Заміна бензинового двигуна на електричний

Авторadmin

Заміна бензинового двигуна на електричний

Двигуни з технологією EcoBoost: що це?

EcoBoost – спеціальна технологія роботи бензинових силових агрегатів Ford. Вона забезпечує максимальну ефективність і продуктивність.

Раніше компроміс між потужністю та економічністю двигуна шукали шляхом зменшення кількості циліндрів. Технологія EcoBoost розроблена для того, щоб змусити невеликі двигуни працювати з такою ж продуктивністю, як великі.

Ford запатентував EcoBoost для своїх двигунів. Але це не унікальна технологія. Схожий принцип використовує концерн VW в лінійці моторів TSI.

У чому відмінність двигунів з EcoBoost від інших?

Американський автовиробник пояснює EcoBoost як успішне поєднання двох складових: «Eco» – економія палива, а «Boost» – хороша вихідна потужність. Це дві різні технології, які об’єднані в одному силовому агрегаті для забезпечення економічності та продуктивності.

Перша частина формули успіху – поліпшена економічність. Це система прямого впорскування палива, яка замінює традиційний впускний колектор і розпорошує порцію бензину строго в кожен циліндр в певний момент циклу згоряння. Таке ефективне згоряння зменшує об’єм використаного палива. Тому автомобілі, обладнані EcoBoost, вражають економністю.

Але водіям лише економії замало, їм потрібна продуктивність. Щоб додати двигунам EcoBoost потужності, інженери використовують турбокомпресори. Технологія збільшує продуктивність до такої міри, що силовий агрегат 1.0 EcoBoost не тільки відтворює ходові якості традиційного 1,6-літрового, але перевершує їх. Турбокомпрессор робить більший крутний момент доступним у всьому діапазоні оборотів.

На які моделі Ford встановлений EcoBoost?

Двигуни EcoBoost встановлені практично на будь-якому сучасному Ford, від Фієста до Мустанг, випущеному після 2010 року. Звичайно 2.3-літровий силовий агрегат Mustang відстає по економічності від 1.0-літрового Fiesta. Але порівняйте його з Mustang GT V8 і всі питання про ефективність відпадуть. Подивіться каталог автомобілів Ford. У ньому 17 000+ пропозицій машин з різними об’ємами та потужностями двигунів.

Чи існує EcoBoost у варіанті гібрида?

Ford пропонує версію свого 1,0-літрового EcoBoost, оснащеного м’яким гібридним електричним підсилювачем.

Інженери використовували систему стартер-генератора з ремінним приводом. Вона акумулює енергію, яка зазвичай втрачається в процесі гальмування, в батарею. Рекупераційна енергія підвищує потужність і знімає навантаження з бензинового двигуна. Результат – менше палива і менше викидів.

Яких проблем чекати від двигуна EcoBoost?

Технологія EcoBoost успішно працює на десятках тисяч двигунів і добре протестована.

Так, було кілька гучних випадків в 2018 році. Справедливо зазначити, що несправності не були безпосередньо пов’язані з технологією. У першому випадку причиною поломки стала нейлонова трубка, яка перегрівалася в системі охолодження. У другому – несправність головки блоку циліндрів.

Єдина реальна проблема, з якою можуть зіткнутися власники Ford EcoBoost, – витрата палива. Показники економії в реальному світі часто відрізняються від заявлених виробником. Так, турбокомпресори дають неабияку продуктивність. Але якщо ви часто використовуєте повну потужність, зрозуміло, що показники економії палива починають знижуватися. Тому не розчаровуйтесь, якщо витисните з двигуна все, а “апетит” до палива тільки зросте.

Замінюємо двигун на авто: як обліковувати?

Як в податковому та бухгалтерському обліку відобразити заміну двигуна на авто? Чи належить така операція до його ремонту, техобслуговування чи поліпшення?

Тут можливі два варіанти. Спочатку звернемося до Положення № 102*. У ньому зазначено, що:

— до поточного ремонту відносять роботи, пов’язані з одночасною заміною не більше двох базових агрегатів (крім кузова та рами);

— до капітального ремонту — роботи, пов’язані із заміною кузова для автобусів і легкових автомобілів, рами для вантажних автомобілів або одночасною заміною не менше трьох базових агрегатів.

Перелік базових агрегатів наведений у додатку Г до Положення № 102. До них належить і двигун з картером зчеплення у зборі. Звідси висновок: якщо ви вирішили замінити лише двигун, то ця операція ні що інше, як поточний ремонт.

