Якій довжини буксирувальний трос краще 4 або 6

Авторadmin

Якій довжини буксирувальний трос краще 4 або 6

Зміст:

Буксирування автомобіля: все, що вам потрібно про це знати

Є багато ситуацій, коли допомога іншого водія, який може відбуксирувати наш автомобіль, дуже корисна. Це дорожньо-транспортна пригода (ДТП), заправка невідповідним паливом, серйозна поломка або. невеликий збій датчика, через який автомобіль не може їхати.

Як слід буксирувати автомобіль? Які правила буксирування? Коли можна буксирувати автомобіль, а коли викликати евакуатор? Ми відповімо на всі ваші запитання!

Буксирування автомобіля вимагає відповідної підготовки та дотримання ПДР. Також необхідно виконати певні технічні вимоги. Транспортний засіб, що буксирує, має бути важчим за той, що буксирується. Добре, якщо він має потужний двигун. Необхідно дотриматися певних пропорцій. Позашляховик з дволітровим двигуном може без проблем буксирувати компактну машину, але однолітровий двигун під капотом або слабкий автомобіль без турбокомпресора буде важко буксирувати цю ж машину. В автомобілі, який буксирується, не можуть бути пошкоджені елементи рульового механізму, гальмівної системи та фари. Тому машину з повністю розбитою фарою не можна буксирувати після серйозної аварії. Потрібно викликати евакуатор.

У яких ситуаціях буксирування може бути доцільним?

Розглянемо кілька прикладів.

Автомобіль після ДТП – у ньому пошкоджені елементи кузова (бампер, двері, кришка багажника тощо). Якщо будь-яка рідина витікає з автомобіля (наприклад, охолоджувальна рідина з пошкодженого радіатора або моторне масло з пошкодженого картера), витік необхідно припинити. Якщо це неможливо, автомобіль необхідно транспортувати на евакуаторі. Масляні плями на дорозі повинні бути прибрані силами екстрених служб, тому що є ризик, що на них може зісковзнути інший автомобіль.

Машина з пошкодженим ременем, що приводить в рух генератор. Автомобіль з несправною котушкою запалювання або електропроводкою (машина смикається і не може самостійно їхати). Машина була заправлена ​​не тим пальним, наприклад транспортний засіб з дизельним двигуном – бензином. Автомобіль потрібно відбуксирувати до майстерні, щоб злити пальне та почистити систему впорскування. Автомобіль з перегрітим або заблокованим двигуном, пошкодженою системою охолодження (відсутні шланги радіатора). Транспортний засіб, в якому несправність будь-якого датчика перешкоджає запуску двигуна або загрожує безпеці руху.

Звичайно, бувають ситуації, коли буксирування неможливе і потрібно викликати евакуатор. Прикладом може бути порушення роботи карти, яка використовується для запуску автомобіля (неможливо потрапити всередину автомобіля) або заблокований замок запалювання в старих автомобілях (їзда без ключа в замку блокує кермо).

Перш ніж прийняти рішення про буксирування автомобіля, бажано перевірити дію страхування ОСЦПВ та КАСKO. У більшості випадків страхова компанія надає безкоштовний евакуатор.

Як відбуксирувати автомобіль?

Ми вже знаємо, що автомобіль повинен мати справну гальмівну систему, рульовий механізм і зовнішнє освітлення. Крім того, транспортний засіб має бути відкритим, щоб дозволити водієві сісти за кермо. Водій буксируваного автомобіля повинен бути готовий до того, що в його автомобілі може не працювати гідропідсилювач керма (наприклад, не працюватиме насос гідропідсилювача керма через поломку двигуна), що потребуватиме значно більшого зусилля при повороті керма. У цій ситуації підсилювач гальм також не працюватиме і потрібно буде сильніше та раніше тиснути на педаль гальма. Як буксирувальні, так і буксирувані транспортні засоби повинні мати дійсний страховий поліс ОСЦПВ. Тому не можна буксирувати машину, яка стояла роками, – цьому випадку потрібен евакуатор.

Збитки, завдані під час буксирування, відшкодовуються зі страхування ОСЦПВ автомобіля, який буксирує.

Які транспортні засоби не можна буксирувати?

