Навіщо впроваджується СМЯ

Авторadmin

Навіщо впроваджується СМЯ

СМК (система менеджменту якості) – що це таке?

СМК (система менеджменту якості) – це інструмент, що впроваджується на підприємствах з метою забезпечення безперервного контролю за якістю товарів (або послуг), а також оптимізації витрат, підвищення ефективності виробництва тощо.

Більшість підприємств із виробництва різних товарів та послуг застосування СМЯ (детальніше — на сайті https://voenelektronsert.ru) є добровільної процедурою, тобто проводиться з ініціативи керівництва.

За результатами впровадження та перевірки функціонування системи компанія може пройти добровільну сертифікацію та отримати сертифікат ISO. Цей документ є підтвердженням застосування СМЯ, а також виступає ефективним інструментом у конкурентній боротьбі.

Навіщо впроваджується СМЯ у компаніях?

Переваги впровадження системи управління якістю в наступному:

  1. забезпечується безперервний та ефективний моніторинг якості за продукцією, що виробляється, або роботами, які виконує фірма;
  2. скорочуються витрати на виробництво за рахунок проведення контролю та впровадження нових технологій;
  3. зменшується кількість шлюбу;
  4. компанія отримує можливість отримати сертифікат ISO 9001, який забезпечить переваги в конкурентній боротьбі на ринку (наприклад, за участю у держзакупівлях та комерційних тендерах, виході на зарубіжні ринки збуту, при взаємодії з інвесторами та новими діловими партнерами тощо);
    покращується імідж підприємства та формується позитивна ділова репутація;
  5. фірма отримує оптимальні умови для підвищення конкретних позицій та забезпечує безперервно зростаючий потік покупців/клієнтів;
  6. створюються передумови щодо ефективних перетворень у компанії, зокрема – завдяки прозорості ведення документів і бізнес-процесів;
  7. керівники фірми зможуть швидше приймати обґрунтовані рішення з огляду на наявні ризики, що призводять до зниження якості вироблених товарів (або послуг);
  8. на підприємстві покращуються умови та культура праці, а у співробітників формується дбайливе ставлення до використовуваних природних ресурсів;
  9. інше.

Що потрібно для впровадження СМЯ?

Система управління якістю, що функціонує на підприємствах, заснована на дотриманні наступних принципів:

  • орієнтованість фірми на кінцевого споживача (покупця чи клієнта);
  • формування та розвиток корпоративної культури на підприємстві;
  • забезпечення залучення співробітників у всі процеси, що відбуваються в компанії (включаючи прийняття рішень);
  • процесний підхід – починаючи від проектування та закінчуючи постійним удосконаленням;
  • безперервний розвиток і швидка адаптація до мінливих «ринкових реалій»;
  • прийняття рішень з урахуванням фактичних відомостей (ці дані одержують за результатами аналізу, моніторингу, внутрішнього аудиту);
  • взаємовигідні відносини з усіма бізнес-партнерами (постачальниками, продавцями і т.д.).

Для того, щоб впровадити СМЯ, компанії потрібно буде пройти кілька етапів. Першим є проектування (включає визначення термінів, методик, проведення попереднього аудиту діяльності, аналіз використовуваної тех. документації виробництва чи надання послуг тощо.).

Далі розробляється необхідна документація для функціонування системи менеджменту — до неї належить план впровадження, графіки, накази про призначення аудиторів та відповідальних осіб, ППК та інше.

Водночас здійснюється аналіз наявних ризиків, визначення ККТ (контрольних критичних точок), граничних показників кожної ККТ тощо. Обов’язковим етапом є навчання співробітників роботі з системою менеджменту, що дозволяє забезпечити їх максимальну залученість.

Перші результати необхідно проаналізувати та, за необхідності, внести коригування. Надалі моніторинг роботи системи проводиться регулярно – згідно з затвердженим графіком.

На остаточному етапі здійснюється внутрішній аудит функціонування СУЯ.

Впровадження СМЯ сертифікація по ISO 9001

Навіщо впроваджувати Систему менеджменту якості – СМК?

Для того, щоб зробити бізнес стабільним і передбачуваним.

Для того, щоб зробити підприємство, організацію конкурентоспроможним – якщо це ставиться як задача. Причому, для кожного підприємства «вістря користі» буде своїм значно більших, ніж користю, отриманої від впровадження СУЯ на інших підприємствах. В одних випадках впровадження СУЯ дозволяє підвищити управлінські навички перших керівників, в інших випадках дозволяє знизити внутрішні втрати з різних причин або збільшити якість своєї продукції або послуг.

