У якому віці були Ромео та Джульєтта

Авторadmin

У якому віці були Ромео та Джульєтта

Зміст:

«Ромео і Джульєтта» Вільяма Шекспіра: ключові питання

На початку акту III, сцена V, Ромео і Джульєтта разом у ліжку Джульєтти перед самим світанком, провівши ніч один з одним і не бажаючи розлучатися. Ми можемо зробити висновок, що вони щойно займалися сексом, і, можливо, саме так найчастіше розуміють цю сцену. Однак у нас немає можливості дізнатися, чим конкретно вони займалися, ми знаємо тільки те, що їм це сподобалося.

Одна з причин, чому може мати значення, чи був у них статевий акт, чи ні, полягає в тому, що згідно з католицькою доктриною, шлюб не є повністю дійсним, доки його не “укладуть”, а під “укладенням” мається на увазі секс, до того ж у такий спосіб, щоб було можливе зачаття дітей. Якщо шлюб не підтверджений, він може бути анульований батьками.

Ромео і Джульєтта не говорять про свій досвід із погляду їхнього шлюбу або його сталості, однак, натомість вони зосереджуються на інтенсивності своїх почуттів на цей момент: Джульєтта прагне, щоби Ромео залишився ще на кілька миттєвостей, заперечуючи той факт, що настає світанок, а Ромео говорить, що він скоріше залишиться і буде відданий смерті, аніж піде. Як діалог Ромео і Джульєтти при їхній першій зустрічі має форму сонета, так і їхній діалог про небажання розлучатися має форму вірша під назвою аубада, в якому закохані нарікають на необхідність розлучитися до світанку – хоча в традиційній аубаді закохані змушені розлучитися, бо мають перелюбницький зв’язок і не можуть дозволити собі бути спійманими.

Чи не занадто молода Джульєтта для заміжжя?

В Акті I, сцена III, ми дізнаємося, що Джульєтті виповниться чотирнадцять років трохи більше ніж за два тижні, тобто під час дії п’єси їй тринадцять років. За законом, у єлизаветинській Англії дівчатка могли виходити заміж у 12 років за згодою батьків. Однак шлюб у такому юному віці був незвичним, про що свідчать розбіжності Капулетті з приводу того, чи достатньо Джульєтта доросла, щоб вийти заміж. Леді Капулетті ясно дає зрозуміти, що вважає Джульєтту такою, що досягла шлюбного віку, коли каже Годувальниці: “Моя дочка в прекрасному віці”, маючи на увазі і приємний вік, і вік, коли вона вже може вважатися дорослою. Лорд Капулетті, однак, здається менш упевненим.

Обговорюючи пропозицію з Парісом, батько Джульєтти наполягає: “Моє дитя ще чуже в цьому світі”. Він також висловлює занепокоєння з приводу того, що “надто рано затьмарюються ті, кого так рано видали заміж”, маючи на увазі, що ранній шлюб може погубити молоду жінку. Хоча пізніше лорд Капулетті змінює свою думку, його коливання з цього питання свідчать про відсутність чіткої відповіді на питання, чи достатньо Джульєтта доросла для шлюбу.

Хто така Розаліна?

Коли ми вперше бачимо Ромео, він поводиться як закоханий і пояснює Бенволіо, що закоханий у жінку, яка не відповідає йому взаємністю. Ромео не називає цю жінку, але десь між цією та наступною сценами Бенволіо впізнає її ім’я, оскільки пізніше він вказує, що вона є у списку гостей на балу в Капулетті: “На цьому ж стародавньому святі Капулетті Зустрічає прекрасна Розаліна, яку ти так любиш”.

З цієї згадки стає зрозуміло, що Ромео закоханий у жінку на ім’я Розаліна, і що вона, як і Джульєтта, Капулетті. Потім Бенволіо пропонує Ромео спробувати забути Розаліну, вирушивши на бал і подивившись на “всіх чудових красунь Верони”. Бенволіо наполягає: “Порівняй її обличчя з тими, кого я покажу, і я змушу тебе вважати лебедя твого вороном”. Ромео в точності дотримується поради Бенволіо. І хоча Розаліна ніколи не з’являється на сцені, вона, тим не менш, відіграє важливу роль, оскільки її відмова Ромео зрештою приводить його до першої, фатальної зустрічі з Джульєттою.

