Який міжповірочний інтервал газового лічильника

Авторadmin

Який міжповірочний інтервал газового лічильника

Зміст:

Питання повірки та встановлення газового лічильника

Періодична повірка проводиться для встановлення придатності до застосування лічильників газу, які перебувають в експлуатації. Міжповірочний інтервал становить 2 або 8 років. Це залежить від типу лічильника і виробника. Цей інтервал зазначений у паспорті вашого приладу.

Як має відбуватись повідомлення споживача про повірку лічильника?

Виконавець не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки інформує про це споживача шляхом надсилання повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем. Звернення газової компанії має бути подане не пізніше десяти робочих днів до запланованої дати повірки.

Якими мають бути дії споживача?

Споживач забезпечує у зазначений в повідомленні строк доступ представника виконавця до засобу вимірювальної техніки.

Якщо з якихось причин споживач не може забезпечити доступ у квартиру, то він не пізніше ніж за 10 календарних днів до настання такого строку інформує про це виконавця шляхом надсилання рекомендованого листа з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання виконавцем відповідної інформації.

Інший строк доступу до засобу вимірювальної техніки споживач та виконавець узгоджують, зокрема шляхом обміну листами.

Побутовий споживач, на території та/або в приміщенні якого встановлений лічильник газу, зобов’язаний забезпечити доступ представникам газорозподільної компанії після пред’явлення ними службових посвідчень для проведення робіт з демонтажу лічильника на повірку (або його повірки на місці встановлення).

На кого покладається відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту побутового лічильника газу?

Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортування та монтажу) лічильника, що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро- і газопостачання.

У разі пропущення терміну періодичної повірки лічильника газу з вини газорозподільної компанії, об’єм спожитого природного газу по об’єкту побутового споживача за відповідний період визначається за фактичними даними лічильника газу, за яким пропущений термін повірки.

За чий рахунок має відбуватись повірка та ремонт лічильників газу?

Відповідно до Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність»

періодична повірка, обслуговування та ремонт лічильників газу здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з газопостачання.

Це стосується навіть тих лічильників, що є власністю фізичних осіб або спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку.

Як відбувається нарахування на період повірки?

На період зняття лічильника газу для проведення періодичної повірки представник газової компанії встановлює лічильники газу з обмінного фонду.

– якщо знятий лічильник газу належав газорозподільній компанії: встановлений на його місце лічильник газу з обмінного фонду стає розрахунковим, що оформлюється відповідним актом, та надалі розрахунки зі споживачем здійснюються згідно з його показаннями;

– якщо на період зняття лічильника газу на періодичну повірку неможливо встановити інший, розрахунки зі споживачем здійснюються залежно від середньомісячного (середньодобового) обсягу споживання природного газу за аналогічний період попереднього року або фактичний період споживання, якщо він становить менше 6 місяців.

Якими можуть бути результати повірки?

Якщо лічильник пройшов повірку:

лічильник у власності газової компанії – газовики зобов’язані протягом 2 місяців з дати зняття лічильника за власний рахунок забезпечити встановлення розрахункового лічильника газу на місце знятого лічильника газу;

лічильник у власності споживача – газовики зобов’язані протягом 2 місяців з дати зняття лічильника за власний рахунок забезпечити встановлення розрахункового лічильника газу на місце знятого лічильника газу.

Лічильник визнано непридатним: що робити?

Дуже часто після повірки представники газової служби повідомляють про те, що лічильник не пройшов повірку і наголошують на тому, що споживач має сам придбати новий лічильник або оплатити його вартість.

У такій ситуації нагадуємо про те, що Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року № 63 “Деякі питання споживання природного газу побутовими споживачами” рекомендовано операторам газорозподільних систем забезпечити встановлення індивідуальних лічильників природного газу за заявами побутових споживачів. Ключове – за заявами! Це означає, що споживач може написати заяву щодо встановлення індивідуального лічильника газу за кошти суб’єкта господарювання.

