Як інакше назвати шлагбаум

Авторadmin

Як інакше назвати шлагбаум

Вибір шлагбаума

Шлагбаум – пристрій для контролю проїзду машин. Він не приховує територію від погляду цікавих перехожих, як ворота, фізично майже не заважає проходу, проте впевнено відсікає потік прудких водіїв. У більшості випадків на стоянках, інших територіях з обмеженим доступом шлагбаум – єдине рішення для контролю трафіку.

Змонтувати шлагбаум своїми руками – це не година часу, навіть при знанні справи. Краще вручити набір фахівцям, указати місце встановлення та зайнятися контролем, щоб не мучитися та не переробляти.

Можна подумати, що шлагбаум – просто недорога заміна воріт там, де вони особливо не потрібні. Не тільки. Є у нього переваги в плані швидкості роботи й витривалості. Відчиняється шлагбаум секунд 5 або швидше, а з воротами потрібно чекати від 15 секунд до півхвилини. Те саме із зачиненням – особливо ризиковим увійти або в’їхати у ворота, що зачиняються, куди простіше.

Є моделі з майже миттєвим відчиненням, але вони й коштують відповідно, можна сказати, такий пристрій шлагбаума для невеликого житлового комплексу або дачного кооперативу недоцільний. Якщо відчиняти проїзд потрібно не тільки швидко, а й часто – тут теж виграє шлагбаум. Сотня підйомів поспіль на годину – легко, а ворота не потягнуть більше 30 циклів.

Шлагбаум має щось піднімати й опускати, тож потрібен привод. Причому автоматичний, щоб працював від дистанційного пульта, вручну й через датчики – наприклад, для зачинення одразу за пропущеною машиною, для уникнення заїзду ще одного автомобіля. Вибір шлагбаума та інших необхідних компонентів для організації контролю руху – та ще історія, зі своїми підводними каміннями, про це напишу докладно нижче.

Встановлення досить просте, у профі воно налагоджене до автоматизму, але підкованому новачкові теж легко буде навчитися.

Які бувають шлагбауми?

Під цим словом більшість розуміє конструкцію з нерухомою стійкою та стрілою, яка піднімається вгору. Це один із типів – підйомний шлагбаум. Є ще кілька варіантів.

Є варіант, коли стріла (вірніше назвати її балкою) від’їжджає в сторону – відкатний шлагбаум.

Що ще можна віднести до шлагбаумів? Різні паркувальні індивідуальні бар’єри. Якщо не всі ними користувалися, то всі їх бачили. Невелика конструкція після натискання кнопки пульта лягає на проїжджу частину, і перед вашою машиною відкривається «зелений коридор». Італійці з фірми CAME (якісна марка, про яку докладно нижче) запатентували й виробляють ще один вид шлагбаума – ланцюговий бар’єр. Цікава й красива штука: між невисокими колонами кріпиться ланцюг. В одній із колон установлений привод і блок управління. Загородження опускається пультом або датчиками.

Підбираємо довжину стріли

Під час вибору шлагбаума потрібно знати ширину проїзду, а виходячи з неї – вирахувати довжину стріли. Стріли на метри або вагу не продаються, це суцільний виріб певної довжини, який за необхідності можна вкоротити. Врахувати слід геометрію проїзду, потребу в пішохідному проході, інші габарити.

Враховуємо інтенсивність використання

Вище я сказав про спрацьовування протягом години, але класифікуються шлагбауми за циклами на добу. Більше або менше – не є краще або гірше, просто вибираєте, скільки вам потрібно. Умовно виділяють три типи:

  • до 200 циклів;
  • до 5400 циклів;
  • до 12000 відчинень-зачинень на добу.

Для приватного господарства або в’їзду на територію жилтовариства багатоквартирного будинку витривалі й дорогі шлагбауми будуть хорошою інвестицією, протягом багатьох років вони не потребуватимуть заміни. Кількох тисяч циклів цілком вистачить. Ця ж категорія – для великих стоянок, автобаз та інших об’єктів із постійною роботою в’їзду. Ну а якщо ви вирішили оснастити шлагбаумом, скажімо, аеропорт, знадобиться найвитриваліший і безвідмовний пристрій із показником інтенсивності 100%.

