Як вивести автомат із аварійного режиму

Авторadmin

Як вивести автомат із аварійного режиму

Як їздити на автоматі: ази та особливості

Кожен з нас колись замислюється про купівлю автомобіля. І більшість з нас вибере автомобіль з автоматичною коробкою передач. Однак не завжди є можливість мати поруч досвідченого водія, який покаже вам, як керувати автомобілем з автоматичною коробкою передач, і дасть поради. Сьогодні ми детальніше розглянемо, що потрібно робити і в якій послідовності, щоб зрозуміти, як користуватися автоматичною коробкою передач і як їздити на автоматі загалом.

Щодня ряди автомобілістів поповнюються новими професіоналами та аматорами. Автомобілі є дуже зручним і комфортним засобом пересування, і їх існує дивовижне розмаїття. Тим не менш, всі автомобілі можна умовно розділити на дві групи: автомобілі з механічною коробкою передач і автомобілі з автоматичною коробкою передач. Головною особливістю автомобілів з автоматичною коробкою передач є те, що, порівняно з механічною коробкою передач, трансмісія сама вмикає необхідні передачі відповідно до швидкості транспортного засобу.

Як рушати на автоматі

  1. Сідаємо за руль та перевіряємо, машина повинна стояти в режимі «P» — паркування (не обов’язково використовувати ручку), або «N» — нейтраль (тоді потрібно використовувати ручку). Якщо в іншому положенні потрібно обов’язково перевести в ці!
  2. Витискаємо гальмо, таким чином будемо контролювати наступний рух машини.
  3. Вставляемо ключ в замок запалювання — повертаємо (розблоковуємо кермо) — заводимо двигун. Не відпускаючи гальмо
  4. Далі неоюхідно перемикнути передачу в положення «D» драйв (повністю автоматичний варіант перемикання) або «M» вручну. Усі перемикання відбуваються при нажатій педалі гальма.
  5. Теперь достатньо відпустити педаль гальма і навіть не натискаючи на «газ» — машина почне рух. Якщо потрібно рухатись швидше, натисніть на педаль газу і автомобіль почне їхати пришвидшено.

Перед тим, як їздити на автомобілі, переконайтеся, що навчилися його зупиняти!

Як навчитися їздити на автоматі

В реальності, щоб усвідомити як правильно їздити на автоматі, необхідно дещо знати і уміти. На сам перед розберемся, як «автомат» перемикає швидкість. Це залежить від положення ричага управління коробки передач, програмного перемикача або селектора, а також швидкості руху і положення педалі акселератора:

  1. менше газу — раннє переключення на вищу ступінь,
  2. більше газу — більш пізніше.

Швидке натискання педалі включає «кикдаун», і відбувається переключення на понижену передачу; досягнутої потрібної швидкості, відпускаючи педаль акселератора, ви вмикаєте більш вищу передачу.

АКПП

Щоб завести автомобіль з автоматичною коробкою (АКПП) потрібно ввімкнути запалювання – слід у положенні Р («парковка») повернути ключ на половину обороту за часовою стрілкою. Через пару секунд повернути ключ до упору і відразу ж відпустити. Для того, щоб почати рух машини вперед, потрібно, вибрати режим «драйв». Дуже важливо, перед переключенням режиму натиснути на педаль гальмування, а включивши потрібний режим, цю педаль відпустити. Й автомобіль відразу починає рух. А щоб його розігнати на потрібну швидкість, потрібно поднажать на педаль газу.

Педаль гальма

На педаль гальма (вона знаходиться ліворуч) натискають зазвичай правою ногою в тому випадку, коли потрібно зповільнити або повністю припинити рух машини. Від вашої сили натиску залежить плавність та різкість встановлення руху.

Небезпечно використовувати цю педаль на великій швидкості і під час пересічення ям й інших нерівностей – блокуються колеса і можна зламати підвіску або взагалі вилетіти геть з дороги.

Педаль газу

На педаль газу теж натискають правою ногою (вона розташована праворуч). Ліва нога під час їзди на автоматі весь час повинна стояти на спеціальній площадці ліворуч, щоб не було можливості натиснути на дві педалі одночасно, що робити категорично не можна. Педаль газу дуже чутлива і, щоб їхати швидше, натискати на неї потрібно легко.