Звертаємо увагу і на Постанову НКРЕКП – Національної комісії що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та житлово-комунальних послуг від 30.09.2015 № 2494. Це Кодекс газорозподільних систем. Розділ 8 містить наступну норму:

У разі прийняття Оператором ГРМ рішення про недоцільність проведення ремонту лічильника газу підприємство зобов’язане протягом 15 робочих днів після результатів проведення періодичної повірки (але не пізніше двомісячного строку після зняття лічильника газу на періодичну повірку) безкоштовно встановити власний розрахунковий лічильник газу (аналогічного типорозміру) для подальших комерційних розрахунків. У цей же самий строк повинні повернути побутовому споживачу його лічильник газу та письмово повідомити споживача про результати проведення

періодичної повірки і прийняте рішення щодо недоцільності ремонту лічильника газу. У такому разі побутовий споживач не може відмовитись від встановлення лічильника газу від Оператора ГРМ.

Якими мають бути дії газовиків, якщо лічильник не пройшов повірку?

Якщо лічильник газу, який перебував у власності побутового споживача, визнаний непридатним:

– газорозподільна компанія приймає рішення про доцільність його ремонту – встановлює відремонтований протягом 2-х місяців з дня зняття;

– газорозподільна компанія приймає рішення про недоцільність ремонту.

У такому випадку газовики

  1. повертають споживачу його власний лічильник;
  2. письмово повідомляють споживача про результати повірки і прийняте рішення щодо недоцільності ремонту;
  3. безкоштовно встановлюють новий (власний розрахунковий лічильник газу) – 15 робочих днів, але не пізніше 2 місяців з дати зняття лічильника.

Отже, після повірки лічильника і виявлення несправностей представники газової служби мають прийняти рішення про необхідність/можливість ремонту лічильника. Сплачувати за ремонт має підприємство. Якщо визнано, що ремонт проводити недоцільно, то про це має бути повідомлений споживач. У такому випадку газовики мають безкоштовно встановити власний розрахунковий прилад для подальших комерційних розрахунків і… повернути споживачу його прилад (якщо він належав споживачу). Терміни таких дій – 15 робочих днів після результатів повірки але не пізніше 2 місяців після зняття лічильника на повірку. У такому разі побутовий споживач не може відмовитись від встановлення лічильника газу Оператора ГРМ.

Якими мають бути дії споживача?

Якщо вас не повідомили про недоцільність ремонту лічильника, а вимагають встановити за власний кошт новий – зафіксуйте, хто саме (попросіть посвідчення, це варто робити при будь-яких діях працівників у вашому житлі або спитайте прізвище оператора);

– напишіть письмове звернення до газорозподільної і повідомте про те, що з вас вимагають гроші;

– посилаючись на Закон «Про метрологію та метрологічну діяльність» попросіть забезпечити виконання ремонту вашого газового лічильника за рахунок суб’єкта господарювання або встановити індивідуальний лічильник;

– звернення передайте особисто, отримавши дату і номер вхідного документа, або рекомендованим листом поштою.

Чи передбачена компенсація у разі встановлення лічильника за власні кошти?

Частина 1 статті 3 Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» містить норму щодо того, що фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок:

  • коштів суб’єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території;
  • коштів відповідного бюджету, крім коштів місцевих бюджетів;
  • інших джерел, не заборонених законодавством.

Якщо вам пропонують встановити лічильник за власний рахунок, знайте, що

фізичні особи (населення) можуть (А НЕ МАЮТЬ) самостійно забезпечити встановлення індивідуальних приладів обліку природного газу (індивідуальних лічильників) з подальшою компенсацією таких витрат за рахунок коштів, які ними сплачуються за тарифом на розподіл природного газу.

Порядок і розміри компенсації витрат на придбання та встановлення індивідуальних приладів обліку природного газу для споживачів природного газу – фізичних осіб (населення) мають встановлюватись Кабінетом Міністрів України. АЛЕ окремого Порядку про порядок і розміри компенсації на придбання індивідуальних лічильників газу Кабінетом Міністрів не прийнято.

ПОРАДА:

Тож радимо вам писати письмове звернення на адресу газорозподільної компанії та просити встановити новий лічильник за кошти суб’єкта господарювання, як це передбачено розділом 8 Кодексу газорозподільних систем.

Лист направляйте поштою з повідомленням про вручення.

На що потрібно звернути увагу споживачу?

Потурбуйтесь, щоб у момент відвідування представниками газорозподільної компанії ви були вдома не одні.

Перевіряйте посвідчення представників газорозподільної компанії перед тим, як запустити в квартиру (будинок)..