  • Автомобілі з автоматичною коробкою передач. Теоретично деякі виробники дозволяють буксирувати певні моделі, але лише на короткі відстані та на низькій швидкості. При пошкодженні двигуна автомобіля масляний насос, який відповідає за змащення АКПП, не працює. Коробка може заблокуватися, якщо швидкість перевищує 40 км/год. Краще взагалі не ризикувати і викликати евакуатор.
  • Автомобілі з електричним і гібридним приводом. Тут є певні розбіжності, але краще не ризикувати. Краще використовувати евакуатор.
  • Автомобілі з гідропневматичною та пневматичною підвіскою, у яких відмовив двигун. Якщо двигун не працює, то підвіска такого автомобіля буде опускатися.
  • Автомобілі з підвіскою м’якого типу, де була серйозна втрата герметичності (наприклад, подушки у пневматичній підвісці), що спричинило значне провисання автомобіля.
  • Автомобілі з постійним приводом на обидві осі. Теоретично можливе буксирування автомобілів з приводом 4×4, де можна відключити привід на одну вісь.

Завжди необхідно ознайомлюватися з інструкцією з експлуатації автомобіля, в якій є інформація про можливість буксирування або страхування.

Чи дозволено буксирування автомобілів на автомагістралях?

При русі по автомагістралі є певні обмеження. Буксирування дозволено, але з обмеженням швидкості. Максимально допустима швидкість при буксируванні, встановлена ПДР, – 50 км/год. Крім цього, на автомагістралі обмежено мінімальну швидкість – 40 км/год. Тому можливо виконувати буксирування зі швидкістю в межах 40–50 км/год.

Що потрібно для буксирування автомобіля?

  • Буксирувальний трос довжиною від 4 до 6 метрів, оскільки при буксируванні автомобілів відстань між транспортними засобами має становити 4–6 м. Опір троса повинен бути адаптований до маси буксируваного автомобіля. Здебільшого троси дозволяють буксирувати автомобілі масою до 3,5 тонни. Найдешевші (але й найслабші) троси коштують від 250 грн. Трос повинен мати яскраве забарвлення і позначатися червоними і білими смугами, що чергуються.
  • Довжина жорсткого дишла до 3 м – може бути адаптована в деяких ситуаціях.
  • Аварійний трикутник – повинен бути в кожній машині.

Як підготувати автомобіль до буксирування тросом?

Кріпимо трос до автомобіля, який буксирує. Автомобіль має постійне буксирувальне вушко (під бампером) або може знадобитися буксирувальне вушко на болтах. Така гвинтова петля є в наборі інструментів для заміни колеса. Точка закручування буксирної петлі міститься під шторкою, яку потрібно зняти або натиснути. Можна використовувати тільки оригінальну петлю, інші можуть не підійти. Петля залежно від моделі автомобіля може мати ліву або праву нитку.

Кріпимо трос на буксируваному автомобілі. Залежно від конструкції передній бампер має постійний гачок або місце для кріплення буксирної петлі. Діємо так само, як і у випадку з евакуатором: знімаємо або вдавлюємо шторку і закручуємо петлю. Кріплення троса до бампера може його зламати, а кріплення троса до маятника може пошкодити підвіску.

У автомобілі, який буксирується, встановлюємо аварійний трикутник – на заднє скло, зовні, на важіль склоочисника – щоб його було добре видно. За правилами він має бути з лівого боку. Вмикаємо ближнє світло на буксирувальному і буксируваному автомобілі.

Аварійна сигналізація має вмикатися на транспортному засобі, який буксирується. Якщо увімкнути аварійну сигналізацію на обох транспортних засобах, то інші учасники руху просто не дізнаються коли, а головне, куди ви будете повертати.

Якщо буксирувальний трос не має відповідного маркування (біло-червоного), наприклад він жовтого кольору, то на ньому необхідно прикріпити червоні прапорці, щоб мотузка була більш помітною.

Водії перед початком буксирування повинні узгодити порядок подачі сигналів, щоб водій буксируваного автомобіля зупинився, якщо виникнуть проблеми.

Обидва водії займають свої місця у своїх машинах і вставляють ключі в замок запалювання. Водій тягача запускає двигун і їде.

