Як розрахувати ціну за одиницю товару

Авторadmin

Як розрахувати ціну за одиницю товару

Як розрахувати маржинальність і націнку товару?

Абсолютно будь-який бізнес незалежно від його напряму і ніші має певні показники, які дозволяють стежити за ефективністю і продажами. Якщо ви як підприємець хочете контролювати всі процеси і бути в курсі того, що вам приносить ваш бізнес, то без їх підрахунків не обійтися.

У цій статті мова піде про маржинальність і націнку. Також в нашому блозі ви можете більш детально дізнатися про розрахунок прибутку, доходів, податків, заробітних плат та інших важливих бізнес-цифрах.

Що таке маржинальність і націнка на товар?

Почнемо з визначень, тому що хоч і багато хто чув ці слова, але не всі точно розуміють їх значення. До того ж деякі підприємці помилково вважають ці показники однаковими.

Давайте простою мовою розберемо дані поняття.

Маржинальність товару – це показник, який характеризує різницю між закупівельною вартістю або вартістю виготовлення (собівартістю) і ціною реалізації даного товару.

Націнка товару – це додатковий розмір ціни на товар. Її розмір в основному залежить від собівартості товару, а розмір маржинальності від кінцевого виторгу.

Таким чином маржинальність нам показує те, наскільки ефективна робота і прибутковість товару вже після його реалізації, а націнка – це всього лише надбавка до собівартості продукту, яка вираховується до продажу.

Розрахувати і перший, і другий показник можна у двох виразах – кількісному та відсотковому. Ми радимо робити це другим способом, адже процентні значення є більш показовими і зручними в порівнянні.

Ще один важливий момент: при обчисленні кількісного показника маржинальності і націнка будуть однакові, при процентному – різні. Процентна маржа завжди буде менше націнки, тому що націнка нараховується тільки на собівартість товару, а маржинальність вважається з розміру собівартості разом з націнкою.

Щоб було легше зрозуміти різницю, варто розібрати як порахувати націнку і маржинальність.

Розрахунок маржинальності

Звичайно ж, як і при будь-яких розрахунках є свої певні формули. Вони універсальні і працюють практично у всіх сферах. До того ж їх можна використовувати не тільки при продажу товарів, а й при наданні послуг.

1. Формула маржинальності в кількісному вираженні

Маржинальність = ціна товару при реалізації – собівартість товару

Це найпростіша формула, яка в кількісному вираженні дорівнюватиме націнці.

Розберемо на прикладі. У магазині дитячих іграшок є лялька ціною в 120 гривень. При цьому її собівартість – 85 гривень. За формулою отримуємо:

Маржинальність = 120 грн. – 85 грн. = 35 грн.

Тобто, в кількісному (грошовому) вираженні розмір маржинальність склав 35 грн.

2. Формула маржинальності у процентному вираженні

Маржинальність = (ціна товару при реалізації – собівартість товару) / ціна товару при реалізаціїї х 100%

Як бачите, ця формула вже більш масштабна і покаже нам більш точну картину.

Повернемося до нашого прикладу з магазином дитячих іграшок.

Маржинальність = (120 грн. – 85 грн.) / 120 грн. х 100% = 29,2%

Зауважте, що розрахувати маржинальність в процентах можна використовуючи суми не по одній одиниці товару, а партіями і т.д. При цьому її розмір не зміниться.

Нормальний показник маржинальність залежить від ніші. В середньому він становить – від 25% і вище. Але є більш маржинальні товари, де розмір маржі значно вище:

  • брендові продукти;
  • вироби ручної роботи;
  • ювелірні вироби;
  • сезонні товари – квіти, купальники, різдвяні іграшки і т.д.;
  • товари для свята – ковпаки, написи, тарілки та інші святкові атрибути.

Незалежно від того, які товари за маржинальністю ви реалізуєте, радимо автоматизувати ваш бізнес. Програма для складського обліку Skynum підійде як для високо маржинальних товарів, так і для тих, чия маржа нижча. Скористайтесь можливістю підключитись до платформи вже сьогодні.

Розрахунок націнки

Коли ми говоримо про націнку, то тут теж можна її розрахувати двома способами:

1. Формула націнки в кількісному вираженні

Націнка = ціна товару при реализації – собівартість товару

Тобто, формула є аналогічною тій, яка вказана для розрахунку маржинальності.

За прикладом ми отримуємо те ж саме:

Націнка = 120 грн. – 85 грн. = 35 грн.

