Скільки має бути H1 на сайті

Авторadmin

Скільки має бути H1 на сайті

Зміст:

  1. Коротко про заголовки h1 — h6
  2. Заголовок , правила оформлення
  3. Як використовувати заголовки —
  4. Перевірити заголовки з Аудитом Serpstat
  5. Що повинно бути присутнім у H1
  6. Висновки

Заголовки сайту виконують кілька функцій: покращують навігацію по сторінці, роблять текст приємним та читабельним. Хороші заголовки зручні для користувачів та допомагають підвищити позиції статті у пошуковій видачі. В іншому випадку існує висока ймовірність втратити рейтинг або взагалі не влучити в цільову аудиторію.

Неправильно сформований html-заголовок найважче аналізувати. Пошукові роботи не можуть визначити, до якої групи запитів належить сторінка. Омоніми складно аналізувати через їхню багатозначність. Наприклад, назву сторінки «як налаштувати завод» пошукові системи покажуть у загальній видачі про завод як підприємство, а не пристрій для запуску механізму.

Записують заголовки у вигляді html тегів від до . Вони відповідають за структуру сторінки і ранжуються за пріоритетом важливості.

— заголовок першого рівня, він дає назву тексту і пишеться на початку сторінки. Його аналізують пошукові системи насамперед. це тег h найменшого пріоритету.

Завдяки цим тегам пошукові системи краще розуміють, який саме контент представлено на сайті, і точніше підбирають відповідь на пошуковий запит. Тому важливо знати, як правильно писати заголовок. Правильне оформлення заголовків здатне підняти сторінку у топ видачі. Про те, як прописати мета теги, щоб вони спрацювали, розбираємося у статті.

Заголовок

, правила оформлення

Тег

— це заголовок, з якого починається стаття. Його завдання показати читачеві: на сторінці саме та інформація, яку він шукав. Тег необхідний для SEO оптимізації, але насамперед розрахований на користувача.

1. Заголовок не повинен дублювати Title
Тег Title – це фактична назва сторінки. Він відображається у верхній частині браузера і в органічній видачі. Виникає омана, що Title та мають бути ідентичними. Але це не так. І щоби не помилитися, потрібно знати, як створити хороший опис сайту для пошукових систем, і що таке Title.

2. Теги та Title повинні бути подібними
Вони не повинні дублюватися (до речі, перевірити дублі Title та H1 ви можете за допомогою Аудиту сайту Serpstat). Однак не можна допускати, щоби текст заголовка дуже відрізнявся від Title. Це призводить до погіршення поведінкових факторів та сильного падіння позицій в органіці. Пошуковикам складно визначити, до яких ключових слів відноситься сторінка і на які запити має відповідати.

Щоби не допустити подібний результат, заголовки та Title повинні бути схожими, але водночас не повторюватися. У Title можна додати більше деталізуючих ключових слів без шкоди змісту.

Приклад:

Title: Як намалювати татуювання: поради, інформація, правила, варіанти.

H1: Як намалювати татуювання.

Title: Балет «Баядерка»: зміст, цікаві факти, відео, історія.

H1: Балет «Баядерка». Короткий синопсис.

3. У заголовках не повинно бути багато ключових слів

Заголовки html мають виглядати органічно. Краще не використовувати більше, ніж два-три ключових слова, щоби зберегти читабельність.

4. Не потрібно використовувати більше одного тега на сторінці

Якщо використовувати тег більше одного разу, його значимість впаде. Як наслідок – пошукові системи знизять рейтинг сторінки або всього сайту.

5. Не варто робити заголовок надто довгим

Іноді у тег намагаються ввести весь текст, щоби використовувати більше ключових слів. В результаті заголовок виходить затяжким і підпадає під санкції.

Приклад:

Як правильно купити Ford Focus, не сплачуючи за розмитнення автомобіля? Як не попастись і чим загрожує покупка авто на єврономерах? Ухиляння від сплати митних платежів здійснюється шляхом тимчасового ввезення або використання режиму транзиту.

При такому заголовку велика ймовірність, що сайт припуститься помилки при відображенні заголовка, і вся технічна інформація з’явиться в тексті. Крім того, пошукові роботи можуть вважати такий SEO-заголовок спамним.