Як правильно буксирувати автомобіль?

Слід обирати дороги з найменшою інтенсивністю руху та найменшою кількістю складних перехресть або кругових розв’язок. Машини повинні рухатися дуже плавно. Буксирувальний трос має бути натягнутим – про це піклується водій автомобіля, який буксирує. Слід уникати будь-яких ривків під час водіння.

На дорогах з кількома смугами слід використовувати лише праву смугу. Про намір розвернутися необхідно сигналізувати в обох автомобілях.

Необхідно бути особливо уважним на пішохідних переходах, щоб пішохід не потрапив між двома автомобілями. Тут важливу роль відіграє правильне маркування буксирувального троса.

З якою швидкістю можна буксирувати автомобіль?

Під час буксирування швидкість не повинна перевищувати 50 км/год.

Водій автомобіля-буксира повинен постійно контролювати дистанцію між двома автомобілями.

Буксирування вантажівок – як це робити?

Буксирувати вантажівку набагато складніше, ніж несправний легковий автомобіль. Особливо у випадках, коли під час дорожньо-транспортної пригоди чи аварії транспортний засіб з’їхав з дороги та опинився за її межами. Виробники вантажівок розробили інструкції для конкретних моделей автомобілів для екстрених служб і евакуаторів.

Кожен автомобіль має призначені точки кріплення для буксирних пристроїв. Не перевищуйте навантаження, інакше рама автомобіля може бути пошкоджена. В інструкції також зазначено, які системи вантажівки (електричні, гідравлічні, пневматичні) необхідно підключати або відключати під час буксирування. Це також стосується механічних систем. Недотримання цих інструкцій може призвести до серйозних пошкоджень вантажівки.

Для буксирування вантажівок використовують спеціальні тягачі, а самі вантажівки можна буксирувати тільки на жорсткому зчепленні.

Чи можна буксирувати вантажівку з причепом?

Згідно з Правилами дорожнього руху, дозволяється буксирування одного механічного транспортного засобу лише з одним причепом.

З питанням евакуації автомобіля може зіштовхнутися багато водіїв. У старих автомобілях можуть виходити з ладу механічні та електричні компоненти (котушки, електричні дроти тощо), а в нових автомобілях можуть виходити з ладу датчики, що робить автомобіль нерухомим.

Однак буксирування – важкий, виснажливий і небезпечний процес. З цієї причини в багатьох випадках варто скористатися допомогою на дорозі. Професіонал точно не пошкодить автомобіль. Крім того, немає ризику несправності посилення або заклинювання АКПП.

Багатьох водіїв лякають високі ціни: послуги евакуатора, які надають авторизовані служби, насправді дуже дорогі. Але на ринку є чимало незалежних компаній допомоги на дорозі, які пропонують досить конкурентоспроможні ціни на послуги. Їх можна легко відшукати.

Важливі поради: як правильно вибрати буксирувальний трос

Кожен досвідчений і автомобіліст-початківець повинен знати, що його безпека, а також безпека пасажирів та інших учасників дорожнього руху багато в чому залежить від якості комплектації автомобіля. Мінімальний набір, який повинен бути в будь-якій машині, що виїжджає на дорогу, складається з:

  • аптечки,
  • знака аварійної зупинки,
  • домкрата,
  • запаски,
  • буксирувального троса.

Саме останньому і буде присвячена ця стаття.

Види та характеристики буксирувальних тросів

Сьогодні вибором споживачів представлений величезний асортимент цієї продукції та щоб не помилитися, необхідно чітко розуміти які види засобів для буксирування автомобілів існують і чим вони відрізняються.

Класифікація сучасних буксирувальних тросів відбувається за такими ознаками:

  • матеріалом;
  • навантаження;
  • способом кручення.

Ці такелажні засоби виготовляються з металу або синтетичних матеріалів. І в першому і в другому випадку вироби дуже міцні й зносостійкі. Сталевий канат виготовляється з проволоки, її кількість і варіант скручування обумовлюється стандартами.

