Скільки в Таврії літрів

Авторadmin

Скільки в Таврії літрів

“Прокачуємо” ЗАЗ-1102 “Таврію”: необхідний тюнінг

Тюнінгують або ті машини, які дуже люблять, або ті, що без тюнінгу не можуть їздити нормально. Не будемо з’ясовувати, з якої причини прокачують “Таврію” ЗАЗ-1102, а поговоримо про тюнінг і запчастини для нього.

Певно, не треба пояснювати, що тюнінг – поняття надзвичайно широке, і ця його неосяжність практично не залежить від марки і моделі авто. Але сьогодні ми поговоримо про функціональний тюнінг, тобто ті вдосконалення, які впливають на працездатність автомобіля і його технічні характеристики.

Відверто слабких місць у “Таврії” небагато; власники намагаються подолати ці проблеми шляхом тюнінгу.

Колеса

Перше, що намагається замінити на своїй машині будь-який “тавровод” – це її бездискові колеса. Причому власне колеса – то лише частина з комплексу претензій, які можна висунути до ходової частини ЗАЗ-1102: неможливість відбалансувати колеса без спеціальних пристроїв, вібрації при гальмуванні, слабі гальма, обмежений вибір легкосплавних дисків.

Отже, є кілька варіантів замінити бездискові “таврійські” колеса на звичайні, з дисками, наприклад, від поширених ВАЗів.

  • Проставки. Це дещо ризикований спосіб, пов’язаний із обточуванням рідних маточин “Таврії”, а інакше проставки-перехідники застосувати не можна. Суть у тому, що на рідну обточену маточину кріпиться муфта-проставка з різьбовими отворами. До якої вже стандартними “вазівськими” болтами кріпиться “вазівський” же диск. В такий спосіб вирішується тільки питання балансування коліс.

Для переобладнання “Таврії” на “вазівські” колеса потрібно підібрати невеликий комплект запчастин. Ціни доступні

  • Маточини ВАЗ. Найбільш універсальний варіант, але разом з тим найбільш клопітний. Одним з трьох способів на “Таврію” встановлюють маточини від ВАЗ-2108 – і передні з гальмівними дисками, і задні з барабанами. Таким чином, ЗАЗ-1102 (або інші моделі на її платформі) отримують крім звичних дискових коліс більш ефективні і більш якісні гальмівні механізми.
  • Спеціальні диски. В кращі (не лише для “Таврії”) часи у торговій мережі був вибір легкосплавних дисків під рідне кріплення ЗАЗ-1102 кількох дизайнів. Але цей варіант вирішує тільки декоративну задачу.

Доречно пригадати, що свого часу в Україні працювала фірма, яка виконувала роботи з переобладнання “Таврій” на вазівський хід на промисловій основі. Причому підприємство мало усі необхідні сертифікати щодо відповідності нормам безпеки.

Найпростіший варіант “перевзути” ЗАЗ-1102 – знайти спеціальні “таврійські” диски. Але це не вирішує усіх проблем ходової

Двигун

Рідний двигун “Таврії” сам по собі непоганий, як у карбюраторній, так і у інжекторній версіях. Його можуть підводити хіба що неякісні запчастини, придбані у торговій мережі. В цілому найбільш надійний базовий 1,1-літровий мотор марки МеМЗ-245 (53 к.с., 80 Нм), також має непогану славу мотор МеМЗ-2457 об’ємом 1,2 л (58 к.с., 90 Нм). Найбільш потужний двигун МеМЗ-307 (70 к.с., 101 Нм) іноді використовують замість 53-сильного базового. Рідше тюнери встановлюють 1,3-літровий агрегат від ВАЗ-2108 (71 к.с., 115 Нм). До речі, такий у певний період ставили під капот “Таврії” і на заводі.

Щирі фанати запорізьких автомобілів вміють форсувати рідний МеМЗ-245, доводячи його максимальні оберти аж до 8500 об/хв, і певно, нарощуючи потужність орієнтовно до 75 к.с.

Двигун “Таврії” пересічні користувачі і тюнери переробляють не часто, адже він в цілому непоганий

Кузов

Наймасовіша з тюнінгованих “Таврій” – це заводська модифікація ЗАЗ-11024, в якої за рахунок форми двері багажника було збільшено його об’єм більш як на 100 літрів. Вдосконалених кузовів аматорської роботи теж чимало, але більшість з них створювалися все таки не для підвищення практичності, а для задоволення творчих амбіцій власників.

Свого часу професіоналами і аматорами було створено чимало варіацій на тему “таврійсього” кузова. Деякі проекти цілком доступні для наслідування

Цікаво, що чимало експериментів із кузовами проводили запорізькі конструктори. Їхні творчі розвідки пояснювалися пошуком нових ринкових ніш, а не необхідністю вдосконалити кузов технічно. Адже кузов запорізького хетчбека (звісно, за умови якісного складання) міцний і достатньо жорсткий. Боротьбу з корозією навряд чи можна вважати тюнінгом, але багато хто з власників “Таврій” досягли у цьому великих успіхів.

Рекомендація Авто24

Коли вже вам випало в наші дні постійно експлуатувати ЗАЗ-1102 “Таврія”, її технічні характеристики і справді можна дещо поліпшити. Точніше, вивести на сучасний рівень споживчі якості цього в цілому непоганого автомобіля. Але в першу чергу ми би порадили вам знайти для вашої “Таврії” максимально більше якісних запчастин – замість тих низькоякісних, які завдають вам особливого клопоту. Якщо таких немає у магазинах, спробуйте пошукати на сайтах оголошень або блошиних ринках, де люди розпродують гаражні запаси.