Але якщо разом з двигуном замінюють ще якісь базові агрегати, тоді це може стати частиною капремонту. Щоправда, на порядок обліку це не впливає. Тобто обидві ситуації передбачають, по суті, такий підхід до обліку: вартість двигуна, а також робіт, пов’язаних з його заміною, спрямовують на поточні витрати (у періоді складання акта виконаних робіт — якщо така заміна здійснювалася на СТО). Зокрема, на дебет рахунка 92, 93 або 94 (залежно від напрямку використання автомобіля).

Якщо ви оприбутковуєте старий двигун, то його слід поставити на рахунок обліку запасів (рахунок 20) з одночасним збільшенням інших доходів (субрахунок 746) — за чистою вартістю реалізації або в оцінці їх можливого використання. Якщо потім ви його продасте, то покажете відповідні доходи та витрати.

Але це лише один підхід, тоді як є й другий. Якщо заміна двигуна призводить до зростання майбутніх економічних вигод від використання автомобіля (а це є цілком реальним), то таку операцію слід розцінювати як його поліпшення (зі збільшенням первісної вартості автомобіля та обліком витрат на заміну двигуна шляхом амортизації). Причому рішення про характер таких витрат (тобто спрямовані вони на поліпшення об’єкта чи на підтримання його в робочому стані) приймає керівник підприємства. Про це див. п. 29 Методрекомендацій № 561**.

Крім того, цей самий пункт Методрекомендацій передбачає можливість обліку таких об’єктів (у нашому випадку — двигуна) як окремих ОЗ.

На податковий облік низькодохідних платників обраний підхід ніяк не впливає. Тобто податкові наслідки будуються лише на підставі бухобліку.

А ось для високодохідних різниця є очевидною — у випадку з поліпшенням або відображенням нового двигуна як ОЗ їм доведеться мати справу з відповідними амортизаційними різницями***.

*** Детальніше з ними ви могли ознайомитися у статті «Перехідна» амортизація: нараховуємо правильно» у журналі «Бухгалтер 911», 2015, № 7.

Нестійкі оберти двигуна (плавають оберти інжекторного двигуна)

Рівномірна, стабільна робота двигуна на холостих обертах свідчить про його добрий стан. Якщо Ви виявили, що на холостому ходу оберти двигуна стрибають, це привід заїхати на СТО. Визначити, що оберти двигуна почали плавати, можна за допомогою показань штатного тахометра. Сучасні мотори, прогріті до робочої температури, зазвичай на холостому ходу працюють в діапазоні 700-800 об/хв. Плаваючі оберти проявляються наступним чином: мотор самостійно піднімає оберти до 1500 об/хв, а потім вони приходять до норми. Якщо автомобіль не оснащений тахометром, то подібне стрибання обертів можна визначити на слух.

Плаваючі оберти на холостому ходу характерні для бензинових двигунів, а ось дизелі відрізняються провалами і злетами обертів двигуна на середніх значеннях обертів.

1. Підсос повітря в системі

Інжекторні двигуни схильні до хвороби плаваючих обертів, це пов’язано з тим, що електронний блок управління (ЕБУ) постійно отримує дані від всіляких датчиків двигуна і активно бере участь в коригуванні режимів роботи двигуна. Найпоширенішою причиною плаваючих обертів є надлишок повітря в паливно-повітряній суміші. Повітря потрапляє у впускний колектор через негерметичні з’єднаня або через тріщини в патрубках. Як тільки ЕБУ, «розуміє», що паливно-повітряна суміш бідна, подає команду інжекторам впорснути більше пального в циліндри, в цей час оберти двигуна зростають. Потім ЕБУ «розуміючи», що в системі надлишок пального, зменшує його подачу і відповідно оберти падають.

Щоб виявити місце підсосу повітря необхідно на всі шланги і патрубки повітряної магістралі нанести мастило «XADO Мастило універсальне проникне». ». На поверхнях з однаковою температурою, в місці підсосу повітря мастило випарується помітно швидше. При виявленні розтріскування шлангів рекомендується їх замінити.

2. Забруднення системи вентиляції картерних газів

У картері будь-якого двигуна присутні картерні гази. Їхня кількість безпосередньо залежить від ступеня зносу циліндропоршневої групи. Якщо в картері підвищується тиск, частина газів через відкритий клапан вентиляції картерних газів подається у впускний колектор. Разом з великим об’ємом картерних газів оливний туман з картера також потрапляє у впускний колектор. Олива осідає на поверхні елементів клапана і може привести до його заклинювання. Клапан, який заклинив, порушує розрахункове надходження повітря у впускний колектор і двигун працює на збагаченій паливній суміші, оберти двигуна починають плавати.