Чому Меркуціо б’ється з Тібальтом?

В акті III, сцена I, Тібальт, бажаючи побитися, називає Ромео “лиходієм”. Але Ромео, який таємно одружився з Джульєттою і тепер вважає Тібальта родичем, “підставляє іншу щоку”. Ромео відмахується від образи і відповідає на недоброзичливість Тібальта спокійними, хоча й загадковими словами прихильності, приблизно так: “Я клянуся, що ніколи тебе не ображав, але люблю тебе сильніше, ніж ти можеш придумати. Поки ти не дізнаєшся причину моєї любові. “

Для Меркуціо відмова Ромео битися з Тібальтом у поєднанні з цим виразом доброти являє собою “безчесну, підлу покірність”. Обурений явною нестачею самоповаги свого друга, Меркуціо вступає в боротьбу, щоб зберегти репутацію Ромео.

Варто розуміти, що в шекспірівській Англії дуелі були звичною справою, попри їхню незаконність. Молоді люди, особливо представники аристократичного класу, відчували необхідність захищатися від будь-яких зазіхань на свою честь, а також честь своїх друзів і родичів. Така заклопотаність честю дозволяла простим образам швидко перетворюватися на смертельні дуелі. Як зазначає Лоуренс Стоун, видатний історик Англії раннього нового часу: “Поєдинки були короткими, а зброя – легкою”.

Як Ромео переконує аптекаря, який не бажає продавати йому отруту?

Коли Ромео стукає до нього у двері й вимагає “отрути”, аптекар чинить опір, пояснюючи, що за продаж смертельних речовин його можуть віддати на смерть. “Такі смертельні зілля в мене є, – каже аптекар, – але за законом Мантуї Смерть тому, хто їх вимовить”. У відповідь Ромео коментує змарнілий і відчайдушний вигляд аптекаря і запитує, чому той має боятися смерті чи дотримуватися закону, коли сам він виглядає таким нещасним.

Ромео стверджує, що закон, який забороняє продавати отруту, не дозволяє аптекарю заробляти на життя. Тому, щоб вижити, він має порушити закон. Гра слів, яку використовує Ромео, щоб передати це речення, ґрунтується на слові “дозволити”, що означає одночасно “в змозі заплатити” та “в змозі запропонувати”. Як аптекар не може дозволити собі жити добре, так і закон не дозволяє йому жити добре. Щоб вибратися з цієї подвійної ситуації, аптекар повинен відкинути закон. Міркування Ромео діють на шлунок аптекаря, і він з обуренням погоджується взяти гроші: Бедность моя, но не воля, согласна”.

Чому Ромео, Меркуціо та Бенволіо йдуть на вечірку до Капулетті?

Бенволіо каже Ромео, що Розаліна буде на вечірці. Бенволіо хоче допомогти Ромео позбутися одержимості Розаліною і пояснює, що на вечірці Ромео зможе порівняти її з іншими дівчатами і зрозуміти, що вона не найкрасивіша. Ромео ж каже, що піде на вечірку тільки для того, щоб побачити Розаліну, жінку, яку, як він вважає, він кохає.

Хто здається менш імпульсивним і більш реалістичним – Ромео чи Джульєтта?

Джульєтта здається менш імпульсивною і більш реалістичною, ніж Ромео. Ромео швидко змінює об’єкт своєї прихильності з Розаліни на Джульєтту, і, незважаючи на небезпеку, він наважується піти до будинку Джульєтти, щоб освідчитися їй у коханні, хоча щойно зустрів її. Джульєтта, навпаки, каже: “Хоч я радію тобі, мені не в радість цей договір сьогодні. Він надто необачний, надто непродуманий, надто раптовий, надто схожий на блискавку, яка зникне, перш ніж можна сказати “світає””. Цими словами Джульєтта показує, що розуміє ризик його присутності в її домі, і каже Ромео, що вони мусять почекати, щоб бути разом.

