Яку рідину що охолоджує заливати в Уаз

Авторadmin

Яку рідину що охолоджує заливати в Уаз

Антифриз та “незамерзайка”: в чому відмінність і як правильно використовувати

На форумах автолюбителів зустрічаються обговорення, де водії розповідають, як випадково залили в бачок “незамерзайку” замість антифризу. Обидві рідини переважно мають однаковий блакитний відтінок, але відрізняються за цілями використання та складом. Давайте розберемося, у чому їх відмінність і куди правильно заливати кожну з рідин.

Відео дня

Антифриз – це спеціальна рідина, яка призначена для охолодження двигуна під час роботи. Вона не замерзає за мінусової температури. Різні присадки дозволяють боротися з корозією у системі охолодження транспортного засобу.

“Незамерзайка” – це рідина для обмивання лобового скла автомобіля та кращого видалення з нього бруду. Завдяки наявності у своєму складі метилового спирту вона здатна не замерзати при мінусових температурах.

За рахунок свого складу обидва засоби залишаються рідкими за низьких температур, тому застосовуються в будь-яку пору року.

Якщо вдаватися в подробиці, склоомиваюча рідина (вона ж “незамерзайка”) з радянських часів використовується для очищення лобового та заднього скла від бруду. У сучасних автомобілях вона розбризкується ще й на фари.

До складу літньої “незамерзайки” входять:

  • вода;
  • поверхнево активні речовини;
  • барвники;
  • ПАВи, які покращують очищувальні властивості.

Основу зимової “незамерзайки” становлять:

  • вода (до 70%);
  • переважно до 9% етилового спирту (при вищому відсотку виробника доведеться сплачувати акцизний збір).

Деякі виробники додають до склоомивача ароматизатори, щоб перебити різкий запах хімікатів.

В свою чергу антифриз складається з води та етиленгліколю (до 75%). Остання речовина в чистому вигляді замерзає вже при -12 °C. Але завдяки першому компоненту антифриз залишається рідким при температурі до -75 ° C. Також до складу входять присадки для захисту двигуна від перегрівання, гумових деталей від руйнування, а металевих частинок від корозії.

Деякі виробники зменшують відсоток етиленгліколю і додають менш отруйний пропіленгліколь, що покращує охолоджувальні властивості. Або повністю виключають етиленгліколь, але така рідина коштує дорожче на 20-40%.

Чи можна заливати “незамерзайку” в бачок з антифризом

Склоомиваюча рідина коштує недорого, тому водії цікавляться, що станеться, якщо замість антифризу залити “незамерзайку”. Робити так не можна, тому що засіб для очищення вікон містить найвищий відсоток води, яка закипає при 100 °C. Такий омивач не охолоджує двигун, тому він перегріється і вийде з ладу. Якщо залити в бачок з антифризом “незамерзайку”, рідина через ПАР швидко зіб’ється в піну, яка проникне в систему охолодження. Вночі вона замерзне і закупорить усі вихідні отвори двигуна. Також миючі компоненти склоомивача почнуть роз’їдати гумові герметизуючи прокладки. А під впливом води зі склоомиваючої рідини розпочнеться окислення радіатора та блоку двигунів. З’явиться іржа та заб’ються канали охолодження.

До того ж, склоомиваюча рідина не впорається з надлишками моторного масла, яке антифриз легко ввібрав би в себе. Тому двигун може вийти з ладу.

Чи можна налити антифриз замість “незамерзайки”

Ситуація буде не краще, оскільки засіб токсичний через вміст етиленгліколю. Вдихати його пари небезпечно для здоров’я. Лакофарбове покриття скукожиться і облізе, якщо на нього потрапить антифриз. Лобове скло відразу покриється щільною плівкою, яку складно змити самостійно.

Що робити, якщо випадково залив “незамерзайку” замість антифризу

Не рекомендується навіть заводити автомобіль, якщо випадково залили “незамерзайку” в бачок з антифризом. Терміново відкачуйте рідину та промивайте ємність дистильованою водою. Після цього не вмикайте двигун хоча б 12 годин. В ідеалі – викликати евакуатор і доїхати до найближчої станції техобслуговування (СТО). Співробітники знають, як правильно вчинити в такій ситуації.

Нагадаємо, винахідливі автомобілісти винайшли свою “мову дороги”, яку має вивчити кожен новачок, аби відчувати себе впевненіше за кермом. На дорозі ви можете побачити блимання фарами, аварійкою та поворотниками. Як розрізняти ці сигнали, розповів UAportal.