На більшості автомобілів клапан вентиляції картерних газів має нескладну конструкцію і почистити його можна самостійно, механічним способом або за допомогою засобів автохімії.

Щоб підтримувати систему вентиляції картерних газів в чистоті, рекомендуємо під час кожної заміни оливи виконувати промивання оливної системи двигуна за допомогою:

Оливний туман, який проривається з картера, осідає на дросельній заслінці, що призводить до її залипання і двигун починає працювати нестабільно.

Процедура очищення дросельної заслінки допоможе повернути стабільність роботи двигуна. Цей процес не складний і його можна виконати самостійно. Для очищення дросельної заслінки рекомендуємо використовувати:

3. Помилки датчиків двигуна (плавають оберти на холодну)

Вихід з ладу регулятора холостого ходу (РХХ) призводить до нерівномірності роботи двигуна на холостому ходу (плавають оберти на холостому ходу). З назви запчастини не складно здогадатися, що її основним завданням є стабілізація роботи двигуна на холостому ходу. Причиною зносу РХХ є тривала експлуатація двигуна на неякісному пальному. Якщо РХХ не справний, то двигун самостійно змінює оберти, проблема усувається шляхом заміни регулятора.

Несправний або забруднений датчик масової витрати повітря (ДМВП/MAF) відправляє в ЕБУ невірні дані про кількість повітря, що надходить у двигун, тому ЕБУ не може забезпечити рівномірну роботу двигуна. ДМРВ чутливий і крихкий елемент, тому виконувати його очистку механічним шляхом не варто. Для очищення ДМРВ рекомендуємо використовувати:

Якщо ж ДМВП вийшов з ладу, то його необхідно замінити. Ще один датчик, який відповідає за рівномірність роботи двигуна на холостому ходу, це датчик положення дросельної заслінки. Якщо датчик вийшов з ладу його необхідно замінити.

4. Використання неякісного пального

Використання неякісного пального — це основна причина забруднення паливних форсунок. Фальсифікат в своєму складі містить смоли, ненасичені вуглеводні, ксилол і толуол, таке пальне згоряє не повністю, що призводить до утворення забруднень, які забивають паливні форсунки. Нерівномірне подавання пального в циліндри призводить до дисбалансу в роботі двигуна і до плаваючих обертів. Промивання паливної системи дозволить підтримувати паливні форсунки в чистоті і забезпечити рівномірну роботу двигуна. Для промивання паливної системи рекомендуємо використовувати:

  • Verylube Комплексний очисник паливної системи (Бензин / (Дизель);
  • F8 Complex Formula (Gasoline / Diesel) – захист дизельного двигуна;
  • Multi Cleaner (Gasoline / Diesel) – очисник паливної системи;
  • Суперкомплекс паливних присадок «В ДОРОГУ» 5 в 1 (Бензин / Дизель).

Детальніше про те, як захистити двигун автомобіля від заправки неякісним пальним читайте тут. (Заправка неякісним пальним)

5. Проблеми в системі запалювання

Несправність свічок призводить до нестійкої роботи двигуна на холостому ходу, а іноді свічки провокують хлопки в вихлопну систему. Проблемні свічки матимуть чорний нагар на електродах, швидше за все такі свічки доведеться замінити.

Причиною збоїв в роботі високовольтних проводів, трамблера і елементів системи запалювання може бути не тільки знос, але і волога на контактах, їх забруднення або окислення. Щоб видалити вологу і очистити контакти високовольтних проводів і котушок запалювання, рекомендуємо використовувати «Verylube Очисник контактів з ефектом видалення вологи».

6. Плаваючі оберти на середньому ходу

Плаваючі оберти на середньому ходу характерні для дизельних двигунів. Причина цього явища — утворення корозії на плунжерах пари паливного насоса. З цієї ж причини виявляються плаваючі оберти також на холостому ходу. Корозія виникає через використання низькоякісного пального, яке містить воду. У свою чергу, корозія призводить до інтенсивного зносу паливного насоса високого тиску (ПНВТ), а ремонт ПНВТ задоволення не з дешевих. Тому для продовження ресурсу паливного насоса рекомендуємо регулярно використовувати засоби для промивання паливної системи, які також покращують якість пального:

Наявність зносу на плунжерах — несмертельний вирок для ПНВТ. Застосування гелю-ревіталізанта дозволить компенсувати некритичний знос елементів ПНВТ і продовжити їх ресурс. На поверхні деталей буде сформовано зносостійке металокерамічне покриття. Для обробки паливної системи двигуна рекомендуємо застосовувати:

Про автора

admin administrator