Скільки коней у двигуні 21126

Авторadmin

Скільки коней у двигуні 21126

Двигун Пріора 21126 1.6 16 клапанів

Роки випуску – (2007 – наші дні)
Матеріал блоку циліндрів – чавун
Система живлення – інжектор
Тип – рядний
Кількість циліндрів – 4
Клапанів на циліндр – 4
Хід поршня – 75,6мм
Діаметр циліндра – 82мм
Ступінь стиску – 11
Об’єм двигуна пріору – 1597 см. куб.
Потужність двигуна ладу пріора – 98 л. /5600 про.хв
Крутячий момент – 145Нм/4000 об.хв.
Паливо – АІ95
Витрата палива – місто 9,8 л. | траса 5,4 л. | змішані. 7,2 л/100 км
Витрата олії у двигуні Пріора – 50 г/1000 км
Вага двигуна пріори – 115 кг
Геометричні розміри двигуна пріора 21126 (ДхШхВ), мм
Масло в двигун ладу пріора 21126:
5W-30
5W-40
10W-40
15W40
Скільки олії у двигуні пріори: 3,5л.
При земені лити 3-3,2 л.

Ресурс двигуна Пріора:
1. За даними заводу – 200 тис. км
2. На практиці – 200 тис. км

ТЮНІНГ
Потенціал – 400+ к.с.
Без втрати ресурсу – до 120 л.

Двигун встановлювався на:
Лада Пріора
Лада Калина
Лада Гранта
Лада Калина 2
ВАЗ 2114 Супер Авто (211440-26)

Несправності та ремонт двигуна Пріора 21126

Двигун 21126 це продовження десяткового мотора ВАЗ 21124, але вже з полегшеного на 39% ШПГ виробництва Federal Mogul, лунки під клапани стали меншими, інший ремінь приводу ГРМ з автоматичним натягувачем, завдяки якому вирішено проблему підтягування ременя на 124 блоці. Сам блок двигуна пріора теж зазнав невеликих змін, начебто більш якісної обробки поверхонь. , хонінгування циліндрів тепер проводиться відповідно до жорсткіших вимог компанії Federal Mogul. На цьому ж блоці над картером зчеплення знаходиться місце з номером двигуна пріора, щоб побачити його, необхідно зняти повітряний фільтр і озброїтися маленьким дзеркалом.
Двигун ВАЗ 21126 1,6л. інжекторний рядний 4-х циліндровий з верхнім розташуванням розподільних валів, газорозподільний механізм має ремінний привід. Ресурс двигуна 21126 пріора, за даними заводу виробника складає 200 тис. км, скільки ходить двигун на практиці . як пощастить, в середньому приблизно так і є.
Крім того, існує полегшений варіант цього мотора – калина 1.4 ВАЗ 11194 , так само спортивний форсований варіант – двигун ВАЗ 21126-77 120 к.с. .
З недоліків даного силового агрегату варто відзначити нестійку роботу, втрату потужності, ремінь ГРМ. Причинами нестійкої роботи та відмови запускатися можуть бути проблеми з тиском палива, порушення роботи ГРМ, несправність датчиків, підсмоктування повітря через шланги, несправність дросельної заслінки. Втрата потужності може бути пов’язана з низькою компресією в циліндрах через прогорілу прокладку, знос циліндрів, поршневих кілець, прогорання поршнів.
Значний недолік – двигун пріори 21126 гніт клапани. Вирішення проблеми – заміна поршнів на безтикові.
Тим не менш, пріор мотор на даний момент один з найдосконаліших вітчизняних двигунів, можливо надійність гірше, ніж у 124-го, але мотор так само дуже непоганий і досить потужний для комфортного пересування в місті. У 2013 році вийшла модернізована версія цього двигуна, маркування нового двигуна пріори ВАЗ 21127, стаття про нього знаходиться.

У 2015 році розпочався випуск спортивного двигуна НФР під назвою 21126-81, який використав базу 21126. А з 2016 року доступні автомобілі з 1.8 літровими моторами, який також використовувався 126-й блок.

Найголовніші несправності 126 мотора

Перейдемо до несправностей і недоліків, що робити якщо пріор двигун троїть, іноді промивання форсунок вирішує питання, можливо справа в свічках або в котушці запалювання, але звичайна справа в даному випадку поміряти компресію щоб відкинути проблему прогар клапана. Але найдешевший варіант заїхати у сервіс на діагностику.
Ще одна поширена проблема коли плавають обороти двигуна пріора 21126 і двигун працює нерівно, звичайна хвороба вазівських шістнадцяти клапанників, ваш ДМРВ здох! Чи не здох? Тоді прочищайте дросельну заслінку, є можливість що вимагає заміни ДПДЗ (датчик положення дросельної заслінки), можливо приїхав РХХ (регулятор холостого ходу).
Що робити якщо машина не прогрівається до робочої температури, можливо проблема в термостаті або занадто сильні морози, тоді доведеться колгоспити картонку на решітку радіатора. Відповідь: гірше точно не буде, прогрійте 2-3 хвилини і все буде гаразд.
Повернемося до косяків і проблем моторів, ваш пріор двигун не заводиться, проблема може бути в акумуляторі, стартері, котушці запалювання, свічках запалювання, бензонасосі, паливному фільтрі або регуляторі тиску палива.
Наступна проблема шумить і стукає двигун пріори, це зустрічається на всіх двигунах Лада. Проблема в гідрокомпенсаторах можуть стукати шатунні і корінні підшипники (це вже серйозно) або самі поршні.
Відчуваєте вібрацію в двигуні пріору, справа в високовольтних проводах або в РХХ, можливо форсунки загадалися.