Щоби зповільнити рух, потрібно спочатку прибрати ногу з педалі газу, а потім почати давити на гальмо

Важливим елементом у питанні “як правильно їздити на автоматі” є кермо, яке може робити до 2,5 обороту в будь-яку сторону. Важливо, щоб під час руху руки не схрещувались, вчасно перехоплюючи його однією рукою, друга в цей час завжди повинна підтримувати руль.

Якщо потрібно зробити поворот, то на кермі є спеціальний важіль, який слід заздалегідь натискати вниз – якщо потрібно повернути ліворуч, натискати нагору – при повороті праворуч.

Які існують режими АКПП

В автоматичній коробці передач є чотири основні режими:

  • P- «парковка» – для того, щоб залишити машину без руху. Він фіксує положення автомобіля на стоянці. Включати його можна тільки при повній зупинці автомобіля. В цьому стані слід заводити двигун. У положенні «Р» автомобіль не рухається з місця, а двигун працюватиме на холостих обертах.
  • R – «задній хід» – використовується, коли потрібно проїхати назад.
  • N – «нейтраль» – коли потрібно перекатити автомобіль з одного місця на інше. На задні колеса не передаються оберти двигуна, але при відпущених гальмах автомобіль може вільно катиться. В інструкції написано: «Ніколи не включати при русі автомобіля — довготривала їзда на «нейтральній передачі» може привести до виходу з ладу коробки передач». Але цитуючи Джеймса Бонда: «Ніколи не говори ніколи» — іноді необхідно включити режим «N».
  • D – «драйв» – для того, щоб почати рух вперед. Цей режим передбачений для усіх стандартних дорожніх ситуацій. Цифри 4, 3 і 2 на автоматичних 5-ступенчатих коробках передач означають, що перемикання можливо тільки до відповідно 4-й, 3-й і 2-й ступеней. Він передбачений для їзди по крутим перевалам, у горах з причепом, у складних умовах, для гальмування на екстремальних спусках. У деяких модифікаціях «мерседесів» є режим «В» — гальмування на екстремальних і довгих спусках, зокрема, з причепом, при швидкості нижче 40 км/год, тоді коробка передач перемикається на нижню ступінь. Переключати селектор із положення «D» в положення «4», «3», «2» і «В» можна при русі автомобіля, але не перевищуйте допустимої максимальної швидкості при різних положеннях ричага. Для цього необхідно контролювати положення стрілок спидометра: перша швидкість — одна мітка, друга швидкість — дві мітки, четверта швидкість — чотири мітки, або по тахометру не перевищуйте максимально допустимого числа обертів двигуна.

Про те, що представляє собою коробка типтронік читайте в наш огляд

Додаткові режими

  • Режим «2» – доступні перші дві передачі. В ньому КПП блокує вибір передач, обмежується першою і другою передачами. Цей режим є сенс застосовувати при буксировці, а також на гірських дорогах зі звилистим профілем. Включення режиму доступно і при русі, однак робити це слід, лише якщо швидкість автомобіля менше 80 кілометрів на годину. У протилежному випадку високі оберти можуть негативно відразитися на двигуні автомобіля.
  • Режим «L» – доступна тільки перша передача. Цей режим призначений для їзди в особливо складних умовах і на бездорожжі. На кроссоверах і позашляховиках з даним режимом діє і понижена передача. Включення даного режиму можливе лише при швидкості машини менше 15 кілометрів на годину. Перед тим, як їхати на коробці автоматом по бездоріжжю, краще включити цей режим заздалегідь.
  • OverDrive (O/D) Цей режим застосовується на коробках передач, які мають більше трьох ступенів і призначені для обгону або в інших ситуаціях, коли потрібен швидкий розгін автомобіля. Активується він, як правило, натисканням кнопок на ричагу трансмісії. Перед тим, як їздити на коробці автоматично за допомогою цього режиму, слід пам’ятати, що він примусово не перемикається вище, ніж дозволяє до третьої передачі. Завдяки цьому і досягається більша, в порівнянні зі звичайною роботою, динаміка автомобіля. Використовувати цей режим можна і при їзді на затяжному підйомі. Справа в тому, що звичайний режим може в такому випадку «коливатись», перемикаючись то на третю, то на четверту передачу. При використанні же «овердрайва» проблема вичерпується.
  • PWR/СПОРТ. Цей режим є програмним і призначений для активного водіння. При його активації ступені в коробці переключаються на більш високих обертах, завдяки чому досягається максимальна динаміка (розхід палива теж стає максимальним). Для того, щоб збагнути, як їздити на коробці автомат в спортивному режимі, потрібно, для початку оволодіти базовими навиками їзди на автоматі.
  • СНІГ – сніг. Назва цього режиму говорить само за себе. Він призначений для того, щоб безпечно їздити в зимовий час року. Як їздити на автоматі зимою, зрозуміти не складно – достатньо включити цей режим. АКПП в такому випадку буде «рушати» з другої передачі, а переключення відбуватимуться на більш низьких оборотах. На асфальті автомобіль стає менш динамічним, однак це зроблено для безпеки на снігу