Рекомендації SEO-фахівців на цю тему є досить різноманітними. Дехто стверджує, що довжина h1 не повинна перевищувати восьми слів, інші радять обмежитися 50 символами. Точних вказівок, як правильно прописати ці теги немає, а це означає, заповнення мета тегів індивідуально для кожного запиту.

Як використовувати заголовки —

1. Дотримуйтесь ієрархії.

Теги необхідно використовувати на сторінці по порядку, починаючи з . Не можна допускати, щоби заголовок молодшого рівня стояв вище старшого (наприклад, вище ). Пошукові роботи, аналізуючи сторінки з неправильною структурою, витрачають більше краулінгового бюджету та часу, ніж на структуровану сторінку. В результаті рейтинг знижується, а meta-теги для сайту не працюють так, як повинні.

2. Не використовуйте посилання у заголовках.

Як писати заголовки на сайт, є кілька нюансів. Перший стосується посилань у заголовках. Ви можете забрати читачів зі сторінки на інший матеріал. Якщо посилання перенаправляє назад на цю сторінку, тоді ви її зациклюєте.

Пошукові роботи сприймають це, як підкрутку трафіку, й знижують позиції у видачі.

3. Слідкуйте за читабельністю та інформативністю заголовків — .

Заголовки h1-h6 повинні бути читабельними, відповідати тексту статті. Пошуковики завжди позитивно сприймають чітко сформульований і по-людськи написаний текст. Теги – мають бути зрозумілими. Їхня мета – точно описати суть статті без непотрібних оборотів і пропозицій, що обтяжують заголовок. Коротко і насправді.

4. Прибирайте зайві символи та теги у заголовках.

У тілі заголовків має бути лише текст. Зайві символи заважають пошуковцям аналізувати їх. Збільшується шанс помилки, у заголовку можуть відобразитися шматки тегів шрифтів або інша технічна інформація. Результат – погіршення репутації у відвідувачів.

Приклад:

10 причин полагодити сантехніку самостійно.

5. Не створюйте забагато заголовків.

Велика кількість тегів h різних рівнів виправдана лише в лонгрідах. У будь-якому іншому випадку перенасиченість статті заголовками призводить до заспамленості та зниження важливості кожного заголовка. Google та інші пошукові системи визначатимуть такі сторінки, як неінформативні.

Що таке тег H1 та як правильно ним користуватися

З технічного погляду, вебсторінка може мати кілька заголовків. Одні призначені для пошукових роботів, інші — для відвідувачів сайту. Сьогодні поговоримо саме про останні, зокрема про значення тегів H1 для SEO, компонування сторінки та рівня конверсії.

Що таке тег H1?

H1 — заголовок найвищого рівня. Він використовується в HTML-коді для позначення назви сторінки. Як правило, його виділяють розміром, шрифтом чи кольором за допомогою CSS або інших засобів розмітки.

Тег H1 вписується в HTML-код сторінки. Він має відкривальну частину

та закривальну

. Його можна порівняти з назвою текстового документа, книги чи рекламної брошури. Для спрощення навігації такий елемент коду використовують на самому початку видимої частини сторінки.

Наприклад: H1-тег цієї сторінки виділяє заголовок «Що таке тег H1 та як правильно ним користуватися».

Заголовок H1 vs назва сторінки

Основний заголовок користувачі бачать одразу після переходу на сайт. Він прописується в розділі , тому й відтворюється на екрані пристрою. Його значення для технічної оптимізації відносно невелике. Однак цей тег часто визначає поведінку користувачів. Від нього залежить, наскільки швидко відвідувачі знайдуть потрібну їм інформацію і скільки з них просто закриють вкладку в браузері. Враховуючи, що пошукові системи звертають увагу на UX та bounce rate, заголовок все ж має значення для ранжування сторінки.

Назва сторінки прописується тегом , який міститься в розділі . Вона не відтворюється в основному вікні сайту, але використовується на сторінці пошукової видачі та у вкладці браузера. Саме цей тег використовується краулерами для збирання інформації про сторінку. Він має більший вплив на ефективність оптимізації порівняно з заголовком, але майже не використовується для навігації та не визначає поведінки користувачів.

