Коли повернуться гроші за повернення у магазині

Авторadmin

Коли повернуться гроші за повернення у магазині

Права споживачів: повернення грошей і обмін товару

Які права має споживач при обміні та поверненні товару? Що робити і куди звертатися, якщо продавець не хоче повертати гроші? Чи можна повернути неякісний товар без чека за покупку? Яка продукція не підлягає обміну і поверненню? Як повернути гроші за товар, куплений в інтернет-магазині? Яка оптимальна процедура для успішного повернення покупки назад у магазин?

Мабуть, кожен українець знає, що у нього є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини йому не підійшов. Наприклад, не влаштовує розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.

Дані правила обміну поширюються на непродовольчий товар належної якості за умови, що він не використовувався і зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час покупки (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»). При цьому спосіб оплати товару не має значення, він може бути придбаний як за готівку (безготівкові гроші), так і в кредит.

Обмін або повернення товару не завжди відбувається легко, оскільки є ймовірність наштовхнутися на недобросовісного продавця. Крім того, проблеми можуть виникнути через незнання своїх прав. Тому докладніше розповімо про процедуру і нюансах повернення товару, який не підійшов покупцеві.

Товари, що не підлягають обміну та поверненню

Держава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачів, які придбають повернуту ким-небудь продукцію, Кабінетом Міністрів України затверджено «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)». Отже, повернути продукцію в магазин і отримати назад свої гроші можна далеко не за всі групи товарів.

У список «неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.

Порядок обміну/повернення товару

Згідно із законом, покупець протягом двох тижнів (якщо триваліший строк не оголошений продавцем) може звернутися в магазин і замінити товар, який йому не підійшов, на інший. Після закінчення цього терміну повернення можливе тільки за гарантією.

Якщо на момент звернення аналогічного товару для заміни немає в продажу, покупець має право:

  • купити будь-яку іншу продукцію з асортименту магазина (з перерахунком вартості)
  • обміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні потрібного товару в продаж
  • повернути виріб і отримати назад гроші у розмірі вартості повернутої продукції

Читайте статтю: Застосування Закону України “Про захист прав споживачів” у сфері споживчого кредитування. Несправедливість умов кредитного договору.

Як повернути побутову техніку та електроніку

Процедура обміну і повернення побутової техніки, особливо великогабаритної (холодильник, пральна або посудомийна машина, духова шафа, плита), має ряд особливостей. Зокрема, якщо під час доставки товару ви зрозуміли, що він вам не підходить (не вписується в інтер’єр, не підходить колір або габарити), можна від нього відмовитися. Однак за доставку техніки доведеться заплатити.

Повернути гроші за побутову техніку та електроніку, що була в експлуатації, навіть якщо мова йде всього про декілька днів, досить складно. Необхідно зв’язатися з сервісним центром, доставити туди товар і чекати поки вони перевірять збереження якісного стану техніки.

З мобільними телефонами і смартфонами виникає аналогічна ситуація. Відповідно до українського законодавства, телефон без браку і несправності можна повернути в магазин протягом 14 днів. Зрозуміло, він не повинен мати слідів використання і зберігати товарний вигляд.

Якщо з товарним виглядом пристрою все більш-менш зрозуміло (не допускаються подряпини дисплея, пошкодження корпусу, упаковки і т.п.), то за якими ж критеріями визначається, чи був телефон у використанні?

Достатньою підставою для відмови повернути гроші за телефон є перепрошивка пристрою, установка сторонніх додатків або наявність в пам’яті смартфона користувацького контенту — фотографії, музика, відео. Крім того, якщо з телефону були здійснені дзвінки сумарною тривалістю більше 5 хвилин — пристрій назад не приймуть.

Якщо огляд не виявив ніяких підстав для відмови в прийомі телефону назад в магазин на реалізацію, покупець може або повернути свої гроші, або обміняти смартфон на новий, в тому числі з доплатою.

Повернення товару: терміни та умови магазинів

Вам не підійшов товар? Ноут виявився слабшим, ніж ви розраховували? Ви можете повернути його в магазин. Умови повернення читайте в нашому матеріалі.

Закон виділяє 2 випадки звернення Покупця до продавця щодо повернення товару.

  • Він йому просто не підійшов (разонравился рожевий смартфон).
  • Техніка некоректно працює, а то і зовсім зламалася

У кожного з цих випадків своя схема повернення товару. У цій статті ми розглянемо, як можна відмовитися від Товару належної якості техніки, яка вам просто чимось не підійшла.

Коли можна повернути товар?

Він не влаштував за формою, габаритами, кольором, розміром або інших причин не може бути використаний за призначенням. Наприклад, брали смартфон для бабусі, а у неї дуже великі пальці і вони не потрапляють по клавішах.

Минуло менше 14 днів з моменту покупки (не рахуючи дня покупки)

Ви їм не користувалися (або зможете хитро приховати сліди від продавців).

