Скільки мотогодин годин

Авторadmin

Скільки мотогодин годин

Що таке мотогодини: як і навіщо їх рахувати?

Техніка, в тому числі сільськогосподарська, будівельна або транспортна, зазвичай використовується з розрахунком на певний строк служби, який вимірюється не тільки в календарних датах, але і в активному використанні. Саме тут на допомогу приходять мотогодини. Лічильник мотогодин – це прилад, що вимірює робочий час двигуна або іншого механізму. Тому розуміння того, що таке мотогодини і як їх рахувати, є важливим для ефективного використання і обслуговування техніки.

Що таке мотогодини?

Мотогодини – це одиниця вимірювання робочого часу двигуна, рівна одній годині його роботи. Цей термін використовується для вимірювання часу роботи машин та обладнання, які працюють від двигунів внутрішнього згоряння. Вони є важливими, бо дають можливість оцінити стан техніки і визначити терміни проведення планового технічного обслуговування.

Як рахуються мотогодини?

Рахунок мотогодин ведеться за допомогою спеціального пристрою – лічильника мотогодин, який встановлюється на техніці. Він може бути як механічним, так і електронним. Лічильник мотогодин включається одночасно з запуском двигуна і вимірює час його роботи в годинах.

Працює лічильник мотогодин так:

  1. Після запуску двигуна лічильник автоматично починає відлік.
  2. Він рахує кількість годин роботи двигуна без урахування перерв.
  3. Після вимкнення двигуна лічильник зупиняє відлік.

Цей пристрій є надійним і точним інструментом відліку часу роботи техніки.

Навіщо рахувати мотогодини?

Рахунок мотогодин має важливе значення для ефективного обслуговування техніки. Він допомагає:

  1. Визначити терміни проведення планового технічного обслуговування.
  2. Оцінити стан та зношеність двигуна.
  3. Прогнозувати термін служби техніки.
  4. Контролювати ефективність використання техніки.

Все це дозволяє своєчасно виявити і усунути неполадки, продовжити термін служби техніки та підвищити ефективність її використання.Підрахунок

Підрахунок мотогодин має вагоме значення для обслуговування і використання техніки. Лічильник мотогодин є важливим інструментом, що дозволяє виміряти робочий час двигуна і на основі цього планувати технічне обслуговування, оцінювати стан техніки і прогнозувати її термін служби. Це дозволяє не тільки зберігати техніку в гарному стані, але і оптимізувати її використання, що в кінцевому результаті веде до економії ресурсів і підвищення ефективності роботи.

Моточас – як правильно вважається і навіщо потрібен даний параметр. – “Мотогодинник показовіший за кілометраж”

Кількість мотогодин – це один з найважливіших параметрів сільськогосподарської техніки, який вказує на робочий ресурс двигуна, ходової частини та інших важливих вузлівагрегату. Багатьом новачкам досить не просто обчислити цю характеристику і особливо перевести її в кілометри. Насправді, нічого складного в цьому немає – достатньо дотримуватися низки порад, які допоможуть розібратися в суті цього. важливого параметра.

Дати відповідь на запитання: Що таке мотогодин на тракторі? Досить просто якщо розібратися в тому, як фіксується цей важливий параметр. При безпосередньому запуску двигуна починає працювати електронний або механічний лічильник, що фіксує і запам’ятовує швидкість обертання валу двигуна. Для цього у конструкції лічильника передбачений спеціальний індикатор. Цей нескладний прилад дозволяє обчислити тривалість роботи трактора за певний проміжок часу.

Разом з тим, думка про те, що одна година роботи трактора дорівнює одній годині часу буде кране помилковим. Розрахунок мотогодин за кілометри виробляється з урахуванням оборотів за хвилину. У зв’язку з цим даний параметрможе в кілька разів відрізнятися під час роботи трактора на холостому ходіта під високими навантаженнями.

Скільки мотогодин в одній годині?

Підрахунок мотогодин, витрачених трактором, допомагає розібратися в ступені зносу найважливіших рухомих механізмівагрегату.

Формула, що використовується для розрахунку, вкрай проста, і дає власнику трактора такі дані:

  • при експлуатації сільгосп машини на неодруженому ходу, 1 мить прирівнюється до однієї повної години реального часу;
  • при звичайному навантаженні на трактор один мить прискорюється приблизно на третину, складаючи, таким чином, 40 хвилин реального часу;
  • у разі роботи агрегату під максимальними навантаженнями, 1 годину дорівнює 20 хвилин реального часу.

Використовуючи цю інформацію, перевести мотогодин у години реального часу без особливих зусиль зможе навіть початківець фермер. При цьому слід пам’ятати, що кінцевий результатпереведення мотогодин у години реального часу завжди трохи відрізняється для бензинового двигуната для дизеля. Основна причина цього полягає у вищій потужності останнього, через що він витрачає на виконання завдань трохи менше часу.

Так само, як і у випадку з переведенням мотогодин трактора в годинник реального часу, у новачків виникають складнощі з перетворенням мотогодин у пройдені трактором кілометри. У другому випадку може виникнути набагато більше питань, тому що точно перевести мотогодин у кілометри практично неможливо – це вдасться зробити тільки відносно і приблизно.

