Скільки людей може перевезти гелікоптер

Авторadmin

Скільки людей може перевезти гелікоптер

Гелікоптери: історія, секрети роботи,процес проектування

На відміну від літаків маневрені гелікоптери можуть точно приземлитися на потрібне місце чи навіть зависнути у повітрі. Як же вони працюють? “Загалом все доволі просто. Важіль у правій руці визначає курс. Важіль у лівій – тягу. Я маю на увазі рух гвинтокрила вгору чи вниз. А педалі визначають напрям”, – каже пілот-випробувач Герберт Грейзер. Звучить просто, але насправді все значно складніше! Ідея не нова: Леонардо да Вінчі перейнявся нею ще у XV столітті. У 1493 році він начеркав проект предка сучасного вертольота, але надскладний літальний апарат так і не сконструювали. Навіть сучасні високотехнологічні гелікоптери не складають на конвеєрі. Потрібно багато часу та зусиль, щоб збудувати такий літальний пристрій. У Донауверті щороку їх випускають близько сотні. “Головний принцип – ручна робота. Оскільки гвинтокрил є специфічним механізмом, автоматику ми стараємось використовувати зрідка”, – каже контролер Йоганн Освальд. Вертоліт складається з сотні тисяч деталей. На його каркас встановлюють внутрішнє обладнання, баки та системи управління. Також конструктори враховують особливі побажання клієнтів. “Це як замовлення поштою по каталогу. Клієнт вибирає необхідне обладнання, залежно від того, де цей гелікоптер буде використовуватись”, – каже оператор монтажу Юрген Сейлер. Встановлення електрики – напрочуд тонка робота. Зрештою, пілот повинен повністю покладатись на електроіндикатори. Безпека його і пасажирів залежить від професійної точності конструкторів. Усю електросистему гвинтокрила забезпечує загалом до 15 км кабелю. “Ось тут розташована електрична консоль. На ній є всі необхідні для пілота індикатори, такі як радіо та навігаційне обладнання”, – каже оператор монтажу Юрген Сейлер. Серце гвинтокрила – складна роторна система. Гелікоптер може літати завдяки хитро продуманій взаємодії його з повітряними масами. Коли ротор крутиться, під лопатями створюється ефект тиску: повітряні маси піднімають вертоліт над землею. Відтак, дуже важливо, щоб лопаті відповідали найвищим стандартам. “Одна мета – це, звісно ж, перевезти якнайбільшу кількість вантажу. Це означає, що роторні лопаті мають забезпечити максимальний підйом, тоді як опір повинен залишатись низьким. Інша мета – швидкість пересування”, – каже пілот-випробувач Герберт Грейзер. Роторні лопаті повинні витримувати шалений тиск у 200 тонн. Саме тому головний їхній компонент – спеціальна стійка піна. З такого піно-матеріалу і виготовлена серцевина лопатей. “Цей матеріал унікальним чином поєднує стабільність і стійкість з надзвичайною легкістю і саме тому вона така необхідна у аерокосмічних засобах”, – каже конструктор гвинтокрилів Тільман Егрет. Піна відповідає всім вимогам, які є ключовими у конструкції гелікоптера. Щоб упевнитись у тому, що не виникне жодних проблем у процесі виробництва, лопать поміщають у спеціальну камеру. За допомогою комп’ютерної томографії ротори ретельно сканують та тестують. Інженери повинні знати точну масу та розміри перед тим, як встановлювати лопаті на гвинтокрил. Лише зараз їх вперше виносять з цеху. На досліді перевіряють, чи маса розподіляється рівномірно. Тоді регулюють баланс роторних лопатей, подібно, як коліс у машині. Якщо лопаті відповідають потрібним параметрам, їх встановлюють у гвинтокрил. Це справа високої точності. Перед тим, як продавати гелікоптер, на ньому здійснюють тестовий політ. Пілоти-випробувачі перевіряють кожну систему в дії. Це не просто робота – для штурманів це ще й задоволення. “Мені просто пощастило, адже моє хобі стало моєю роботою. І це мені страшенно подобається”, – каже пілот-випробувач Герберт Грейзер. Та незабаром цьому пілотові таки доведеться покинути кабіну – гелікоптер готовий запропонувати свої крила новому власнику.