Зняття лічильника газу на періодичну повірку здійснюється у присутності споживача.

За необхідності розпломбування лічильника газу представник газовики складають акт розпломбування, який підписується споживачем.

До демонтажу лічильника газу на періодичну повірку представник газової компанії має право проводити контрольний огляд вузла обліку та/або його перевірку, а також ініціювати проведення експертизи або експертної чи позачергової повірки лічильника газу.

У такому разі споживач зобов’язаний забезпечити газовикам (разом з їх засобами і матеріалами) відповідний доступ до лічильника газу.

Будьте уважні при всіх діях газовиків та фіксуйте виявлені за їхніми словами порушення.

Після встановлення повіреного лічильника газу газовики здійснюють пломбування повіреного лічильника газу, про що складається акт про пломбування, який має підписати споживач.

Якщо після виконаних робіт ви відчуваєте запах газу в квартирі, не лінуйтесь перестрахуватись і набирайте 104!

Який міжповірочний інтервал газового лічильника

Для точного обліку природного газу, кожний лічильник підлягає повірці.

ДЛЯ ЧОГО ПРОВОДИТЬСЯ ПОВІРКА ЛІЧИЛЬНИКА

Повірка лічильників газу – це встановлення їхньої придатності відображати обсяги облікованого ними спожитого газу в межах допустимої похибки. Повірці підлягають всі лічильники, що перебувають в експлуатації у споживачів незалежно від форм власності та виду діяльності. Після її проведення споживачі можуть бути впевнені, що оплачують саме ту кількість газу, яку вони реально спожили.

Статею 11 Закону України № 124-VIII від 15.01.2015 «Про метрологію та метрологічну діяльність» передбачено, що засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.

ПЕРІОДИЧНА ПОВІРКА

Періодична повірка – встановлення придатності до застосування лічильників газу, які перебувають в експлуатації, через міжповірочний інтервал, який становить 5 або 8 років, залежно від типу лічильника і виробника і зазначені у паспорті вашого приладу.

ПОЗАЧЕРГОВА ПОВІРКА

Позачергова повірка – встановлення придатності лічильників газу до застосування під час міжповірочного інтервалу. Проводиться з ініціативи споживача або газопостачальної організації за потреби пересвідчитись у придатності лічильника до застосування.

Позачергова повірка лічильника може бути проведена як за бажанням споживача, так і з ініціативи газопостачального підприємства. При цьому всі витрати, пов’язані з комплексом робіт з повірки лічильника покладаються на сторону, яка є ініціатором її проведення.

У разі, коли підтверджено факт пошкодження лічильника газу з вини споживача, він відшкодовує вартість перевірки, ремонту та/або встановлення нового лічильника.

Факт пошкодження (втручання в роботу) лічильника газу, що призвело до заниження його показань, засвідчується актом експертизи лічильника газу, який складається за результатами проведення експертизи лічильника газу відповідно до “Положення про проведення експертизи лічильників газу, установлених у споживачів і призначених для обліку природного газу в побуті”, затвердженого наказом Мінпаливенерго від 27.12.2005 року № 619.

ЯК ПРОХОДИТЬ ПЕРІОДИЧНА ПОВІРКА

Представники газопостачальної організації спільно із споживачем складають та підписують «Акт про демонтаж лічильника газу для проведення періодичної повірки», у двох примірниках, один з яких залишається у споживача, а інший у представника газопостачальної організації.

Перед демонтажем лічильника проводиться його обстеження, під час якого перевіряються:
– наявність, цілісність та співпадіння номерів пломб на приєднувальних патрубках;
– наявність, цілісність пломб на лічильному механізмі та корпусі лічильника;
– зовнішній вигляд лічильника, відсутність на ньому механічних пошкоджень;
– номер газового лічильника, завод-виробник, рік випуску, дата останньої повірки, його останній показник;
– функціонування лічильника.

В разі виявлення будь-яких порушень, складається «Акт про виявлені порушення».
Демонтовані лічильники централізовано направляються до лабораторії служби метрології ПрАТ «Кременчукгаз» відповідальними особами або особисто споживачем.
Працівники підприємства приймають лічильники газу на повірку, проводять обстеження приладів обліку, їх перевірку на атестованому обладнанні згідно розроблених методик, встановлюють ступінь придатності лічильників до застосування, організовують їх повірку та видають заключення про придатність.

ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВІРЯТИ ПОБУТОВІ ЛІЧИЛЬНИКИ ГАЗУ

Міжповірочний інтервал побутових лічильників газу вказаний в паспортах приладів обліку і становить 5 або 8 років, залежно від типу лічильника і виробника. Будь ласка, ознайомтесь з паспортом вашого лічильника.

Для прикладу, якщо в паспорті лічильника вказано міжповірочний інтервал 5 років, то це означає, що лічильник підлягає періодичній повірці кожні 5 років з дати його первинної повірки на заводі виробнику (як правило це дата випуску лічильника), але при цьому необхідно пам’ятати, що законодавство дозволяє проводити позачергову повірку чи експертизу приладу до закінчення міжповірочного інтервалу.

НАСЛІДКИ ПРОСТРОЧЕННЯ ПЕРІОДИЧНОЇ ПОВІРКИ З ВИНИ СПОЖИВАЧА

У разі, якщо термін повірки закінчився, а лічильник газу не повірений з вини споживача (наприклад відмова споживача у доступі до своїх приміщень, де розташовані лічильники газу, для їх демонтажу або монтажу), покази лічильника вважаються не дійсними і проводиться нарахування за спожитий природний газ за нормами споживання.

ХТО ОПЛАЧУЄ ПОВІРКУ ЛІЧИЛЬНИКА

Періодична повірка лічильників, а також демонтаж, транспортування та монтаж, відповідно до “Кодексу газорозподільних систем”, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 р. № 2494 для фізичних осіб, здійснюються за рахунок газорозподільного підприємства (крім випадків виявлення будь-яких порушень при зовнішньому огляді лічильника).

Позачергова повірка лічильника газу на вимогу споживача та пов’язані з цим витрати (на демонтаж, транспортування та монтаж) оплачуються заявником за затвердженими в установленому порядку цінами (п.16 «Правил надання населенню послуг з газопостачання»).

Позачергова повірка за ініціативи підприємства виконується протягом одного місяця з моменту демонтажу лічильника безоплатно.

У разі, коли підтверджено факт пошкодження лічильника газу з вини споживача, він відшкодовує вартість повірки, ремонту та/або встановлення нового лічильника. відповідно до п. 26 “Кодексу газорозподільних систем”.

В ЯКИХ ЩЕ ВИПАДКАХ ЛІЧИЛЬНИК НАПРАВЛЯЄТЬСЯ НА ПОВІРКУ (не враховуючи періодичну повірку)

– за потреби споживача або газопостачальної організації пересвідчитись у придатності лічильника до застосування;
– у разі пошкодження відбитка повірочного тавра;
– якщо лічильник не експлуатувався більше ніж половина міжповірочного інтервалу.

ЯК ПРОВОДИТЬСЯ ОБЛІК ГАЗУ ПІД ЧАС ЗНЯТТЯ ЛІЧИЛЬНИКА НА ПОВІРКУ

На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної чи позачергової повірки та ремонту, пов’язаного з такою повіркою, або для проведення ремонту за заявою споживача газорозподільне підприємство встановлює лічильники газу з обмінного фонду, при наявності такого типу.

Якщо на час проведення таких робіт неможливо встановити інший, розрахунки проводяться залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш як шість місяців.

ХТО НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЦІЛІСНІСТЬ ЛІЧИЛЬНИКА ТА ПЛОМБ

Відповідно до п.29 «Правил надання населенню послуг з газопостачання» споживач зобов’язаний забезпечувати збереження і цілість лічильників газу та пломб на них. Про це споживач додатково попереджається при укладанні типового договору, в якому прописані права та обов’язки сторін.

КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ СПОЖИВАЧУ ПРИ ВИЯВЛЕННІ ПОРУШЕНЬ У РОБОТІ ЛІЧИЛЬНИКА

При виявленні Вами порушень у роботі лічильника газу зверніться до лабораторії служби метрології ПрАТ «Кременчукгаз» для повірки побутового лічильника газу.
Контактні телефони: багатоканальний номер 78-04-04; мобільні номери 067-405-40-36, 067-405-40-44

Про автора

admin administrator