Як правильно їздити на автоматі в корках

При коротких зупинках, наприклад, біля світлофора, потрібно залишити ричаг у передньому положенні, частіше всього це буде «D», — і підтримувати педаль гальма автомобіля. При тривалому залишку з вимкненим двигуном ричаг потрібно встановити в положенні «N».

Зупинка на підйомі

Якщо ви зупините автомобіль на підйомі, утримуйте його, не натискаючи на педаль газу, а робочим гальмом — це дозволить уникнути непотрібного перегріву трансмісії.

Маневруючи під час паркування в обмеженому просторі, наприклад, під час заїзду в гараж, регулюйте швидкість потрібного зсуву відпускаючої педалі гальма. При натиснутій педалі гальма ні в якому разі не можна сильно газувати.

Режим “S”

Ліворуч від позначення режимів селектора розташований програмний перемикач. У передньому положенні видно символ “S”. Дехто вважає, що це спортивний режим. Бог із вами, який спортивний режим у звичайного автомобіля? Режим «S» — «стандартний» і призначений для всіх стандартних дорожніх ситуацій.

  • При енергійній роботі з педаллю газу (положення «багато газу») двигун буде викручувати на кожній передачі максимальне число обертів, забезпечуючи інтенсивний розгін;
  • на початку натискання на педаль газу вмикається перша передача;
  • при плавному натиску рух начнеться з другої передачі.

Режим “Е”

Літера «Е» (програмний перемикач включений у заднє положення) означає включення економічного режиму. Перемикання на вищу або нижчу ступінь передачі здійснюється при сильному натиску педалі акселератора на більш низькій швидкості, при більш низькому числі обертів двигуна, ніж у положенні «S».

Це означає, що двигун не буде докручувати до максимальних обертів, забезпечуючи тихий, комфортабельний та економний режим руху (що необхідно, наприклад, на слизькій дорозі).

При першому натиску педалі акселератора до упору програма «Е» автоматично збивається в положення «S». Пояснюється це просто: можуть виникнути ситуації, в яких потрібно інтенсивно розганятися (наприклад, при обгоні).

Зрозуміло, що штучне обмеження динаміки економічного режиму заважає, отже в екстремальних ситуаціях повинно автоматично зніматися.

Як обганяти на автомобілі з АКПП

Припустимо, ви їдете на автомобілі з 4-ступінчастим «автоматом» заміським шосе та збираєтеся завершити обгін. Ви різко натискаєте на педаль газу – спрацьовує «кікдаун», автомат перемикається на 3-ту передачу, забезпечуючи швидке прискорення, і починається обгін. Але попереду – зустрічний автомобіль, і ви повертаєтеся на свою смугу. При спуску газу «автомат» знову включить 4-ю, але як раз цього в даній ситуації і не потрібно. Автоматичні коробки (а особливо мерседесівська) відрізняються деякою «задумчивістю».

Повторюючи спробу обгону, ви втрачаєте дорогоцінні секунди, натискаєте педаль до упору й знову вмикаєте «кікдаун»

Цього можна уникнути, досить завчасно перевести селектор в режим 3 й різке, короткочасне скидання газу не приведе до перемикання на пряму передачу, тоді при повторному різкому натисканні на педаль газу автомобіль швидко попрямує вперед, як ніби на ньому встановлена ​​звичайна механічна коробка.

