Чи потрібно дати охолонути турбіні

Авторadmin

Чи потрібно дати охолонути турбіні

Чи можна їздити на непрацюючій турбіні

Сьогодні практично кожен автомобіль випускається з невеликим об’ємом двигуна. Щоб підвищити його потужність, на авто встановлюються турбокомпресори. Додатковим бонусом турбованого двигуна є менша витрата палива. Два в одному! Тому турбіна – важливий елемент сучасного автомобіля і за нею потрібно правильно доглядати.

Але що робити, якщо турбіна ламається? Чи можна їздити на несправній турбіні? Наскільки це небезпечно? Спробуємо відповісти на ці питання.

Ознаки несправної турбіни

  • Однією з основних ознак несправного турбокомпресора буде зниження потужності і повільний розгін двигуна. Адже вона для цього і створена.
  • З’являються сторонні звуки: виття і свист. Будь-які сторонні звуки з-під капота – це привід відправитися на діагностику.
  • З’являється дим з вихлопної труби. Сизий дим говорить про те, що масло з турбокомпресора потрапляє в циліндри двигуна. А це може привести до поломки вже самого серця автомобіля і до ремонту турбіни додасться ще й двигун, що однозначно обійдеться набагато дорожче.
  • Підвищується витрата моторного масла.
  • Знижується рівень тиску наддуву.
  • З’являється помилка Check Engine на приладовій панелі.

Якщо з’явилися такі ознаки – це значить, що турбіна вже несправна, і подальша їзда на автомобілі буде тільки погіршувати ситуацію.

Як довго можна їздити на несправній турбіні?

Може здатися, що якщо вас влаштовує знижена потужність – то втрату турбіни можна якось пережити. Але не все так легко! Адже просто так турбіни не перестають працювати. І потрібно обов’язково розібратися в причинах поломки.

Коли двигун “пішов у рознос”

Завжди існує ймовірність, що двигун піде в рознос або просто його заклинить в самий невідповідний момент. Наприклад, посеред траси десь далеко за містом. Це, звичайно, найсерйозніші наслідки поломки турбокомпресора, але поки ви не знаєте точну причину – ви не зможете бути впевнені, що з вашим авто такого не станеться. Саме тому ми не рекомендуємо їздити на несправному турбокомпресорі.

Недодув і Передув: що небезпечніше для автомобіля

При поломці вестгейта, а також коли геометрією заклинює, у турбіни проявляються два стани: або недодув, або передув. І якщо недодув небезпечний тільки відсутністю тяги і високою витратою палива, то передув здатний нанести великі руйнування не тільки турбокомпресору, але і двигуну.

Ремонт, заміна або більш вигідний варіант?

Водії відтягують ремонт турбокомпресора через думки, що це дорого. Але тут потрібно враховувати, що несправна турбіна може бути небезпечна для двигуна, а його капремонт обійдеться ще дорожче. Так чи варто випробовувати долю? Тим більше, що в Master Service ми можемо запропонувати відразу кілька рішень:

1. Діагностика і подальший ремонт агрегату: заміна картриджа турбіни, заміна вала турбіни, заміна колеса компресора турбіни, заміна корпусу турбіни та інші послуги.

2. Якщо турбокомпресор вже не підлягає ремонту – ви можете вибрати новий агрегат.

3. Або придбати оригінальний відновлений турбокомпресор за ціною менш дорогого аналога.

Як уберегти турбокомпресор від поломок

Профілактика – краще лікування. Для автомобіля це правило також працює. Щоб уберегти турбокомпресор від неприємностей, потрібно дотримуватися кількох правил:

Коли сідаєте за кермо – дайте двигуну пару хвилин попрацювати на холостому ходу, щоб масло прогрілося і змастило всі деталі турбокомпресора і двигуна.

Після поїздки не глушіть відразу двигун, а також дайте пару хвилин попрацювати вхолосту, щоб дати охолонути турбіні. Це істотно збільшить її ресурс.

Слідкуйте за рівнем і якістю масла. Вчасно міняйте його, а також масляний і повітряний фільтри. У старому маслі можуть бути абразивні частинки, які ведуть до зносу деталей.

Турбіна в оливі

4. Агресивна манера їзди також скорочує термін служби турбокомпресора.
5. Вчасно проходьте ТО, стежте за симптомами і звертайтеся до фахівців при перших симптомах несправності.

Дотримуйтесь цих рекомендацій, стежте за вашим авто, а якщо все ж турбіна вимагає ремонту – не відкладайте відвідування СТО.

