У чому полягає робота у ппс

Авторadmin

У чому полягає робота у ппс

У чому полягає робота у ппс

2. Експрес-опитування (письмово)

1) Опишіть фею, яка зайшла в дитячу кімнату в хатинці Лісоруба. («… старенька в зеленій сукні й червоному чепчику. Вона горбата, кульгава, одноока, ніс гачком, ходити із костуром…»)

2) Ким, на думку дітей, була та вродлива й світозора дівчина, на якій було довге, прозоре, сліпучо-яскраве покривало? (Королевою)

3) Кого й чому було б найскладніше одягнути в Палаці Феї Берилюни? (Душу Світла; тому що Фея сказала, що Душа Світла й так прекрасна.)

4) Хто, на думку Кішки, були «єдиними володарями світу» до появи Людини? Як Кішка називає людину? (Вода й Вогонь; деспотом)

5) Що найбільше вразило, жахнуло Тільтіля у Палаці Ночі, коли він зазирнув за двері таємниць? (Створіння без очей)

6) Як добираються Блакитні Діти із Царства Майбутнього на Землю? (На кораблі Зорі)

7) Які ви запам’ятали винаходи Дітей, що живуть у Царстві Майбутнього? (Тридцять три засоби продовження життя, величезні блакитні маргаритки й т. ін.)

8) Як можна назвати зміни, що відбулися із Тільтілем й Мітіль? (Прозріння)

9) Що у п’єсі М. Метерлінка «Синій птах» символізує образ Душі Світла? (Моральну мітку людства)

10) За допомогою якого прийому Моріс Метерлінк у драмі «Синій птах» розкриває характери, почуття тварин, предметів, рослин? (Олюднення)

11) Символом чого у п’єсі М. Метерлінка є зелена шапочка із чудодійним алмазом? (Вічного прагнення людства пізнати таємниці Буття)

12) Які Блаженства «відкривають» очі дітям на розуміння сенсу Буття, розуміння світу? (Блаженство Бути Здоровим, блаженство Дихати Повітрям, блаженство Сонячних Днів, блаженство Чистих Думок й т. ін.)

III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ

1. Слово вчителя

«Синій птах» — це філософська п’єса-казка про сенс життя і всемогутність людини. Вона зачаровує своєю безпосередністю. У ній багато казкових мотивів. Не можна не погодитись зі словами критика і перекладача Мінського: «“Синій птах” залишиться надовго, можливо, назавжди, кращою феєрією, що глибиною задуму вивищує дітей до розуміння найскладніших істин і яскравістю форми дозволяє дорослим скинути із себе тягар років і подивитися на світ дитячими очима».

2. Словникова робота

Алегорія — зображення абстрактного поняття в конкретному образі.

3. Робота над аналізом тексту казки-феєрії

  • Дайте розгорнуту характеристику образів Тільтіля і Мітіль. Яким є їхній символічний смисл?
  • Якою є позиція драматурга щодо здатності Людини пізнавати світ?
  • На чиєму боці драматург у конфлікті Людини і Природи?
  • Сформулюйте у вигляді тез основні положення філософії Людини у творі М. Метерлінка.
  • Який спосіб пізнання щастя обирає драматург?
  • Що, на думку М. Метерлінка, не є щастям?
  • Чому Синій птах постійно змінює колір?
  • Чому Синій птах у фіналі відлітає?

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

1. Творча робота

  • Випишіть фразеологізми, що трапляються на сторінках казки-феєрії М. Метерлінка. Поясніть їхнє значення (робота в парах).

1) Заробиш ти в мене на горіхи (мало — Пес каже Кішці);

2) вискочив, як Пилип з конопель (несподівано — Корова-Волу);

3) повішати на найвищому суку (покарати — Дух Дуба про Людей);

4) попахує смаленим (біда, небезпека — Кішка);

5) ніжніша за тіло дитини (гладка — Дух Тополі про себе);

6) зморщуються, ніби проколоті мозолі (сердитися, хмуритися);

7) не він перший, не він останній… (ще такі будуть — Блаженство про Тільтіля);

8) тремтять немов осикові листки (злякалися — Час до дітей, які не народилися);

9) власної руки не впізнає (забув — Душа Світла).

2. Бесіда

  • Чи дає М. Метерлінк якесь позитивне визначення щастя? У чому воно полягає?
  • Які людські цінності вчить поважати твір М. Метерлінка «Синій птах»? Обґрунтуйте думку цитатами з твору.
  • Розкрийте смисл назви твору.
  • Дайте своє визначення щастя. Порівняйте його з метерлінківським.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Напишіть твір-есе за темою «Щастя — це…».

Індивідуальне завдання. Підготувати презентації за темами: «Життя та творчість О. Уайльда», «Естетичні погляди О. Уайльда».

Моріс Метерлінк. «Синій птах» — світла казка-феєрія про пошуки щастя, роздуми про вищі цінності людського буття, зарубіжна література

Повернутися на сторінку Зарубіжна література

Добавить комментарий

© gorodenok.com, 2011–2019. При цитуванні матеріалів gorodenok.com гіперпосилання на джерело обов’язкове.
З усіх питань звертайтеся на адресу info%gorodenok.com.