Тюнінг двигуна Пріори 21126 1,6 16V

Чіп тюнінг двигуна Пріори

Як пустощі можна погратися зі спорт прошивками, але явного поліпшення не буде, як правильно піднімати потужність дивимося нижче.

Тюнінг двигуна Пріори для міста

Ходять легенди, що двигун Пріори видає 105, 110 і навіть 120 к.с., а потужність занизили для зниження податку, навіть проводилися різні виміри, в яких авто видавало подібну потужність… чому вірити кожен вирішує сам, зупинимося на показниках заявлених заводом виробником. Отже, як збільшити потужність двигуна пріори, як зарядити її не вдаючись ні до чого особливого, для невеликого збільшення потрібно дати мотору вільно дихати. Ставимо ресивер, вихлоп 4-2-1, дросельну заслінку 54-56 мм отримуємо близько 120 к.с., що для міста цілком нічого.
Форсування двигуна пріори не буде повноцінним без спортивних розподільних валів, наприклад валики СТІ-3 з вищеописаною конфігурацією забезпечать близько 140 к.с. і це буде швидко, відмінний міський двигун.
Доопрацювання двигуна пріори йде далі, пиляння ГБЦ, вали Стольников 9.15 316, легкі клапани, форсунки 440сс і ваш автомобіль легко видає вже більше 150-160 к.с.

Компресор на Пріору

Альтернативний метод отримання подібної потужності – установка компресора, наприклад найпопулярніший варіант це Авто Турбо кит на базе ПК-23-1, даний компресор легко встановлюється на 16 клапанний двигун пріори, але зі зниженням ступеня стиснення. Далі є 3 варіанти:
1. Найпопулярніший, знизити СЖ прокладкою від дверя, поставити цей компресор, вихлоп на 51 трубі, форсунки бош 107, встановлюємо і їдемо на трасу дивитися як машина валить. А машина не дуже те і валить . потім бігти продавати компресор, писати що Автотурбо не їде і таке інше . не наш варіант.
2. Знижуємо СЖ установкою товстої прокладки ГБЦ від 2112 Для пітерського нагніталею в тиском 0,5 бар цього буде достатньо, підбираємо оптимальні вузькофазні вали (Нуждін 8.8 або подібні), вихлоп 51 труба, форсунки волга BOSCH 107, ресивер та дросельна заслінка стандарт. Для повного віджимання конфігурації віддаємо ГБЦ на розпилювання каналів, встановлюємо збільшені легкі клапани, це не дорого і дасть додаткову потужність у всьому діапазоні. Вся ця справа потрібно налаштовувати онлайн! Отримаємо відмінний валячий в будь-якому (!) Діапазоні мотор з потужністю більше 150-160л.с.
3. Знижуємо СЖ заміною поршневої на тюнінгову під турбо, можна поставити перевірену нивівську поршню з калюжею під турбо на шатунах 2110, на такий конфіг можна поставити більш продуктивний компресор, наприклад мерседесівський, дуть 1-1,5 бара з потужністю далеко 2 .с. і валити як диявол!)
Плюсом конфіга є можливість у майбутньому встановити на нього турбіну та задути хоч усі 300+ к.с. якщо поршнева не розлетитися до біса))

Розточування двигуна Пріори або як збільшити обсяг

Почнемо з того, як не потрібно збільшувати обсяг, прикладом буде відомий двигун ВАЗ 21128, не робіть так)). Один з найпростіших варіантів збільшити об’єм встановити мотокомплект, наприклад, сті, вибираємо його для нашого блоку 197,1 мм, але не забувайте про косяки 128-го мотора, не поспішайте ставити довгохідне коліно. Можна піти іншим шляхом і придбати високий блок 199,5 мм пріора, 80 мм колінвал, розточити циліндри до 84мм та шатун 135,1 мм палець 19 мм, це в сумі дасть 1,8 об’єм і без шкоди R/S, мотор можна буде вільно крутити, ставити злі вали і віджимати більше потужності ніж на звичайному 1.6л. Щоб розкрутити ваш мотор ще більше можна наростити стандартний блок плитою, як це робити, як це крутиться на 4-х дросельному впускі та широких валах і головне, як це їде показано у відео нижче, дивимося:

