Що таке вітряний характер

Авторadmin

Що таке вітряний характер

Антоніми до слів

Словник антонімів української мови онлайн з можливістю пошуку і швидкого підбору антонімів. Антоніми до 15000 словами.

Що таке антоніми?

Антоніми – це слова, що належать до одних і тих же частин мови або лексичним рівнями, які мають діаметрально різні значення.Антоніми виникають через протиставлення різних понять: багатство – бідність, молодий – старий, розум – дурість, далеко – близько, аристократ – робочий. До більшості слів неможливо підібрати протиставлення.Особливо складно підібрати антонім до якісної прикметника, що позначає колір або відтінок.Виняток: Чорний – сірий – білий – світлий.У деякому роді ці слова можна вважати антонімами.Цим антоніми відрізняються від синонімів.Практично до будь-якому слову можна підібрати лексему зі схожим значенням: бідність – злидні, близько – поблизу, розум – геніальність.У числівників, власних іменників, займенників антонімів не буває, а синоніми можуть бути.Наприклад, до імені Іван підібрати поняття з протилежним значенням можна, а зі схожим можна: Іван – Ваня – Ванюша. Ще приклади : Петербург – північна столиця;вісім – осемь;двоє – два;я – аз (застаріле).

Види антонімів

Ще древні греки розуміли, що слова з рівно протилежними значеннями підсилюють мова, роблять протиставлення понять більш барвистим.Слово «антонім» прийшло з грецької мови.Воно утворене з двох частин: приставки anti-, що означає «проти», і слова onima ( «ім’я»).

Антоніми у різних частин мови

Антонімічними можуть бути:

  • іменники: напруга – розслаблення;дівчинка хлопчик;
  • дієслова: взяти – дати;прийти – піти;лаяти – хвалити;
  • прикметники: довгий – короткий;аналоговий – цифровий;
  • прислівники: високо – низько, довго – швидко;
  • категорії стану: сумно – весело;добре погано;
  • причастя: пішов – повернувся;
  • деепричастия: сидячи – стоячи;
  • союзи: і – але;як то, так і це – ні те, ні інше;
  • вигуки: здрастуйте – до побачення;привіт – поки .

Слова, що відносяться до різних членам пропозиції або частин мови, не можуть бути антонімами.Наприклад, слова «східний» і «захід» антоніми, хоча і висловлюють абсолютно різні лексичні смисли.

Конверсивні антоніми

Конверсиви – це антоніми, які показують різницю між словами з точки зору учасників опозиції.Наприклад, зворотні відносини виникають між словами: чоловік – дружина, навчати – вчитися, купити – продати, говорити – слухати, передати – отримати, програти – виграти.

Прагматичні антоніми

Ці види антонімів утворюються через стійкої асоціації в мові.Наприклад, в стані опозиції знаходяться такі слова, як душа – тіло;серце – мозок;земля – ​​космос;овочі – м’ясо.

Енантіосемічні антоніми

Явище енантіосемії виникає через багатозначності слів.Одне і те ж поняття може містити в собі протилежні значення.Енантіосемія ще називають внутрішньою антонимией.Приклади: позичити грошей (і дати в борг, і взяти); прослухати лекцію (і уважно слухати, і зовсім не слухати); відходити після хвороби (і видужувати, і вмирати), безцінний рада (і дуже дорогий, і нічого не вартий).Явище енантіосемії часто використовують для утворення кумедних каламбурів.

Стилістичні антоніми

Слова з протилежним змістом і відносяться до різних пластів лексики, називають стилістичними антонімами.Наприклад: ліва рука – правиця. В даному випадку, слово «правиця» (права рука) застаріло.Йому по стилю більше підходить антонім такий же архаїчний антонім: правиця – Шуйця.

Однокореневі і різнокореневі антоніми

Найлегший спосіб утворення антоніма – приєднання приставки з негативним або протилежним значенням:

  • вбігти – вибігти;
  • революція – контрреволюція;
  • красивий – некрасивий;
  • герой – антигерой;
  • моральний – аморальний;
  • орієнтація – дезорієнтація;
  • мобілізація – демобілізація.

Але більшість слів, які утворюють антонімічні пару, мають різне коріння:

  • хворий – здоровий;
  • юний – старий;
  • невпевненість – рішучість;
  • дорослий – дитина;
  • гладко – шероховато;
  • спливти – потонути.

Антонімія у багатозначних слів

У слів з безліччю значень може бути декілька антонімічних пар.Наприклад, слово «чорний» означає не тільки колір, але і траур, і рису характеру, і настрій.

Порівняємо: Чорні шахи – білі шахи. Але: Чорні думки – світлі думки (не можна сказати – білі думки). Чорна кава – кава без молока.Зайти з чорного ходу – зайти з парадного входу.Чорна робота – легка робота.Тримати в чорному тілі – балувати. Але спробуйте підібрати синоніми до словосполученням чорні очі , чорна земля або Чорне море .Буде важко.

Як підібрати антонім до слова

При підборі антоніма потрібно не забувати правило, що слова з протилежним змістом повинні ставитися до однієї частини мови.Бажано вибирати слова з однієї категорії, які мають однакову стилістичне забарвлення.

Так, до слова «розумник» відповідним антонімом буде «дурень», а не емоційно забарвлене «дурник» або фразеологічний «без царя в голові».До слова «красивий» найбільш підходить однокореневе «негарний» (навіть не «потворний» або «потворний»).

Тренінг Характер людини

Очікувані результати наприкінці заняття учні: пояснюють, як формується характер людини; називають ознаки позитивних рис характеру; розповідають про людей, які можуть бути взірцем для наслідування.