У кількісному вираженні розмір маржинальності дорівнює розміру націнки, тобто – 35 грн.

2. Формула націнки в процентному вираженні

Націнка = (ціна товару при реализації – собівартість товару) / собівартість товару х 100%

За цією формулою у нас змінюється знаменник в порівнянні з розрахунком маржі. В кінці ми отримуємо за тим самим прикладом з лялькою:

Націнка = (120 грн. – 85 грн.) / 85 грн. х 100% = 41,2%

Розмір націнки у відносному співвідношенні буде вище, ніж маржинальність. Хоча в абсолютному вони однакові.

Яка повинна бути націнка на товар – вирішувати виключно вам. Кожне підприємство самостійно аналізує свій локальний ринок і встановлює вартість реалізації. Пам’ятайте, що мінімальна націнка на товар може не принести вам достатньо прибутку, а максимальна – налякати покупців.

Давайте тепер підсумуємо, навіщо ж потрібні ці показники.

Маржинальність дозволяє визначити ефективність роботи вашого бізнесу:

  • маржинальність зростає – гарний розвиток підприємства, ефективна робота;
  • маржинальність в межах запланованої норми – ситуація стабільна;
  • маржинальність падає – потрібно переглянути процес організації роботи і шукати причину.

Також і маржинальність, і націнка будуть корисними для підприємців-початківців, адже допомагають вивчити ринок на предмет популярності і рентабельності різних товарів.

Контролюйте свій бізнес усіма можливими способами, щоб досягти кращих результатів. Для цього скористайтесь платформою по автоматизації бізнесу від Skunum. Це дозволить вам аналізувати ваші доходи, прибутки та витрати. Відслідковуйте роботу свого бізнесу, працюючи над швидким вдосконаленням разом зі Skynum.

  • Автоматизація магазину годинників
  • Автоматизація магазину квітів
  • Автоматизація зоомагазину
  • Автоматизація комп’ютерного магазину
  • Автоматизація магазину спортивних товарів
  • Автоматизація магазину автозапчастин
  • Автоматизація магазину парфумерії
  • Автоматизація продуктового магазину
  • Автоматизація супермаркету
  • Автоматизація магазину побутової хімії
  • Автоматизація кондитерського магазину
  • Автоматизація ювелірного магазину
  • Автоматизація магазину побутової техніки
  • Програма для інтернет-магазину
  • Автоматизація аптеки
  • Програма для обліку клієнтів
  • Автоматизація магазину канцтоварів
  • Автоматизація магазину будматеріалів
  • Автоматизація магазину тканин
  • Автоматизація магазину активного відпочинку
  • Програма для магазину музичних інструментів
  • Автоматизація магазину одягу
  • Автоматизація магазину косметики
  • Автоматизація магазину жіночої білизни
  • Автоматизація магазину мобільних телефонів
  • Автоматизація магазину іграшок
  • Автоматизація книжкового магазину
  • Програма для магазину по реалізації алкоголю
  • Автоматизація меблевого магазину
  • Автоматизація секонд-хенду
  • Програма для магазину розливного пива
  • Програма для кіоску
  • Програма для магазину взуття
  • Програма для кав’ярні
  • Програма для автомагазину
  • Автоматизація тютюнового кіоску
  • Автоматизація бізнесу
  • Програма для магазина чоловічих костюмів
  • Програма для магазину весільних суконь
  • Програма для магазину подарунків та сувенірів
  • Програма для магазину купальників
  • Програма для складського обліку на заводі
  • Програма для складського обліку в готелі
  • Програма для магазину одягу

Як розрахувати ціну за одиницю товару

Яка потреба? Визначити орієнтовні ціни на конкретний товар, який купують замовники через електронну систему публічних закупівель Prozorro.

Що робимо? Шукаємо та аналізуємо ціну за одиницю конкретного товару, який купували замовники через Prozorro. Порівнюємо ціни на товар з цінами комерційного ринку.

Чому це важливо? Аналіз ціни товару учасника на ринку публічних закупівель та порівняння її з комерційною буде корисним, щоб визначити плюси та мінуси роботи в цій сфері. Це дає можливість оцінити орієнтовну прибутковість продажу товарів державі. Також ця інструкція буде цікавою для замовників, які для визначення очікуваної вартості використовують середню ціну на Prozorro.

