Як отримати наклейки у перехресті

Авторadmin

Як отримати наклейки у перехресті

Правила дорожнього руху 2024

Перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника, вважається регульованим. На такому перехресті знаки пріоритету не діють.

Оскільки працюють світлофори, то знаки пріоритету не діють. У такій ситуації немає головної або другорядної дороги. Першими проїдуть перехрестя синій і вантажний автомобілі, які рухаються на зелений сигнал світлофора.

Водій автомобіля рухається на зелений сигнал світлофора. Оскільки при працюючому світлофорі знаки пріоритету не діють, водій повинен керуватись лише сигналом світлофора і проїхати перехрестя без зупинки.

У разі вимкнення світлофора або його роботи в режимі миготіння сигналу жовтого кольору та відсутності регулювальника перехрестя вважається нерегульованим і водії повинні керуватись правилами проїзду нерегульованих перехресть та установленими на перехресті відповідними дорожніми знаками.

Світлофор працює у режимі жовтого миготливого, тому, у разі виїзду на таке перехрестя, водії будуть керуватись правилами проїзду рівнозначних перехресть.

У наступній ситуації світлофор не працює, тому водій повинен керуватись знаком пріоритету 2.2 і зупинитись перед розміткою 1.12 (стоп-лінією). Продовжити рух дозволяється лише переконавшись у тому, що по перехрещуваній дорозі не наближаються інші транспортні засоби.

Як отримати наклейки у перехресті

Автомобілістам доводиться непросто, оскільки керувати транспортним засобом є складним завданням особливо в умовах напруженого міського трафіку. Потрібно приділити увагу проїзду перехресть, де часто виникають аварійні ситуації. У тому числі водій повинен знати правила розвороту на перехресті, оскільки цей маневр використовують досить часто.

Розворот на регульованому перехресті

Правила розвороту на перехресті, яке регулюється здійснювати простіше, ніж на тому, що не регулюється. Траєкторія руху автомобіля може бути з малою або великою амплітудою. Фахівці автошколи Авто-Дор приділяють цьому маневру особливу увагу. Ці навички стануть у нагоді, оскільки змінити траєкторію руху на роздоріжжі простіше через велику кількість вільного місця. Змінюємо траєкторію руху легко і без порушень правил дорожнього руху на регульованому перехресті в кілька етапів:

  1. Попередньо перебудуйте машину у лівий край на дорозі.
  2. Як тільки світлофор спалахне зеленим кольором для машин, відразу під’їжджайте до центру автомобільного перехрестя.
  3. Подивіться на всі боки і пропустіть всі машини, які рухаються назустріч.
  4. Як тільки у видимій частині дороги не буде перешкод, можна сміливо завершувати розпочатий маневр.

Крім цих правил, водій також зобов’язаний дотримуватися правил руху смугами. Здійснити маневр можна тільки в тих місцях, де немає дорожнього знаку, що забороняє. Починати рух на регульованому перехресті дозволяється лише за сигналом світлофора або регулювальника.

Маневр на нерегульованому перехресті

Розворот на нерегульованому перетині доріг дозволено правилами. Тут уже не підкаже світлофор, коли і де можна робити цей маневр. Потрібно також розібратися, як правильно чинити на цих перехрестях. Водій, який виїжджає з другорядної дороги, спочатку повинен зупинитися біля краю траси, що перетинається ним. Потім він повинен пропустити всі машини. Тільки після того, як автомобіліст переконався у відсутності перешкод, треба робити розворот. Якщо дороги на перехресті – рівнозначні, пріоритет буде у тих машин, які знаходяться праворуч. Тобто водієві потрібно пропустити все авто праворуч і лише тоді робити задуманий маневр.