Звертайтеся до нас в Master Service і ми допоможемо підібрати оптимальний варіант для вашого авто: від ремонту до підбору відновленого агрегату. Все для діагностики, ремонту і заміни агрегату в одному місці.

Ми також приймаємо турбокомпресори на ремонт і діагностику з усієї України. Ви можете скористатися послугами нашого фонду і миттєво отримати відновлений турбокомпресор в будь-якій точці України.

Заміна турбіни

При розробці нової моделі автомобіля конструктори виходять з того, що ресурс його турбокомпресора (турбіни) повинен відповідати аналогічному показнику двигуна. В реальності ж автомобілі їздять далеко не в ідеальних умовах. І тому турбокомпресор нерідко піддається різним негативним впливам. Та й догляд за ним часто недостатній. В результаті турбіна виходить з ладу і в більшості випадків вимагає заміни. Замінити турбіну не складно. Але, якщо при цьому допустити помилки, то можливо і нова турбіна працювати буде недовго. Тому досвідчені майстри рекомендують:

Перш, ніж приступити до заміни турбіни

Аналіз показує:
  • турбіна може вийти з ладу через власну несправність;
  • ймовірність того, що друга, замінена турбіна відмовить через те, що несправна, мінімальна;
  • якщо ж і третя не працює, то вже точно несправна не вона.

Тому, щоб і з новою турбіною не виникало проблем, слід спочатку з’ясувати причину виходу з ладу турбокомпресора і усунути її.

При заміні турбіни необхідно забезпечити абсолютну чистоту роботи. Адже компресорні і турбінні колеса обертаються з величезною швидкістю і тому їх пошкодження можливо в результаті попадання зовсім вже малих частинок. Щоб уникнути цього треба попередньо замінити повітряний фільтр і добре очистити всю вхідну і випускну системи.

Подбайте про стабільне змащення тертьових деталей

Для роботи підшипників ротора потрібно, щоб вони постійно змащувалися. Адже початок обертання ротора турбокомпресора збігається з запуском двигуна і вже на його холостих обертах може досягати 30 тис. об/хв. Ось чому необхідно виключити сухе тертя в момент пуску нової турбіни.

Це можна зробити, додавши масло в невеликій кількості в корпус з підшипниками, з наступною продувкою його за допомогою спеціального пістолета стисненим повітрям. Потім, коли турбіна вже буде встановлена, треба ще до підключення її до магістрального мастилопроводу долити в корпус ще трохи олії. Це можна зробити і спеціальними шприцами зі змазкою, якими комплектуються турбокомпресори окремих виробників.

Подача масла, змащуючого і охолоджуючого компресор, здійснюється через спеціальні (що подає і зливну) трубки від масляного насоса двигуна, а потім воно самопливом надходить в піддон картера. Важливо перевірити цілісність цих трубок, правильність їх укладання і відсутність всередині відкладень. При необхідності провести їх заміну.

Якщо масло з турбокомпресора зливається недостатньо швидко, всередині нього буде створюватися надлишковий тиск. А це загрожує його просочуванням крізь ущільнювачі коліс турбіни або компресора. Фахівці називають це: «турбіна тече», «турбіна п’є масло» і т.д. При значному підвищенні цього надлишкового тиску, турбіна досить скоро «вип’є» із системи змащення чималу порцію масла. А це вже пряма загроза працездатності двигуна.

Монтуємо турбокомпресор надійно, але без герметиків

При монтажі турбокомпресора слід особливу увагу приділити надійному ущільненню (герметизації) всіх його сполук. Можливо, для цього буде потрібно заміна старих деформованих прокладок і кріплення. А ось використовувати з цією метою будь-які герметики суворо заборонено!

Міняємо турбіну – міняємо масло

Одночасно з монтажем нового турбокомпресора слід виконати очистку піддону двигуна. А по його завершенню – під’єднання всіх патрубків, через які подається антифриз, повітря і масло. Потім в обов’язковому порядку залити свіже масло і зробити заміну відповідного фільтра. А також прокачати систему охолодження (якщо вона в турбіні передбачена).

Увага! Поки масло не замінено, двигун ні в якому разі не можна запускати! Щоб цього не сталося випадково, необхідно про це подбати заздалегідь.

Після його заміни рекомендується, використовуючи стартер, провертати двигун поки в системі мастила не підніметься тиск. Запустивши після цього движок і, витримавши його трохи на холостому ходу, перед натисканням на педаль газу, відкрити дросельну заслінку, щоб збільшити подачу масла.

Після такого пробного запуску додатково перевірити затягування всіх кріплень і герметичність з’єднань. Аналогічну операцію рекомендується провести повторно після пробігу автомобілем близько 1000 км або 20 годин роботи двигуна.

