Скільки має бути обертів двигуна

Авторadmin

Скільки має бути обертів двигуна

Що таке крутний момент, потужність і обороти двигуна. У чому відмінності і що важливіше

Добрий день, сьогодні ми дізнаємося, що називається обертовим моментом, потужністю і оборотами двигуна автомобіля, чим різняться між собою показники, а також, який параметр вважається найбільш важливим. Крім того, розповімо про те, яким чином вираховується показник потужності силової установки, який відбивається в кінських силах, як визначається крутний момент за одиницю часу і чим характеризуються обертів двигуна транспортного засобу. У висновку поговоримо про те, для чого автовласникам необхідно знати показники потужності, крутного моменту і оборотів мотора машини і як впливають дані параметри на ефективність роботи силової установки того або іншого транспортного засобу.

Досить багатьох автолюбителів, ось уже який рік мучить нагальне питання, що стосується відмінностей між такими показниками, як потужність і крутний момент двигуна автомобіля. У чому ж відмінності цих показників мотора? Ч то з них важливіше? Більшість з нас звикли вибирати автомобіль спираючись тільки на кінські сили, а крутний момент, як правило, не враховується, але це не завжди правильно. Велика кількість водіїв часом навіть не знають, яка кількість оборотів в їх машині максимальне. Зауважимо, що всі основні технічні характеристики силової установки своєї машини, до яких відносяться потужність, крутний момент і обороти двигуна просто необхідно знати, а також розуміти що вони означають. А для чого це потрібно ми і поговоримо в нашій статті.

ЩО ТАКЕ ДВИГУН DOHC. ОСОБЛИВОСТІ І КОНСТРУКЦІЯ

Сьогодні в мережі Інтернет можна знайти безліч різних понять і описів таких показників, як крутний момент, потужність і обороти двигуна, але всі вони досить сильно заплутані. У нашій статті ми постараємося розібрати дані показники найбільш доступною мовою і використовувати наочні формули, щоб крім слів у нас в розумінні відклалися наочні приклади цих досить важливих параметрів будь-який силовий установки. Довідково зауважимо, що потужність і крутний момент є такими показниками мотора, які один без одного в принципі існувати просто не можуть. Тому дані показники, в якійсь мірі навіть доповнюють один одного, так як одна характеристика безпосередньо залежить від другої.

1. Що таке потужність двигуна, як вимірюється і для чого потрібен показник

Потужність будь-який силовий установки вимірюється в кінських силах або кіловатах (Ватт / Вт). Довідково зауважимо, що також в Ватах ми вимірюємо потужність домашньої лампочки розжарювання, яка встановлена в світильнику. А куди ж поділися кінські сили, можуть поставити запитання багато автолюбителів? А все досить просто, історично так склалося, що спочатку перевозяться вантажі, які переносили коні на певну відстань зіставлялися з одиницею часу. Потім було встановлено, що один кінь здатна генерувати електричний струм від динамо-машини, причому за 1 секунду нею видавалося близько 735 Ватт або 75 кілограм на 1 метр висоти за секунду часу. Таким чином, при перекладі Ватт в кінські сили виходить наступне, що 1 Кіловат дорівнює 1000 ват, а 1000 Ват в свою чергу – це 1,36 кінської сили. Тому 1 кіловат потужності мотора завжди дорівнює 1,36 кінської сили.

На сьогоднішній день не всі автовиробники вказують потужність силових установок в кінських силах. Наприклад німецькі автомобільні виробники часто вказують потужність в кіловатах. Тому, коли ми бачимо в технічних характеристиках автомобіля потужність мотора, прописану в кіловатах, то щоб отримати звичні кінські сили, необхідно просто першу величину поділити на число 1,36. У тому випадку, якщо потрібно навпаки з кінських сил отримати кіловати, то ми просто конячки множимо на число 1,36.

Дуже важливо враховувати той момент, що потужність бензинового або дизельного двигуна є величиною не постійною. Так наприклад, якщо в характеристиках нашого мотора вказано показник в 125 кінських сил, а інша силова установка має 115 кінськими силами, то за логікою перша силова установка повинна обігнати за швидкістю другу, за рахунок більшої потужності, але це зовсім не так. Тому що не завжди в швидкості важлива потужність мотора, необхідно ще враховувати такий параметр, як крутний момент ДВС і відстань дистанції. Потужність будь-якого двигуна змінюється в залежності від оборотів мотора. Номінальна величина потужності, як правило, вказується при певних максимальних обертах силової установки. Наприклад багато сучасних машини отримують свою номінальну потужність при 5000-6000 оборотів в хвилину. Таким чином, наприклад 125 кінських сил виходять при 5500 оборотів в хвилину, а при тих же 3000 оборотів в хвилину, потужність може бути вже майже в 2 рази менше від максимальної.