ЗАВЖДИ поліпшуються продажу – до цього є безліч пояснень, але це – факт. Збільшується якість персоналу на всіх рівнях, поліпшується робота з персоналом. Поліпшується все, на що спрямований фокус СМК. Треба зробити застереження, що благодатні результати від впровадження СУЯ з’являться ТІЛЬКИ тоді, коли Систему менеджменту якості створюють самі працівники підприємства, а не «купують СМК під ключ за три дні», коли працівники своїми силами створюють правила, за якими самі потім працюють, а не « купують комплект готової документації ».

Часто плутають поняття «Впровадження СМЯ» і «Сертифікація« СМК ». Про це розказано в окремій статті на цьому сайті «Консультування та сертифікація – різні речі!». Але коротко я розповім тут.

«Впровадження СМЯ» має на увазі виконання наступних кроків:

Крок 1. Прийняття рішення вищим керівництвом підприємства про початок робіт по СМК.

Крок 2. Отримати загальну інформацію про системах менеджменту, усвідомити послідовність робіт.

Крок 3. Прийняти рішення про спосіб впровадження СУЯ. У будь-якому випадку «головний герой» етапу – менеджер з якості, якого треба знайти всередині компанії.

Крок 4. Виконати величезний обсяг робіт з розробки та впровадження СУЯ відповідно до обраного способу і Планом.

Крок 5. Прийняти рішення, чи потрібна сертифікація СМК по ISO 9001 або ДСТУ ISO 9001. Вибрати отрган по сертифікації і аудитора.

Крок 6. Пройти сертифікаційний аудит, отримати сертифікат ISO 9001 або ISO 9001.

ПІСЛЯМОВА. Для підприємства – монополіста СМК не потрібна. Наприклад, «ГАЗПРОМ», «РЖД». Вони і так все мають сповна. Але і вони замислюються про хоча б про ознаки порядку всередині свого господарства – і в цьому вже допоможе СМК, хоча б в усіченому вигляді.

Невелика історія № 2 з життя. На залізниці теж є ознаки створення систем менеджменту, тільки робиться це вкрай повільно, по частинах. Так склалося, що я часто користуюся послугами компанії «ТКС» – у багатьох пасажирських поїздах є кілька їх вагонів. Після того, як я відчув високу якість обслуговування простих громадян в компанії «ТКС», намагаюся купувати квитки тільки в їх вагони.

Схожі статті

© Copyright 2016 – 2024 | Всі права захищен

Впровадження Системи Менеджменту Якості (СМЯ)

Система менеджменту якості – це комплекс систем, методів та інструментів, які компанія використовує, щоб відповідати очікуванням споживачів щодо товарів, що випускаються або послуг, щоб зробити продукцію конкурентоспроможною на ринку і поліпшити діяльність компанії в цілому.

СМЯ – це цілісна система, мета якої полягає не в контролі кожної одиниці продукції, а у виключенні можливих помилок в роботі, через які може виникнути брак. Для цього потрібно визначити, які дії є правильними для створення якісної продукції, і розробити інструкцію з виконання коректних дій, а потім контролювати їх.

Система менеджменту якості була сформована виходячи з вимог міжнародних стандартів серії ISO 9000. Розробити і впровадити СМЯ може будь-яке підприємство, незалежно від сфери діяльності, величини штату і галузі економіки. Разом, впровадити систему можуть не тільки виробничі компанії, але і організації, які надають послуги або роботи, де є бізнес-процеси, які необхідно оптимізувати.

З чого складається СМЯ

Система менеджменту якості включає в себе наступні елементи:

  • 1) Бізнес-процеси.
  • 2) Групу співробітників з розподілом повноважень, функцій, взаємовідносин і відповідальності.
  • 3) Документи – робоча інформація, до якої можна віднести:

Накази і положення по підприємству, що відносяться до СМК ( «Про вдосконалення системи якості», «Про представника керівництва», «Про керівника проекту», «Про службу системи якості»).

Програма реалізації проекту, яка розкриває відповідальність посадових осіб за процедури.
План якості – документ, що визначає, які процедури і відповідні їм ресурси, хто та коли повинен застосовуватися до конкретного проекту, продукції, процесу чи контракту.
Робочі і контрольні інструкції.

4) Ресурси – людські, фінансові, тимчасові.
принципи СМК

Принципи системи менеджменту якості розглядаються як основа для управління організацією. Всього їх налічується вісім.

Орієнтація на споживача. Це розуміння потреб ЦА, відповідність їх вимогам, можливість перевершити їх очікування.

Лідерство керівників. Створення єдиних цілей і напрямів діяльності організації. Уміння створити і підтримувати внутрішнє середовище, в якій співробітники будуть мотивовані на досягнення цілей організації.

Залучення персоналу. Розкриття і використання здібностей співробітників для користі організації. Залученість в роботу формує лояльність, що сприяє нововведенням, творчому підходу до роботи, почуття відповідальності у працівників.

