Міст через невелику річку

Авторadmin

Міст через невелику річку

9 мостів України, які варто побачити

Підготували для вас добірку найцікавіших та унікальних мостів у різних куточках України. Додавайте до своїх маршрутів!

Дізнавайтесь більше про цікаві місця України, підписуйтесь на наш Telegram канал або Viber групу.

Віадук у Ворохті

Віадук у Ворохті (Івано-Франківська область) — залізничний арковий кам’яний міст через річку Прут у Карпатах. Це один з найстаріших та найдовших віадуків у Європі, його побудували у 1894 році за часів Австро-Угорської імперії, автор проекту — професор львівської політехніки Зигмунт Кулька. Довжина мосту — 200 метрів, довжина найдовшої арки — 30 метрів (для віадуків характерне зростання висоти опор та прольотів). Взагалі будівництво мосту почали обговорювати ще 1870 році, тоді планували з’єднати Чорне та Адріатичне моря, а міст у Карпатах мав би бути частиною цього шляху. Але цей проект так і не був реалізований. Сьогодні віадук — це пам’ятка історії, він не функціонує за призначенням. Але завдяки тому, що знаходиться він у мальовничому місці та сам по собі є дуже фотогенічним, приваблює увагу туристів.

Віадук у Плебанівці

Ще один залізний кам’яний арковий міст, знаходиться поряд із селом Плебанівка у Тернопільській області. Міст збудували у 1986 році за часів Австро-Угорської імперії, під керівництвом австрійських інженерів. Віадук став частиною залізничної дороги, яка сполучає Тернопіль та Копичинці. На відміну від віадука у Ворохті, цей працює і досі. Як дістатись до моста: на потязі їхати з Чернівців до станції «Теребовля», далі пішки приблизно близько 4 км; машиною потрібно їхати по трасі М19 у напрямку Теребовлі та звернути з дороги біля старого хреста (звідти вже буде видно віадук).

Залізничний міст у Новоград-Волинському, Житомирська область

Старовинний залізничний міст через річку Случ у Житомирській області. Побудований у 1914-1915 роках за часів Російської Імперії під час будівництва залізничної дороги Старокостянтинів-Жлобин. Дивовижно, що міст добре зберігся після Першої та Другої світових війн, зараз він у хорошому стані, по ньому досі їздять потяги.

Мости Преображенського у Запоріжжі

Перший міст

Другий міст

Мости Преображенського — два аркові залізобетонні мости через Дніпро у Запоріжжі. Будували їх у 1949-1952 роках за проектом інженера Преображенського, на честь якого вони і називаються. Перший міст має чотири арки та два яруси, загальна довжина — 560 метрів, висота — 54 метри. Другий міст має тільки одну арку, довжина — 228 метрів, до 1974 року він був найдовшим мостом з однією аркою в Україні. Через мости Преображенського проходить залізнична дорога та автомобільна дорога, яка з’єднує центр міста з Хортицьким районом.

Мерефо-Херсонський міст у Дніпрі

Арковий міст у Дніпрі, пам’ятка архітектури, називається на честь Мерефо-Херсонської залізниці, для якої його і побудували. Перший проект цього мосту був розроблений у 1912 році, але через Першу світову війну його тоді не добудувати. Вдруге будівництво розпочали у 1930 році і вже у 1932 році міст добудували. Це дуже швидкі темпи для тих часів. На час будівництва цей міст був найбільшим у Європі, а зараз це і досі найдовший міст в Україні, його довжина — 1627 метрів. Під час Другої світової війни міст постраждав, але його реконструювали.

Інгульський міст у Миколаєві

Розвідний міст у Миколаєві був відкритий у 1981 році. Він поєднує центр міста і мікрорайон Соляні, а розвідна конструкція потрібна, щоб пропускати судна з Миколаївського суднобудівного заводу. І хоч в Україні є кілька розвідних мостів, цей найцікавіший, бо до 1996 року він був найбільшим розвідним мостом у Європі. Його загальна довжина — 422 метри, довжина розвідної частини — 76 метрів. Ширина мосту — 18,5 метрів, вміщує чотири автомобільні смуги, два тротуари та смугу для тролейбусів.

Міст чотирьох євангелістів на Закарпатті

Найменший міст у цій добірці, але дуже мальовничий. Знаходиться він у парку Шенборна, село Тур’я Пасіка, Закарпатська область. Вперше парк на цьому місці було закладено у середині 19 столітті, але згодом він почав занепадати. Парк та міст реконструювали відносно недавно — у 2013 році. Кам’яний міст зведений над невеликою річкою, має три арки. Вхід з обох боків прикрашають скульптури євангелістів Марка, Луки, Матвія та Івана, зроблених у стилі бароко.