Ось тому, коли ми бачимо в документації на свій автомобіль ту чи іншу величину потужності двигуна, то ми повинні розуміти, що цей показник отримано на максимальних обертах мотора. Що стосується бензинових силових установок, то на 1500-2000 оборотах на хвилину, потужність знижується в кілька разів. Тому, щоб з бензинового мотора вичавити, як можна більше коней, необхідно дуже активно працювати педаллю газу і селектором механічної коробки передач. Наприклад, щоб зробити різке прискорення в процесі обгону, то перед цим дією, бажано тримати бензиновим двигуном близько 4500-5000 оборотів в хвилину. Ось тому досить часто, щоб вичавити з мотора максимальну потужність, водієві доводиться знижувати передачу в трансмісії. Довідково зауважимо, що жоден двигун на планеті не може відразу ж розкрутитися до необхідної величини, на це потрібен певний часовий інтервал і ось тут на допомогу силовій установці приходить такий показник, як крутний момент.

2. Що таке крутний момент двигуна, як вимірюється і для чого потрібен показник

Тепер ми розуміємо, що потужністю двигуна є вироблювана енергія силовою установкою в процесі її функціонування. Яка ж зв’язок одного показника з іншим? Що не є пряма, так як саме виробляється мотором енергія перетворюється в крутний момент на коленвале двигуна автомобіля. Така енергія у автомеханіків називається вихідний. Потім енергія змінюється в трансмісії за допомогою необхідних передавальних чисел шестерень і потім передається на приводний вісь або ведучий міст з колесами транспортного засобу.

Отже крутним моментом є сила, яка помножена на плече її застосування, яку може видати двигун автомобіля для подолання опорів руху в той чи інший часовий інтервал. Крутний момент завжди вимірюється в ньютонах, а величина важеля в метрах. В абревіатурі показник крутного моменту відбивається у вигляді твору “HхM” (Ньютон на метр), тобто це сила з якою 0.1 кілограма тисне на кінець важеля (поршень) мотора з довжиною в 1 метр. Як ми знаємо функції важеля в силовій установці завжди грає кривошип клонували, через який здійснюється крутний момент. Варто також розуміти, що довжина кривошипа часто не дорівнює 1 метру, однак споконвічно прийнято обчислювати цю величину виходячи з таких характеристик.

Від крутного моменту безпосередньо залежить час досягнення двигуном максимальної потужності, а отже період розгону із загальною динамікою під час руху і набору швидкості. Крутний момент, ніж те схожий на величину, яка збирає всі доступні двигуном кінські сили в єдине ціле, а потім за рахунок їх просто розкручує силову установку. Причому, чим більше збере коней в єдине ціле показник, тим швидше розкрутиться двигун і прискориться транспортний засіб.

3.Що таке обертів двигуна, як вимірюється і для чого потрібен показник

Наступним, також не менш важливим показником будь-якого бензинового або дизельного мотора є параметр оборотів силової установки. Справа в тому, що максимальний крутний момент здатний утворюватися при різних оборотах двигуна. Наприклад, як ми говорили раніше, на бензиновому моторі максимум досягається на 5-6 тисячах обертів на хвилину, а на дизельному двигуні вже на 3-3,5 тисячах оборотів в хвилину. Щоб того чи іншого типу силової установки вийти на потрібну величину оборотів, необхідно затратити певний проміжок часу.

Таким чином, відповідаючи на наше запитання, який ми задали на початку нашої статті: “Який показник двигуна найважливіший?”, Відзначимо те, що всі величини стоять на одному щаблі, як потужність з крутним моментом, так і обороти мотора. Чому важливі всі показники? Тому що, завдяки тим же оборотам досягається певна величина крутного моменту і чим вони нижче, тим краще для машини, так як двигун зможе раніше видати максимальну потужність.

4. Який показник силової установки важливіше і краще

Як ми сказали раніше, однозначно виділити найважливіший показник силової установки з вищеописаних просто не представляється можливим, тому що всі вони безпосередньо залежать і доповнюють один від одного. Наприклад крутний момент дозволяє нам швидше розвинути максимальну потужність на тій чи іншій величині оборотів мотора. Якщо розглядати дизельну силову установку, то вона просто не зможе крутитися на максимальних обертах бензинового мотора, тому її максимальна потужність на піку буде нижче.

Ось тому часто дизельні двигуни встановлюються на комерційний транспорт, так як їм не потрібна висока швидкість, але дуже важлива тяга, причому на низьких оборотах. Або інша ситуація, для любителів різких стартів з місця ідеально підійдуть мотори з турбонагнітачами, які здатні розкручуватися до 9000 оборотів в хвилину і вистрілювати кулею з місця.