Обгін в місті

При обгоні і їзді по місту водій автомобіля з 5-ступеневою ​​коробкою може, в залежності від ситуації, вибирати між положенням селектора «4» і «3». Автомобіль з «автоматом» стане динамічніше, а ви заощадите час, виключивши непотрібний в даному випадку перехід на пряму передачу і включення «кікдауну».

У деяких інструкціях написано, що в положеннях «3» і «2» можна використовувати гальмуючу дію двигуна. Стосується це тільки до затяжних спусків, щоб не перевантажувати гальма. При переключенні на нижчу ступінь є небезпека не лише перекрутити двигун, скільки заблокувати ведучі колеса, що моментально приведе до заносу автомобіля.

Особливо це стосується до їзди по слизькій дорозі. У таких умовах ніколи не переключайтеся на нижчу ступінь передачі для гальмування — цей експеримент може закінчитися погано.

Як керувати машиною з автоматичною коробкою передач

Щоб зрозуміти, як веде себе автомобіль в різних ситуаціях, і отримати нюанси його поведінки, «механіка» необхідна. А новачкам і жінкам я все ж рекомендую для більшої впевненості вибирати автомобілі з «автоматом». Також рекомендую використовувати автомобіль з автоматичною трансмісією для експлуатації у великому місті навіть водіям з великим стажем і досвідом.

Гонщик Кесельман, їздить по справах на «Cadillac CTS» з «автоматом» і висловлює таке враження:

«Моя попередня машина BMW з «ручкою», потужним мотором і спортивними гальмами нелегко записувалася в міську ритмі. За кермом доводилось по-справжньому працювати. Зараз я обавр машину з автоматичною коробкою, так як часто їзджу по місту і доводиться пробиратися через пробки. У моїй машині немає примусового переключення передач, є тільки спортивний режим роботи коробки. Завдяки «автомату» в поєднанні з потужним мотором в місті залишається тільки насолоджуватися їздою»

Автоматична коробка дуже складна і вимагає дбайливого та уважного поводження

Останнє покоління «автоматів» оснащено електронікою, яка при визначених несправностях включає «аварійний режим», що дозволяє дістатися до автосервісу. На деяких автомобілях при поламках буксування не рекомендується (частіше всього серед них потрапляють американці).

Німецькі машини допускають буксировку, якщо селектор «автомата» знаходиться в положенні «N» за формулою 50×50. Це означає відстань не більше 50 км і швидкість не більше 50 км/год. Якщо цими рекомендаціями знехтувати, автоматична коробка під час буксування зламається ще більше.

Буксировка на більші відстані допускається тільки з відключеним приводом колеса, для чого його необхідно демонтувати. Якщо немає такої можливості, автомобіль доведеться буксувати з вивішеної осі провідних коліс або завантажити на платформу евакуатора.

Головні особливості управління експлуатацією автомобіля з АКПП

  • Не рекомендовано користуватися накатом.
  • Заборонено переводити ричаг передачі з одного положення в інше при русі автомобіля.
  • Заборонено натискати одночасно гальмо і газ.
  • Необхідно уникати великих навантажень на парковочному зубі, тобто, при парковці авто під уклоном, потрібно для початку поставити машину на ручне гальмо, а потім на «R» тільки після цього відпустити гальмо. Коли потрібно рушити, для початку натиснути на гальмо, зняти з ручного гальма, а потім включити в положення «драйв» або задній хід.
  • Правильно використовувати режими коробки . Наприклад, при їзді по насипаному піску снігу або, щоб уникнути пробуксовки, переключіться на максимально низьку передачу плавно.
  • Управляюча автоматична педаль газу на стоянці не задіяна, тільки гальмо. Якщо Ви паркуєтесь, будете натискати на газ автомобіль, то будете пересуватись ривками.
  • Не перевищувати дозволену швидкість, необхідно контролювати швидкісний режим, так як переключення передачі відбувається самостійно.
  • Зимою не слід сильно навантажувати трансмісію до повного прогріву, для чого потрібно проїхати близько 10-15 км.
  • Якщо буксувати автомобіль «автомат», то це робити потрібно зі швидкістю 50 км/год і на відстані, що не перевищує 50 км. На деяких автомобілях при поломці буксировка не дозволена.