Давайте виконаємо декілька простих кроків, щоб проаналізувати ціни в системі публічних закупівель. Уявімо, що ми – компанія, яка реалізує будівельні товари, та вирішили розширити свій перелік клієнтів за рахунок державних замовників. Але керівництво нашої фірми не впевнене, що зможе отримати прибуток. Тож ми вирішили, що перед стрибком у новий ринок варто дізнатися, за скільки ж держава купує один із наших розповсюджених товарів — цемент. Наша компанія переважно торгує цементом М400 у мішках по 25 кг. Тому найперший крок аналізу — це знайти тендери з нашим товаром. Для цього переходимо на лист «Тендери/лоти» у додатку «12. Етап закупівель». Далі, щоб шукати саме будівельний цемент, відбираємо лоти закупівель за кодом CPV товару. Для цього у колонці «Клас CPV лота (агреговано)» зазначаємо відповідний код CPV товару, а саме: 4411 Конструкційні матеріали.

Але в цю групу товарів, крім цементу, входить багато іншого. Тому щоб знайти саме цемент з конкретною маркою та типом, потрібно створити пошуковий запит за ключовим словом. Як це зробити: у фільтрі «Лот», активуємо пошук і пишемо найменування товару *Цемент*400*. Зірочки потрібні, щоб врахувати можливі варіації в словах та шукати необмежену кількість символів до назви і після неї. Після запиту натискаємо ENTER, і система додасть у відбори всі закупівлі, де зустрічались слово Цемент і 400. Додатково для ефективного створення пошукових запитів — рекомендуємо ознайомитися з нашою детальною інструкцією.

Після того, як ми відібрали конкретний товар, треба визначити його одиницю виміру. Це необхідно, щоб відразу відсіяти помилково оформлені лоти закупівель та проаналізувати ціни саме за одиницю товару. Для цементу, який продається фасованим у мішках, одиницею виміру переважно є «штуки», але замовники можуть купувати цемент і кілограмами, і упаковками, і тонами. Тому потрібно обирати відповідну одиницю виміру, яка допоможе здійснити відбір.

Переважно ціни змінюються динамічно, тому нам потрібні найактуальніші цінові пропозиції. Для цього треба обмежити період проведення закупівель до останніх декількох місяців. Відмітимо, якщо у відібраний період система не знаходить потрібної інформації, то варто розширити кількість місяців аналізу. Також, щоб побачити реальну ціну за одиницю товару, необхідно обрати завершений статус лоту, адже вартість прописують на етапі укладання договору.

Зробивши всі необхідні відбори, можемо переходити до аналізу цін на цемент у публічних закупівлях. У таблиці на листі «Тендери/лоти» є колонка «Ціна за одиницю» — саме з нею ми переважно будемо працювати. Якщо ціна якогось товару дуже виділяється на загальному фоні, ми можемо одразу перейти на закупівлю і перевірити специфікацію договору. Це допоможе знайти помилки замовника або виявити завищення ціни на товар. Під час роботи з колонкою «Ціна за одиницю» можна використати функцію сортування від більшого до меншого.

Проте відразу треба враховувати такі особливості аналізу ціни за одиницю товару через модуль:

  • у модулі аналітики ціна за одиницю товару розраховується шляхом поділу очікуваної вартості товару на його кількість. Тож якщо у лоті закупівлі буде зазначено декілька товарів, система не зможе розрахувати ціну за одиницю товару.
  • замовники можуть неправильно написати вимір товару. Наприклад, кілограми зазначити у штуках.

Отже, будьте уважними та додатково перевіряйте інформацію, перейшовши за активним посиланням на лот закупівлі у Prozorro.

Якщо під час аналізу закупівель вашого товару зустрічається багато випадків, перелічених вище, або вам потрібно провести більш детальний аналіз ринку, тоді кращим варіантом буде завантажити всі дані в Excel-таблицю. Потім по кожному окремому випадку можна переглядати специфікацію договору та тендерну документацію. Для цього клікніть правою кнопкою миші по таблиці з даними, далі оберіть «Завантажити як…», а потім — «Дані».

Отже, тепер ми знаємо ціни за одиницю товару на ринку публічних закупівель.

Також є інструкції, які допоможуть розібратись з тим, як шукати конкретні закупівлі в Публічному модулі аналітики:

Повний перелік інструкцій є на сторінці інструментів DOZORRO та на нашому YouTube каналі.

Окрім цього, ви можете надіслати запитання нам на пошту [email protected]. А також запрошуємо долучитися до групи Аналітичні інструменти Prozorro.

Інструкцію оновлено за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її вміст є виключною відповідальністю Transparency International Ukraine і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу.