Отже, H1 потрібен насамперед для відвідувачів і тільки потім для пошукових роботів, Title — навпаки.

Чому теги H1 важливі для SEO?

Один із провідних розробників пошукової машини Google Джон Мюллер пояснив, що система ретельно вивчає як ключові слова, так і контекст їхнього вживання. Він наголосив на особливому значенні заголовків сторінки, які позначаються тегами H із номерами від 1 до 6. Розбираємося, як саме вони впливають на ранжування сайту.

Допомагають пошуковому сервісу вивчати контент на сторінці

Заголовок H1 говорить роботу: «Дивись, ось про що далі йтиметься». Якщо він містить правильно вписану ключову фразу, система асоціюватиме сайт із певною тематикою. Отже, рейтинг сторінки підвищиться навіть за суміжними запитами. Хоча оптимізація тегу H1 має не таке велике значення, як робота з Title, він також може стати важливим інструментом просування.

Поліпшують користувальницький досвід (UX)

Текст, позначений тегом H1, першим потрапить на очі відвідувачу сайту. Він одразу ж зможе визначити, чи відповідає сторінка його запиту. Якщо ви змогли зацікавити користувача заголовком, це значно підвищить конверсію та поліпшить комерційні показники.

Ще одна перевага заголовка H1 — структурування контенту. Дослідження показують, що розбитий на блоки текст із заголовками, списками та іншими елементами розмітки читається на 33% швидше та запам’ятовується на 50% краще. Якщо хочете, щоб про вашу пропозицію згадували й після закриття вкладки, сторінці потрібна впорядкована структура.

Надають більшу інклюзивність

Десятки мільйонів користувачів інтернету мають серйозні проблеми з зором. Для споживання великих обсягів текстового контенту вони використовують інструменти озвучування. За результатами опитувань, 60% із них орієнтуються саме на заголовок H1. Якщо інформація у ньому не відповідає очікуванням, користувачі просто закривають сторінку. Тому погана оптимізація цього елементу може позбавити вас великої частини потенційної аудиторії.

Як додати на сторінку заголовок H1?

Процедура максимально проста. Навіть якщо ви робите перші кроки у вивченні HTML та CSS, знадобиться кілька секунд, щоб правильно оформити заголовок. Окрім того, більшість систем керування контентом автоматизують цей процес — вам достатньо натиснути одну кнопку чи скористатися готовим шаблоном.

У HTML-коді

Знайдіть розділ , де зібрано видиму частина сайту. Вставте заголовок перед основним текстовим контентом та відокремте його тегами .

This is a visible header example

First text section

У WordPress

Більшість тем цієї CMS уже мають заголовки H1. Якщо ви помилково видалили чи змінили потрібний елемент, його можна легко відновити:

  1. Створіть новий текстовий блок та введіть необхідні дані.
  2. Виділіть текст — над ним з’явиться контекстне меню.
  3. Натисніть на кнопку зі значком абзацу — «¶» (Pilcrow).
  4. Виберіть пункт «Transform to heading».
  5. За замовчуванням система вибере підзаголовок H2, що буде вказано в контекстному меню.
  6. Натисніть на кнопку «H2».
  7. Виберіть H1 зі списку, що випаде.

У Wix

Як і в інших системах керування контентом, тут назва сторінки чи посту автоматично стає основним заголовком. Якщо ви бажаєте змінити його, скористайтесь простою інструкцією:

  1. Створіть текстовий блок.
  2. Виберіть його — зверху з’явиться панель інструментів.
  3. Натисніть кнопку «Edit Text».
  4. Натисніть кнопку зі стрілкою вниз поряд із написом «Themes».
  5. Виберіть пункт «Heading 1».

У SquareSpace

У більшості тем достатньо заповнити стандартне поле «Enter your title here». Однак можна створити необхідний заголовок вручну:

  1. Створіть текстовий блок.
  2. Наведіть на нього курсор та клікніть, щоб перейти в режим редагування.
  3. Зверху з’явиться панель інструментів — виберіть у ній меню «Paragraph».
  4. Зі списку, що випаде, виберіть «Heading 1».