Насамперед необхідно запам’ятати, що деякі виробники сільськогосподарської техніки задають практично ідентичні умови для розрахунку мотогодин. Найчастіше 50 цих одиниць дорівнюють 5 пройденим трактором кілометрам під впливом помірних навантажень. Разом з тим, якщо трактор дуже часто працює під інтенсивними навантаженнями і регулярно виконує функції помічника, як на городі, так і на прибудинковій території, кількість відпрацьованих ним мотогодин впевнено зростає вгору без істотних змін у його пробігу.

Важливо пам’ятати, що кожен трактор по-різному витрачає закладений у двигуні та інших вузлах моторесурс. Знайти більш точну інформацію про особливості розрахунку цього важливого параметра можна знайти в інструкції з експлуатації сільськогосподарської машини.

Точніші дані про пророблені мотогодини і пройдені кілометри зможе підказати пам’ять бортового комп’ютера, Однак такого роду аксесуар передбачений тільки в самих останніх моделяхтракторів, що випускаються на ринок, і то лише в великогабаритних агрегатах, призначених для роботи на величезних по своїй площі територіях.

Ще одне важливе і не менш поширене питання полягає в тому, як перевести мотогодин у машинний годинник. В першу чергу слід уточнити, що зробити це практично неможливо, тому що мотогодин і машина година – це зовсім різні по своїй суті поняття.

Мотогодина– це умовне значення, яке визначається з урахуванням кількості оборотів, зроблених колінчастим валомдвигуна трактора за певний проміжок реального часу.

Машина година– це реального часу, яке довелося витратити виготовлення конкретного товару. У випадку з сільськогосподарською технікою цей параметр вказує на час, витрачений на виконання однієї або кількох дій – оранки ґрунту, боронування, посіву насіння або посадки бульбових культур.

Розрахунком машино-годин, як правило, займається уповноважений компетентний орган аграрного підприємства. При цьому береться час витрачений на підготовку ділянки, догляд за грядками та перевезення врожаю. Отримані дані підсумовуються, після чого керівництво отримує дані про час, який довелося витратити на здійснення основних сільськогосподарських робіт. Ведення такого обліку дозволяє керівництву розробити плани, які надалі допоможуть скоротити тимчасові витрати на вирощування своєї продукції.

Слід зазначити, що кількість машино-годин для бензинового та дизельного двигуназавжди трохи відрізняється. Це пов’язано з тим, що мотори, що працюють на дизельному паливі, мають більшою потужністю– це дозволяє швидше зробити ті чи інші сільськогосподарські роботи. Ця особливістьє однією з основних причин, через яку більшість виробників аграрної технікиобладнують свої агрегати саме дизельними двигунами.

Нерідко машино-годин стає поясненням того, чим відрізняється трактор від бульдозера. Справа в тому, що експлуатація трактора як більш маневреного агрегату дає підприємству важлива перевагаяк прискореного виконання сільськогосподарських робіт. При використанні бульдозерів доводиться витрачати набагато більше часу, через що останні використовуються в сільському господарствінабагато рідше.

Контроль працездатності двигуна трактора важливий, оскільки від цього залежить тривалість та ефективність його використання. Одним з найперших пристроїв, що дозволяє дізнатися попередній стан силового агрегату- Це датчик мотогодин. Він відображає таку важливу характеристикуяк мить, за допомогою якої можна контролювати час повноцінної служби двигуна.

Що таке мотогодин на тракторі – досить просто уявити, якщо зрозуміти, як відбувається фіксація даного параметра. У момент запуску двигуна включається також механічний або електронний лічильник, який починає фіксувати та запам’ятовувати частоту обертання валу за допомогою спеціального індикатора. Цей прилад для визначення мотогодин тракторів дозволяє встановити тривалість його роботи за будь-який період часу. Але в той же час твердження, що одна година трактора дорівнює одній годині реального часу роботи – помилково.

Розрахунок будується виходячи з кількості оборотів за хвилину. Отже, він може відрізнятися у кілька разів при навантаженні та на холостому ході. Виходить, якщо порахувати мотогодин – можна дізнатися приблизний ступінь зношеності рухомих механічних вузлів силового агрегату. Формула їх підрахунку досить проста і будується виходячи з кількості обертів:

  • холостий хід дозволяє прирівнювати одну мить до години реального часу;
  • нормальне навантаження «прискорює» відразу приблизно на третину – 1Мч становить приблизно 40 хвилин;
  • інтенсивне навантаження призводить до прискорення зносу на дві третини.

Така схема дозволяє приблизно уточнити, чому дорівнює мить на тракторі в залежності від ступеня інтенсивності його використання.

Навіщо треба рахувати мотогодин

З’ясувавши як рахувати мотогодин на тракторі, тепер можна переходити до питання, навіщо ці підрахунки потрібні. Насамперед, відповідь на це питання криється в особливостях самого процесу проведення підрахунків – він будується на кількості обертів двигуна за хвилину. Зважаючи на те, що кожне рухоме механічне зчленування має свій позначений виробником запас міцності – можна заздалегідь розрахувати час планового. технічне обслуговуваннядвигуна. При цьому знаючи, як працює лічильник мотогодин на тракторі, нескладно зробити це точно, спираючись на реальне зношування колінвала. поршневої системита інших вузлів силової установки.