Товар в тому ж вигляді, як і до покупки: ні подряпини, ні розірваних пломб. Збережені його споживчі якості, всі аксесуари, компоненти і документація, які входять в комплектацію товару, не порушена їх упаковка, ярлики.

Обмін

Вселенська смуток в тому, що вам запропонують обміняти техніку на іншу, з наявний в магазині. Якщо банально хочете повернути гроші і роздумали робити покупку, доведеться прикидатися «валянком». Пояснювати, що вам, майже як з популярної радянської комедії, потрібні » ось точно такі ж, але перламутрові. Немає перламутрового айфона? Жаль”. Згідно із законом споживач має право купити будь-які інші товари (якщо дорожче доплатити). Або почекати, поки прийде аналогічна техніка або забрати свої гроші. Тобто, забрати гроші можна, якщо у продажу Немає товару, який вам потрібен.

Належний товар: схема повернення

  • Зателефонуйте до оператора. Поясніть, що у вас сталося, вислухайте рекомендації.
  • Напишіть заяву. Вкажіть, чому хочете відмовитися від товару. Приклад заяви легко завантажити в інтернеті або написати в довільній формі
  • Відправити бланк разом з товаром в цілій упаковці і з повною комплектацією. Прикріпіть фіскальний чек.

Що просять для повернення магазини:

  • Товар (і всю його комплектацію);
  • Товарний чек;
  • Гарантійний талон;
  • Паспорт та ідентифікаційний код (можуть попросити. У Законі такої норми про повернення немає).

Коли повернуть гроші?

Гроші повинні повернути в той же день. Але магазин може розтягнути до 7 днів з моменту повернення товару і вашої заяви. Гроші повернуть вам на карту або готівкою.

Випадки повернення

Зараз ми говоримо про техніку. Тому як є список товарів, які не можна повернути: духи, ліки та інше. Ви маєте право на обмін або повернення грошей, якщо товар не пошкоджений, має всі властивості справного товару. А покупка не влаштовує через колір, розмір.

Ось приклад ситуації, коли можна повернути не підійшов товар:

— Придбала ноутбук, ще не пройшло 14 днів. На вигляд немає ніяких дефектів, але в процесі використання виявилося, що він дуже повільно працює і тупить. Хоча новий ноутбук не повинен так працювати. Він призначений для офісної роботи, але навіть з елементарними завданнями не справляється.

Але існує багато «підводних каменів». Тому як ви все одно поклацали свій телефон або ноут, зробили дзвінок. А що, якщо магазин скаже: Ви вже користувалися цим товаром: давай до побачення? Що вони вважають новим товаром?

В магазині подивляться не тільки на загальний вигляд і працездатність пристрою, але і чи відбувалися з нього дзвінки. Якщо час розмови по пристрою перевищує п’ять хвилин-пиши пропало. Здати як товар протягом 14 днів (як належний товар) не вийде. Також його не приймуть в разі, якщо на нього були встановлені сторонні додатки, а в пам’яті апарату знаходиться призначений для користувача контент: фото, Відео. Але це півбіди, адже настройки можна скинути до заводських. Також не приймуть перепрошитий пристрій.

Хитре «вікно» для бракованої техніки

Але як бути у випадках, якщо ви налили воду в чайник і побачили, що він слабо гріє. Або ще гірше-несправний в роботі? Або залили воду в відправник, а він виявився меншої потужності, ніж ви розраховували? Всіма правдами і неправдами доводьте продавцеві, що ви жодного разу не користувалися технікою. Вам просто не підійшов літраж чайника, а сріблястий колір вас не заводить. І намагайтеся обміняти як невикористану техніку, яка вам не підійшла. Як тільки ви заїкнетеся, що використовували пристрій хоч 1 раз, вам скажуть, що все пропало. Ви їм користувалися, поверненню воно вже не підлягає.

Якщо ви помітили, що погано працює кнопка, і скажете про це продавцеві — вас пошлють в сервісний центр на гарантійний ремонт. Тобто, вчора купили-сьогодні вже ремонтуємо (іноді ще й за свій рахунок, якщо сервісний центр придумає, що ви танцювали на чайнику по Вєрку Сердючку). І ви будете довго воювати, щоб вам повернули гроші або обміняли бракований чайник на нормальний.

Тому, протягом 14 днів у вас є»вікно». Пробуйте обміняти не тільки товар, який вам не підійшов за розміром або кольором, але і повернути назад продавцеві бракований товар, який він вам радісно вручив.

Головне-не говорити, що ви виявили цей шлюб, інакше пошлють по іншому шляху.

Якщо прокотить-Збережіть свої нерви і гроші. Звичайно, з технікою, у якій «цокає лічильник», можна подивитися, скільки часу її юзали, потрібно бути обачні продавець обов’язково перевірить.

Про автора

admin administrator