Пріора на дроселях

Для підвищення стабільності роботи двигуна та відгуку педалі газу ставлять 4 дроселі на впуск. Суть у тому, що кожен циліндр отримує свою дросельну заслінку і завдяки цьому пропадають резонансні коливання повітря між циліндрами. Маємо більш стабільну роботу двигуна від низів до верхів. Найнародніший метод – це встановлення 4-х дросельного впуску від Toyota Levin на ВАЗ. Необхідно придбати: сам вузол, виготовити колектор-перехідник і дудки, додатково до цього потрібен фільтр нульовик, форсунки бош 360сс, ДАТ (датчик абсолютного тиску), регулятор тиску палива, али широкі(фаза за 300), пиляємо канали ГБЦ 40/35, легкі клапани, пружини опель, жорсткі штовхачі, вихлоп павук 4-2-1 на 51 трубі, а краще на 63 трубі.
У продажу зустрічаються готові комплекти 4-х дросельного впуску, які цілком підходять для використання.
З правильною конфігурацією пріора двигун видає близько 180-200 к.с. . і більше. Для виходу за межі 200 л. на ваз атмосфері, потрібно брати вали на кшталт СТІ Спорт 8 і розкручувати за 10.000 об/хв, ваш двигун видасть більше 220-230 к.с. і це буде вже зовсім пекельна дорогова корч.
До недоліків дроселів, можна віднести скорочення ресурсу двигуна і це не дивно, адже навіть міські двигуни на дудках крутяться більше 8000-9000 і більше об/хв, так що постійних поломок та ремонту двигуна 21126 пріору вам не уникнути.

Пріора турбо двигун

Багато існує способів будівництва турбо пріор, подивимося міський варіант, як найбільш пристосований до експлуатації. Такі варіанти найчастіше будуються на турбіні TD04L, нива поршні з проточками, вали ідеально. Все це барахло дасть більше 250 к.с., а як це буде їхати?

А що щодо неабиякого валілова? Для будівництва таких моторів низ залишаємо той же на посиленому блоці, голова пиляна, вали Нуждин 9.6 або подібні, жорсткі шпильки від 8 клапанника, насос більше 300 л/год, форсунки плюс-мінус 800сс, турбіну ставимо TD05, вихлоп прямоточний. Цей набір заліза зможе надіти у ваш моторчик пріори 400-420 к.с., для легкої машини вагою трохи більше тонни цього вистачить щоб злетіти в космос)

Anton (Coder) ну так, є 8ми клапанні ті точно не гнуті)

Aydar (Cowen) 8 клапанні пріори? це найперші чи що? або що за збочення?))))
а так та все гнутий і 16 клапанні двигуни тазів гнутий))) так що стеж за ременем грм))))

Igor (Kayla) поки що думаю про купівлю пріори або 2112.

двенашки начебто після 2005 не гнутий 1.6 16

Nikita (Marine) Айдар, вони як би досі йдуть 8 кл і 16 кл

Nikita (Marine) Ігор, 124 двигл не гне

Aydar (Cowen) О_о серйозно?
ніде не бачив

Nikita (Marine) Айдар, 8 кл начебто на скільки пам’ятаю 98 сильні, 16 кл 105 або 106. ну так раніше було точно

Aydar (Cowen) немає, баляти) ти мене заплутав:D

Igor (Kayla) нікіту ти ща про пріору або про дверь(124 двигл не гне)?

Nikita (Marine) Ігор, двинар 124 движок не гне. у дядька була пріора, почала гнути після 3 кола, в результаті скинув потім її за 220

Igor (Kayla) – то не знав. говорили що пріори перші випуски гнуть, а по новіше вже не гнуть. значить все це на.

Aydar (Cowen) просто треба стежити за ременем)) гніт не гніт, а ось десь на трасі встати з-за порваного ременя не приємно буде на будь-якому двигуні, подвійно не приємно якщо ще й клапана гніт:D

Nikita (Marine) Ігоре, та не парься ти з цього приводу, просто ремінь час від часу перевіряй та й все. масло міняєш, подивився ремені все і ролики, раз на місяць перевірив, підтягнув якщо треба, все норм буде

Nikita (Marine) гніт клапана, готуй 30 до просто:)

Nikita (Marine) відклади на чорний день

Igor (Kayla) 8 кл че за двигун? як 2114? або інший?

Nikita (Marine) Ігор, а хер його знає

Igor (Kayla) 1.6 16 пріора потужніший ніж дверь 1.6 16 набагато потужніший?

Nikita (Marine) Ігор, на скільки чув, двигуни що на 10 що на пріорі однакові. Щас прочитав 16 клапонник 98 сильний, ну пріть він не погано це точно

Tags: Скільки кінських сил у пріорі 1.6 16 клапанів

Новий двигун 21127 для Лада Калина 2 (106 л.с.). #оновлений двигунваз #ладакаліна2 .

Скільки коней у пріорі з двигунами 1.6 та 1.8 16 та 8 клапанних. | Автор топіка: Андрій))

Євгенія 1.6 8 кл-81лс
1.6 16кл-98лс
1.8 на пріорі-це щось нове

Катерина – Відкрию великий секрет – там немає коней, тільки сплави металу! Про коней вигадали даішники та автостраховики.

Ольга На пріору ставлять лише один двигун 1.6 98лс!

Поліна 1.8 140
івітек

Людмила – У мене була десятка 8 кл. 1,5 д. Вона не поступалася обгоном 16-ти клапанним пріорам. І в мене не було головного болю, що порветься ремінь ГРМ.

Ілля – це дивлячись чи опущена машина, чи є в ній ксенон і тонова, який потужності саб.

