Який пором затонув

Авторadmin

Який пором затонув

Найбільша катастрофа на Балтиці у мирний час: “Естонію” могла потопити субмарина

Про це свідчать нові дані щодо найбільшої морської катастрофи на Балтиці у мирний час, які зараз обговорюють в Естонії та Швеції.

Шведські кінематографісти виявили в корпусі “Естонії” дірку, про яку нічого не йдеться в офіційному звіті про аварію порому. Прем’єр-міністр Естонії Юрі Ратас оголосив про необхідність проведення нового розслідування.

Аварія порома “Естонія” стала однією з найбільших морських катастроф мирного часу: з 989 людей вижили всього 137.

Судно затонуло на шляху з Таллінна в Стокгольм в ніч на 28 вересня 1994 року.

Це найбільша катастрофа судна в Балтійському морі в мирний час.

Автор фото, Getty Images

У 1997 році опублікували звіт про розслідування катастрофи, який був визнаний Естонією, Швецією і Фінляндією. У ньому говориться, що причиною затоплення стало те, що відвалились носові ворота (візор), а також сильний шторм.

Після цього ЗМІ опублікували кілька альтернативних версій, за однією з яких причиною аварії став вибух на борту порома. Родичі шведських і естонських загиблих вимагали проведення нового розслідування, проте влада заборонила занурення в районі затоплення порома.

Минулого року шведський документаліст Хенрік Евертссон, попри заборону, спустив до остова судна робота. Кадри виявили пробоїну довжиною близько чотирьох метрів і шириною близько 1,2 метра.

Кадри увійшли в новий фільм Евертссона “Естонія”: знахідка, яка змінює все”. Опитані документалістами експерти стверджують, що діра не могла утворитися через вибух на борту, більш ймовірним є зіткнення з якимсь об’єктом.

Професор морських технологій Йорген Амадал, який фігурує серед експертів фільму, стверджує, що подібні пошкодження могли бути викликані ударом силою в 500 – 600 тонн, пише шведська Aftonbaldet.

Автор фото, Getty Images

У Таллінні щороку згадують жертв трагедії

Колишній державний прокурор Естонії Маргус Курм, який очолював комісію з розслідування загибелі порома Естонія, сказав, що пошкодження могло бути викликано зіткненням з підводним човном.

“Враховуючи, що центр розриву розташований нижче рівня води, а також з огляду на те, що ніхто ніколи не говорив, що разом з “Естонією” затонуло ще якесь судно, яке йшло на воді поруч, і що ніхто з тих, що вижили, не розповідав, що бачив поруч надводне судно, найбільш ймовірним є те, що “Естонія” зіткнулася з підводним човном”, – цитує Курма естонський портал Delfi.

Експерти поки що не висувають версій, чия це могла бути субмарина.

Міністри закордонних справ Фінляндії, Швеції та Естонії в спільній заяві вказали, що нова інформація буде оцінюватися з дотриманням поваги до померлих.

Хочете отримувати найважливіші новини в месенджер? Підписуйтеся на наш Telegram або Viber!

Піднято частину порома «Естонія», який загадково затонув 30 років тому

У ніч на 25 липня норвезьке науково-дослідне судно Viking Reach здійснило операцію з підйому апарелі (рампи) порома «Естонія». Вона має допомогти встановити обставини, за яких судно затонуло у вересні 1994 року, унаслідок чого загинули 852 людини. Про це повідомляє ERR.

Як зазначається, операція з підняття апарелі порома «Естонія» почалася ще минулого тижня. Водолази видаляли з рампи грунт і поглиблювали дно, а також встановили кріплення. Частину судна вдалося підняти через кілька годин після півночі вівторка.

Учора підняту апарель доправили в естонський порт Палдіскі, звідки її буде перевезено наземним транспортом на склад, де пройдуть подальші дослідження.

«Ми змогли зробити більше, ніж планували. Апарель дуже важлива для того, щоб ми змогли успішно провести розслідування (причин трагедії – «Главком») «Естонії», – пояснив керівник естонського Центру розслідувань інцидентів із безпеки Мярт Отс.

Як відомо, пором «Естонія» затонув наприкінці вересня 1994 року. Унаслідок катастрофи загинули 852 людини, включно з громадянами Латвії, Естонії, Фінляндії, Швеції тощо. Катастрофа вважається найбільшою корабельною трагедією в Європі у мирний час.

За офіційною версією, паром «Естонія» зазнав краху через те, що під час шторму відійшов носовий візор і через автомобільну палубу всередину потрапила величезна кількість води, що призвело до перекидання і затоплення судна.

Про автора

admin administrator