Бажаєте отримувати найактуальніші новини про війну та події в Україні – підписуйтесь на наш телеграм канал!

Який має бути рівень охолоджуючої рідини у розширювальному бачку автомобіля

Охолодна суміш не дозволяє мотору перегріватися. Антифриз переміщається замкненим колом, тим самим збільшуючи ресурс двигуна. На цьому прийомі базується вся система, що охолоджує.

При обслуговуванні автомобіля особливу увагу приділяють контролю за станом двигуна. Перегрів двигуна призводить до передчасного зношування, тому рівень охолоджуючої рідини для зниження температури поблизу двигуна повинен бути в бачку на оптимальному рівні.

Для чого потрібно стежити за рівнем антифризу

Охолодний склад вже є в каналі системи охолодження перед початком експлуатації будь-якої машини. Якщо ви купуєте авто з пробігом, то одним із перших кроків під час технічного огляду має бути вимірювання рівня антифризу. За визначенням готовності елементів можна зробити висновок про функціональні можливості автомобіля.

Для чого потрібно стежити за рівнем антифризу

Охолодна суміш не дозволяє мотору перегріватися. Антифриз переміщається замкненим колом, тим самим збільшуючи ресурс двигуна. На цьому прийомі базується вся система, що охолоджує.

  • коли двигун нагрівається, рідина циркулює по малому колу;
  • після досягнення граничного значення температури включається велике циркуляційне коло;
  • завершальний цикл – це перегін антифризу через циліндри на радіатор.

Антифриз має бути залитий у розширювальний бачок до оптимального рівня. Тільки тоді можлива нормальна робота двигуна. Система не має датчиків, тому визначати межі рідини доведеться самостійно.

Обмежена кількість антифризу в системі охолодження веде до перегріву елементів мотора та його зносу, але надлишок не менш небезпечний. Якщо рідина перелити, то утворюється текти, стає можливим розрив патрубка та найрозширювальнішої ємності. Обидва варіанти призводять до розгерметизації системи та швидкого зносу елементів.

Як визначити рівень охолоджуючої рідини

Конструкція охолодження складається з кількох елементів. Через герметичність системи деякі деталі недоступні для поверхневого огляду. Водій може контролювати лише стан бачка, де рівень охолоджуючої рідини потрібно підвести до оптимального.

Складність контролю полягає в тому, що рідини зазвичай вистачає надовго без дозаправки, тому автовласники часто забувають про систему охолодження. Коли виникають проблеми з двигуном, підозра на несправності всередині цієї зони виникають спочатку.

Правильно дивитися рівень антифризу можна лише за умови, що двигун залишається холодним. Ідеальний рівень охолоджувального складу – це межа, встановлена ​​вище центральної лінії.

Як визначити рівень охолоджуючої рідини

Що позначають мітки у розширювальному бачку

Бак, призначений для заливки антифризу, є резервуаром, виготовленим з міцної пластмаси. Конфігурація може бути різною, це залежить від марки машини та фізичних характеристик моторного відсіку. На бак надіта кришка, що закручується, з повітровідвідним клапаном.

Для деяких марок машин розроблено спеціальні місцеві датчики, які зчитують рівень рідини. Наприклад, в машинах ВАЗ або УАЗ баки мають другу горловину, куди вкручується спеціальний прилад. Більшість автомобілів (навіть “Мерседес”, “Мазда”, “Форд Фієста”) не мають другої горловини, а закручуються простою пробкою.

На деяких баках є звичайні позначки:

  • Max – максимальний рівень;
  • Min – мінімальний показник.

Для різних марок машин позначки на бачку виглядають по-різному. На авто марки “Шкода”, “Пежо”, “Ніссан Вітц” розмежувачі виглядають контрастними маркерами, для “Опеля” роблять лише засічки на баку. На ємнісному баку Лади Калини немає жодних позначок, але їх можна зробити самостійно.

Від яких показників залежить рівень рідини у розширювальному бачку

Теоретично здається, що контролювати показник охолоджуючого складу в розширювальному бачку досить легко, але на практиці показує, що це не так.

Величина рідини, що охолоджує, виявляє пряму залежність від температурних або погодних умов. Влітку антифриз наближається до максимального значення через властивості розширення, притаманних всіх видів рідин, але взимку відмітка знижується.

