Який склад ударний у слові спідниця

Авторadmin

Який склад ударний у слові спідниця

Правильний наголос у слові спідниця

У зазначеному вище слові наголос має бути поставлений на склад з літерою И — спіднИця.

спідни́ця, -ці, -цею; -ни́ці, -ни́ць

Речення зі словом «спідниця»:

А може, це спідниця і блузка.

На гострих колінах напнута надто тонка, як на цю пору року, спідниця.

Блісс розвернула Феллом, упевнюючись, що спідниця добре триматиметься на її хлопчачих стегнах і сідницях.

Спідниця її задерлась, і я міг бачити край її голого стегна.

На ній було сіре пальто, спідниця й зелена блузка, яка підкреслювала колір її волосся.

На ній був блискучий светр, що відкривав животик, і спідниця, здається, з білого льону.

Перевірте себе, виберіть слово із правильним наголосом

nagolos.online — розстановка і перевірка наголосів в словах

Конспект заняття в старшій групі по розвитку мови “Поняття про наголос”

навчити дітей визначати ударний склад і ударну голосну. Продовжити роботу з визначення кількості слів у реченні, кількості складів у слові. Вчити дітей розрізняти за допомогою наголосу слова – близнюки (запах – зхах).
Виховувати увагу, мислення, активність.

1. Розглядання картини та складання по ньому пропозицій. Визначення кількості слів у реченні і складання схем речень.

Перед дітьми виставляється картина “Родина”(тато,мама,дідусь, бабуся,донька,син і немовля;всі члени сім’ї зайняті своїми справами)

Діти складають речення: “Тато дивиться телевізор”
– Скільки слів у цьому реченні? (3)
– Яке перше слово? (друге? третє?)

(Діти малюють схему речення в зошитах, вихователь – на дошці)
|____ ____ ____.

-Чому на початку схеми ви поставили вертикальну риску? (Початок речення пишеться з великої букви.)
-Чому в кінці схеми стоїть крапка? (В кінці кожного речення ставиться крапка.)

(Далі по картині складаються пропозиції про інших членів сім’ї і складаються схеми.)

2.Придумывание по картині слів, що складаються з одного, двох і трьох складів.

син мама бабуся
дочка тато картина
онук кішка кубики
стіл чайник машина
стілець крісло тарілка

(Називаючи слова, діти отхлопывают кількість складів у долоні).


3.Физкультминутка.

Руки вгору,
Руки вниз,
Долоньки на бочок
І стиснули в кулачок. (Повторити кілька разів).

4.Понятие про наголос.

Послухайте одну цікаву історію. Зібралися якось слова на великому аркуші паперу. Лист був такий великий, що його довелося винести в полі, бо тільки там він помістився в розгорнутому вигляді. Слова на цьому аркуші були різні, траплялися серед них і слова – близнюки: пишуться однаково, а означають різне. Спробуй розберися! Раптом у небі з’явилася темна хмара і пішов дощ. Був він не довгим і рідкісним, а коли виглянуло сонечко, то виявилося, що над однією з голосних літер в словах з’явилися маленькі рисочки: ніби крапелька дощу хотіла вдарити голосну, але передумала, та так над нею і застигла. Рисочку цю з тих пір стали називати наголосом. Ударний гласний з тих пір виділяють в словах голосом – він вимовляється голосніше і довше інших звуків в слові. Склад з таким голосним називають ударних. (Показати голосом приклад).

(Вихователь показує дітям іграшку “лисичку”)

-Хто це? (лисичка)
– Скажіть це слово і послухайте,з однаковою силою голосу вимовляється кожна частина цього слова? (один зі складів вимовляється з більшою силою голосу)
-Який же це склад? (другий, “са”)
-Цей склад виділяється в слові силою голосу, протяжним вимовою: цей склад – ударний.
/
____|_____ (схема слова)

-Скільки виділено частин? (2)
-Над якою частиною зверху коса риска? (над другою)
-Яка частина вимовляється з більшою силою голосу, протяжно? (друга)
-Яку частину слова падає наголос? (на другу)
-Який склад ударний? (другий)

5. Вправа в знаходженні наголошеного складу в слові.

(Вихователь показує картинки, діти називають слова і визначають наголос у ловах. Наприклад: книжка – ударний перший склад, медаль – ударний другий склад).

-Наголос дуже допомогло словами – близнюкам, значення яких можна зрозуміти тільки правильно поставивши наголос. Давайте визначимо наголос у словах – близнюках.

Рись йде на м’яких лапах,
Рись видобутку чує запах.
Швачка стачала спідницю в швах,
А ззаду зробила запах.

На гілку дуба сіли білки,
Влаштувавши в гаю вечорниці.
Шеф-кухар просить нас: “Синки!
Для торта збили б білки!”

Лікували кішці обидва вуха,
Боялися, що позбудеться слуху.
У кока легка рука:
З щук відмінна вуха!

З тіста зробили гуртки,
З них зліпили пиріжки,
Компот налили в гуртки:
– Покуштуйте, подружки!

Діти стоять у колі. Вихователь кидає м’яч, називає слово з наголосом на першому складі, а діти називають слова з наголосом на кінці.

Запах, стрілки, бавовна, борошно, орган, гуртки, козли, замок, полиці, ірис.

7. Дидактична гра: “Де ховається наголос?”
(Дітям роздаються картки з предметними малюнками і схемами слів.
Дитина повинна поставити наголос над відповідним складом. Потім дитина називає слово, каже, де стоїть наголос і придумує з цим словом речення).

8. Підсумок заняття.

Про автора

admin administrator