Міст «‎Стрімка лань»‎ у Кам’янці-Подільському

Автомобільний міст через річку Смотрич у Кам’янці-Подільському. Цей міст — найвищий в Україні, його висота становить 54 метри (мається на увазі саме висота мосту над річкою), довжина — 379 метрів. Над проектом працювали інженери з інституту Патона, відкрили міст у 1973 році.З мосту відкривається гарний краєвид на Смотрицький каньйон.

Південний міст у Києві

Вантовий (підвісний) міст через Дніпро у Києві був відкритий у 1990 році, поєднує лівий та правий береги міста. Довжина мосту — 1256 метрів, ширина — 41 метр, тобто це найдовший та найширший міст у Києві. А за висотою конструкції (135 метрів) вважається найвищим мостом України.

У Сарнах після ремонту відкрили міст через річку Случ

У четвер, 7 березня, після завершення основного етапу капітального ремонту в Сарнах (Рівненська область) відкрили проїзд 53-річним мостом через річку Случ, повідомило Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури.

Міст знаходиться на автомобільній дорозі М-07 Київ – Ковель – Ягодин.

Його почали ремонтувати 1 серпня 2023 року у зв’язку з аварійним станом.

Міст у Сарнах до ремонту (Фото: DroneStories / YouTube)

За цей час будівельники посилили опори мосту, повністю замінили конструкцію прогонових будов, розширили проїзну частину та облаштували велопішохідні доріжки. Основні елементи мосту довелося замінити повністю – у такому поганому стані вони перебували. Роботи виконувались цілодобово у три зміни.

Власник підрядної компанії “Автострада” Максим Шкіль розказав, що будівельники повністю розібрали стару конструкцію мосту та збудували на її місці новий міст з більшим габаритом: ширина нового мосту – 14,2 м (ширина старого становила 11,7 м).

Міст у Сарнах після ремонту (Фото: Автострада)

Ще залишилося провести озеленення на підходах до мосту, пофарбувати його та завершити роботи з встановлення освітлення.

Ремонт мосту вперше замовили ще у листопаді 2022 року. Тоді підряд вартістю майже 390 млн грн отримала компанія “Автострада”. Під час ремонту з’ясувалось, що міст знаходиться у ще гіршому стані, ніж думали на початку, тому був оголошений додатковий тендер на 527 млн грн, який теж дістався групі компаній “Автострада”.

  • Наприкінці 2023 року біля Ніжина відбудували міст, зруйнований на початку російського вторгнення.
  • На початку січня 2024 року в Київській області після капітального ремонту ввели в експлуатацію мости через річки Трубіж і Недра. Вони були пошкоджені внаслідок російської агресії.
  • 7 лютого повністю відновили сполучення між Києвом та Гостомелем на міжнародній трасі М-07 Київ – Ковель – Ягодин.
  • 6 березня стало відомо, що у Київській області відбудували міст через річку Жерева. Гроші на нього дала Британія.

8 дивовижних пішохідних мостів

Такий звичний об’єкт, як пішохідний міст, пройшов довгий шлях розвитку. Сьогоднішні мости – це не просто кладки через річку, а вишукані споруди з рухомими частинами, звивинами та переплетеними пандусами: існує навіть міст, занурений у канал. Коли на початку 2015 р. в Лондоні вирішили побудувати новий пішохідний міст через Темзу, на конкурс надійшло 74 проекти з усього світу.

У цих проектах, чиє авторство не оголошувалось до рішення журі, фігурували спіральні пандуси, решітки чудернацьких форм і навіть водоспад. Це вже другий подібний конкурс у Лондоні – у грудні 2014 р. переможцем визнали “Міст-сад” (Garden Bridge) архітектора Томаса Гезервіка, щедро засаджений деревами та іншими рослинами. Читайте далі про вісім мостів ХХІ століття, що незмінно привертають увагу.

Міст, що згортається, Лондон

Автор фото, Steve Speller / Alamy

“Міст, що згортається” (Rolling Bridge) у Паддінгтонському басейні розроблений у 2004 р. паном Гезервіком (який також оновив дизайн двоповерхових червоних автобусів – “візитівки” Лондона). Під дією кількох гідравлічних домкратів міст може скручуватись, пропускаючи човни, що швартуються в затоці.

Ось як описують його в студії Гезервіка: “Ми хотіли, щоб визначною рисою цього мосту був саме рух. Зазвичай розвідні мости будують з одним прямим елементом, що піднімається і звільняє шлях. Але наш міст повільно й плавно згортається, перетворюючись з традиційного рівного мосту на круглу скульптурну форму, яка прикрашає собою берег каналу”.

Хвилі Гендерсона, Сінгапур

Автор фото, Zoonar GmbH / Alamy

Найвищий пішохідний міст у Сінгапурі з’єднує два парки у південній частині острова і був відкритий у 2008 р. Це спільний проект лондонської компанії IJP Corporation та сінгапурських колег з RSP Architects Planners and Engineers. Сім вигнутих сталевих ребер разом формують хвилю 274 метри завдовжки. Всередині приховані ніші з лавками.

