Що робити якщо сів акумулятор у машині

Авторadmin

Що робити якщо сів акумулятор у машині

Що робити якщо сів акумулятор у машині

09 Листопада 2021

Що робити, якщо сів акумулятор. Поради від Магнат Авто

Ситуації, коли автомобіль перестав заводитися, трапляються досить рідко. Одна з причин – несправний або «сівший» акумулятор. Якщо водієві необхідно швидко вирішити проблему та завести двигун, доведеться використовувати один із кількох прийомів: під’єднати за допомогою проводів АКБ іншої машини, підключити пуско-зарядний пристрій або швидко зарядити батарею вдома. Ще можна запустити двигун за допомогою буксирувального троса та іншого транспортного засобу.

Наше СТО пропонує послугу виїзна заміна акумулятора з виїздом до замовника. Майстри «Магнат Авто» розкажуть, що робити, якщо раптово сів акумулятор, як визначити, що батарея вимагає заміни. А також пояснять, чому сідає акумулятор та як продовжити термін його служби.

Ознаки того, що сів акумулятор

Зрозуміти, що на автомобілі сів акумулятор не складно: замки машини, швидше за все, не відкриються при натисканні кнопки на брелку, а якщо спробувати ввімкнути фари, вони мигнуть і відразу згаснуть. Якщо батарея сильно розряджена, запустити двигун не вдасться. Стартер або крутитиметься надто повільно, або не відреагує на поворот ключа в замку запалювання, часто при цьому чуються клацання.

Ці ознаки свідчать, що проблема саме в батареї. А запобіжники та проводка справні.

Причини розрядки акумулятора та інших проблем із батареєю

Сучасна АКБ складається з:

  • пластикового корпусу;
  • свинцевих пластин, з’єднаних у єдиний блок;
  • верхньої кришки із заливними отворами та пробками.

Усередині корпусу знаходиться електроліт. Завдяки хімічним реакціям окислення свинцю в розчині сірчаної кислоти та води, з’являється можливість утримувати електрони всередині, заряджати та використовувати АКБ як джерело енергії.

Автомобільні батареї можуть обслуговуватися та необслуговуватися. У другому випадку на верхній кришці відсутні пробки, що загвинчуються. Коли індикатор на верхній кришці перестає горіти, акумулятор знімають і ставлять новий.

Чому виникають проблеми з акумуляторами:

  • википання електроліту – без кислоти та дистильованої води хімічні реакції перестають протікати всередині корпусу, тому слід своєчасно проводити обслуговування автомобіля та перевіряти рівень рідини в АКБ:
  • пошкодження свинцевих пластин – з часом вони обсипаються, це відбувається через старіння, постійну роботу при нестачі електроліту;
  • надто швидкий розряд батареї – відбувається при надто повільній зарядці, у період морозів, малій концентрації сірчаної кислоти в розчині, проблемах із проводкою та бортовою електрикою.

Вважається, що середній термін служби акумулятора для автомобіля – 3-5 років.

Як завести машину з АКБ, що розрядилася?

Найпростіший спосіб завести машину з АКБ, що сів, – прикурити акумулятор від іншого автомобіля. Для цього підійде будь-яка машина із зарядженою батареєю 12 Вольт аналогічної ємності, якщо потрібно запуск легкового авто. Також будуть потрібні спеціальні дроти для прикурювання автомобіля. Це два довгі кабелі з потужними захватами-крокодилами на кінцях.

Двигун «донора» має бути заглушений, мінусову клему від’єднують. На деяких машинах достатньо натиснути кнопку відключення «маси». При підключенні клем-крокодилів слід дотримуватись полярності. Після запуску машини необхідно перевірити, чи генератор почав заряджати АКБ. Через 1-2 хвилини дроти знімають.

Якщо купити дроти для прикурювання неможливо, але автомобіль із зарядженим АКБ є, досить просто зняти акумулятор і поставити замість нього робочу батарею. Для цього будуть потрібні гайкові ключі. Цей спосіб має один мінус: замінити акумулятор назад при працюючому двигуні вже не вийде, оскільки може згоріти електроніка.