Як їздити на автоматі взимку

Багато автовласників не задаються питанням, як правильно їздити зимою на коробці автомат, а дарма – основні проблеми виникають саме з настанням холодів. Тут ми викладаємо головні правила експлуатації та поради щодо безпечної машини з коробкою автомата зимою.

Плюси й мінуси АКПП взимку

Із плюсів:

Основна цінність АКПП – це плавність ходу і безпроблемна інтеграція з багаточисельними і різними електронними “помічниками”. Коробка автомата більш надійна при їзді по ожеледиці, в порівнянні з механікою: ризик забуксовувати в цьому випадку значно нижче.

З мінусів:

Основний недолік полягає в тому, що АКПП далеко не завжди здатна безперебійно встановити ту передачу, яка потрібна в даний момент для руху автомобіля. Це буває, коли гідромуфта запізниться з визначенням невідповідності між оборотами двигуна, швидкістю руху і протидією руху. Водії, у відповідь на таку поведінку машини, починають використовувати стиль їзди “в натяг”.

Прогрівання АКПП

В холоді, перед тим, як почати рух, потрібно прогріти двигун машини. Це стосується, в рівній ступені, і коробки автомата. Для прогріву, при встановленому ричазі в позиції «Drive» і вижатої до кінця педалі гальма, потрібно приблизно на 15 секунд легко натиснути на педаль газу.

Далі необхідно виконати таку ж дію, але в позиції “Задній хід”. По часу цей прогрів займає не більше 3 хвилин.

Щоб прогріти АКПП, також рекомендовано повільний рух протягом приблизно 3-х кілометрів

Спуск на АКПП

Постійне гальмування на спусках недопустиме, так як є небезпека перегріву АКПП. Значно безпечніше «пригальмовувати» рух, щоб коробка автоматично переключилася на передачу нижче і автомобіль далі рухався під дією своєї ваги.

Під час зупинок на спусках, одночасно з режимом «Паркінг», потрібно використовувати й ручник, так як на коробку передач приходить навантаження, яка створює масу всього автомобіля. Якщо постійне гальмо під час залишків на спусках не використовується, це скоротить термін служби коробки автомат.

Як подолати кучугури

Слід запам’ятати, що краще всього подолати кучугури на 2 передачі, а зовсім не на передачі “Drive”. У більшої частини сучасних АКПП є режим для переключення передач вручну, який, в умовах кучугурів, більш ефективний, ніж інші режими.

Якщо не використовувати ручний режим, то залишається тільки вибиратися “в розкачку”. Для цієї мети потрібно плавно натиснути на педаль газу і, одночасно утримуючи машину за допомогою педалі гальма, починати карабкатися вперед. Так само це робиться й при рухові назад. Але не перестарайтесь: якщо довго проробляти описані дії, можна нашкодити коробці передач.

Ще один нюанс при подоланні кучугуру – обов’язково потрібно відключити систему курсової стабілізації (стійкості) ESP, яка, якщо машина застряла в сугробі, абсолютно марна.

Щоб не увійти в занос потрібно педаль газу відпустити, при цьому руль вивернути в сторону заносу і повернути його у вихідну позицію

Як залишити автомобіль на стоянці зимньої ночі

Нерідко випаде так, що вранці автомобіль не може зрушити з місця через те, що стоянковий гальм замерз у ввімкненому положенні вночі. Це найчастіше відбувається за наявності нагромадженого снігу або льоду у задніх гальм або коли гальма мокрі (наприклад, паркування в кучугурі).

В цьому випадку водієві не позаздриш: навіть якщо додати газ і послабити ручник, замерзлі задні колодки можуть викривити диски.

Саме тому, якщо є ризик замерзання руччнику, краще обмежитись тим, щоб поставити ричаг переключення передачі в положення “P”.

Рекомендуємо виконати наступні послідовні дії, коли будете ставити автомобіль на стоянку:

  1. паркувати машину на ніч на рівному місці, без ухилу,
  2. використовувати для режиму парковки АКПП “Р”,
  3. не ставити автомобіль на ручник.