Міст на високих пілонах, США

Автор фото, Carole Gieseke

Колись по цьому мосту через річку Де-Мойн у штаті Айова пролягали колії залізниці Union Pacific Railroad. Колії прибрали, і в 2011 р. міст відкрився знову як частина 40-кілометрового туристичного маршруту. 800 метрів завдовжки, він лежить на сорокаметрових бетонних пілонах: певний час, поки старий міст був розібраний, їх називали “айовським Стоунхенджем”.

Архітектурна компанія David Dahlquist Studios придумала й виготовила 41 сталеву рамку, що розміщені вздовж мосту й симулюють те, що бачить людина, зазираючи в шахту, – данина довгій історії гірничого промислу в цьому регіоні (автор фото Carole Gieseke).

Міст Лінгзіді, Китай

Автор фото, Rural Urban Framework/Joshua Bolchover and John Li

Цей міст – частина концептуального проекту “Від села до міста” (Rural Urban Framework), розробленого Джошуа Болковером і Джоном Ліном для розв’язку соціальних проблем, які з’явилися в Китаї з розвитком великих інфраструктур. З побудовою нової автомобільної траси у південній провінції Шеньсі довелося знищити сотні невеличких місточків.

Міст Лінгзіді, зведений у 2012 р., полегшує переправу через річку поблизу однойменного селища. Його нижній ярус з’єднує два береги і дозволяє користатися річкою для купання, прання чи риболовлі, а верхній ярус скорочує шлях на місцеву ферму.

“Хоча цей міст невеличкий, він має велике значення для економіки цього селища, – пояснюють архітектори. – Він дозволяє селянам успішно трудитися і мати прибуток, замість того щоб покладатися на грошові перекази від дітей та онуків із міст”.

Міст Мойсея, Нідерланди

Автор фото, RO&AD

Голландська фірма RO&AD знається на каналах і ровах. Її архітектори створили плавучий міст біля фортеці XVІІІ ст. – він спочиває на надувних трубах під поверхнею води – і сховали інший міст посеред водного плеса на півдні Нідерландів. Останній отримав влучну назву – “міст Мойсея”. Його бокові частини зроблені зі спеціального дерева, що не руйнується водою, і майже співпадають за рівнем з поверхнею води. Таким чином, пішоходи проходять посеред річки, розділеної навпіл.

Цей міст – суцільна оптична ілюзія: невидимий здалека і схожий на вузенький рівчачок, якщо дивитися згори. Навіть коли рівень води підіймається, пішоходам нічого не загрожує: зайву воду відкачують насоси.

Міст-віяло, Лондон

Автор фото, VIEW Pictures Ltd / Alamy

Тим, хто живе поблизу Паддінгтонського басейну, пощастило: вони можуть насолоджуватись рухливими мостами в асортименті. Цей новий міст було відкрито у вересні 2014 р., через десять років після мосту, що згортається. Консольна конструкція віялом здіймається над каналом під дією гідравлічних домкратів.

Це не меншою мірою кінетична скульптура, ніж міст. Її розробила, вигравши у відповідному конкурсі, британська компанія Knight Architects, а втілити проект у життя допомогли інженери з фірми AKT II. Як стверджують творці, “красивий та ефективний дизайн має задовольнити як митців, так і науковців”.

Чумацький шлях, Нідерланди

Автор фото, NEXT Architects

Цей перехід через канал у нідерландському місті Пюрмеренд, власне, складається з двох мостів. Перший – арка, що сягає висоти 12 метрів над рівнем води – пропонує пішоходам гарний огляд історичної та нової частин міста і достатньо високий, щоб під ним проходили судна.

Другий, нижній міст підходить велосипедистам і людям на інвалідних візках; він розділяється на дві частини, які, обертаючись, відкривають шлях річковому транспорту. Ось що кажуть про нього його розробники – архітектори з фірми NEXT (вони також придумали міст “Дракон Кінг-Конг” у Китаї): “Цей міст не лише дозволяє швидко перетнути канал, а й стає архітектурною принадою сам по собі”.

Міст Симони де Бовуар, Париж

Автор фото, David Boueau

Австрійська архітектурна фірма Dietmar Feichtinger має солідний досвід мостобудування: її фахівці розробили міст через Рону в Ліоні, дамбу, що веде на острів Мон-Сен-Мішель, а також копенгагенський “Міст-метелик”, що розкривається у три різні способи. Міст Симони де Бовуар у Парижі було відкрито у 2006 р.

На переплетіння його доріжок можна потрапити як з набережних, так і з запруджених транспортом доріг уздовж Сени. П’ять різних доріжок з’єднують береги на різних рівнях, а також парк. У центральній частині мосту, одна з доріжок утворює навіс, під яким можна сховатися від дощу.

Прочитати оригінал цієї статті англійською мовою ви можете на сайті BBC Culture.

Про автора

admin administrator