Відмінно зарекомендували себе на практиці капронові, нейлонові ремені, а також вироби з кевлара, що відрізняються чудовими експлуатаційними характеристиками, при цьому значно м’якше металевих варіантів. Причому останні є навіть міцніше сталевих моделей. Щоправда, з-за дуже високої вартості їх рідко використовують автомобілісти. А ось текстильний ремінь на 45 тонн, стане відмінною знахідкою для власників тільки легкових, але і вантажних авто.

Поліпропіленові канати еластичні й дуже добре пружинять. Це буде плюсом коли необхідно витягнути автомобіль, що застряг в болоті. Також на зносостійкість і міцність виробу впливає тип плетіння. Щоб збільшити тягову силу троса, його волокна скручуються між собою і використовується плетіння кіскою. Існують ще й стрічкові ремені, виготовлені у вигляді суцільного тканого полотна. Розривне навантаження виробу залежить від його товщини. Головні переваги останніх:

  • легкість;
  • компактність;
  • зручність в експлуатації;
  • безпека.

Дуже зручним є трос-рулетка. При скороченні відстані між автомобілями він накручується на вал, що виключає його провисання. В результаті він постійно знаходиться в горизонтальному положенні.

Важливість використання буксирувального троса

В сучасних правилах дорожнього руху описана лише невелика частина того, що повинне в обов’язковому порядку бути присутнім в кожному автомобілі. Багато автовласників ігнорують або просто забувають про буксирувальний трос. На жаль, на наших дорогах відсутність цього пристосування може стати причиною втрати грошей, часу і здоров’я.

Деякі автолюбителі замість буксирувального троса кидають в багажник саморобний трос або зовсім шматок звичайної мотузки. В результаті, на дорозі ці вироби не тільки лопаються, але і служать причиною пошкодження машини. Саме тому дуже важливо з усією відповідальністю підходити до вибору автомобільного тросу.

Як вибрати буксирувальний трос для фури?

Буксирування дозволить самостійно доставити несправне авто додому або на СТО, витягти з кювету і заощадити кругленьку суму на послуги евакуатора. При цьому необхідно правильно підібрати такелаж.

Дуже важливо при виборі троса враховувати вагу авто разом з вантажем, причому, щоб розрахувати допустиме навантаження, необхідно це значення помножити на 2. Наприклад, якщо мова йде про велику завантажену фуру вагою 30 тонн, то необхідно придбати стрічковий буксирувальний ремінь 60 т.

Ще одним важливим параметром є довжина, вона обумовлена в ПДР становить не менше 4 м і не більше 6 м для гнучкого зчеплення. Обов’язковим є наявність спеціальних сигнальних прапорців, розміщених через кожен метр. Будь-які відхилення від стандартів, зазначених у ПДР можуть стати причиною аварії.

Який трос вибрати для буксирування позашляховика

Для таких цілей потрібен автотрос з певними характеристиками. Часто виникають ситуації, коли самим власникам джипів доводиться витягати свої автомобілі з грязі чи піску. Тому вибір буксировочного троса повинен бути більш відповідальним.

Для звичайного легкового автомобіля досить буде придбати автотрос з величиною навантаження в 4 тонни. За даними статистики для цього вистачить зусилля в 46 кг, а для буксирування потрібно менше — всього 11 кг. Але найбільш небезпечними моментами вважається рух з місця і нерівності, які зустрічаються на дорозі. У ці моменти на автотрос дається найбільше навантаження. Це треба врахувати при коректному підборі.

Якщо у вас позашляховик, то потрібно вибирати максимальне зусилля — воно становить вісім тонн. Для буксирування по звичайній асфальтованій трасі цього цілком достатньо. Навантаження в 14 тонн беруть для мікроавтобусів або як підсилювач. Останнє необхідно, якщо ви знаходитесь на бездоріжжі.

Буксирувальні троси використовуються тільки на стандартних дорожніх покриттях. З бруду, де потрібні різкі рухи й ривки застосовують динамічні стропи.

Виробники пропонують різні комплектації. Найчастіше — це різні види кріплень. Уважно огляньте свою машину, щоб визначити, яке саме кріплення підійде більше. Найбільш зручними й універсальними автомобілісти вважають скоби. Також в комплекті можуть йти сигнальні прапорці. Якщо виріб виготовлено зі світловідбиваючої тканини, то маркування не обов’язкове.