Валентин У пріор немає 1.8 двигунів, а дуже шкода. Скільки ж можна тільки на 1.6 їздити, вже відстойно.

Безперечним досягненням вітчизняного автопрому по праву вважається випуск у 2007 р. автомобіля нової моделі ВАЗ 2170 «Лада Пріора». Новий автомобіль здатний на рівних конкурувати за своїми технічними та експлуатаційними характеристиками з імпортними аналогами такого ж класу і у своїй ціновій категорії є дуже привабливим варіантом.

Огляд двигуна Лади Пріори

загальні характеристики

Спочатку автомобіль був укомплектований 8-клапанним двигуном від ВАЗ 2114, про який автолюбителям на практиці відомі всі характеристики, зокрема те, який ресурс роботи він має на різних режимах. Тому перші “пріори” не отримали захоплених відгуків покупців.

Згодом автомобіль був оснащений власним 16-клапанним агрегатом модифікації 21126 робочим об’ємом 1,6 л та потужністю 98 кінських сил, що зробило ВАЗ 2170 по-справжньому конкурентоспроможним. Покращено динамічні показники, знижено викиди у навколишнє середовище та витрату палива. Відносно недавно з’явилася оновлена ​​версія двигуна 21127 потужністю 106 л. яку ставлять на “Пріору” з 2013 року. Порівняльні характеристики всіх трьох агрегатів наведемо у таблиці 1.

Технічні характеристики Двигун ВАЗ 2114 Двигун ВАЗ 21126 Двигун ВАЗ 21127
Рік випуску1994 р2007 р2013 р
Матеріал блоку циліндрівЧавунЧавунЧавун
Тип/кількість циліндрівРядний/4Рядний/4Рядний/4
Кількість клапанів81616
Хід поршня, мм7175,675,6
Діаметр циліндра, мм828282
Ступінь стиснення9,81111
Робочий об’єм, см³149915971596
Потужність агрегату, к.с.78 при 5400 об/хв98 при 5600 об/хв106 при 5800 об/хв
Крутний момент, Нм116 при 3000 об/хв145 при 4000 об/хв148 при 4000 об/хв
Витрати палива

Оновлення та недоліки

З таблиці добре видно, скільки коней у «Пріори» було зі старою силовою установкою і як змінювалася потужність і момент, що крутить, у міру оновлення. Наведемо опис того, як змінювалися конструктивні особливості нових агрегатів у порівнянні зі старими:

  1. Збільшилася кількість клапанів, їх стало по 4 на кожний циліндр. Ні для кого не секрет, який позитивний вплив робить цей фактор на роботу двигуна. Поліпшується наповнення циліндра горючою сумішшю, відбувається якісне спорожнення камери від продуктів згоряння (вихлопних газів), робота агрегату стає стабільнішою, підвищується потужність при зменшенні витрат палива.
  2. Підвищено ступінь стиску за рахунок збільшення ходу поршня. Новий двигун 21126 та 21127 тепер використовує бензин з більш високим октановим числом, але при цьому ККД згоряння палива збільшується, що позначається на потужності у позитивний бік. Не можна не помітити, як виріс робочий об’єм завдяки збільшеному ходу поршнів.
  3. У модифікації 21127, порівняно з 21126, проведено доопрацювання впускного колектора. Як це далося взнаки на роботі двигуна на «Пріорі», видно в таблиці. Потужність зросла на 8 л. крім того, покращилася робота на низьких та середніх оборотах.
  4. Нові двигуни на «Пріору» мають кращі екологічні показники та меншу витрату палива. Це досягнуто за рахунок таких доробок, як модернізація системи вентиляції картера та зменшення ваги поршневої групи. Тепер картерні гази інтенсивніше допалюються в циліндрах і викид шкідливих речовин в атмосферу зменшився.
  5. За довгі роки експлуатації автомобілів ВАЗ склалася думка про те, що силові агрегати «Жигулів» не виходжують до капітального ремонту та 150 тисяч км. Тепер, через застосування нових, якісніших комплектуючих, виріс як мінімум до 200 тисяч км.

Незважаючи на те, що оновлений двигун «Пріори» є чи не найдосконалішим вітчизняним агрегатом, він має свої недоліки. Наприклад, при розриві ременя ГРМ клапани неминуче зустрічаються з поршнями і гнуться – це його найсерйозніший недолік. Як його усунути, не чекаючи лиха? Потрібно замінити штатні поршні на нові, із спеціальними вибірками під клапани.

Інші недоліки не настільки істотні і пов’язані вони, як правило, з якимось шлюбом, який ще можна зустріти на вітчизняних авто. Це може бути підвищений шум від роботи гідрокомпенсаторів (часто зустрічається на автомобілях ВАЗ), прокладка під головкою циліндрів, що несподівано прогоріла, або плаваючі обороти холостого ходу. Або ж виходить з ладу якийсь агрегат із навісного обладнання:

  • падіння тиску палива в системі призводить до утрудненого пуску двигуна «Пріори» та втрати його потужності;
  • несправності датчиків;
  • у паливному тракті через патрубки;
  • проблеми у роботі дросельної заслінки інжектора.