Конспект уроку “РМ № 22. Есе світоглядного змісту «У чому полягає життєвий успіх»”

Мета: закріпити знання учнів про особливості побудови есе, вчити вільно висловлювати думку, міркувати, розвивати мовлення, навчити учнів складати есе «У чому полягає життєвий успіх». Виховувати любов до рідної вітчизни, патріотизм.

15.03.2021

6 клас

українська мова

Тема. РМ № 22. Есе світоглядного змісту «У чому полягає життєвий успіх».

Мета: закріпити знання учнів про особливості побудови есе, вчити вільно висловлювати думку, міркувати, розвивати мовлення, навчити учнів складати есе «У чому полягає життєвий успіх». Виховувати любов до рідної вітчизни, патріотизм.

Тип уроку: формування практичних умінь та навичок.

Обладнання: зразки творів-есе, дидактичний матеріал.

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

ІІІ. Робота над темою уроку.

– Отож, на початку пригадаємо, що ж таке есе?

Есе – невеликий за обсягом твір, що має довільну побудову, у якому автор висловлює власні думки та враження з конкретного приводу. Есе не претендує на вичерпну відповідь чи категоричну позицію відносно певної теми.

Створюючи есе учень (учениця):

– вільно висловлює свою думку;

– показує своє ставлення до того, про кого говорить;

– не дотримується обов’язкової форми (вступу, основної частини, висновку);

– не всебічно описує предмет чи подію;

  • може лише частково, як у розмові торкатися якихось питань;
  • може висловлювати опірні міркування;

– використовує образні вислови, порівняння;

– на початку може сказати про що йтиметься у його висловлюванні, про час, місце й особливості події, може подати вислів, що виражає думку або викликає різне ставлення, можна почати прислів’ям, приказкою чи мудрим висловом;

– продовження може бути схожим на оповідання, під час читання якого виникають особливі відчуття й напрошується важливий висновок;

– останній абзац має завершувати думку;

– речення можуть бути короткі й, навіть, незавершені, питальні й окличні.

Минуло вже багато років з дня народження Тараса Шевченка, але в багатьох українських родинах є прикрашений рушником портрет Кобзаря. Жоден поет світу не зрівняється з ним у любові до рідного краю, до простої знедоленої людини. Чому саме він? Чому саме ми, українці, читаємо його поезію? «І на оновленій землі …» – линуть його слова.

Улітку на клумбах море квітів. Восени палають спілими ягодами шипшина, глід, барбарис, зеленіють сосни, ялини. Уздовж доріг тягнуться тополі. Багато будинків оточені туями. Як хочеться, щоб ця краса природи була вічною. Але людина часто губить природу. Чому ж так.

Коли чую слово «червоний» у моїй уяві постає широка долина, укрита маками. Яка краса! Я її бачила, коли їздила з батьками відпочивати до Одеси. Ви тільки уявіть: велика, безкрайня рівна місцина, уся устелена зеленим килимом трави. А посеред неї – яскравими плямами – маки, ніби йшов маляр із червоною фарбою і розхлюпував то там, то тут по дорозі. Дмухнув вітерець – і квіти почали розпускатись.

Я дуже люблю подорожувати. Моя мрія – Париж. Мене приваблює Дісней-ленд. Я б відвідала космічний павільйон, побачила б чарівний палац, проїхалася б на «американських гірках». А ще більше познайомилася б із дітьми інших країн і розповіла про рідне місто Дубно, що розкинулося на берегах річки Ікви.

Складемо асоціативний кущ зі словом успіх.

– А які вислови про успіх ви знаєте?

  • Краще в малому удача, ніж у великому провал.
  • Щастя — ключ до успіху.
  • Секрет успіху – наполеглевість у досягненні мети.
  • Краще синиця в руках, ніж журавель у небі.
  • Справжній успіх і процвітання не вимагають важкої праці і ненормованого робочого дня, а лише творчості, готовності йти на ризик, завзяття та ентузіазму
  • За кожним спуском є підйом.
  • Коли в роботі успіх — і відпочити не гріх.
  • За кожною людиною, що домоглася успіху, можна розгледіти довгий ланцюг невдач. Проте завзятість і стійкість допомогають їх здолати

5. Творча робота учнів.

– Зараз ми напишемо своє власне есе «У чому полягає життєвий успіх». Отож пам’ятаємо:

– у своєму есе висловимо власну думку;

– будемо міркувати, запитувати, порівнювати, вживати прислів’я, доводити свою думку.

6. Зачитування учнями складених есе. Аналіз.

ІІІ. Підсумок уроку.

– Що на уроці найлегше вдавалося? А чи виникали труднощі?

– Чи хотіли б ви ще писати есе? На яку тему?

Домашнє завдання: дописати есе, скласти асоціативний кущ «Я успішний учень»

Про автора

admin administrator