Оцінюємо способи управління відчиненням

Шлагбаум повинен зручно відчинятися та зачинятися. Реалізувати це можна по-різному. Найочевидніше – це пульт радіоуправління або черговий із кнопкою. Можливе обладнання системою проїзду за допомогою магнітної картки.

Шлагбауми бувають різні

Автоматичні засоби – фотоелементи, індукційна петля, відеокамера. Фотоелементи розташовуються на окремих стійках, це потрібно врахувати під час розрахунку габаритів усього шлагбаумного «господарства». Узагалі, фотоелементи строго обов’язкові з погляду безпеки, із ними стріла не опуститься на машину, що проїжджає.

Індукційна петля – магнітний датчик під асфальтом у зоні стріли. Детектує проїзд машини. Машина проїхала – шлагбаум зачинився, «хвости» не пускаємо. Крім того, індукційна петля реагує тільки на автомобілі, тому охочим до халяви не вдасться пропустити низку машин, перекривши рукою фотоелементи.

Найбільш інтелектуальний спосіб – відеокамера з визначником номерів. Сторонній не проїде, і пульта не треба, ось тільки номери бувають різні, а також чисті або брудні. Для статистики – відмінна система. Для контролю доступу – ненадійна, і коштує 2000–3000 євро.

Вибираємо тип привода

Усього їх два – гідравлічний і електромеханічний. Начебто плюс, що гідравліка більш зносостійка, гідропривод і пружина не зазнають такого тертя і нагрівання, як електричний двигун. Але користуватися нормально гідравлікою можна тільки влітку. Різні склади робочої рідини по-різному реагують на холод, але за сильних морозів мастило густішає. Тому й не поширена гідравліка на нашому ринку. Також часто чую нарікання на гідравліку й у спекотну пору року – через зміни властивостей гідравлічного мастила під впливом температури.

З електромеханічними таких проблем немає, якщо, звичайно, під час покупки ви перевірили температурні вимоги. Якщо вказано -20 °С, а на вулиці трапиться -30 °С (що рідко, але буває у нас), ризикуєте залишитися з неробочим шлагбаумом. Основна проблема електродвигунів – перегрів, але якщо ви не спокуситеся купити дешевого «китайця» і не поставите слабенький шлагбаум на занадто інтенсивну смугу пропускання, самостійно піднімати стрілу шлагбаума з достатньо безглуздим виглядом вам не доведеться. На ринку є «італійці» CAME, NICE, численні китайські вихідці, «росіяни» Doorhan, AN Motors, GANT.

Яка марка шлагбаума краща?

Вище я писав про свій вибір – віддаю перевагу італійському виробникові CAME. Чому так склалося та чому за фактом їхні моделі найбільш ходові в країні? Справа в комбінації всіх потрібних характеристик при збереженні адекватних цін. З іншими виробниками – хоча б за одним параметром, але мимо цілі.

Отже, шлагбаум може бути оснащений непоганим приводом. Але він стоїть на відкритому повітрі, з вологістю та опадами, гниє в корпусі без оцинковки, виходячи з ладу років за три. Особливо актуальний такий прогноз для зразків китайського виробництва. До таких належить і начебто італійський продукт NICE – частина виробничих потужностей компанії знаходиться в Китаї. Та й у європейського NICE є слабкі місця – його моделі корпус мають нормальний, інші характеристики теж на рівні, а ось цикли роботи скорочені.

Стежте за працездатністю шлагбаума, інакше хтось може оскаженіти

Якщо я вже поставив завдання порадити хороший шлагбаум – опишу конкретні, найбільш ходові у продажу й привабливі за характеристиками моделі. Профі ділять модельний ряд CAME на «класичні» та «нові». Зрозуміло, що він із часом оновлюється, але перевірені роками варіанти гіршими від цього не стають.

Класичні моделі CAME Gard G3250 зі стрілою 4 м і G6500 на 6 м надійні й невибагливі, все як треба. Оптимальні для великих стоянок на вокзалах, у аеропортах і т.д. Швидкість відчинення регулюється від 4 до 8 секунд. Привод пригальмовує перед кінцевими положеннями, економлячи механічний ресурс редуктора. Механіка та інші частини – з добротних матеріалів. Корпус оцинкований і покритий порошковою фарбою. Стріла алюмінієва, може бути круглою або овальною з LED-елементами для підсвічення. Раніше фарбували в чорний і помаранчевий, тепер змінили забарвлення під колір українського прапора.

