Коли потрібно робити компютерну діагностику автомобіля

Авторadmin

Коли потрібно робити компютерну діагностику автомобіля

Навіщо і коли робити комп’ютерну діагностику автомобіля

Навіщо і коли робити комп’ютерну діагностику автомобіля. Виконання комплексної комп’ютерної діагностики автомобіля – це запорука безпеки експлуатації транспортного засобу. На сьогоднішній день в автомобілях використовується безліч новітніх систем управління двигуном, електронних систем стабілізації руху та систем безпеки – і все це для того, щоб ви відчували під час їзди комфорт і безпеку, а крім того насолоджувалися бездоганною керованістю.

Чому ж комп’ютерна діагностика автомобіля актуальна і затребувана послуга на сьогоднішній день? Відповідь на це питання дуже проста. Електроніка в сучасних автомобілях придбала дуже велике значення. Автомобілі стали дуже складними технічно і по-старому знайти «корінь зла» буває дуже складно.

Якщо раніше можна було діагностувати проблему, що називається, на слух за принципом «хороший стукіт себе покаже», то з сучасним автомобілем такий фокус вже не пройде. Оскільки вихід з ладу електронних систем ніякими звуками, як правило, не супроводжується. Автомобіль може просто не заводитися без будь-яких видимих ​​причин. І бензин є і іскра хороша, а він не заводиться. Чому? Щоб знайти причину проблеми потрібно спеціальне сучасне діагностичне обладнання.

Але не варто думати, що діагностику автомобіля потрібно робити тільки в тому випадку, коли вже щось з машиною сталося. В цьому випадку діагностику робити вже доведеться. А що якщо неприємність сталася в подорож, і поблизу немає жодного діагностичного центру? Це означає, що доведеться додатково витрачатися на транспортування зламаного авто до сервісу.

Але такої проблеми в 90% випадках можна уникнути, якщо зробити діагностику до відправлення в далеку поїздку. Це допоможе заощадити значну суму. Адже дуже багато несправності електронних систем за допомогою спеціального обладнання можна виявити ще до того, як вони хоч якось себе проявили.

Тому ніколи не пропускайте планові діагностичні роботи, рекомендовані виробником, і завжди робіть діагностику, якщо збираєтеся поїхати в далеку поїздку на своєму автомобілі. Особливо, якщо Ваш шлях пролягає через глухі місцевості, де на кілька сот кілометрів жодного пристойного сервісу.

Повну діагностику всіх систем автомобіля рекомендується робити не рідше одного разу на рік.

У разі виникнення підозр на несправність якогось окремого вузла автомобіля можна зробити діагностику не тільки автомобіля, а тільки того агрегату, який викликає побоювання.

Окремо можна зробити діагностику роботи ходової частини автомобіля, гальмівної системи, двигуна, коробки передач.

І є ще одна причина зробити повну діагностику автомобіля – це покупка уживаного авто. Якщо Ви збираєтеся купувати автомобіль з рук, то обов’язково домовтеся з продавцем про комп’ютерну діагностику. Адже це запорука не тільки того, що ви купите справний автомобіль, і не доведеться відразу після покупки везти його в ремонт.

Це ще й питання безпеки! Пам’ятайте, що стійкістю автомобіля на дорозі сьогодні керує електроніка, тому від її стану багато в чому залежатиме те, наскільки Ви можете бути спокійні за себе і своїх пасажирів.

І уникнути таких «сюрпризів» при купівлі вживаного авто Вам допоможе саме комп’ютерна діагностика.

Схожі статті

Що покаже комп’ютерна діагностика автомобіля перед покупкою

Часи, коли водії беззастережно вірили в магічну силу “комп’ютерної діагностики”, пройшли. Але можливості електроніки удосконалюються від моделі до моделі. Чи допоможе комп’ютерна діагностика авто перед купівлею машини?

Те, що прийнято називати комп’ютерною діагностикою автомобіля, з’явилося на транспорті майже одночасно з електронними системами управління двигуном. У автомобілів декількох останніх поколінь питання діагностики спеціально продумане конструкторами, певні заходи вжиті і в конструкції машини, і в системі сервісу під час експлуатації.

Ноутбук при діагностиці автомобіля перед покупкою іноді використовують. Проте простіше й ефективніше робити це спеціальним сканером – фірмовим (дилерським) або універсальним. Іноді сканер підключаються одним дротом до роз’єму OBD-II, а іншим до роз’єму на компютері. Існують також бездротові просторої, але вони частіше любительські.

Майже кожен автомобіль після 1997 року випуску має роз’єм OBD-II, через який до машини підключається діагностичний сканер. Який, до речі, конкретну причину несправності не вказує, а видає лише дані, на підставі яких діагноз повинен поставити кваліфікований майстер.