Система немає автоматичних датчиків, тому самостійно виміряти величину рідини непросто. Водії користуються машиною, але не підозрюють, що охолодження замало.

Який має бути рівень антифризу «на холодну» та «на гарячу»

Якщо вчасно визначити, що рідини недостатньо, положення врятує проста доливка тосолу. Тоді складність виміру полягає у правильному визначенні рівня.

На практиці виміри при холодному та гарячому двигуні відрізнятимуться. Під час нагрівання рідина розширюється, рівень автоматично підвищується. Коли двигун стане холодним, показники будуть меншими, тому важливо дочекатися охолодження елементів. Після цього слід заміряти міру наповнення.

Який рівень антифризу повинен перебувати у розширювальному бачку

Оптимальний варіант – відмітка тосолу на середній частині. Тоді при розширенні рідини виключено текти, а при зниженні температури охолоджування буде достатньо для підтримки експлуатаційної готовності.

Перелив рідини практикують водії, коли хочуть виключити википання чи недолив. Максимум антифризу може призвести до зростання тиску всередині двигуна. Результатом стає розрив патрубків. Це, своєю чергою, призводить до втрати герметичності. Мінімальне доливання антифризу підвищує ризик повного википання рідини з бачка. У цьому випадку двигуну загрожує сильне перегрівання.

Що можна доливати і в якій кількості

Ситуація, коли ви виявили, що в баку недостатньо антифризу, потребує негайних дій. Якщо виключена течія або поломки, то це означає, що система охолодження потребує заміни або доливання.

Фахівці рекомендують повністю промивати канали, перш ніж вливати новий антифриз. Якщо ви знаходитесь в дорозі і не маєте змоги повністю злити стару рідину, то антифриз у канал можна просто долити. Але й у цьому випадку необхідно враховувати нюанси.

Категорично заборонено змішувати рідини із різними основами. Наприклад, не можна доливати до антифризу на основі карбоксилатної суміші першої групи з етиленгліколем. Внаслідок використання несумісних основ відбувається хімічна реакція, поступово виділяються опади, які осідають на елементах двигуна або засмічують радіатор.

При заправці системи охолодження змішують тільки такі склади, основою яких є присадки, схожі за властивостями. Наприклад, можна змішувати захисні склади один з одним або доливати незначну кількість тосолу до червоних антифриз з антикорозійними властивостями. Найкраще використовувати рідини однієї автомобільної марки.

Що можна доливати і в якій кількості

Якщо кількість антифризу знижується через витік або пошкодження каналу, перш ніж змінювати або доливати рідину, знадобиться спрямований ремонт.

Читайте також: Як правильно поставити додаткову помпу на грубку автомобіля, навіщо вона потрібна

Як правильно доливати охолодну рідину в розширювальний бачок

На популярних марках машин “Хендай Соляріс”, “Тойота Лансер”, “Мітсубісі”, “Шевроле” або БМВ процедура заливки антифризу однакова. Розберемо цю маніпуляцію докладно. У перелічених марок розширювальний бачок розташований у правій частині рухового відсіку. Для виміру та доливання краще дотримуватися інструкції:

  1. Машину встановлюють на схилі так, щоб передня частина була трохи вищою. Це допоможе вигнати зайве повітря із клапана.
  2. Капот відчиняють, акуратно відкручують кришку бака.
  3. Рідину доливають по одній зі стінок тонким струменем, щоб уникнути утворення повітряних пробок.
  4. Антифриз доливають до 2/3 (ближче до верхньої позначки, ніж нижньої).
  5. Після цього бак закривають, запускають двигун, щоб антифриз почав розподілятися за системою.
  6. Після зупинки двигуна рівень антифризу в розширювальному бачку знову перевіряють. Показник має трохи знизитися. Щоб уникнути надмірної витрати, рідину доливають повторно.
  7. Після другої перевірки кришку бака щільно закручують, закривають капот.

Промивання системи охолодження необхідне, якщо антифриз усередині бака змінив свій відтінок або дуже загуснув. Такий стан може призвести до нерозумного змішування складів або придбання неякісної сировини.

Перевіряти рівень антифризу у розширювальному бачку рекомендують щомісяця. Якщо не стежити за показниками, можна спровокувати перегрів двигуна. Антифриз краще заливати «на холодну» – так називають прийом, коли маніпуляції проводять тільки при машині, що остигнула. Змішувати склади не рекомендують, але в деяких випадках дозволяється використовувати суміші з однаковою базою.

Про автора

admin administrator