Збільшити потужність нового двигуна «Пріори» 21126 вперше вирішили у заводських умовах з метою створення його спортивної модифікації. Були встановлені розподільні вали зі збільшеним підйомом, полегшена шатунно-поршнева група, доопрацьовано впускний та випускний тракти. Так з’явився перший вітчизняний спортивний агрегат, запущений у серію, і встановлювати його почали на модель «Лада Гранта Спорт».

Технічні характеристики двигуна наступні: потужність двигуна від “Пріори” збільшилася до 118 к.с. крутний момент – до 154 Нм при 4700 об./хв, витрата пального теж зросла до 7,8 л на 100 км при змішаному циклі руху. Дамо ряд рекомендацій, як самостійно додати потужність двигунів «Пріори»:

  1. Найпростіший і найдоступніший спосіб – поставити вихлопний тракт нульового опору. Суть його роботи в тому, щоб зменшити опір тракту, внаслідок чого деяка частина потужності, що витрачається на подолання цього опір, звільниться та стане корисною.
  2. Такий самий принцип дії і у впускного тракту нульового опору. Установка ресівера та дросельної заслінки на 56 мм дасть можливість вільніше «дихати» силовому агрегату, і ваша «Лада Пріора» стане на кілька кінських сил сильнішою.
  3. Глибокий тюнінг – нові розподільні вали спортивної конфігурації, що дозволяють більше відкривати впускні та випускні клапани. Це дасть відчутне збільшення до жвавості автомобіля, особливо в умовах міста.
  4. Заміна штатних клапанів і на полегшену знову ж таки вивільнить частину корисної енергії агрегату і додасть її до основної потужності. Тут можна вбити відразу двох зайців: поставити поршні з вибірками, тим самим унеможливити їхню «зустріч» з клапанами при розриві ременя ГРМ.
  5. Не слід забувати і про ЧІП-тюнінг. Після серйозних змін у комплектації двигуна режим його роботи однозначно покращиться, а щоб його оптимізувати та відкоригувати витрати пального, потрібно зробити перепрошивку.

Рекомендації наведені з урахуванням того, що силова установка знаходиться в хорошому технічному стані. Якщо це не так, при тюнінгуванні варто замінити зношені деталі та олію, щоб отримати від змін належний ефект. В результаті перерахованих вище заходів «Лада Пріора» отримає додатково близько 20-30 к.с. без зменшення ресурсу.

Скільки коней у «Пріори» може з’явитися понад це? Досить багато, є можливості та комплектуючі для того, щоб збільшити потужність до 400 к.с. Це пов’язано з кардинальною доробкою силової установки: розточування циліндрів, шліфування головки блоку, заміна форсунок і паливного насоса на більш продуктивні, встановлення чотирьох дросельних заслінок та турбонагнітачів.

Не слід забувати і про модернізацію гальмівної системи. Такий тюнінг дасть чудовий результат по потужності, але ресурс двигуна значно знизиться, а витрата палива, навпаки, пристойно зросте.

Правила довговічної експлуатації

Напевно, кожен власник «Пріори» бажає експлуатувати свій автомобіль без зайвих непередбачених витрат і замислюється, як збільшити ресурс автомобіля. Для цього потрібно дотримуватися кількох простих правил:

    • Силовий агрегат ВАЗ 2170 та без різних удосконалень має достатній потенціал для «швидкої» їзди. Але щоб зберегти його та продовжити ресурс, такої їзди слід уникати. Плавний розгін, підтримання стабільної швидкості не тільки трасою, але й містом допоможуть продовжити життя мотора і заощадити паливо та власні кошти. Максимально допустима швидкість руху трасою повинна бути не вище 120 км/год, оптимальна — 100-110 км/год, при цьому важливо підтримувати стабільність.
    • Важлива своєчасна заміна витратних матеріалів, тобто масел в агрегатах, фільтрів, свічок запалювання, проводів високої напруги, ременів приводу генератора та ГРМ, рідини, що охолоджує. Інтервал між замінами масла у двигуні залежить від його якості та хімічної основи. Олії на мінеральній основі слід міняти частіше, синтетичні – рідше. Ніколи не слід визначати якість моторного масла за його кольором. Якщо воно набуло чорного відтінку, це не означає, що масло погане — це означає, що у двигуні утворюється надмірна кількість відкладень продуктів згоряння. Насамперед потрібно знайти джерело нагару та усунути його, а потім проводити заміну олії.
  • Новий двигун потрібно правильно обкатати, після чого замінити масло, дотримуючись інструкції заводу-виробника. При обкатуванні уникати підвищених навантажень, різких рухів педаллю акселератора, не перевищувати швидкість, вказану в інструкції.
  • Завжди стежити за температурою рідини двигуна, що охолоджує, перевіряти працездатність електричного вентилятора охолодження, термостата і датчика температури. Перегрів – головний ворог поршневої групи, при кожному випадку перевищення температури вона зношується, ресурс агрегату різко скорочується.

«Лада Пріора» – сучасний швидкохідний вітчизняний автомобіль, який принесе своєму власнику масу позитивних вражень та задоволення від їзди за умови догляду за двигуном та його правильного доопрацювання та експлуатації.