Нове покоління: G4040 – довжина стріли до 4 м і G2080 – 8 м. Не менш надійні шлагбауми з цікавим дизайном. Ходовий сірий колір, світлодіодне підсвічення вигідно виділяють їх на тлі конкурентів. Технічно відрізняються від класичних моделей, мають інтелектуальну систему управління приводом. Надійність і невибагливість також на найвищому рівні. Розраховані на інтенсивне використання.

Техніку CAME я беру в цього постачальника. Давно спрацювалися, там же можна отримати докладні консультації, ці хлопці постійно в курсі новинок і досконально знають механіку.

Потрібна консультація щодо встановлення? Телефонуйте майстру

Як інакше назвати шлагбаум

ВІДМІНОКОДНИНАМНОЖИНА
Називнийшлагбаумшлагбауми
Родовийшлагбаумашлагбаумів
Давальнийшлагбаумові, шлагбаумушлагбаумам
Знахіднийшлагбаумшлагбауми
Оруднийшлагбаумомшлагбаумами
Місцевийна/у шлагбауміна/у шлагбаумах
Кличнийшлагбаумешлагбауми

СЛОВНИК.ua містить тлумачний словник української мови – понад 130 000 тлумачень із СУМ* та понад 21 000 тлумачень, доданих командою та користувачами СЛОВНИК.ua. Словоформи (орфографічний словник української мови) для більше ніж 260 000 слів. Сервіс звертання містить понад 2600 імен та по батькові. Сервіс транслітерації містить офіційну “паспортну” (КМУ 2010) транслітерацію онлайн. СЛОВНИК.ua містить Помічника, який допоможе вам уникнути суржику та підкаже правильне слово. База “антисуржика” містить понад 700 слів та виразів. Також на нашому сайті розміщено зручний новий правопис Української мови 2019 онлайн з пошуком. А ще у нас є сервіс “Наголоси”, що розставляє наголоси в українських текстах.

* СУМ – Словник української мови в 11 томах. Дозвіл на використання люб’язно надано Інститутом Мовознавства ім. О.О.Потебні.

Види шлагбаумів і принципи їх роботи

Щоб забезпечити контрольований в’їзд на приватну територію, власники часто встановлюють шлагбауми. Пристрій, що складається зі стріли і поворотного механізму, можна зустріти на платних і безкоштовних парковках при офісних і торгових центрах, а також в невеликих дворах багатоквартирних будинків. Дослівно з німецького слово

“Schlagbaum “дослівно означає “дерево, що впало”. Це відображає основну функцію шлагбаума ― блокування в’їзду або виїзду для обмеження або регулювання руху транспортних засобів.

Як влаштований шлагбаум

Будь-який шлагбаум складається з двох головних елементів:

  1. Стійка (або тумба) ― є основою всієї конструкції. Найчастіше виготовляється з міцного матеріалу ― сталі або комбінації металевих і бетонних елементів. Оскільки шлагбаум функціонує в різних кліматичних умовах (спека, мороз, опади), основними характеристиками вихідного матеріалу є стійкість до корозії. Тумби оснащуються силовим або автоматичним механізмом для управління пристроєм.
  2. Стріла ― робочий елемент конструкції. Виготовляється з полегшених матеріалів ― пластика, деревини, металопрофілю, алюмінію. Перетин (круглий, прямокутний або трикутний) і довжина підбираються індивідуально. В областях, де переважає вітряна погода, нерідко можна зустріти стрілу круглої форми. Робочий елемент зазвичай забарвлюється в смуги червоного і білого кольору, що чергуються, для залучення уваги зі світловідбиваючими елементами. Це дозволяє автомобілістам вчасно помітити перешкоду і уникнути наїзду.