Вам може бути цікавим:

У нас синьо-жовтий прапор, інших не підійматимемо, – Кулеба відповів Папі
“Мужність білого прапора”: усе, що відомо про скандальну заяву Папи Римського
Найбільший бюст у світі: американка розповіла, як живе з грудьми, що важать понад 50 кілограмів

Війна з Росією

Фронт

Мобілізація в Україні

  • Новий закон: що зміниться
  • Чи призиватимуть людей з інвалідністю
  • Мобілізація аспірантів і студентів
  • Скільки триватимуть мобілізація та воєнний стан
  • Кого можна забронювати
  • Хто може отримати відстрочку: повний перелік
  • Які існують повістки
  • Все про електронні повістки

Зброя та авіація

  • Чим небезпечні “Кинджали”
  • Все про смертоносні ракети JASSM
  • Як збивати Х-101
  • А-50 – літак, який збила Україна
  • Ту-95: що це за літаки
  • Чим небезпечні Shahed
  • Як Patriot можуть закрити небо
  • F-16

Комунальні послуги

Економіка

  • Курси валют
  • Чому долар падає
  • Курс долара
  • Курс євро
  • Новини про нафту
  • Новини про газ
  • Пенсії в Україні

Погода

Спорт

Новини Шоубізу

Лайфхаки і дозвілля

Всі комерційні рекламні матеріали позначені словами “Спецпроєкт” чи “Партнерський матеріал”. Матеріали з позначкою “Експерт”, “Позиція” відображають позицію авторів та героїв. Редакція може не поділяти їхніх поглядів. Детальніше щодо реклами та правил цитування можна ознайомитись в правилах користування сайтом. Усі права захищені. © 2005—2024, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», 24 Канал.

Україні можуть надати Мі-24в від Північної Македонії з особливою “начинкою”

В Північній Македонії опрацьовують можливість поставок в Україну гелікоптерів Мі-24В. Однак з’явилася інформація, що шість таких вертольотів у цій країні пройшли суттєву модернізацію.

Два з них в строю, а чотири потребують ремонту, та в них була перероблена бойова апаратура підрядником з Ізраїля Elbit Systems. Як пише Defence24, вони були адаптовані аби взаємодіяти з силами НАТО.

Ці гелікоптери та ще два транспортні Мі-8МТ додатково були оснащені авіонікою, яка дозволяє використовувати окуляри нічного бачення (NVG) і систему нічного бачення Aviators Head-Up Display (ANVIS/HUD) з проєкційним дисплеєм. Пілот отримує дані із численних датчиків і бачить їх на зображенні. Це зводить до мінімуму потребу пілотів перевіряти дані приладів у кабіні, забезпечуючи таким чином покращену обізнаність про ситуацію за межами гелікоптера.

Серед інших модернізацій — сучасна навігація з рухомою картою, інфрачервоне освітлення та інш. Завдяки доробкам македонські Мі-24В можуть атакувати ворога і в темний час доби.

Мі-24В може виконувати багато різних завдань:

  • знищення на передньому краї та в тактичній глибині танків, БТР, БМП, живої сили ворога , артилерії, зеніток, пунктів управління, гелікоптерів на майданчиках, десанту в районі висадки
  • десантування військових
  • доставка та підтримка десанту
  • повітряний бій з гелікоптерами ворога
  • бойова підтримка
  • повітряна розвідка
  • мінування з повітря
  • пошук та порятунок, евакуація
  • вантажні перевезення.

Характеристики Мі-24В:

  • вага порожнього вертольота — 8,68 т
  • максимальна злітна вага вертольота — 11,5 т
  • максимальна злітна вага вертольота з підвісними баками — 12 т
  • максимальна швидкість польоту гелікоптера біля землі
  • при вазі понад 11,2 т — 315 км/год
  • при вазі менш як 11,2 т — 335 км/год
  • з вантажем на зовнішній підвісці — 250 км/год
  • статична стеля при нормальній злітній вазі — 1750 м
  • динамічна стеля з польотною вагою 10 т на номінальному режимі роботи двигунів — 5200 м
  • максимальна дальність польоту на висоті 500 м з нормальною злітною вагою та 5% залишком палива після посадки – не менше 450 км.
  • практична дальність польоту в перегоночному варіанті — 915-1000 км.

Раніше “Телеграф” розповідав про гелікоптер Мі-8, який Україна може отримати від Хорватії. Це транспортний вертоліт, який Україні буде не зайвий.

Про автора

admin administrator