Lada Priora, автовазовська лінійка автомобілів, представлена ​​седаном ВАЗ 2170, універсалом ВАЗ 2171 і хетчбеком ВАЗ 2172. Пріора з’явилася на ринку 2007 року і стала заміною автомобілю ВАЗ 2110. Модель-універсал став заміною ВАЗ 211 Рідкісний 2112 купе замінили ще більш рідкісною Пріорою Купе.

Основою Пріори став автомобіль Lada 110, змінивши дизайн зовнішнього вигляду та салону, частково доопрацювавши і технічну складову. З 2015 року Ладу Пріора замінили Ладою Веста. З початку випуску на Пріору ставили різні двигуни. Саме двигуни, які ставили на Lada Priora, ми і розглянемо в даній статті, а також торкнемося їх недоліків.

ДВИГУН ВАЗ 21116/11186

Двигун 21116, власне, є доопрацьованим силовим агрегатом 21114 1,6 л. Відрізняється двигун ВАЗ21116 від силового агрегату ВАЗ 21114 легшої ШПГ, що виробляється Federal Mogul. На двигуні стоїть блок циліндрів аналогічний блоку циліндрів ВАЗ 21126. З позитивних моментів двигуна можна відзначити зниження шуму та витрати палива. Також для двигуна характерні підвищені екологічність та потужність.

Двигун має ремінний привід ГРМ. Двигун ВАЗ 21116 1,6 л. є рядним двигуном інжекторного типу, має чотири циліндри і верхнє розташування розподільного валу.

У частині несправностей та слабкостей двигуна відзначають такі. Двигун шумить і стукає. Крім того, двигун може і троїти. Якщо відбувається обрив ременя ГРМ, двигун може гнути клапана. Крім того на практиці ресурс двигуна нижчий за той, що заявляється офіційно.

Двигун 21126 є продовженням силового агрегату ВАЗ 21124, що має полегшену на 39% ШПГ від Federal Mogul. Це двигун із зменшеними лунками під клапана, та ременем приводу ГРМ, що має автоматичний натягувач. За рахунок цього зникла проблема своєчасного натягу ременя. У частині блоку, маємо якіснішу обробку поверхонь, високі вимоги для хонінгування циліндрів під стандарти компанії Federal Mogul.

ВАЗ 21126 1,6 л. є рядним двигуном інжекторного типу, у нього чотири циліндри та верхнє розташування розподільних валів. В цілому двигун вважається хорошим, особливо для міста.

Власники відзначають нерівну роботу, втрату потужності двигуна. Крім того, ремінь ГРМ не особливо надійний. Нерівна робота двигуна може бути обумовлена ​​проблемами з тиском палива, порушенням роботи ГРМ, несправністю датчиків, підсмоктуванням повітря через шланги, несправністю дросельної заслінки. У разі втрати потужності причину потрібно шукати в низькій компресії циліндрів, зносі циліндрів, поршневих кілець, прогоранні поршнів. При обриві ременя ГРМ двигун може гнути клапани. Проблема вирішується заміною штатних поршнів безстиковими.

ДВИГУН ВАЗ 21127

Двигун ВАЗ 21127 1,6 л. 106 л.с. можна назвати щодо новим вазовським двигуном. Він є продовженням пріоровського двигуна 21126 та базується на тому ж блоці 21083 з деякими доробками. Це рядний двигун, інжекторного типу, у двигуна чотири циліндри, і верхнє розташування розподільних валів. У приводі ГРМ використовується ремінь. Специфікою двигуна ВАЗ 21127 є наявність системи впуску з резонансною камерою, обсяг якої може регулюватися, призначеними для цього заслінками.

НЕДОЛІКИ ДВИГУНА Двигун 21127 при обриві ременя ГРМ гне клапани. Крім того, двигун шумить, стукає, троїть. Власники відзначають нерівну роботу, втрату потужності двигуна. Крім того, ремінь ГРМ не особливо надійний. Нерівна робота двигуна може бути обумовлена ​​проблемами з тиском палива, порушенням роботи ГРМ, несправністю датчиків, підсмоктуванням повітря через шланги, несправністю дросельної заслінки. У разі втрати потужності причину потрібно шукати в низькій компресії циліндрів, зносі циліндрів, поршневих кілець, прогоранні поршнів.

ДВИГУН ВАЗ 21128

Спочатку 128 двигун створювали на основі силового агрегату ВАЗ 21124. На відміну від останнього ВАЗ 21128 отримав розточені на 0,5 мм циліндри, колінвал з ходом 84 мм, шатун 129 мм, полегшені поршні. У приводі ГРМ використовується ремінь, при обриві якого двигун рве клапана. ГБЦ аналогічна 124 двигуну, трохи модифіковані камери згоряння.

Двигун ВАЗ 21128 1,8 л. є рядним, інжекторного типу, має чотири циліндри та верхнє розташування розподільних валів.

Основною претензією до двигуна можна назвати низький практичний ресурс. Крім того двигун схильний до значного зносу. Двигун досить ненажерливий щодо олії. Двигун ВАЗ 21128 досить швидко досягає стану, при якому йому потрібний капітальний ремонт. Крім того, для двигуна характерні троїння, стукіт і шуми під час роботи. Також двигун схильний до перегріву. І в цілому відгуки власників про цей двигун негативні.