Як писати теги H1, оптимізовані під SEO?

Головне правило — заголовки повинні бути короткими, але місткими. Опишіть в них суть контенту на сторінці та дайте читачу мотивацію до його читання. Але намагайтесь уникати відвертого клікбейту та брехні — пошукові системи можуть дати бан через скарги користувачів та високий bounce rate. Ми також поділимося додатковими порадами з оптимізації тегів H1 в SEO.

Використовуйте тільки один тег H1 на сторінці

Згадайте, як організовано розділи в книгах та статті в журналах. Один розділ — одна тема та один заголовок. Таке рішення створює правильну структуру та ієрархію. Воно буде актуальним і для вебсайтів, які мають подавати інформацію стисло, цікаво та ефективно.

Якщо ви додаєте кілька заголовків із тегом H1, це означає, що сторінка містить кілька окремих тем. Вона буде негативно сприйматися більшістю читачів, адже вони перейшли на ваш сайт із конкретною метою і не бажають отримувати додаткову інформацію з іншої галузі.

Створення кількох основних заголовків негативно впливає і на технічну оптимізацію. Наприклад, Google вбачає у цьому погане структурування та негативний UX. У результаті, рейтинг сайту в пошуковій видачі знижується навіть за ідеального стану інших SEO-елементів.

Тег H1 повинен точно описувати тему сторінки

Заголовок — головний інструмент навігації. Перейшовши за привабливим посиланням у пошуковій системі, користувач повинен отримати вичерпну інформацію про те, що його очікує на цій сторінці. Намагайтесь максимально коротко описати весь контент, який ви пропонуєте відвідувачам.

  • 60 способів приготувати лосося.
  • Короткий гайд із SEO-оптимізації.
  • Дрони: що це таке, для чого потрібні, як ними керувати.

І знову порада, яку ми ніколи не втомимося повторювати. Пишіть правдиво, не вводьте користувача в оману. Відверта брехня підвищить bounce rate та приверне увагу пошукових краулерів до невідповідності тексту й заголовку. Результат — від зниження рейтингу до повного бану.

І не обіцяйте більше, ніж можете дати. Клікбейтні заголовки на кшталт «Розкриємо секрет успіху мільярдерів» привертають увагу спочатку, але потім дратують і розчаровують. У результаті, відвідувач гірше ставитиметься до всього сайту, навіть якщо його засмутила тільки гостьова публікація у блозі.

Вписуйте цільову ключову фразу в заголовок

Пошукова оптимізація не може триматися тільки на одному H1. Однак добре пропрацьований заголовок може підсилити існуючу стратегію та поліпшити ранжування. Тому варто використати найбільш частотний ключ у першій частині текстового контенту.

Приклади тегів H1, оптимізованих під пошукову систему:

  • Авто в Детройті: купити, продати, обміняти.
  • Як приготувати оленину: 20 ексклюзивних рецептів.
  • Вивчити HTML за 3 дні: короткий курс для початківців.

Використовуйте перший ключ, підібраний за допомогою спеціальних інструментів. Але тільки один — переспам та повтори автоматично знизять ваш рейтинг. Окрім того, вам складно буде убгати таку кількість інформації у короткий текстовий фрагмент.

Орієнтуйтесь в H1 на намір користувача

Google намагається оптимізувати свою пошукову машину саме під бажання та очікування користувача, а не під алгоритми роботів. Саме тому компанія інвестує мільярди доларів у розвиток штучного інтелекту, намагаючись відтворити спосіб мислення людини.