Виконавши ці дії, ви знімете напругу з парковочної передачі коробки автомат. Ця напруга з’являється в наступному випадку: коли машина запаркована на ухилі, а подальший рух було заблоковано за допомогою установки ручки АКПП в положенні «Р».

Якщо після цього ви, до того ж, поставили автомобіль на постійне гальмо, дана напруга не зникне, більше того – закріплюється ще й ручником.

Як їздити на автоматі без аварії

При управлінні машиною з коробкою-автоматом у водія повинно бути кілька табу, порушення яких можна привести до поломки або аварії.

  1. По-перше, ніколи не перемикайте ричаг із положення “P” або “N” у будь-який інший режим при натиснутій педалі газу. І тим більше не включайте “P” під час руху, а перед перемиканням у положення “R” переконайтеся, що машина повністю зупинилась.
  2. По-друге, є нюанс при вході у слизький поворот. Робити це потрібно на зниженій передачі. Щоб вона включилася, потрібно знизити швидкість заздалегідь.
  3. По-третє, заборонено занадто різкі рухи та агресивна манера водіння. Це і неекономно, і контроль над автомобілем зимою втратити ще простіше. Особливо в повороті. А різький старт з місця взимку може завершитися моментальним виходом коробки передач із робочого стану. Також досить шкідливою є пробуксовка тривалістю понад 30 секунд — не витримують фрикції.

Таким чином, їздити на автоматі абсолютно не складно, наприклад, щоб постояти на світлофорі, досить просто тримати педаль гальма. Зручно, що такий автомобіль, коли ви його будете заводити, не «заглохне», що часто відбувається з «механікою» у не досвідчених користувачів.

А під час підйому на гірку, автомобіль не котитиметься назад. Найважливіше – потрібно бути дуже уважним під час руху і знати правила дорожнього руху, а все інше прийде з досвідом.

Навіщо «автоматам» ручний режим і як його правильно використовувати

Попри всі придумані альтернативні механізми, автоматична трансмісія все одно займає першу позицію за надійністю та простотою користування. Ним легко управляти та чудово підходить для міських умов їзди.

Здавалось би, що «автомат» на те і є, щоб він сам перемикав передачі і адаптовувався до їзди. Тоді питання – навіщо в ньому потрібен ручний режим і коли й ого потрібно вмикати? Зараз розповімо.

Найймовірніше цей режим був створений за передумовами, що в дорозі можуть виникати різні ситуації. Наприклад, потреба виконати обгін на високій швидкості. Завдяки ручному керуванню коробка швидше перемикається і машина більше піддається управлінню, а сам маневр вийде дещо динамічнішим.

Відповідно, водій знижує передачу і починає маневр. Крутного моменту в такому випадку вистачить для обгону, оберти залишаються в нормі, а педаль газу стає більш чутливою.

Коли ви їдете містом, то щоб перелаштуватись з другорядної дороги треба трохи часу. Ручна передача допоможе проскочити в утворену паузу, щоб не втрачати на старті час.

Ускладнене пересування може виникнути на дорозі із поганим зчепленням: зараз взимку мова про ожеледицю, але може бути ще й пісок. Завдяки ручному керуванню ви оберете правильну передачу і вчасно її перемкнете, в той час, як «автомат» може зробити це дещо неправильно та із затримкою. І двигун, і оберти збережуть свій робочий стан, можете не хвилюватись. Тому вам буде легше подолати несприятливу ділянку дороги, якщо саме ви керуватимете швидкостями.

Ручне керування особливо актуальне взимку, коли машина може пробуксовувати на ожеледиці. Тут просто вмикаєте ручний режим і стаєте на другу передачу. На деяких коробках ця функція має позначку сніжинки, точно не переплутаєте. І далі машина автоматично буде рухатись на другій передачі.

Ще одна ситуація, де наявність ручного режиму цілком виправдана – рух на підйомі в потоці багатьох машин. Передачі можуть не зразу перемикатись, тому вам на допомогу прийде те ж ручне керування.

Підписуйтесь на наш Телеграм-канал. Там ще більше цікавого.

Про автора

admin administrator