Як проаналізувати ціну за одиницю товару в Prozorro та оцінити привабливість ринку публічних закупівель

Ціна за одиницю в системі публічних закупівель дає змогу провести аналіз в порівнянні з комерційним ринком і зрозуміти чи варто працювати з державою і на скільки даний ринок може бути прибутковим. Для того, щоб швидко проаналізувати ціни у системі публічних закупівель і зрозуміти взагалі чи варто виходити на цей ринок, адже привабливість комерційного ринку може бути значно вищою, Ви можете скористатися Публічним модулем аналітики bi.prozorro.org. Виконайте декілька простих кроків відповідно до інструкції і отримайте чітку відповідь варто чи ні бути партнером держави.

Що ми робимо?

Дізнаємось ціну за одиницю товару в системі публічних закупівель.

Чому це важливо?

Щоб проаналізувати наскільки вигідно виходити на ринок публічних закупівель та починати продавати державі

Як це зробити?

Ціна за одиницю в системі публічних закупівель дає змогу провести аналіз в порівнянні з комерційним ринком і зрозуміти чи варто працювати з державою і на скільки даний ринок може бути прибутковим.

Для того щоб швидко проаналізувати ціни у системі публічних закупівель і зрозуміти взагалі чи варто входити на цей ринок, адже привабливість комерційного ринку може бути значно вищою. Давайте виконаємо декілька простих кроків і отримаємо чітку відповідь варто чи ні.

Обираємо період проведення закупівель

Перейдемо на лист “Тендери та лоти” і оберемо 2018 рік. Досить часто ціни змінюються дуже динамічно, тому нам потрібні найактуальніші цінові пропозиції. Попередньо ми знаємо що шукаємо – це Цемент М 400, 25 кг в мішку. Ми реалізуємо будівельний цемент і нам варто зрозуміти привабливість ринку державних закупівель в цьому напрямі.

Обираємо код товару, який нас цікавить

Отже, додаємо код класифікатора, щоб одразу шукати лише будівельний цемент. Код CPV 44110000-4. Після цього нам потрібно знайти необхідну марку, тип цементу. Замовники це зазначають у назві лоту, також тут вказують і марку. Щоб правильно здійснити пошук, необхідно правильно ввести пошуковий запит аби виключити тендери, де цемент закуповували окремо. В полі “Лот” вводимо пошуковий запит – Цемент*400* і робимо відбір усіх результатів.

Після того як ми відібрали потрібний товар, нам потрібно зазначити “Одиницю виміру”. Нас цікавлять “штуки”, адже це і є фасування в мішки по 25 кг або 50 кг. Виконаємо даний відбір.

Дивимося закупівлі, ціна за одиницю 156,00 та 120,00 грн за штуку (це фасування по 50 кг якщо звірити з документацією), а ціна від 48,00 до 75,00 грн – це ціна фасування по 25 кг. Отже, ми знаємо ціна за одиницю товару, а саме 25 кг/мішок, на ринку державних закупівель.

Дізнаємось ринкові ціни

Тепер потрібно провести аналіз комерційного роздрібного ринку, або ви можете переглянути власну документацію і перевірити ціну реалізації за одиницю на вашому підприємстві. Для цього, наприклад, на онлайн-порталі Prom.ua дивимося ціну на наш Цемент М 400. Тут вона складає 45 грн/25 кг.

З нашого дослідження робимо висновок, що по данному товару привабливість державного ринку мінімум вище майже на 20%.

Особливості проведення аналізу

Але статистика цін за одиницю має декілька нюансів:

1. Щоб побачити ціну за одиницю – аукціон має бути завершеним, адже ціна за одиницю розрахована виходячи з переможної пропозиції;

2. Ви можете побачити ціну за одиницю лише для лотів;

3. Щоб побачити ціну за одиницю – лот має мати один вид товару; якщо видів товару декілька – ціна за одиницю не буде розрахована

4. Замовники можуть написати не ту розмірність, тому потрібно додатково перевіряти одиницю виміру в документації; інколи кілограми пишуть в штуках

5. Потрібно перевіряти опис тендера – інколи одиниці виміру і ціна розраховані, а в описі лота описано замість одного виду товару декілька.

Тому будьте уважні і перевіряйте ціни за одиницю додатково на порталі prozorro.gov.ua.

Стаття опублікована за прохання та з дозволу команди Dozorro.
Посилання на матеріал на порталі Dozorro тут

Про автора

admin administrator