Вам також слід враховувати наміри користувача перед тим, як створювати основний заголовок сторінки. Їх можна умовно поділити на чотири типи:

  1. Транзакційні. Закликають до конкретної дії. Наприклад, «Купити пральну машину в Лондоні недорого». Підходять для комерційних сторінок — каталогів інтернет-магазинів чи лендингів. Якщо на сайті з таким H1 не можна буде оформити замовлення, користувач залишиться невдоволеним.
  2. Комерційні. Закликають до порівняння чи вивчення продукту. Наприклад, «Який смартфон 2023 року краще: Samsung чи Apple?». Підходить для дописів у блогах, аналітичних матеріалів та оглядів.
  3. Інформаційні. Закликають ознайомитись із певними даними. Наприклад, «Короткий гайд із PPC: секрети успішної реклами». Підходить для інструкцій, електронних підручників та статей із порадами.
  4. Навігаційні. Закликають дізнатися більше про бренд, компанію або особистість. Наприклад, «Уоррен Баффет: хто він такий та чим займається» або «Toyota — символ надійності або сіра посередність?». Підходять для брендових сторінок та PR-матеріалів.

Переконайтесь, що тег H1 відтворюється

Деякі системи керування контентом приховують основний заголовок або зменшують його розмір, щоб економити місце на сторінці. Це негативна практика використання тегів H1 в SEO. Якщо око відвідувача спершу чіпляється за текстовий блок, це дезорієнтує та ускладнює сприйняття інформації.

Окрім того, сучасні алгоритми пошукових систем розглядають прихований заголовок як ознаку поганого UX. Рейтинг такої сторінки відразу знижується — робот вважає, що вона буде погано сприйматися користувачами. Тому дуже важливо зберігати традиційну структуру документа не тільки технічно, а й візуально.

Виділіть тег H1

Використовуйте особливі стилі оформлення заголовків. Хороша практика — вибирати більший розмір літер та напівжирний шрифт. Можна також спробувати погратися з кольорами, якщо це припустимо для вашої тематики та структури сторінки.

Заголовок H1 повинен привертати більше уваги, ніж H2 та H3. Варто також виділяти його на тлі малюнків та інших мультимедійних елементів. Якщо інший блок матиме більший розмір або яскраве забарвлення, саме за ним користувач оцінюватиме зміст сторінки.

Пам’ятайте про рекомендовану довжину H1

60 символів із пробілами. Саме ця цифра описує оптимальний розмір першого й найголовнішого заголовка. Цього достатньо, щоб описати тему статті або комерційної пропозиції. І навіть за умови вибору найбільшого шрифту вам вистачить місця для акуратного розміщення всіх блоків.

Якщо тег H1 буде довшим, ви втомите відвідувача. Він покине читання, не отримавши необхідної інформації. Є велика ймовірність, що після цього користувач імпульсивно закриє вкладку. Крім того, довгі заголовки додають роботи дизайнерам. А ще вони не дуже подобаються пошуковим роботам, які можуть знижувати рейтинг сторінки.

Але закороткий заголовок завдовжки до 30 знаків із пробілами не кращий. По-перше, його так само низько оцінять пошукові системи. По-друге, маленький текстовий блок просто загубиться на сторінці, особливо якщо поруч із ним буде розташоване яскраве зображення. По-третє, вам буде складно передати ключові тези статті та викликати інтерес.

Тег H1 повинен бути подібним до Title

Це логічно, адже ви привертаєте увагу користувача на сторінці пошукової видачі та маєте виправдати його очікування. Якщо заголовок сильно відрізнятиметься від тексту посилання, це може призвести до негативних емоцій. Однак повторювати ту саму фразу двічі немає сенсу. Ми вже розповідали, що таке тег H1, — він повинен бути більш інформативним, ніж Title.

Title — What is content marketing and how to make it profitable?

H1 — Content marketing: complete guide with success tips.

Використовуйте великі літери в тегах H1

Згідно з позитивною практикою у SEO, починати тег Н1 слід зі слова, довшого за 4 знаки, та з великої літери. Так ви привернете більше уваги користувачів у пошуковій видачі та на стартовій сторінці власного сайту. На перший погляд, це рішення може здатися неважливим, однак на практиці воно значно підвищує коефіцієнт конверсії. Виключно маленькі літери зазвичай використовують для дописів у соціальних мережах та на форумах.

Яких поширених помилок слід уникати?

Експерименти провідних SEO-спеціалістів світу показують, що помилки в розмітці майже не впливають на пошукове ранжування в короткостроковій перспективі. Однак рейтинг погано організованої сторінки знижується з плином часу через поганий UX та велику кількість відвідувачів, які не можуть знайти потрібну їм інформацію.