Скільки насправді вміщує паливний бак

Ви знаєте, скільки палива вміщує бак вашої машини? 40, 50 або, може бути, 70 літрів? Відповідь на це питання вирішили дати два українських ЗМІ, провівши дуже цікавий експеримент.

Суть самого експерименту підказує практика заправки, адже часто буває, що бак вміщує набагато більше, ніж вказано виробником. При цьому вирішити такий спір на місці неможливо. Хоча кожен замовник може бути впевнений в точності, замовивши технічний завмер в спеціальній ємності (по крайней мере, в Україні). Однак найчастіше покупець просто йде розчарованим, а зворотним моментом для компанії, що володіє заправної станцією, є її репутація.

Як проводиться вимір?

Для найбільш об’єктивної картини зібрано, хоч і не без зусиль, сім автомобілів різних класів та років випуску, з різними двигунами та відповідно з різним обсягом паливних баків – від 45 до 70 літрів. Цілком звичайні моделі приватних власників, без жодних хитрощів і доробок. В експерименті брали участь: Skoda Fabia, 2008 (бак 45 л), Nissan Juke, 2020 (46 л), Renault Logan, 2015 (50 л), Toyota Auris, 2011 (55 л) .), Mitsubishi Outlander, 2020 р. (60 л.), KIA Sportage, 2019 р. (62 л) та BMW 5 Series, 2011 р. (70 л).

Чому непросто зібрати цю «чудову сімку»? По-перше, тому що не всі готові витрачати півдня свого робочого часу, кружляючи кола на трасі «Чайка» в Києві, а по-друге, за умовою експерименту витратити абсолютно все паливо в баку і на всі труби і топлівопроводи, тобто машини повністю зупинити. І не всім хотілося б, щоб це сталося з його машиною. З цієї ж причини були обрані тільки бензинові модифікації, адже після такого експерименту запустити дизель буде складніше.

Як тільки машина зупиниться, її можна буде заправити рівно 1 літром бензину, якого вистачить, щоб дістатися до заправної станції поруч з трасою. І там вона заливається «доверху». Таким чином, паливні баки всіх учасників майже повністю порожні (тобто похибка буде мінімальною) і можна буде визначити, скільки в них насправді вміщається.

подвійний експеримент

Як і очікувалося, всі автомобілі прибувають із мінімальною, але різною кількістю бензину в баку. В одних бортовий комп’ютер показує, що вони можуть проїхати ще 0 км, а в інших – майже 100. Робити нема чого – починається злив «непотрібних» літрів. Принагідно стає зрозуміло, як далеко можуть виїхати машини зі світлом лампочки, і тут жодних сюрпризів.

У KIA Sportage, у якого найбільше бензину в баку, найбільше кіл на маленькому кільці «Чайки». Renault Logan теж робить багато кіл, але в підсумку зупиняється першим. Заливають йому рівно літр. Через кілька кіл закінчується паливо в баку Nissan Juke і Skoda Fabia, а потім і інших учасників. Крім Тойота Ауріс! Вона продовжує кружляти кола і, мабуть, не збирається зупинятися, хоча, щоб прискорити процес, її водій збільшує темп! І це при тому, що до початку експерименту її бортовий комп’ютер показував 0 км (!) Залишився пробігу.

Зрештою, її паливо закінчується за кілька сотень метрів до заправки. Виявляється, Auris з коробкою CVT примудряється проїхати 80 км з нуля! Решта учасників їдуть з менш «порожнім» баком, проїжджаючи в середньому 15-20 км. Таким чином, навіть якщо у вашому автомобілі горить індикатор палива, ви можете бути впевнені, що у вас все ще є запас ходу близько 40 км. Звичайно, це залежить від стилю водіння, і зловживати їм регулярно не варто.

Перед заправкою машин на АЗС, яка знаходиться приблизно в 2 км від траси, організатори повинні розглянути коректність колон за допомогою технічної цистерни. При цьому слід враховувати, що допустима похибка в 10 літрів становить +/- 50 мілілітрів.

Спікери та учасники готові – починається заправка! KIA Sportage спочатку “вгамовує спрагу” і підтверджує припущення – бак вміщує на 8 літрів більше заявлених 62. Усього 70 літрів, а верхнього вистачає приблизно на 100 км додаткового пробігу. Skoda Fabia при компактних розмірах містить додаткові 5 літрів, що теж непоганий приріст! Разом – 50 літрів “наверх”.

Toyota Auris зупиняється на сюрпризах – лише 2 літри зверху, а Mitsubishi Outlander повністю задоволений своїм «зайвим» 1 літром. Бак Nissan Juke вміщує зверху 4 літри. Героєм дня, однак, є скромний Renault Logan, у 50-літровому баку якого міститься 69 літрів! Тобто максимум 19 літрів! При витраті 7-8 літрів на сотню км це додаткові 200 км. Зовсім непогано. І BMW 5 серії точний німецькою – заявлено 70 літрів і завантажено 70 літрів.

Насправді цей експеримент виявився одночасно несподіваним і практичним. І це показує, що обсяг паливного бака, зазначений в технічних характеристиках автомобіля, не завжди відповідає істині. Звичайно, є машини з високоточними баками, але це швидше виняток. Більшість моделей легко можуть вмістити більше палива, ніж заявлено.

Про автора

admin administrator