Наявність сумки або чохла стане приємним бонусом до купівлі.

Що краще: буксирувальний трос або динамічна стропа?

Дія динамічної стропи ґрунтується на наступному. Вона має здатність розтягуватися. Внаслідок цього натягу і повернення у вихідне положення народжується тягова сила. У буксировочного троса такої властивості немає.

Якщо говорити про те, що краще, то з одного боку стропа розтягнулася і в момент свого стискання може дати імпульс застряглому автомобілю і внаслідок ривка він звільниться. З іншого — момент стискання небезпечний для машини, яка виступає в ролі тягача. Її при стисканні може потягнути назад і дуже різко. Плавне буксирування на автотросі більш трудомістке, але і безпечніше.

Стропи виготовляються з нейлону. При виборі довжини, чим вона більше, тим краще. Важливу роль відіграють заходи безпеки.

У цілому є кілька матеріалів, з яких виготовляють стропи. Вони бувають:

Найбільше поширення мають текстильні. Немає ймовірності пошкодження вантажу при підйомі. Текстиль не врізається в поверхню предметів, що переносяться, і тому не залишає слідів. Вони набагато легші, ніж металеві. Їх простіше завести під коробки, а також зачепити за гак крана. З точки зору безпеки текстиль менш травматичний, бо на ньому відсутні металеві вставки.

Кінці строп розрізняють по вигляду:

При підборі виробу в першу чергу потрібно звертати увагу на основні параметри.

Буксирувальний трос для легкового автомобіля: як вибрати відповідний варіант

Буксирувальний трос – це важлива частина оснащення будь-якого транспортного засобу. Просто неможливо заздалегідь знати, коли може знадобитися це пристосування. Тому кожен власник машини повинен заздалегідь потурбуватися про його наявність. На сьогодні існує велика кількість різних видів буксирувальних тросів. Тому важливо знати їх призначення, особливості вибору і правила догляду, щоб продовжити їх експлуатацію.

Навіщо потрібний буксирувальний трос?

Кожен власник легкової машини знає, наскільки гострою може бути необхідність буксирування власного транспортного засобу. Якщо раніше не доводилося стикатися з такою неприємною ситуацією, це може статися у будь-який момент. При цьому абсолютно неважливо, яка марка авто або наскільки дорого коштує машина.

Усі транспортні засоби складаються з величезної кількості різних деталей, які можуть зношуватися і ламатися. Що в результаті викликає збій або несправність, як окремих частин, так і цілих механізмів.

Якщо в дорозі зламався автомобіль, не завжди є можливість відразу провести його ремонт. Та й не кожен водій зможе зробити все самостійно, в деяких ситуаціях може знадобитися допомога професіонала, а іноді й заміна цілих деталей. Тому треба заздалегідь придбати буксирувальний трос і завжди возити його з собою у багажнику. Цей пристрій не займає багато місця, але може принести велику користь в дорозі.

У наступних ситуаціях потрібно використання цього засобу для буксирування:

  1. Несправність машини. В такому випадку потрібне тривале використання пристрою для перевезення транспортного засобу в гараж або сервіс для проведення ремонту.
  2. Легкове авто опинилося в грязьовій ямі або снігу. За допомогою правильно вибраного оснащення можна витягнути застряглий транспортний засіб. В цьому випадку пристрій використовується короткий проміжок часу.
  3. Машина опинилася в кюветі. Сталося занесення або з’їзд на узбіччя з дороги. Самостійне авто вибрати не зможе з цієї пастки.
  4. Сів акумулятор. В цьому випадку використовується трос для того, щоб завести двигун.

Виробники випускають досить велику кількість видів цього оснащення для буксирування. Вибирати трос треба з урахуванням конкретної ситуації і його вантажопідйомності.

Головні види буксирувальних тросів

Не в усіх випадках під час купівлі нового авто в комплекті є і буксирувальний трос. Цей аксесуар треба придбавати самостійно з урахуванням деяких нюансів. В першу чергу звертається увага на матеріал виготовлення.