Конструкція двигуна ВАЗ-21126

Збільшення робочого об’єму двигуна мод. 21126 до 1,6 л у порівнянні з робочим об’ємом мод. 2112 досягнуто за рахунок збільшення ходу поршня при незмінному діаметрі циліндра.

Поздовжній розріз двигуна ВАЗ-21126: 1 – масляний насос; 2 – шків приводу генератора; 3 – шатун; 4 – поршневий палець; 5 – ремінь приводу газорозподільного механізму; 6 – кришка газорозподільного механізму; 7 – шків розподільчого валу; 8 – впускний колектор; 9 – свічковий колодязь; 10 – кришка наливної горловини олії; 11 – термостат; 12 – маховик; 13 – форсунка охолодження днища поршня; 14 – маслоприймач; 15 – колінчастий вал

Блок циліндрів відлитий із спеціального високоміцного чавуну, що надає конструкції двигуна жорсткості та міцності.

Протоки для охолоджувальної рідини, що утворюють сорочку охолодження, виконані по всій висоті блоку, це покращує охолодження поршнів та зменшує деформацію блоку від нерівномірного перегріву.

Сорочка охолодження відкрита у верхній частині у бік головки блоку. У нижній частині блоку циліндрів розташовані п’ять опор корінних підшипників колінчастого валу, кришки яких прикріплені болтами.

В опорах встановлені тонкостінні сталеалюмінієві вкладиші, що виконують функцію підшипників колінчастого валу.

У середній опорі виконані проточки, в які вставлені завзяті півкільця, що утримують колінчастий вал від осьових переміщень.

У порівнянні з блоком циліндрів двигуна мод. 2112 блок циліндрів мод. 21126 вище на 2,3 мм, висота від осі ліжок корінних підшипників до верхньої поверхні блоку становить 197,1 мм.

Колінчастий вал відлитий із спеціального високоміцного чавуну. Корінні та шатунні шийки валу прошліфовані.

Для мастила шатунних вкладишів у колінчастому валу просвердлені масляні канали, закриті заглушками.

Для зменшення вібрації служать вісім противаг, розташовані на колінчастому валу.

Радіус кривошипу колінчастого валу двигуна мод. 21126 на 2,3 мм більше, ніж у двигуна мод. 2112, за рахунок чого перебіг поршня збільшився з 71 до 75,6 мм.

Для відмінності валів на одній із противаг колінчастого валу двигуна ВАЗ-21126 відлито маркування «11183».

На передньому кінці колінчастого валу встановлений масляний насос, зубчастий шків ременя приводу розподільчих валів та шків приводу генератора з вбудованим демпфером крутильних коливань.

На задньому кінці колінчастого валу розташований маховик, відлитий із чавуну. На маховик напресований сталевий зубчастий обід.

Шатуни сталеві, ковані, з кришками на нижніх головках. Кришки шатунів виготовлені методом відриву від цільного шатуна.

Цим досягається більш висока точність встановлення кришки на шатун. У нижню головку шатуна встановлені тонкостінні вкладиші, у верхню голівку запресовано сталебронзову втулку.

Поршні відлиті з алюмінієвого сплаву. На кожному з них встановлені три кільця: два верхні компресійні та нижнє маслознімне.

Днище поршнів плоске, з чотирма заглибленнями під клапани, причому на поршнях двигуна мод. 21126 поглиблення збільшено порівняно з поглибленнями двигуна 2112.

Поршні охолоджуються маслом, для чого в опорах корінних підшипників встановлені спеціальні форсунки. Вони є трубками, в яких знаходяться пружні кульки.

Під час роботи двигуна кульки відкривають отвори в трубках, і струмінь олії потрапляє на поршень знизу.

У двигуні мод. 21126 застосовано комплект «поршень-поршневі кільця-поршневий палець-шатун» зменшеної маси (маса поршня знижена з 350 до 235 г, поршневого пальця – з 113 до 65 г, шатуна – з 707 до 485 г, всього комплекту – на 3 .

Олійний картер сталевий, штампований, прикріплений болтами до блоку циліндрів знизу.

Поперечний розріз двигуна ВАЗ-21126: 1 – пробка зливного отвору; 2 – масляний картер; 3 – масляний фільтр; 4 – водяний насос; 5 – катколектор; 6 – випускний клапан; 7 – пружина клапана; 8 – розподільчий вал випускних клапанів; 9 – впускний колектор; 10 – кришка головки блоку циліндрів; 11 – розподільний вал впускних клапанів; 12 – гідравлічний штовхач клапана; 13 – корпус підшипників розподільчих валів; 14 – паливна рампа; 15 – форсунка; 16 – напрямна втулка клапана; 17 – впускний клапан; 18 – прокладання головки блоку циліндрів; 19 – компресійні кільця; 20 – маслознімне кільце; 21 – поршневий палець; 22 – шатун; 23 – блок циліндрів; 24 – кришка шатуна; 25 – маслоприймач

Головка блоку, встановлена зверху на блок циліндрів, відлита з алюмінієвого сплаву.