Т-перехрестя та особливості розвороту

Ще один різновид перехрестя – Т-подібний. З назви відразу зрозуміло, який вигляд у цього перехрестя. Легкові автомобілі будь-якого типу виконають маневр на Т-перехресті. Великі за габаритами машини іноді не можуть здійснити його розворот, так як для них радіус руху занадто великий.
На Т-перехресті забороняється рухатись назад і виконувати кілька розворотів один за одним. Водій повинен визначити для себе надійне місце, щоб кардинально змінити траєкторію руху.
Проста покрокова інструкція, як виконати розворот на Т-подібному перетині без створення аварійної ситуації:

  1. Спочатку враховуйте дію таких дорожніх знаків, як “Стоп”, “Головна дорога”, “Поступися дорогою”.
  2. За відсутності будь-яких дорожніх знаків керуйтесь правилом “перешкода справа”.
  3. Не забувайте вмикати поворот, щоб повідомити інших учасників дорожнього руху про намір зробити розворот на перетині доріг.
  4. Велика траєкторія руху доречна на вузькій трасі, а мала або ближня траєкторія підходить для ширших доріг.

На Т-подібному перехресті можна робити поворот у кожному з напрямків. Важливо при цьому завжди керуватися правилами дорожнього руху та піклуватися про свою безпеку.

Правила розвороту на перехресті з розділювальною смугою

Розворот на перехресті, де є смуга поділу, матиме два правильні способи здійснення маневру. Зважайте також на те, що розмітка може бути частково стерта.

Розділова смуга досягає перехрестя

Тоді автомобіль може здійснювати рух лише за малою лінією. Це пов’язано з тим, що на такій трасі небагато місця для цього маневру. Заїжджати на перетин доріг забороняється правилами правил дорожнього руху.

Розділова смуга перетинає перехрестя

Як виконати маневр у цьому випадку? Правила кажуть, що розворот має відбуватися лише з великої лінії руху. В іншому випадку автомобіль пересуватиметься по зустрічній смузі деякий період часу, а це суворо забороняється. Правила розвороту на перехресті з розділювальною смугою такі:

  • враховуйте ширину розділової смуги;
  • якщо смуга – широка, то розвертатися за малим радіусом не можна (можна отримати штраф порушення ПДР);
  • якщо смуга поділу вузька (приблизно до 20 сантиметрів), то розвертатися малою траєкторією повністю безпечно, тому що в такому випадку рух не буде інтенсивним.

Водій завжди повинен звертати увагу на потоки машин, траєкторію їхнього руху, переконатися, що немає знаку заборони розвороту.

Помилки водіїв

Усі наведені правила розвороту на перехресті допоможуть правильно здійснювати маневр. Інструктори автошколи Авто-Дор на заняттях з теорії та практики пояснюють не лише правила цього маневру, а й вказують майбутнім водіям на можливі помилки під час здійснення цього маневру. Тому також розберемо, як робити не можна:

  • Категорично забороняється розвертати автомобіль неподалік пішохідних переходів і тим більше прямо на них. Цього не можна робити, навіть якщо за іншими правилами можна розгортатися. На цих ділянках встановлені відповідні дорожні знаки та нанесено розмітку. Ваші дії можуть перешкодити пішоходам, чого робити не можна, виходячи з правил дорожнього руху.
  • Таке саме правило діє на перехрестях, поблизу яких знаходяться зупинки громадського транспорту. Біля таких споруд не можна розгортатися з тієї самої причини.
  • Забороняється розгортати машину поряд з тунелями та мостами, оскільки такі ділянки дороги відносяться до обмежених.
  • Якщо ділянка дороги погано проглядається з різних причин, і водій не здатний повноцінно оцінити ситуацію на перетині колій, розгортатися також не можна.
  • Правило заборони зміну траєкторії руху на протилежне поширюється і ті розвилки, неподалік яких розташовується залізниця чи трамвайні колії. Рейковий транспорт має пріоритет перед безрейковим.

У випадках, коли водії розвертаються у недозволеному місці, вони можуть отримати штрафи різного розміру (залежно від ступеня порушення). Щоб не потрапити в таку ситуацію, треба завжди керуватися правилами дорожнього руху.

Маневр, який ми розглянули пов’язаний із певним ризиком. Тому при його виконанні треба дотримуватись правил розвороту на перехресті, дивитися на світлофор, знаки, а також дотримуватися інших правил дорожнього руху. Не можна також нехтувати діями та повноваженнями інших учасників руху.