Також для запуску двигуна використовують буксирувальний трос та другий транспортний засіб. Як завести машину на механіці:

  • автомобілі з’єднують один з одним буксирувальним тросом, використовуючи штатний фаркоп та петлі;
  • водій машини з батареєю, що сів, повинен натиснути педаль зчеплення, включити 3 передачу;
  • при швидкості 10-20 км/год потрібно плавно відпустити педаль, двигун повинен запуститися;
  • включають нейтральну передачу, зупиняють обидві машини.

Так як завести машину на автоматі в такий спосіб не вдасться, доведеться шукати інші методи. У складі АКПП є фрикційні диски та гідромуфти, які при русі на зчіпці можуть пошкодитись.

Якщо вдома є зарядка для АКБ, можна підзарядити акумулятор, що сів, протягом 1-1,5 годин. Для цього батарею знімають з автомобіля, відкручують заливні пробки, щоб при зарядці гази вільно виходили з корпусу. Потім до контактів акумулятора приєднують затискачі-крокодили зарядного пристрою. Встановлюють відповідний режим, включають ЗП в мережу. Деякі апарати підтримують функцію швидкого заряджання.

Щоб на 100% бути впевненим у можливості запуску машини, можна купити універсальний пуско-зарядний пристрій. У їхній конструкції є потужний блок живлення, здатний видавати струм, якого вистачить для запуску мотора. Вибирати такі апарати слід відповідно до типу наявного акумулятора. Для підбору пускового або пуско-зарядного пристрою, потрібно взяти значення ємності акумулятора (вимірюється в Ампер-годинниках) і помножити його на 3. Шукати слід апарати з максимальним значенням пускового струму, воно не повинно бути менше отриманого значення.

Постійно сідає акумулятор. Що робити?

Якщо батарея регулярно розряджається, необхідно перевірити акумулятор. Для цього знадобиться вилка навантаження та ареометр – прилад для вимірювання щільності електроліту. Цю процедуру проводять майстри “Магнат Авто” при виїзній заміні акумулятора. У деяких випадках для відновлення батареї достатньо замінити електроліт на свіжий розчин. Якщо свинцеві пластини сильно пошкоджені, то АКБ потрібно замінити.

  • перевірку справності електрогенератора – необхідно з’ясувати значення напруги струму на вихідних клемах цього пристрою;
  • комплексний тест електросистеми автомобіля;
  • перевірку натягу ременя генератора – при сильному розтягуванні його змінюють.

Під час сильних морозів АКБ рекомендується демонтувати та зберігати у теплому приміщенні. Якщо зняття відбувається на тривалий термін, важливо стежити, щоб акумулятор був заряджений. Це збільшить термін його експлуатації.


Обслуговування АКБ
рекомендується виконувати не менше 1-2 разів на місяць. Батарею оглядають щодо наявності здуття чи тріщин. Очищають корпус від пилу та бруду. Рекомендується зняти клеми, обробити контакти АКБ, видаливши наліт та бруд. Якщо на верхній кришці є пробки, їх знімають та продувають отвори. Електроліт усередині корпусу має повністю закривати свинцеві пластини. Якщо рівень сильно впав, слід долити дистильовану воду. Після цього батарею встановлюють на штатне місце та надійно кріплять.

Чому звертаються в «Магнат Авто»?

Наша компанія займається комплексним обслуговуванням та ремонтом автомобілів будь-яких марок. У магазині Магнат Авто є всі види комплектуючих, витратних матеріалів, масел, технічних рідин.

Щоб купити акумулятор в Чернівцях, достатньо зателефонувати нам або надіслати заявку через форму зворотного зв’язку. Наші співробітники за потребою здійснять доставку та заміну акумулятора. Бригади техдопомоги у Чернівцях допоможуть завести автомобіль чи евакуювати його до будь-якої точки міста.

Чому швидко сідає акумулятор в автомобілі

Чому швидко сідає акумулятор в автомобілі – це питання стає проблемою не лише узимку. Проте без паніки: розібратися з цією темою у більшості випадків можна самотужки.

З’ясувати, чому швидко сідає акумулятор в автомобілі, можна шляхом кількох послідовних дій, після виконання яких ви можете сміливо проголосити, що стали автоелектриком-аматором – нехай навіть стартового рівня.