У нижній частині головки відлиті канали, якими циркулює рідина, що охолоджує камери згоряння.

У верхній частині головки встановлено два розподільні вали: один для впускних клапанів, інший — для випускних.

Головка блоку циліндрів двигуна мод. 21126 відрізняється від голівки мод. 2112 збільшеною площею фланців під впускний трубопровід та виконаними за одне ціле з головкою блоку склянками свічкових колодязів.

Розподільні вали встановлені в опорах, виконаних у верхній частині головки блоку, та в одному загальному корпусі підшипників, закріпленому болтами на головці блоку.

Розподільні вали відлиті з чавуну.

Шківи розподільних валів двигуна 21126 відрізняються від шківів двигуна 2112 зміщеними на 2° мітками встановлення фаз газорозподілу.

Для зменшення зносу робочі поверхні кулачків та поверхні під сальник термооброблені — відбілені.

Кулачки розподільних валів через штовхачі приводять у дію клапани.

Двигун 21126 оснащений гідроштовхачами клапанів, які автоматично компенсують зазори у приводі клапанів.

У цьому двигуні в процесі експлуатації не потрібно регулювати зазори в клапанному механізмі.

У двигуні по чотири клапани на циліндр: два впускні та два випускні.

Напрямні втулки та сідла клапанів запресовані в головку блоку.

Напрямні втулки, крім того, мають стопорні кільця, що утримують їх від випадання.

На напрямні втулки встановлені маслознімні ковпачки, що зменшують попадання масла в циліндри.

На кожному клапані встановлено одну пружину.

Розподільні вали наводяться в дію гумовим зубчастим ременем від колінчастого валу.

Кришка головки блоку циліндрів виготовлена з алюмінію.

Стик кришки з головкою блоку циліндрів ущільнений прокладкою.

Кришка головки блоку циліндрів двигуна 21126 відрізняється від кришки 2112 відсутністю майданчика для кріплення модуля запалювання та наявністю отворів для кріплення індивідуальних котушок запалювання поряд зі свічковими колодязями.

Система мастила двигуна комбінована: розбризкуванням та під тиском.

Під тиском змащуються корінні та шатунні підшипники, опори розподільчих валів.

Система складається з масляного картера, шестерного масляного насоса з маслоприймачем, повнопоточного масляного фільтра, датчика тиску масла та масляних каналів.

Система охолодження двигуна складається з сорочки охолодження, радіатора з електровентилятором, відцентрового водяного насоса, термостата, розширювального бачка та шлангів.

Система живлення включає електричний паливний насос, встановлений у паливному баку, дросельний вузол, фільтр тонкого очищення палива, регулятор тиску палива, форсунки, паливні шланги.

Мал. 3. Система вентиляції картера двигуна: 1 – впускний колектор; 2 – дросельний вузол; 3 – шланг малого контуру системи вентиляції; 4 – повітропідвідний рукав; 5 – шланг великого контуру системи вентиляції; 6 – кришка головки блоку циліндрів; 7 – витяжний шланг; 8 – сепаратор; 9 – масловідбивач сепаратора двигуна

Відмінності елементів системи живлення двигуна мод. 21126 від двигуна мод. 2112:

  • – паливна рампа трубчастої форми без зворотного зливу палива виготовлена з нержавіючої сталі замість алюмінієвого сплаву;
  • – паливні форсунки зменшеного розміру незамінні з колишніми;
  • – регулятор тиску палива зміненої конструкції встановлений у модулі паливного насоса, а не на паливній рампі;
  • – в дросельному вузлі відсутній отвір, що з’єднує повітропідвідний рукав з модулем впуску в обхід дросельної заслінки.

Змінено конфігурацію фланця дросельного вузла. У систему живлення функціонально входить система уловлювання парів палива з вугільним адсорбером, що запобігає виходу парів палива в атмосферу.

Система запалювання складається з індивідуальних котушок запалювання, встановлених на кришці головки блоку циліндрів, та свічок запалювання.

Керує котушками запалювання електронний блок управління (ЕБУ) двигуном.

Встановлення індивідуальних котушок запалювання замість модуля запалювання двигуна мод. 2112 дозволила відмовитися від високовольтних проводів запалювання та покращити технічні характеристики та надійність системи.

Система вентиляції картера закрита, з відведенням картерних газів через сепаратор 8 (рис. 3) маслоотделителя, встановленого в кришці 6 головки блоку циліндрів, у впускну трубу.

Далі картерні гази прямують до циліндрів двигуна, де згоряють.

Під час роботи двигуна на режимі холостого ходу картерні гази надходять по шлангу 3 малого контуру через калібрований отвір (жиклер) у корпусі дросельного вузла.

На цьому режимі у впускній трубі створюється високе розрідження і картерні гази ефективно відсмоктуються у задросельний простір.

Жиклер обмежує обсяг газів, що відсмоктуються, щоб не порушувалася робота двигуна на холостому ходу.

Під час роботи двигуна під навантаженням, коли дросельна заслінка частково або повністю відкрита, основний обсяг газів проходить по шлангу 5 великого контуру в повітропідвідний рукав 4 перед дросельним вузлом і далі у впускний колектор і камери згоряння.

Про автора

admin administrator