І прохання не плутати комп’ютерну діагностику з діагностикою автомобіля на стендах з комп’ютерним управлінням. Тобто, наприклад, комп’ютер вібростенда для перевірки підвіски може визначити ефективність роботи навіть звичайних, некерованих амортизаторів, і видати інформацію по кожній стійці на монітор. Або, скажімо, битий і “поведений” кузов дасть про себе знати на стенді контролю розвалу-сходження. Але для цього, повторимося, потрібен не просто сканер-комп’ютер, а цілий стенд з комплектом електронних датчиків.

Велике значення при комп’ютерній діагностиці автомобіля має програма в сканері: вона повинна “знати” і вашу модель авто, і всі її параметри.

Комп’ютерна діагностика може:

  • показати збої і відмови, що мали місце в електрообладнанні і електронних системах, в тому числі – в системах безпеки, освітлення, управлінні клімат-контролем;
  • відобразити реальний пробіг автомобіля. Правда, за умови, що діагност має відповідне обладнання, досить досвідчений і знає, в яких підсистемах шукати достовірну інформацію, адже змінити дані про пробіг просто в пам’яті одометра вміє сьогодні чи не кожен автоелектрик;
  • показати частину проблем механічних систем, якщо вони на даній моделі авто мають зв’язок з бортовою електронікою: гальма, рульове управління, підвіска із змінними характеристиками, трансмісія (в т.ч. повний привід);
  • показати деякі проблеми системи живлення двигуна – звичайно, якщо вона управляється електронікою, а не тягами, що ведуть до карбюратора або пружинами механічних форсунок дизеля “докоммонрейлівської” епохи;
  • виявити багато проблем системи запалювання в бензиновому з системою впорскування (інжекторному) двигуні.

Насправді перевірка автомобілів на стенді теж не обходиться без участі комп’ютера, але комп’ютерними такі тести чомусь не називають.

Комп’ютерна діагностика не може:

  • відобразити в абсолютних величинах ступінь зносу двигуна, трансмісії, ходової частини. Тобто грамотний діагност на основі інформації сканера часто може за непрямими ознаками робити висновки про стан силового агрегату, але вичерпною ця інформація не буде;
  • давати інформацію про механічні системи, які не мають ніякого зв’язку з електрообладнанням: нерегульовану підвіску, механічну коробку передач, рульове управління без електропідсилювача і датчиків;
  • пояснити причину стукотів, люфтів, скрипів – навіть якщо вони виходять з систем, які в принципі мають зв’язок з бортовою електронікою;
  • сказати що-небудь про стан кузова – корозії, перефарбування, знос петель тощо.

Рекомендація авто24

Діагностика авто перед покупкою – обов’язкова частина перевірки. Вона хоч і не відобразить всіх проблем старої машини, але покаже багато з них, в тому числі витратні в усуненні. Особливо важливо, щоб при “комп’ютері” – діагностичному сканері – був досвідчений майстер-діагност, який розтлумачить кожне виявлене сканером відхилення і відокремить другорядні проблеми машини від дійсно важливих.

Діагностика автомобіля – що це?

Автомобіль – технічний засіб підвищеної небезпеки. Щоб мінімізувати ризики поломок або аварій, необхідно проводити регулярні його огляди, постійно контролювати роботу.

Спочатку досить проводити поверхневе планове обслуговування, але з часом буде потрібно повна діагностика авто. Необхідна вона і перед покупкою старої машини, оскільки при поверхневому передпродажного огляді навряд чи можна виявити всі недоліки роботи.

Діагностика автомобілів: що вона включає

Автодіагностика може бути повна, а може припускати перевірку тільки одного вузла. Повна діагностика включає огляд таких основних частин машини:

  • Електрообладнання;
  • Вихлопної системи;
  • Гальмівної системи;
  • Ходової частини;
  • Системи запалювання, двигуна;
  • АКПП (на транспортних засобах, на яких вона встановлена).

Кожен новий автомобіль обладнується бортовим комп’ютером, який відзначає несправність. Багато водіїв орієнтуються на ці дані і їздять на машинах в повній впевненості, що з технікою все в порядку. Але сенс такої функції бортового комп’ютера – полегшення роботи майстра сервісного центру. Тільки він за допомогою спеціальної електронної системи може вважати всю інформацію про неполадки і про загальний стан авто.

У країнах Європи і Америки електродіагностика – звичайне явище, і займається цим не водій. Його завдання – вчасно доставляти машину на огляд в СТО, а не усувати виявлені несправності.

Комп’ютерна діагностика автомобіля

Для сучасного автомобіля необхідна комп’ютерна діагностика. Що таке тестування машини за допомогою комп’ютера? Бортова система діагностики включає:

  • Датчики збору інформації про стан автомобіля;
  • Блоки обробки цих даних;
  • Блоки пристроїв управління процесами.

Вся інформація про технічний стан автомобіля знаходиться в блоці управління, але водієві вона недоступна. Вважати її можна тільки спеціальним сканером, який виводить інформацію на свій дисплей. Для зручності подається вона зашифрованою, прочитати її може виключно фахівець. Ціна такого пристрою і ПО до нього досить висока, тому її купують тільки станції обслуговування.