1. Хто винен?

Спочатку треба з’ясувати, хто винен у тому, що АКБ сідає – автомобіль чи сама батарея. Найпростіший для аматора спосіб – залишити заряджену батарею, відключивши її від бортової мережі (знявши клеми). Якщо за звичний період вона знову сяде, значить, автомобіль тут ні до чого. Схоже, батарея вже стара, а її засульфатовані пластини не можуть утримувати заряд довго. Швидше за все, АКБ треба замінити, хоча є невеликий шанс на її реанімацію (це тема окремої статті).

Через добу після повної зарядки справна батарея повинна мати на клемах не меньш як 12,6 вольт.

2. Заряджається АКБ чи ні?

З’ясуйте, чи заряджається батарея в автомобілі взагалі. Можливо, вона тому і опиняється «посаженою» щоранку, що не отримує достатньо енергії від генератора під час їзди. Якщо у вас є тестер (мультиметр), заміряйте напругу на клемах АКБ при працюючому двигуні і увімкнених фарах – прилад має показати не менше 13,8 – 14,2 вольта. Оберти двигуна мають бути холостими або трохи більшими.

3. Кто “краде” енергію?

Акумулятор може не заряджатися навіть при цілком справному автомобілі, коли він здебільшого їздить на короткі відстані і при багатьох увімкнених споживачах. За такої експлуатації АКБ треба раз у місяць-два підзаряжати від стаціонарного зарядного пристрою. Проте якщо навіть справна свіжозаряджена батарея за день-два опиняється посадженою, проблема не в режимі експлуатації і не в генераторі – хтось стиха “краде” заряд у вашу відсутність.

Якщо машина експлуатується суто в місьскому режимі та з багатьма активованими споживачами на борту, її АКБ треба періодично підзаряджати від стаціонарного зарядного пристрою.

4. Перевірте плафони

Перший, хто має потрапити під підозри – це плафони освітлення бардачка, багажника та салону. Переконайтеся, що усі вони погашені, коли запалення вимкнене і всі двері, капот, кришки багажника та речової шухлядки зачинені. Несправний вимикач в такому положенні може залишити світло активованим. Один не вимкнений плафон здатен розрядити акумулятор “в нуль” за 3-5 діб.

5. Магнітола

Зніміть панельку з магнітоли (якщо вона у вас не інтегрована в торпедо штатно). Сучасні нештатні звуковідтворювальні пристрої можуть споживати помітний струм навіть у вимкненому стані – на роботу годинника, збереження пам’яті настройок тощо. Коли лицьову панельку знято, несанкціоноване споживання зазвичай припиняється.

6. Вийміть з розетки

Перевірте, чи не забули ви у одній з розеток підкурювача якогось споживача – блок живлення відеорегістратора, медіапрогравача, зарядку від телефона, термометр, цифровий плеєр тощо. У деяких автомобілів ці розетки залишаються під напругою навіть коли ключа у замку запалення немає, і значить, за кілька діб або тижнів забутий девайс може посадити АКБ.

7. А може, сигналізація?

Будь-яка автомобільна охоронна система, яку ми зазвичай називаємо сигналізацією, у режимі охорони споживає певний струм. Споживання начебто невелике – 0,015 – 0,04 ампери, проте якщо не їздити на машині більше місяця, вельми можливо застати автомобіль з геть “посаженим” акумулятором. Особливо якщо він був не повністю зарядженим.

Зазвичай аккумулятор служить 4-5 років, проте відомі приклади і 10-річного терміну служби. Багато що залежить від стану електробладнання автомобіля та відношення власника до батареї.

8. Додаткові прилади

Пригадайте, чи не передувало появі проблем з акумулятором встановлення в автомобіль якихось додаткових пристроїв. Можливо той, хто виконував інсталяцію, зробив це неправильно, порушивши коректну роботу електрообладнання.

9. Здавайтесь!

Це не всі відповіді на питання, чому швидко сідає акумулятор в автомобілі, проте далі до пошуку причин треба залучати професіоналів. Зверніться до кваліфікованого електрика на СТО.

Про автора

admin administrator