Проїзд перехресть

Стандартних алгоритмів проїзду будь-яких перехресть не так багато:

  • проїзд під знак «Дати дорогу» прямо, праворуч або ліворуч;
  • проїзд під знак «Головна дорога» прямо, праворуч або ліворуч;
  • проїзд під зелений сигнал світлофора прямо, праворуч або ліворуч.

Отже, якщо чітко розуміти, в якому напрямку дивитися на кожному з етапів просування перехрестям, і контролювати дорогу саме з того боку автомобіля, звідки в цей момент надходить найбільша потенційна небезпека, то, оскільки варіантів проїзду перехресть не так багато, до кожного з них можна швидко звикнути.

Зверніть особливу увагу
Щоб проїхати перехрестя, потрібно подумки розподілити його на чотири частини. Поворот праворуч виконується через сектор №4, тобто з крайнього правого в крайнє праве положення. Проїзд прямо виконується через два сектори: №4 та №2. Поворот ліворуч виконується через сектор №4, центр перехрестя та сектор №1 — з крайнього лівого в крайнє ліве положення (рис. 3.73). У Правилах дорожнього руху йдеться, що при повороті ліворуч траєкторія руху повинна бути найкоротшою і не допускати виїзду на зустрічну смугу. Саме тому траєкторія повороту ліворуч повинна проходити через центр перехрестя: занадто ранній або занадто пізній поворот керма вводить в оману інших водіїв і може призвести до поганих наслідків.

Малюнок 3.73 Щоб проїхати перехрестя, потрібно подумки розподілити його на чотири частини і рухатися відповідними секторами залежно від обраного напрямку.

Як приклад ми розглянемо найскладніший з усіх можливих варіантів — поворот ліворуч під знак «Дати дорогу». У цьому випадку поступатися дорогою потрібно абсолютно всім.

Потрібно розподілити проїзд перехрестя на низку простих кроків. Якщо потім робити кожен черговий крок, не замислюючись про наступний, тобто, виконавши крок і переконавшись, що все добре, переходити до наступного, то не буде паніки, а лише конструктивне послідовне ухвалення рішень.

1. Як ми вже домовилися, за 100-150 метрів до перехрестя ми вирішили, що на цьому перехресті повертатимемо ліворуч. Що насамперед треба зробити? Зазвичай кажуть: «Потрібно під’їхати до краю проїзної частини». Насправді ні. Згідно з Правилами дорожнього руху, в населеному пункті за 50-100 метрів до перехрестя потрібно увімкнути покажчик повороту. На жаль, дуже часто про це забувають, тому іншим водіям залишається тільки здогадуватися за поведінкою цього водія, що він намагається зараз повертати. Завжди попереджайте про свої наміри, вмикаючи покажчик повороту не останньої секунди, а заздалегідь, — це значно спростить життя всім, і вам зокрема.

2. Наступне, що ми повинні зробити, — це, пам’ятаючи про рядності руху, попередньо подивившись у ліве дзеркало заднього виду, зайняти крайнє ліве положення в своєму напрямку (рис. 3.74), якщо дорога багатосмугова — крайній лівий ряд.

Малюнок 3.74 Збираючись повертати ліворуч, не доїжджаючи 50-100 метрів до краю перехрестя, необхідно увімкнути покажчик лівого повороту й зайняти крайнє ліве положенн я в своєму напрямку.

Зверніть особливу увагу
Якщо жодних знаків «Рух по смугах» або відповідної дорожньої розмітки немає, потрібно пам’ятати, що з лівої смуги можна рухатися прямо і ліворуч, із середньої — тільки прямо, з правої — прямо і праворуч. Це не новина для тих, хто вивчав Правила дорожнього руху, тому просто зайвий раз нагадаю.

Малюнок 3.75 Наступне, що потрібно зробити при під’їзді до перехрестя, — дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину.

3. Наступне, що потрібно зробити при під’їзді до перехрестя і про що часто забувають, — дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину (рис. 3.75). Звичайно, це в тому випадку, якщо ці пішоходи є. У будь-якому випадку не варто забувати про те, що в невідповідний момент хтось може вирішити перейти дорогу і вискочить перед вами, тому, наближаючись до перехрестя, потрібно скинути швидкість.

Малюнок 3.76 Оскільки є знак «Поступитися дорогою», наступне, що потрібно зробити, — під’їхати до краю проїзної частини і зупинитися.