Чому монах Лоуренс вирішує одружити Ромео і Джульєтту?

Коли Ромео просить ченця Лоуренса одружити його та Джульєтту, монах Лоуренс погоджується, бо вважає, що їхній шлюб може покласти край ворожнечі між двома родинами. Він каже: “Адже союз цей щасливим може виявитися, щоб ворожнечу ваших родин перетворити на чисте кохання”. Коли Джульєтта приїжджає, монах Лоуренс хоче якнайшвидше одружитися з ними, бо їхня пристрасть одна до одної змушує його побоюватися, що вони кохатися завчасно, якщо їх залишити наодинці: “(Ви) не залишитеся самі, доки свята церква не з’єднає двох в одне”.

Чому Меркуціо каже: “Чума на обидва ваші доми”?

Коли Тибальт і Меркуціо б’ються, Тибальт встигає проткнути Меркуціо своїм мечем, тому що Ромео, намагаючись зберегти мир, встає між ними. Меркуціо отримує смертельне поранення і стає першою справжньою жертвою у ворожнечі між Капулеттами і Монтеккі. Незважаючи на те, що він друг Ромео, він звинувачує обидві сім’ї у своїй смерті та бажає їм зла.

Чому Ромео бореться з Тібальтом?

Спочатку Ромео не хоче битися з Тібальтом, тому що тепер він одружений з Джульєттою, кузиною Тібальта, і хоче зберегти мир зі своїм новим членом сім’ї, навіть якщо Тібальт не знає, що вони тепер пов’язані узами шлюбу. Однак Ромео швидко змінює свою думку, коли Тібальт вбиває його хорошого друга, Меркуціо. Імпульсивність і гнів Ромео беруть гору, і він нападає на Тібальта.

Чи є в п’єсі лиходій, і якщо так, то хто він?

Лиходіями можуть бути запальні молоді люди з обох родин – Капулетті та Монтеккі, особливо Тібальт, який вирушає на пошуки Ромео навіть після того, як Капулетті велить йому залишити Ромео в спокої. З іншого боку, у п’єсі може не бути конкретного персонажа, який є лиходієм. Натомість веронське суспільство з його акцентом на ворожнечі та боротьбі і сліпою сімейною вірністю може вважатися відповідальним за смерть Ромео і Джульєтти.

Чому принц виганяє Ромео?

Зазвичай у веронському суспільстві людину, яка вчинила вбивство, віддають на смерть. Сподіваючись, що принц зрозуміє, що Ромео по праву вбив Тібальта за вбивство Меркуціо, Монтеккі, батько Ромео, пояснює його вчинок виконанням закону. Принц, очевидно, частково погоджується з цим, оскільки замість того, щоб засудити Ромео до смерті, він просто засилає Ромео на заслання за вбивство Тібальта.

Чому Джульєтта переживає, почувши про смерть Тібальта?

Джульєтта переживає, бо Тібальт був її двоюрідним братом, а Ромео – її коханим нареченим. Спочатку вона оплакує Тібальта і паплюжить Ромео, кажучи: “О зміїне серце, приховане під квітучим обличчям! Чи зберігав коли-небудь дракон настільки прекрасну печеру? Прекрасний тиран! Ангельський нелюд!” Але потім її любов до Ромео перемагає почуття зради і гніву, особливо коли вона розуміє, що і Тібальт убив би Ромео.

Наприкінці шлюбної ночі Ромео і Джульєтти, чому Джульєтта спочатку заперечує, що це день, а потім змінює свою думку?

На світанку Джульєтта заперечує, що настав день, бо не хоче, щоб Ромео покинув її, адже це кінець їхньої першої ночі разом. Однак у міру пробудження і прояснення свідомості вона розуміє, що життя Ромео в небезпеці, якщо його знайдуть у її спальні, і визнає, що день почався. Вона закликає Ромео піти, незважаючи на те, що хоче залишитися з ним.