Умови хорошої роботи турбіни

Сама турбіна в спеціального обслуговування не потребує. Однак її робота безпосередньо залежить від стабільної роботи двигуна. А значить від того, як строго виконується регламент його ТО, передбачений виробником. А саме дотримання інтервалів:

  • перевірок тиску масла;
  • його заміни;
  • обслуговування (при необхідності заміни) масляного і повітряного фільтрів.

Особливості чистки геометрії турбіни без зняття – плюси, мінуси, алгоритм дій

До ключових проблем, пов’язаних з несправністю турбіни часто відносять неправильне функціонування геометрії. Іноді можна зустріти рекомендації з очищення агрегату. Але як це зробити, і чи варто проводити даний процес самостійно? Спробуємо відповісти на це питання.

Ознаки несправності турбін

Дуже важко еможливо перерахувати всі чинники, що вказують на ушкодження турбокомпресора. Розберемо основні з них:

  • Часте явище, це шумна робота турбіни через люфт в роторах. Хоча буває важко чітко визначити, виходить звук з-під капота автомобіля, або джерелом служить сам турбокомпресор.
  • Наступна ознака несправності виникає на тлі браку моторного масла. Запах горілого масла або білий дим з вихлопної труби може вказувати на пошкодження турбокомпресора.
  • Поява чорного диму часто супроводжується втратою потужності. Відсутність прискорення при включеному турбонагнітачі гарантує пошкодження вузла.

Існує два види чистки турбіни з демонтажем або без нього. Звичайно ж демонтаж справа клопітка. Але можна спробувати звичайну чистку турбіни без демонтажу, проте ефективність подібної маніпуляції залишається під питанням.

Технологія очищення

Очистити турбіну, не розбираючи її це зручніше рішення, але попередньо рекомендується провести перевірку функціоналу. Алгоритм дій при перевірці:

  1. На холостих обертах слід від’єднати вакуумну трубку від пневмоклапана, який діє на геометрію.
  2. Спостерігаємо, як шток різко сповзе вниз.
  3. Повертаємо шланг на місце, при цьому шток зазвичай плавно піднімається вгору.

Якщо плавністі ходу немає, значить можна діагностувати порушення геометрії турбіни.

Турбоочистки без розбирання вимагає певних покрокових дій:

  • Прогріти двигун.
  • Від’єднати шланг між повітряним фільтром і турбокомпресором. Для цього спочатку слід послабити затиск.
  • Далі проводиться розбирання повітрозабірника.
  • Запустити двигун на холостому ходу і залити звичайний розчинник в повітрозбірник через пятикубовий шприц. Це слід робити короткими циклами, щоб уникнути надмірного збільшення числа обертів і вібрації двигуна. Кожного разу необхідно дочекатися стабілізації обертів.
  • Після введення очищувача, двигуну потрібно дати попрацювати ще кілька хвилин.
  • Мотор зупиняється і встановлюється на місце повітрозабірна трубка.
  • Потім, слід проїхати кілька кілометрів, не перевищуючи 3000 обертів.
  • Після зупинки не можна виключати двигун. Він повинен, як і раніше пропрацювати близько 1 хвилини на холостому ходу (без виділення газів). Процес закінчено.

Більшість водіїв зі стажем рекомендують даний метод в якості профілактики. Слід знати, що представлений спосіб очищення турбіни може бути відносно ефективним лише при незначному забрудненні.

Обгрунтованість чистки

Потрібно обов’язково розуміти, що очищення геометрії турбіни не усуває причину поломки або забруднення. Попередньо потрібно оцінити необхідність проходження подібної процедури. Якщо турбіна працює справно, то вона не потребує чищення. Очищення відбувається самостійно. Тому потрібно з’ясування причину засмічення вузла.

Якщо зносилися втулки агрегату, стерлася прокладка, перестав якісно працювати поршень або забився сапун: заміна деталі призведе до більш ефективного результату, ніж прочищення всього турбокомпресора без зняття.

Коли автовласник вирішує замінити усунення причини звичайним чищенням, він просто відсуває час необхідного ремонту, до якого все одно доведеться повернутися. Так чи існує сенс у проведенні марної операції?

Іноді трапляються випадки, коли дійсно необхідно провести очищаючі процедури, але визначити це може тільки фахівець. Як показує практика, порушення в роботі геометрії вимагає негайного ремонту. В іншому випадку можна дочекатися поломки не тільки турбіни, а й усього двигуна.

Фахівці на СТО проведуть сучасну діагностику, визначать і усунуть причину збоїв в роботі геометрії.

Про автора

admin administrator