Відсутність тегів

Уявіть, що ви заходите на сайт без тегу . Першим вам на очі потрапляє текстовий блок, імовірно, з якоюсь комерційною пропозицією чи описом переваг бізнесу. Що саме ви отримаєте на цій сторінці? Щоб дізнатися, доведеться перегорнути одну чи кілька сторінок. Причому ви можете натрапити на блок із додатковою інформацією, яка лише опосередковано стосується теми. Швидше за все, за такого сценарію вам захочеться закрити сайт і ніколи на нього не повертатися.

Не забувайте про основний заголовок — він має привернути увагу користувача й дати йому чіткі елементи навігації.

Дублікати заголовків

Зверніть увагу: тег H1 не повинен повторювати H2 чи наступні рівні дослівно. Це дезорієнтує користувача та пошукових роботів. Перший не може визначитись, де саме він отримає необхідну інформацію, а останні знижують рейтинг через переспам ключових слів та інші негативні SEO-практики.

Якщо вам дуже хочеться акцентувати увагу на певному підзаголовку, розширюйте його додатковими словами, наприклад:

H1 — Як навести блиск на металевій поверхні.

H2 — Як навести блиск на металевій поверхні підручними засобами.

Занадто довгі чи короткі теги

Пам’ятайте про оптимальну довжину тегу H1 для SEO — від 30 до 60 символів із пробілами. Занадто довгі заголовки втомлюють користувачів та відлякують пошукові системи. Надто короткі візуально губляться на сторінці зі складною структурою та яскравими мультимедійними елементами. Звичайно, в деяких випадках допускаються незначні порушення цього правила. Однак варто об’єктивно оцінити остаточний вигляд сайту та провести тестування з реальними користувачами.

Повтори тегів H1

Кілька заголовків із маркуванням H1 — погана практика. Користувачу складно відокремлювати основну частину тексту та сприймати головну думку, а роботи вважають, що це поганий UX. Знову ж таки, ви отримуєте подвійний удар, який здатен суттєво знизити рейтинг сайту в пошуковій видачі протягом кількох тижнів.

Заголовок H1 — не просто візуальний елемент

Розмітка вебсторінки — дуже важлива частина її оптимізації. Вона привертає увагу користувача, полегшує сприйняття інформації та в довгостроковій перспективі підвищує рейтинг сайту в пошуковій видачі. Знаючи, що таке теги H1, ви можете впорядкувати текстовий контент за допомогою класичної структури, збільшивши коефіцієнт конверсії та поліпшивши комерційні показники бізнесу.

Якщо ви не впевнені в правильності формування заголовків, радимо скористатися спеціальними діагностичними інструментами. Вони є у панелях керування SEO від Moz, Ahrefs, SEMRush та інших лідерів ринку диджитал-маркетингу. Такі сервіси виявляють основні помилки та підказують, як їх виправити. Це особливо зручно для починаючих розробників і вебмайстрів.

Поширені питання

Яка оптимальна довжина тексту в тегу H1?

Від 30 до 60 символів із пробілами. Більший заголовок буде втомлювати читача, а менший просто загубиться на сторінці.

Чи повинен тег H1 збігатися з Title?

Вони мають бути дуже схожими, щоб виправдовувати очікування відвідувача. Але H1 краще зробити більш інформативним, щоб дати уявлення про зміст сторінки.

Що таке тег H1?

Розмітка використовується для правильного оформлення головного заголовку сторінки. Він має коротко й містко характеризувати контент на сайті.

Чому теги H1 мають значення для SEO?

Ці елементи впливають на користувальницький досвід (UX). Їхня відсутність або неправильне вживання дають пошуковим машинам сигнал про погану технічну оптимізацію сайту. Це може суттєво знизити рейтинг в довгостроковій перспективі.

Як писати теги H1, оптимізовані для SEO?

Зробіть їх короткими, але місткими. Включайте в них ключові фрази та враховуйте намір користувача. Виділяйте заголовки візуально та починайте довгі слова з великих літер.

Про автора

admin administrator