Таким чином, нові бензинові мотори крім схожою ступеня стиснення з дизельними силовими установками вже мають і майже однаковий крутний момент. На думку більшості фахівців, майбутнє в двигунобудування саме за такими інноваційними моторами, як SkyActiv. Довідково зауважимо, що ми не беремо до уваги по всіх вищеописаних показниками гібридні, а також силові установки електромобілів, так як їх величини часом перевершують показники бензинових і дизельних агрегатів, причому разом узяті.

Відео огляд: “Що таке крутний момент, обороти і потужність двигуна. Чим відрізняються і який показник важливіше”

Підводячи підсумок вищесказаного хочеться нагадати, що потужність двигуна визначає максимальну швидкість автомобіля, а крутний момент в свою чергу відповідає за те, як швидко силова установка зможе досягти цю потужність. Тому, якщо в нашому автомобілі високий крутний момент, то не варто думати, що він буде швидше іншої машини, в якому він нижчий, так як мотор може програвати в частоті обертання. Таким чином, крутний момент, як би штовхає транспортний засіб вперед, а потужність даний момент створює. Тому варто купувати кінські сили, а пересуватися на моменті, що крутить.

ДУЖЕ ДЯКУЮ ЗА УВАГУ. ОСТАВЛЯЙТЕ СВОЇ КОМЕНТАРІ, діліться з ДРУЗЬЯМИ.
ЧЕКАЄМО ВАШИХ ВІДГУКІВ ТА ПРОПОЗИЦІЙ.

РЕКВІЗИТИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ САЙТУ (ДЯКУЄМО ВАМ ЗА ДОПОМОГУ)
Webmoney:

Z397146189637 (долари), R206902974545 (рублі), E142336847766 (євро), U115329023466 (гривні)
Payeer (в рублях, доларах, євро): P30960360
Perfect Money: U12834290 (долари), E12875044 (євро)
Запрошуємо до співпраці партнерів та рекламодавців. Пишіть на E-mail: [email protected]

Який діапазон обертів найшвидше вбиває двигун

Навколо оптимальної кількості обертів для двигуна безліч суперечок: водії не схиляються до спільної думки, а озвучують кожен свою. Одні твердо переконані, що низькі оберти – смерть для движка. Інші ж кажуть таке ж, але про високі оберти.

Що ж, тоді варто визначитись, які оберти насправді створюють проблеми з силовим агрегатом, щоб розвіяти міфи та припинити обговорення.

Водії-початківці наслухаються порад від «старших» і просто бояться «крутити» мотор, але це дарма. Навіть якщо стрілка тахометра добіжить до червоної зони, спрацює відсічка, яка вбереже двигун від «перекручення». Але це має бути все недовго, інакше будуть проблеми.

Коли двигун на високих обертах, то він разом із коробкою передач зазнають значних навантажень. В нього може зрости витрата мастила на чад і ще й перегрітись може. Це відбувається тому, що забиті радіатори системи охолодження або антифриз вже давно не міняли.

Коли в системі охолодження дешевий тосол, то температура через високі оберти може так зрости, що спровокує пожежу, а неякісна рідина ще й як горить.

Коли двигун довго перебуває на обертах від 4500 до 6000 об/хв, то і варіатор легко «накриється», адже робоча рідина нагріється сильніше, ніж це дозволяє температурний режим.

Але й низькі оберти не додають «здоров’я» вузлам автомобіля. Якщо їхати «екологічно», тобто вибрати високі передачі, коли колінвал крутиться в межах 1000-1200 об/хв, виникає ситуація, де двигун теж працює під збільшеним навантаженням. В такого двигуна буде меншим тиск в системі змащування, гірше заряджається АКБ.

При цьому найбільше постраждає механічна коробка передач, де змазка шестерень відбувається розприскуванням. Тоді виникне масляне голодування і ще постраждають підшипники валів.

Зрештою, постійна їзда на низьких обертах призведе до того, що двигун заб’ється відкладеннями та впаде тяга.

Щоб мотор вашого авто прожив довше, варто їздити в межах 1800-3000 об/хв. Якщо оберти впали нижче, то варто скинути передачу або перевести «автомат» в спортивний режим, де автоматика так налаштована, що можна покрутити силовий агрегат.

Стосовно тривалого руху трасою, то достатньо їхати 100 км/год і робити невеличкі зупинки. Тоді й авто відпочине, і водій зможе перевести дух.

Підписуйтесь на наш Телеграм-канал. Там ще більше цікавого.

Про автора

admin administrator