Виробники випускають наступні варіанти тросів для буксирування машини:

  1. Капрон авіаційного типу. Цей варіант витримує великі навантаження, вимірювані в тоннах. Має відмінну стійкість до впливу різних негативних чинників, яких належить волога, високі й екстремально низькі температури. Це найнадійніший і ефективніший варіант. Але у нього є серйозний недолік – досить висока ціна і знайти його можна тільки в спеціалізованих магазинах.
  2. Канат. Дуже популярний варіант, має відмінну стійкість до впливу вологи. Головний недолік полягає в тому, що при занадто великих навантаженнях, починають розтягуватися волокна. Підходить для авто, які важать декілька тонн. Має обмежений термін експлуатації.
  3. Тканина. Найпопулярніший варіант, ідеально підходить для легкових авто. Виготовляється ця модель з синтетичних і рослинних тканин. Головний мінус – не витримує великі навантаження і швидко рветься. Такий матеріал швидко вбирає вологу, що скорочує термін служби виробу і зменшує його міцність. Після використання тканинний трос треба добре просушити й зберігати в пластиковому пакеті.
  4. Сталь. Найміцніший і надійніший матеріал. Є серйозний недолік – під час розриву може бути завдана шкода як авто, так і людині. Підпадає під вплив корозії, що знижує його міцність.
  5. Поліпропілен. Характеризується високою еластичністю і легкістю. Може використовуватися для буксирування і витягування машини з грязьової пастки. Працює як пружина – при розтягуванні прагне якнайшвидше повернутися в колишній стан.

Кожен вид троса має як свої переваги, так і недоліки. З їх урахуванням можна підібрати ідеальний виріб для різних цілей.

Як правильно визначити потрібну довжину троса?

Буксирування авто – це не найпростіше зайняття. Тут важливо вибрати трос правильної довжини. У ПДР вказана оптимальна довжина, але також треба враховувати та габарити транспортного засобу, який перевозитиметься.

Згідно ПДР, можна використати трос завдовжки 4-6 метрів. Саме від цього показника залежатиме безпека пересування несправної машини.

Якщо довжина менш як 4 метрів, тоді є вірогідність, що буксируване авто просто не встигне вчасно загальмувати та є вірогідність створення аварійної ситуації. Не рекомендується обирати виріб завдовжки понад 6 метрів. В цьому випадку двом зчепленим авто складно здійснюватиме маневри. Наприклад, перший транспортний засіб поверне, а друге продовжить рух по прямій лінії.

Показники вантажопідйомності

При виборі цього виробу важливий критерій – величина вантажопідйомності. Якщо трос використовуватиметься для буксирування легкових авто, досить, щоб він мав величину 3-6 тонн.

Неправильно підбирати вантажопідйомність виробу по вазі власного автомобіля. Наприклад, при буксируванні машини масою 1,5 тонни за допомогою троса, який розрахований на таку ж вантажопідйомність, при першому ривку оснащення просто порветься. Тому сьогодні у продажу представлені вироби, розраховані на 3 тонни й більше.

Види кріплення

Кожен трос оснащений спеціальним кріпильним елементом. Як правило, карабіни або крюки з блокуванням. Якщо немає кріпильного елементу, використовується такий пристрій за допомогою зав’язання петлі.

Наявність спеціального блокіратору допоможе запобігти самостійному відчепленню. Не можна використати трос, у якого зламано блокування крюка.

Головні правила догляду

Є декілька важливих правил з догляду за цим виробом:

  1. Оснащення зберігаються тільки в сухих поліетиленових пакетах.
  2. Не можна допускати контакту з водою, олією й іншими речовинами.
  3. Не рідше, ніж раз на півроку проводиться перевірка оснащення на наявність ушкоджень.
  4. Металевий трос обов’язково змащується різними засобами.
  5. Після використання оснащення спочатку добре просушується, потім забирається на зберігання.

Не варто намагатися заощадити, вибираючи доступніші варіанти. Від якості цього виробу залежить, наскільки безпечним і простим буде перевезення несправного автомобіля до автомайстерні або СТО.

На нашому сайті ви можете підібрати ремінь буксирувальний або сталевий, такий, що відповідає усім вимогам безпеки, а також замовити індивідуальний варіант його довжини й виконання.

Про автора

admin administrator