Різновиди шлагбаумів для облаштування проїздів

В основу різних видів шлагбаумів покладено принцип їх управлінням. Виділяються два види пристроїв, що забезпечують безпечний і контрольований виїзд:

  • механічні (або ручні) ― відносяться до застарілих типів конструкцій і встановлюються в місцях із низькою пропускною здатністю. Такий зразок вимагає докладання фізичної сили людини для відкриття стріли і пропуску автомобіля на територію. Як правило, такі моделі можна зустріти на парковках біля житлових будинків з працюючим персоналом ― сторожем або охоронцем. Вдосконалені ручні конструкції можуть бути оснащені противагою ― після розблокування стріла сама піднімається, відкриваючи доступ всередину. Шлагбауми з противагою встановлюються в місцях, що не мають доступу до електричних мереж;
  • автоматичні ― працюють без участі сторонньої фізичної сили людини. Такий шлагбаум управляється самоблокуючим пристроєм шляхом натискання кнопки або спрацьовування сигналізації (наприклад, на залізничному переїзді). Існує кілька видів автоматичних шлагбаумів, але кожен з них має двигун (гідравлічний або електромеханічний), редуктор, балансувальну пружину і стрілу. У разі знеструмлення і перебоїв з електричним живленням, конструкція працює як звичайний механічний шлагбаум.

Існують також індивідуальні паркувальні моделі, що мають невеликі параметри від 60 до 80 см. Вони встановлюються на прибудинкових і офісних територіях для бронювання паркувального місця. Їх установка встановлюється шляхом бетонування і прикручування за допомогою анкерних болтів.

Основні характеристики шлагбаумів

За типом поворотної стріли розрізняють:

  • поворотні ― стріла рухається в протилежний бік від транспорту (за принципом відкриття дверей). Така конструкція передбачає забезпечення достатнього радіуса для вільного безперешкодного руху робочої стріли. Однак перед такою моделлю слід наносити розмітку на асфальті, що вказує на місце зупинки для автомобіля;
  • вертикальні – найпоширеніший у використанні тип підйому, де стріла піднімається строго вгору. Зручність конструкції полягає в мінімальному використанні корисного простору;
  • відкатні ― представляють їз себе мініатюрні воротні конструкції, в яких полотно відкочується вправо або вліво, розблоковуючи виїзд або в’їзд. Така конструкція добре проглядається в дощову або туманну погоду і значно зводить ризики випадкового наїзду на пристрій.

До альтернативних видів перекривають конструкцій можна віднести ланцюговий пристрій, в якому ланцюг виконує роль стріли. Вона встановлюється між двох стійок і управляється автоматичним або механічним способом: опускання вниз ― надання в’їзду, опускання ― його блокування. Ланцюг при опусканні поміщається в спеціальний жолоб і при проїзді через конструкцію автомобіль не контактує з металевими деталями ланцюга.

До основних налаштувань і принципам роботи шлагбаумів також можна віднести наступні:

  • регулювання швидкості руху стріли і інтенсивності її використання. Тут слід враховувати загальне правило ― чим довше стріла, тим довше часу потрібно для її підняття;
  • ширина простору, що перекривається. Довжина робочого елемента може варіюватися від 2,5 до 10-12 метрів. Для збільшення пропускної здатності часто можна зустріти конструкцію, що складається з двох стріл, розташованих один навпроти одного;
  • оснащення додатковими аксесуарами та елементами безпеки: світловідбиваючими елементами, антенами, радіоприймачами, фотоелементами, гумовими накладками, іншим.

Популярні виробники шлагбаумів

Флагманом галузі і найбільшим виробником шлагбаумних конструкцій є Італія. Найбільша італійська компанія Came ― загальновизнаний світовий лідер з виробництва та обслуговування автоматичних моделей всіх типів відкривання робочої стріли. Італійський виробник Nice, досить молодий, але вже здатний скласти гідну конкуренцію Came. Компанія робить акцент на економічно доступні зразки, використовуючи при цьому різні модні технології і ноу-хау в електронній начинці приводів.

Продукція російського виробника DOORHAN розрахована на роботу в складних кліматичних умовах високої вологості і низьких температур. Істотною перевагою у виробника з Росії є цінова політика в порівнянні з європейськими. Гідної уваги заслуговує білоруська фабрика Алютех, яка завоювала довіру споживачів високою якістю і доступними цінами, а також наявністю запасних частин при гарантійному і після покупному обслуговуванні.

Про автора

admin administrator