Процесний підхід. Ресурсами і діяльністю компанії треба управляти як процесом. Це сприяє зниженню витрат і скорочення тимчасового циклу, кінцеві результати поліпшуються і стають більш передбачуваними.

Системний підхід до менеджменту. Дозволяє фокусувати зусилля на ключових процесах, інтегрувати і вибудовувати в ланцюжок ті процеси, які найкращим чином дозволять досягти бажаних результатів.

Постійне поліпшення діяльності компанії.

Удосконалення підходів до прийняття рішень. Коли прийняття рішень грунтується на аналізі даних та інформації.

Поліпшувати відносини з постачальниками.

Успішне впровадження системи менеджменту якості підтверджується спеціальним документом – Сертифікатом, який можна отримати після проведення незалежних зовнішніх аудитів.

Статистичні дані по впровадженню СМЯ

Впровадження Системи Менеджменту Якості (СМЯ) відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 9001 – це стратегічно важливе рішення, що стосується багатьох сучасних компаній.

Цей крок необхідний, тому що він готує компанію до високої конкуренції, впровадження інновацій та постійного зростання.

В результаті опитувань керівників російських компаній, які проявили готовність до впровадження СМЯ, отримані статистичні дані, які називають причини впровадження:

  • – якість – це основа стратегії компанії – 57%;
  • – якість – це частина іміджу компанії – 30%;
  • – сертифікат необхідний для експортної діяльності – 24%;
  • – сертифікат потрібно компанії як постачальнику- 11%;
  • – наявність сертифіката – це вимога партнерів і акціонерів-5%.

За даними того ж дослідження сертифікат відповідності ISO 9001: 2000 є сьогодні у понад 4000 російських компаній, але експерти вважають, що по-справжньому впровадили методи менеджменту якості не більше чверті цих компаній.

Переваги впровадження СМЯ

Ті ж компанії, які здійснили цей процес якісно і повноцінно мають наступні переваги і вигоди:

  • – за рахунок підвищення якості підвищується реалізація продукції;
  • – підвищується культура менеджменту та рівень керованості;
  • – економляться витрати на розробку, виробництво, застосування;
  • – знижуються ризики і витрати.

Завдання впровадження СМЯ

Побудова ефективної системи менеджменту відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 9001 досягається в результаті вирішення наступних завдань:

  • 1. Опис бізнес-процесів компанії, взаємозв’язок, моніторинг, розробка критеріїв ефективності і оцінки бізнес-процесів.
  • 2. Розробка необхідних документів системи менеджменту.
  • 3. Впровадження розробленої документації в компанії.
  • 4. Організація і проведення внутрішніх аудитів системи менеджменту на постійній основі для визначення сильних і слабких сторін з метою її постійного вдосконалення.
  • 5. Проведення незалежної оцінки сертифікаційним органом з подальшим отриманням незалежного сертифіката.

Етапи впровадження СМЯ

Впровадження СМЯ відбувається в шість етапів.

1 етап – проведення діагностичного аудиту системи менеджменту і розробка плану робіт.

2-3 етапи – навчання керівників і фахівців сучасним принципам менеджменту якості і вимогам ISO 19011.

4 етап – розробка і впровадження системи менеджменту відповідно до ISO 9001, що включає визначення і опис бізнес-процесів, розробка необхідної документації, впровадження документів.

5 етап – комплексна внутрішня перевірка системи менеджменту на відповідність вимогам ISO 9001.

6 етап – консультаційний супровід процесу сертифікації системи менеджменту.

Складнощі впровадження СМЯ

Впровадження СМЯ – є складним проектом для будь-якої компанії, для успішної реалізації якого необхідне точне знання і дотримання всіх закономірностей і документації.

У проекті такого масштабу є певні складності:

  • неприйняття окремими співробітниками і керівниками стратегічного рішення про створення системи;
  • потужна організаційна структура, функціональне управління;
  • внутрішні бар’єри між підрозділами, відсутність розуміння загальних цілей організації, розрив довіри між різними рівнями персоналу;
  • дисбаланс відповідальності і повноважень;
  • низький рівень культури виробництва;
  • відсутність чітко сформульованого бачення, місії, спільної ідеології, філософії, принципів розвитку для всієї компанії;
  • процеси не описані, не визначені ключові процеси, не визначені і не вимірюються кількісні та якісні критерії;
  • якість розуміється тільки як якість продукції, а не як якість процесів, ресурсів, управлінських рішень;
  • відсутність системи вимірювання задоволеності споживачів і маркетингу.

Подолати ці складності допоможе ISO 9001- реальний інструмент підвищення ефективності діяльності, який виводить компанію на принципово новий рівень розвитку.

Про автора

admin administrator