4. Черговий крок, який нам потрібно зробити, — під’їхати до краю проїзної частини. Оскільки є знак «Дати дорогу», наступна наша дія — це ЗУПИНКА біля краю проїзної частини — так ми зазначаємо точку ухвалення рішення (рис. 3.76).

5. Коли ми зупинилися, потрібно дати дорогу автомобілям, що рухаються головною дорогою. Дуже важливий момент: за моїми спостереженнями, коли рухаєшся головною дорогою і бачиш автомобіль, що наближається справа другорядною дорогою, помічаєш, що його водій дивиться не ліворуч (на мене), а праворуч. Чи то через незнання, чи то через нерозуміння, люди часто дивляться не в тій послідовності, в якій потрібно. Водій, хоча і дивиться в усі боки, проте робить це хаотично і взагалі не в той бік, у який потрібно.

Малюнок 3.77 Насамперед потрібно відстежити ситуацію ліворуч, оскільки перед виїздом на перехрестя ця смуга руху найближча до автомобіля. розуміючи, що на здійснення маневру знадобиться щонайменше 67 секунд, необхідно зазирнути за кут не менше ніж на 75100 метрів.

Насамперед нам потрібно відстежити ситуацію ліворуч, оскільки ця смуга руху найближча до нас у цей момент. Розуміючи, що на здійснення маневру нам знадобиться щонайменше 6-7 секунд, ми повинні зазирнути за кут не менше ніж на 75-100 метрів (рис. 3.77).

6. Якщо автомобілів немає ані ліворуч, ані праворуч, ми виїжджаємо на центр перехрестя і дивимося на зустрічний потік (рис. 3.78). Цікавий момент: зустрічні автомобілі, як і ми, повинні дати дорогу автомобілям, що рухаються головною дорогою, тобто ми перебуваємо в однакових умовах. Однак, оскільки ми повертаємо ліворуч, то підставляємо зустрічним автівкам свій правий борт, а значить, зустрічна автівка буде для нас перешкодою справа, тобто на цій простій підставі ми зобов’язані поступитися їй дорогою (згідно з Правилами дорожнього руху, повертаючи ліворуч, водій повинен дати дорогу зустрічним, що рухаються прямо та праворуч).

Малюнок 3.78 Якщо автомобілів немає ані ліворуч, ані праворуч, потрібно виїхати на центр перехрестя і пропустити зустрічний потік.

7. Коли пропустили зустрічні автомобілі, можна починати маневр, тобто повертати ліворуч. У той момент, коли ми вже практично повернули, потрібно знову згадати про пішоходів, яким ми зобов’язані дати дорогу (рис. 3.79). Якщо ми, повертаючи ліворуч, пам’ятаємо, що там БУДЕ пішохід, то ми до цього готові, і це не застане нас зненацька (перебуваючи в центрі перехрестя, ми заздалегідь подивимося, чи є там пішохід). Якщо ж у нас одне завдання — якомога швидше залишити перехрестя, то раптова поява пішохода спричинить певний дискомфорт і може стати причиною помилки. Отже, потрібно враховувати всі можливі несприятливі обставини, щоб перестрахуватися двічі або навіть тричі. Пішохода не виявилося — ну і чудово! Але ми цей крок відпрацювали і можемо впевнено переходити до наступного.

Малюнок 3.79 У той момент, коли автомобіль уже практично повернув, потрібно знову згадати про пішоходів, яким водій також зобов’язаний дати дорогу.

8. Насамкінець нам залишається тільки завершити маневр.

Ось і всі дії, які потрібно виконати, щоб безпечно проїхати перехрестя.

Якщо тепер так само розписати для себе будьяке інше перехрестя, розподіливши всю послідовність дій на прості кроки, то ви помітите, що алгоритми проїзду будьякого перехрестя майже повторюють один одного, чи то рух прямо, чи праворуч, чи ліворуч, при сигналі світлофора або на будьякому нерегульованому перехресті.

Рухаючись на перехресті покроково, ми гарантуємо собі безпеку і не вводимо в оману інших якимись несподіваними або, навпаки, надмірно повільними діями.

Про автора

admin administrator