристрій, є досить точним і тонким механізмом, за станом якого необхідно стежити. Добре, що як тільки з гідрокомпенсатором виникають проблеми, автомобіліст зазвичай про це відразу дізнається характерним стукотом під час роботи двигуна.

Для тих, хто жодного разу не стикався, стукіт гідрокомпенсаторів – це звук, схожий на звук ненатягнутого велосипедного ланцюга, що обертається з великою швидкістю. Доноситься він прямо з головки блоку циліндрів.

Проблеми з гідрокомпенсаторами, і чому вони відбуваються

Так як принцип роботи гідрокомпенсатора заснований на надходженні в нього олії та подальшої передачі навантаження від кулачка розподільного валу на клапан газорозподільного механізму, то ця деталь надзвичайно сприйнятлива до якості моторної олії. Неякісний склад із підвищеною витратою на чад швидко забиває всі масляні канали і не може забезпечити нормальної роботи цих вузлів.

Чому стукають гідрокомпенсатори?

Причини стуку поділяються на дві групи, за першу відповідально неякісне моторне масло, за другу – механічний дефект.

Отже, через що стукають гідрокомпенсатори на холодну? Якщо стукіт доноситься при запуску холодного двигуна, але через невеликий проміжок часу зникає, то можемо Вас заспокоїти – жодних причин для паніки немає. Просто поки автомобіль стояв, олія з механізмів поступово витекла, і при запуску двигуна просто не встигло набрати робочого тиску. У цьому немає нічого страшного, інша справа, якщо шумлять гідрокомпенсатори тривалий період часу, доки двигун автомобіля не розігріється як слід, і не вийде на робочі обороти. У цьому випадку причиною може бути занадто великий зазор між штовхачем і кулачком розподільного валу через їх загальне вироблення, або низький тиск масла в системі. Гідрокомпенсатори можуть стукати, якщо неправильно підібрано моторне масло взимку – воно занадто густе і не заповнює систему, доки мотор не розігріється як слід.

Якщо стукають гідрокомпенсатори на гарячу, то тут може бути більше причин, і цей стукіт повинен насторожити будь-якого автомобіліста. Можливо, винна моторна олія, яка вже виробилася і потребує заміни. Можливо, засмічився масляний фільтр. Можливо, що причина чисто механічна – збільшені зазори на стику плунжера та гільзи гідрокомпенсатора. Перераховувати можливі причини можна довго, дізнатися, що могло стати причиною стуку, можна тільки демонтувавши ГБЦ.

Як ремонтувати гідрокомпенсатори?

Якщо стукають гідрокомпенсатори: наслідки для ГРМ можуть бути не найкращими, тому ми не рекомендуємо «запускати» цей стукіт і довгий час відкладати свій візит на СТО. Як перевірити гідрокомпенсатори? Можна зробити це самому, озброївшись лікарським стетоскопом, вільним часом та інструкціями з YouTube, але набагато простіше та швидше, якщо віддати свій автомобіль до рук професійних автомайстрів.

Гідрокомпенсатори: їх ремонт та діагностика на СТО «Platinum service» проводяться таким чином – спочатку майстер демонтує головку блоку циліндрів, потім тестує кожен клапан, гідрокомпенсатор та кулачок розподільного валу на нормальну працездатність. Офіційні дилери воліють не морочитися і всі гідрокомпенсатори відправляють у кошик для сміття, змінюючи їх на нові. Тому вартість таких «робіт» злітає у рази. Заміна гідрокомпенсаторів на нові, звичайно простіше і краще, ніж ремонт гідрокомпенсаторів клапанів. Але на нашому СТО все визначається бажанням клієнта – якщо хочете, ми встановимо нові елементи, якщо хочете – замінимо лише неробочі, а можемо спробувати навіть відновити непрацюючі. Однак наші ціни на заміну гідрокомпенсаторів Вас приємно здивують. І зауважте – на більшість робіт видається гарантія!

Деякі наші клієнти, будучи власниками таких автомобілів, як Audi 100 2.1, просять поміняти їм штовхачі на гідрокомпенсатори. Ми б не рекомендували таку процедуру, так як конструкція двигуна ретельно опрацьовується ще на етапі проектування і згодом проходить численні випробування. Таке серйозне втручання у конструкцію може призвести до різних наслідків. Однак у деяких випадках навіть така процедура можлива.

Основні переваги техцентру PLATINUM SERVICE

  • зручне для клієнтів розташування за 10 хвилин від центру міста Дніпро;
  • сучасні лінії обладнання та новітнє програмне забезпечення для комп’ютерної діагностики автомобіля;
  • висока кваліфікація персоналу;
  • широкий спектр послуг;
  • гнучка система знижок та заохочень для постійних клієнтів.

Приїжджайте, ми завжди на Вас чекаємо!

Про автора

admin administrator