Обладнання і матеріали класна дошка і кольорова крейда; комп’ютер та проектор.

Хід тренінгу

І. Вступна частина

– «Доброго дня! Прошу вас присісти. Сьогодні у нас з вами незвичний урок, у нас – урок-тренінг і перед початком я пропоную вам прийняти правила, яких слід дотримуватись під час проведення тренінгу: 1. Цінувати час; 2. Говорити по черзі; 3. Говорити коротко і по темі; 4. Говорити від свого імені; 5. Правило піднятої руки; 6. Правило піднятої ноги; 7.Правило толерантності та поваги до учасників тренінгу; 8. Бути позитивним та добровільно активним; 9. Правило конфіденційності»

– «І так чи погоджуєтесь ви із запропонованими правилами?»

І.І. Актуалізація матеріалу попереднього заняття

– «А зараз давайте пригадаємо що ми вивчали на минулому уроці»?

І.ІІ. Актуалізація теми поточного тренінгу і з’ясування очікувань

– «Сьогодні ви дізнаєтеся, що таке характер, як він формується, які риси характеру називають позитивними. А також навчитель створювати словесний портрет людини, яка може стати взірцем для наслідування».

«Психологічні особливості людини виявляються в її характері. Слово «характер» у перекладі з грецької означає «печатка» або «відбиток» . Характер виявляється у стосунках людини з оточенням та її вчинках. Наприклад, Максим — відповідальний, на нього завжди можна покластися, а Костик — легковажний, йому краще нічого не доручати. Оксана — сором’язлива і трохи відлюдькувата, а її сестра Марічка — дуже товариська».

ІІ. «Знайомство»

  • Вправаназнайомство.
  • Учням роздаються по два стікери, на одному із стікерів діти записують рису їхнього характеру, яка їм подобається, а на іншому — яка не подобається. Після цього діти по черзі зачитують свої стікери та прикріплюють їх на дошці в одній із колонок «Риси характеру» ( ставленнядосебе;ставлення до інших людей ; ставлення до праці ; ставлення до речей ).
  • «Риси характеру виявляються в наших вчинках і стосунках з людьми. Кожен із нас має певні риси характеру».

ІІ.І. Підтримання демократичної дисципліни у формі прийняття правил групи.

ІІІ. Основна частина

  • Вправа«Відчогозалежитьхарактер людини» (ознайомитися з основними гіпотезами формування характеру)
  • Учням роздається інформаційне повідомлення, в якому йдеться про особливості формування характеру. Діти опрацьовують інформацію, після чього дають відповіді на запитання:
  • «Яку гіпотезу формування характеру ілюструє ця історія?»
  • «Якою мірою характер залежить від самовиховання?»
  • «Хто, на вашу думку, допомагає дітям не сходити з правильного шляху?»
  • «Творче «Я» відчутно впливає на розвиток вашої особистості та формування характеру».
  • Руханка«Австралійськийдощ» (запобігти втомі) учасники стають в коло і виконують руханку «Австралійський дощ»
  • «Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ми будемо уважними, то почуємо, який він. Я показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх по черзі лише після того, як ваш сусід справа почне виконувати цей рух.

— В Австралії піднявся вітер (терти долоні).

— Починає накрапати дощ (клацання пальцями).

— Дощ посилюється (почергове плескання по грудях).

— Починається справжня злива (плескання по ногах).

— А ось гроза, справжня буря (тупотіння ногами).

— Але що це? Буря почала вщухати (плескання по ногах).

— Злива перетворюється на дощ (плескання долонями по грудях).

— Рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями).

— Вщухає вітер (терти долоні).

— Сонце (руки догори)».

  • Бесіда: «Позитивні риси характеру» (пояснити ознаки позитивних рис характеру)

«В юності люди шукають взірці для наслідування, намагаються бути схожими на своїх друзів, батьків, молодіжних кумирів. Тому важливо навчитися розрізняти позитивні і негативні риси характеру, щоб обирати гідні моральні орієнтири».

  • Учням роздаються ознаки позитивних рис характеру, які вони по черзі зачитують вголос.
  • «Пригадайте реальну людину, літературного персонажа чи героя фільму, який може стати взірцем для наслідування. Назвіть позитивні риси його характеру»
  • «Люди з такими рисами характеру роблять наш світ кращим, тому треба намагатися розвивати в собі такі ж риси».
  • Робота в групах (навести приклади людей, які можуть бути взірцем для наслідування)
  • Учні почерзі називать пори року («зима», «весна», «літо», «осінь») та об’єднуються у відповідні групи. Діти складають і представляють словесний портрет реальної людини чи літературного персонажа, про якого можна сказати, що він може бути взірцем для наслідування.
  • Учням роздаються афоризми, які вони по черзі зачитують та висловлюють свою думки щодо них.

ІV. Завершальна частина

  • «Важливу роль у житті людини відіграє характер. Він виявляється у її стосунках з оточенням та у її вчинках»;
  • «Спадковість і соціальне оточення людини роблять свій внесок у формування характеру, однак вплив творчого «Я», самовиховання набагато сильніший»;
  • «Люди з позитивними рисами характеру мають спільні риси: демонструють повагу, викликають довіру, вони справедливі, турботливі і є добрими громадянами».
  • Домашнє завдання (діти виконують за бажанням)
  • Учням пропонується переглянути фільм «Із 13 у 30» до наступного уроку.
  • «І на завершення давайте подивимося відео «Добро повертається».

Про автора

admin administrator