Чому план ченця Лоуренса допомогти Ромео возз’єднатися з Джульєттою провалюється?

Чернець Лоуренс посилає ченця Джона до Мантуї, щоб той розповів вигнаному Ромео про свій план: Джульєтта прийме зілля і здаватиметься мертвою, щоб Ромео міг прийти і забрати її до себе у вигнання. Але дорогою до Мантуї монах Джон зупиняється в будинку, де оголошено карантин через чуму, і йому не дозволяють вийти. Пізніше Бальтасар, не знаючи про план ченця Лоуренса, їде в Мантую і повідомляє Ромео, що Джульєтта померла. Ромео, вважаючи, що його Джульєтта мертва, йде до її гробниці і вбиває себе отрутою.

Академічні припущення щодо року, коли Шекспір ​​написав «Ромео і Джульєтту»

Походження трагічної історії кохання Ромео і Джульєтти

Corbis через Getty Images / Getty Images

Хоча немає даних про те, коли Шекспір ​​насправді написав « Ромео і Джульєтту », її вперше було поставлено в 1594 або 1595 роках. Імовірно, Шекспір ​​написав п’єсу незадовго до її прем’єри.

Але хоча « Ромео і Джульєтта » є однією з найвідоміших п’єс Шекспіра , сюжетна лінія не повністю належить йому. Отже, хто і коли написав оригінальні « Ромео і Джульєтта »?

Італійське походження

Походження « Ромео і Джульєтти » заплутане, але багато людей відносять його до старовинної італійської казки, заснованої на житті двох закоханих, які трагічно загинули одне за одного у Вероні, Італія , у 1303 році. Деякі кажуть, що закохані, хоча й не з Капулетті і родини Монтегю були справжніми людьми.

Хоча це також може бути правдою, немає чітких відомостей про подібну трагедію, що сталася у Вероні в 1303 році. Відстежуючи її назад, здається, рік запропонований туристичним сайтом міста Верона, швидше за все, для того, щоб підвищити туристичну привабливість.

Сім’ї Капулетті та Монтегю

Сім’ї Капулетті і Монтегю, швидше за все, були засновані на родинах Каппеллетті і Монтеккі, які існували в Італії протягом 14 століття. Хоча термін «сім’я» використовується, Каппеллетті та Монтеккі були не іменами приватних сімей, а радше місцевими політичними групами. У сучасних термінах, мабуть, слово «клан» або «угруповання» точніше.

Монтеккі була купецькою сім’єю, яка змагалася з іншими родинами за владу та вплив у Вероні. Але немає записів про суперництво між ними та Каппеллетті. Насправді сім’я Каппеллетті була заснована в Кремоні.

Ранні текстові версії «Ромео і Джульєтти».

У 1476 році італійський поет Мазуччо Салернітано написав оповідання під назвою « Маріотто і Джаноцца» . Події розгортаються в Сієні та зосереджені навколо двох закоханих, які таємно одружуються всупереч волі своїх сімей і в кінцевому підсумку вмирають одне за одного через трагічне недомовлення.

У 1530 році Луїджі да Порта опублікував « Джульєтту і Ромео», засновану на історії Салернітано. Кожен аспект сюжету однаковий. Єдина відмінність полягає в тому, що Порта змінив імена закоханих і місце дії, Верону, а не Сієну. Крім того, Порта додав сцену з балом на початку, де Джульєтта та Ромео зустрічаються, і Джулетта вчиняє самогубство, завдавши собі удару кинджалом, а не втрачає сили, як у версії Салернітано.

Переклади англійською

Італійська історія Порти була перекладена в 1562 році Артуром Бруком, який опублікував англійську версію під назвою «Трагічна історія Ромея і Джульєтти» . Вільям Пейнтер переповів цю історію прозою у своїй публікації 1567 року «Палац задоволення» . Цілком ймовірно, що Вільям Шекспір ​​прочитав ці англійські версії оповідання і таким чином отримав натхнення написати « Ромео і Джульєтту » .

Про автора

admin administrator