Діагностика двигуна

Серед інших видів комп’ютерної перевірки стану автомобіля центральне місце займає професійна діагностика двигуна. Про її необхідність говорить частий перегрів агрегату, зниження його потужності, неприродні звуки під час роботи, збільшення витрати палива, запах бензину в салоні. Ці нюанси вказують на несправний інжектор, коли порушений порядок уприскування палива всередину двигуна. Такі неполадки негативно позначаються на моторі, інших агрегатах і вузлах автомобіля. Тому перше, що потрібно робити, виявивши перераховане вище, – дослідити двигун. Процес передбачає:

  • Огляд вкладишів;
  • Перевірку стану кілець;
  • Діагностику працездатності, стану форсунок;
  • Огляд свічок запалювання;
  • Перевірку мастила;
  • Перевірку паливних фільтрів, паливного насоса;
  • Визначення тиску масляного насоса;
  • Огляд повітряного фільтра;
  • Перевірку компресії в блоці циліндрів;
  • Оцінку загального стану, зносу двигуна.

Якщо всі зазначені параметри мають позитивний висновок фахівця СТО, значить, з мотором повний порядок. Буває, що технічний огляд дає висновок роботи зазначених вузлів в межах норми, але близькою до граничних показників. Тоді фахівець автосервісу порекомендує провести ряд профілактичних робіт, щоб не допускати перевищення цих меж.

Наприклад, показник компресії в циліндрах двигуна може бути в межах норми, але при цьому кожен з них демонструє різні цифри. У нормі тиск всередині всіх ціліндраов має бути однаковим. Якщо воно різне, це говорить про приховані неполадки всередині двигуна. Це може бути западання або знос поршневих кілець, задираки на циліндрі, прогар випускного клапана та інше. Якщо їх не усунути, мотор може вийти з ладу в будь-яку хвилину. Але точно встановити причину допоможе тільки фахівець.

Переваги діагностики в «Бош Авто Сервіс»

На СТО «Бош Авто Сервіс» працюють майстри вузької спеціалізації, а перевірка автомобіля проводиться на сучасному обладнанні. Вона включає звичайну і комп’ютерну діагностику, а також тестування та промивку форсунок. Де б ви не були, в Києві, Харкові, Одесі, Дніпропетровську (Дніпрі), Запоріжжі, Львові чи інших містах, на цих СТО завжди можна замовити і комплексну діагностику, і перевірку конкретних систем і вузлів. При виявленні поломок фахівці СТО запропонують оригінальні запчастини Bosch конкретно під вашу марку автомобіля. Повний набір послуг доступний в кожному центрі «Бош Авто Сервіс» по всій Україні.

Немаловажне питання, скільки коштують подібні послуги. Остаточна ціна розраховується в кожному конкретному випадку, так як на неї впливає марка, вантажні або легкові автомобілі, обсяг робіт, ступінь зносу вузлів, ціна запасних частин та інше.

Деталі діагностики і вартість послуг уточнюйте у менеджерів.

Перевірка сьогодні запобігає проблеми в майбутньому

Ретельна перевірка корисна не тільки для вашого автомобіля, але і для вашої власної безпеки. Наші фахівці використовують новітнє діагностичне обладнання для перевірки безпеки вашого автомобіля і правильної роботи всіх його компонентів. Наша мета – скорочення ризику відмов і збільшення безпеки всіх пасажирів автомобіля. Дратівливі і дорогі в ремонті поломки повинні залишитися в минулому. Для тих, хто цінує безпеку на дорозі, у нас є відмінне рішення: повна перевірка автомобіля.

Професійні знання для більшої безпеки

У нас ви можете перевірити ваш автомобіль в будь-який час року. Наші СТО Бош Авто Сервіс пропонують цілий рік проведення кваліфікованої і швидкої діагностики несправностей з використанням новітнього випробувального устаткування Bosch. Крім професійних знань, наші механіки на всі 100% задіють переваги роботи з повним асортиментом високоякісної продукції Bosch і наявності спеціалізованих відомостей з обслуговування будь-яких моделей автомобіля. Все це гарантує вам ретельну перевірку компонентів, пов’язаних з безпекою, і професійну заміну рідких компонентів (гальмівна рідина, масло, охолоджуюча рідина) і фільтрів.

Порада експерта

«Чи знаєте ви, що . Хороша видимість необхідна для забезпечення безпеки водіння і в обов’язковому порядку вимагається законодавством. З цим завданням можуть впоратися тільки високоякісні склоочисники, адже протягом усього терміну служби їм доводиться очищати поверхню, по площі дорівнює 60 футбольним полям. Саме тому ми рекомендуємо використовувати тільки високоякісні склоочисники Bosch. Якщо ви купите склоочисники на одній з наших СТО Бош Авто Сервіс, наші фахівці допоможуть встановити їх для вас, гарантуючи чудову видимість.»

Про автора

admin administrator