Скільки основних позицій у балеті

Авторadmin

Скільки основних позицій у балеті

Основні позиції в балеті.

Балет – це класичний танець. Основні балетні позиції використовують не тільки в балеті, а й в інших класичних або сучасних танцях. Основними позиціями ніг в балеті є :

Перша позиція: п’яти розташовуються поруч, їх потрібно щільно притиснути один одному, а носочки вивернути в протилежні сторони. Ступні ніг повинні утворити пряму лінію, що нагадує одиничку.

Друга позиція: виходить з першої. Ступні залишаються на одній прямій лінії, носки так само повернені в протилежні сторони, а між п’ятами утворюється відстань, рівну приблизно 1,5 ступні.

Третя позиція: п’ята однієї ноги (найчастіше правою) розташована попереду і перпендикулярно стикається зі склепінням стопи лівої ноги. Це основна позиція, яка використовується в танці – з неї починають будь-який рух на сцені.

Четверта позиція: вивести ноги в четверту позицію можна з першої. Для цього ступні ніг з першої позиції необхідно поставити паралельно один одному, зберігаючи напрямок шкарпеток. Таким чином п’ята повинна розташовуватися на одному рівні з носком. Відстань між ступнями в четвертій позиції дорівнює одній ступні.

П’ята позиція: виходить з четвертої. Тут п’яти щільно притиснуті до шкарпеточок.

Шоста позиція: ступні розташовані паралельно один одному, але їх не потрібно вивертати і щільно притискати один до одного.

У якій би позиції не стояло танцюрист, він не повинен забувати про свою поставі. Адже як би добре не виходило вивернути ноги, сутула спина може зіпсувати весь танець.

автор –
переглядів 1 730

Також читають по цій темі:

Основні позиції в балеті – Ecarte – танцювальна студія твоєї мрії

Позиція – основне положення ніг і рук в хореографії .

З основних позицій утворюється безліч інших танцювальних положень. Балетні позиції виконуються в положенні стоячи, при цьому всі м’язи зібрані, живіт втягнутий, сідниці підібрані, постава пряма. З виконання позицій в повільному темпі починається навчання хореографії. У класичному балеті все позиції ніг шикуються виворотного, en dehors (з фр. – «назовні»), при цьому ноги повинні бути вивернуті по всій своїй довжині, починаючи з стегон і закінчуючи стопами.

позиції ніг

5 «відкритих» позицій класичного танцю строго регламентовані і виконуються при гранично виворотність положенні ніг. У всіх позиціях вага тіла розподіляється рівномірно на обох ногах.

I позиція

П’яти разом, носки нарізно, ступні стикаються п’ятами і розгорнуті носками назовні, утворюючи на підлозі пряму лінію.

II позиція

Стопи розведені в сторони і розташовані на одній прямій лінії, відстань між п’ятами дорівнює довжині стопи або перевищує її.

III позиція

Одна нога розташовується попереду інший, ступні прилягають одна до одної, при цьому п’ята однієї ноги стикається з серединою ступні інший (тобто одна стопа наполовину закриває іншу). III позиція широко використовується в історико-побутовому танці, також з цієї позиції починається вивчення азів класичного танцю: поступово, з розвитком виворотності і зміцненням м’язів, учні переходять до виконання рухів з V позиції.

IV позиція

Одна нога розташовується попереду інший, при цьому п’ята однієї ноги знаходиться навпроти носка іншої; відстань між стопами дорівнює довжині стопи або перевищує її. У західній школі ця позиція позначається як IV схрещена ( croisé ), На відміну від IV відкритої, при виконанні якої обидві п’яти знаходяться на одній лінії.

V позиція

Одна нога розташовується попереду інший, ступні щільно прилягають один до одного, при цьому п’ята однієї ноги стикається з носком інший. Ця позиція також називається sus-sous (з фр. – «над-під»).

У XX столітті педагог і балетмейстер Серж Лифар почав використовувати для положень стоп такі позначення, як шоста і сьома позиції:

VI позиція

П’яти разом, стопи стикаються внутрішньою стороною. Ця невиворотно позиція також позначається як паралельна або I пряма.

VII позиція

Широка IV позиція, виконана на полупальцах, пальцях або стоячи на підборах. Існує два варіанти VII позиції – в залежності від того, права або ж ліва нога знаходиться попереду.

Крім виворотність (відкритих) класичних позицій, існують вибудовуються з них прямі (паралельні) і закриті позиції, які широко використовуються в академічному характерному, народно-сценічному і сучасному танці.

позиції рук

Основна позиція рук: кисть рук розслаблена, великий з вказівним пальці паралельні, решта зближені, але при цьому вільні, чи не впритул. Переклади рук з позиції в позицію в координації з напрямком погляду і нахилом голови називаються port de bras (від фр. Porter – носити, переносити).

Французька балетна школа користувалися сім’ю позиціями рук в закруглені (фр. arrondi ) І подовженому (фр. allongé ) Вигляді. Вони визначалися так:

  • Перша позиція рук: руки опущені вниз і округлені, долоні спрямовані вгору.
  • Друга позиція рук: руки з першої позиції плавно піднімаються до рівня живота, плечі вільно опущені вниз.
  • Третя позиція рук: руки з другої позиції плавно піднімаються вгору над головою, кисті зберігають балетну позицію.
  • Четверта позиція: одна рука в другій позиції (на рівні живота), інша рука в третій позиції (над головою).
  • П’ята позиція: одна рука у третій позиції, інша – пряма, трохи в стороні від корпусу.
  • Шоста позиція: одна рука залишається біля корпусу, інша плавно опускається вниз, в другу позицію.
  • Сьома позиція: обидві руки розведені в сторони, утворюючи від ліктя до зап’ястя півколо.

Агрипина Ваганова в своїй фундаментальній для російської балетної школи праці «Основи класичного танцю» визначала всього три основні позиції рук:

I позиція рук

– округлені руки підняті на рівні діафрагми;

II позиція рук

– розведені в сторони на рівні плечей;

III позиція рук

– підняті над головою.

Ця схема в три позиції рук є основною в сучасному вітчизняному класичному балеті.

Класичний балет таким чином сучасними словниками визначається виходячи з основних п’яти позицій ніг і трьох позицій рук.

Про автора

admin administrator