Знання реальних робочих характеристик двигуна можна легко перевести мотогодин у кілометри на тракторі в кожному окремому випадку. Існує спеціальна усереднена таблиця, яка передбачає, що 1 м/год для колісних тракторівскладає 10 кілометрів, для гусеничних – 5 кілометрів. Але для точного підрахунку слід врахувати багато факторів, починаючи від швидкості руху і закінчуючи навантаженням на двигун. Крім цього, конструкція датчика дозволяє намотати мотогодин, перетворивши будь-які підрахунки на марне заняття. Хоча сьогодні – це досить рідкісне явище, оскільки рішення «накрутити» лічильник більше стосується «радянського часу». На той час був одним з індикаторів тривалості роботи, а сьогодні – засіб економії, контролю витрати палива та працездатності силового агрегату.

Питання витрати дизеля є основним при придбанні спецтехніки з двигунами внутрішнього згоряння.

Будь-який пристрій необхідно спочатку поставити на баланс. Паливо при цьому списується за існуючими нормативним документам. Однак для спецтехніки немає чітких показників витрати на 100 км. Виробники навпаки встановлюють витрату одиницю потужності двигуна.

Для визначення та точного розрахунку формули необхідно чітко знати всі необхідні складові:

  • N – це потужність двигуна, що вимірюється в кВт;
  • t – час витрати палива, тобто 1:00;
  • G – питома витратапалива машини, г/кВт-год;
  • % – Відсоток завантаженості машини під час роботи;
  • p – щільність палива. Для дизеля щільність стала і становить 850 грам на літр.

Потужність двигуна в основному визначається в кінських силах. Для того, щоб дізнатися потужність в кВт, необхідно подивитися в документи про техніку від виробника.

Питома витрата палива є показником відомостей про споживання двигуна при певних навантаженнях. Такі дані не знайти в документах про техніку, їх необхідно уточнювати при покупці або офіційних дилерів.

Головною складовою у формулі розрахунку є відсоток завантаженості техніки. Під ним розуміють відомості про роботі ДВСна максимальних оборотах. Відсоток вказується виробником кожного типу транспорту. Наприклад, для деяких навантажувачів на базі МТЗ з усіх 100% робочого часу, на максимальних оборотах двигун пропрацює приблизно 30%.

Повернемося до питомої витрати. Виражається він щодо витраченого пального на 1 одиницю потужності. Таким чином, щоб розрахувати все теоретично, для максимального значення необхідно використовувати формулу Q=N*q. Де Q є шуканим показником витрати пального за 1 годину роботи, q – питома витрата палива та N – потужність агрегату.

Наприклад, є дані про потужність двигуна кВт: N = 75, q = 265. За одну годину роботи такий агрегат споживатиме майже 20 кг соляри. При такому розрахунку варто пам’ятати про те, що агрегат не протягом усього часу працюватиме безпосередньо на максимальних оборотах. Також розрахунок ведеться в літрах, тому щоб не переводити все за таблицями і не помилитися в наступних розрахунках, необхідно використовувати вдосконалену формулу розрахунку Q = Nq/(1000*R*k1).

У цій формулі шуканий результат Q визначає витрата палива в літрах за годину роботи. k1 – є коефіцієнтом, що вказує на роботу двигуна при максимальних оборотах колінчастого валу. R – постійна величина, що відповідає щільності палива. Інші показники залишаються колишніми.

Коефіцієнт максимальної роботи двигуна дорівнює 2,3. Розраховується за формулою 70% нормальної роботи/на 30% роботи на підвищених оборотах.

Варто пам’ятати про те, що на практиці, витрати по теорії завжди вищі, тому що двигун лише частину часу працює на максимальних оборотах.

Розрахунок витрати палива мотоблоку

Багато власників дачних ділянок і не тільки вони часто задаються питанням про те, яким чином можна зробити розрахунок споживання палива у мотоблока при певній роботі.

Розрахувати споживання бензину у мотоблока можна лише за безпосередньої його роботи. Для цього необхідно залити бачок палива мотоблока максимальному рівнюбензином. Потім потрібно робити оранку землі. Після завершення оранки певної ділянки необхідно виміряти площу ораної ділянки. Після цього порахувати скільки пального було витрачено на оранку даної ділянки. Аналогічно для всіх інших типів робіт (прибирання картоплі, мульчування, покіс і т.д.)

Розраховується ця справа з використанням електронної ваги. Береться проста тара з паливом та вимірюється її питома вага. Потім на терезах встановлюється тарування. Після цього потрібно в бак долити бензину до колишнього рівня та тару з паливом обов’язково знову встановити на ваги. Електронні ваги покажуть різницю між каністрами палива. Ця різниця і буде підсумковим показником витрати пального на площу землі, з якої було проведено роботу. На відміну від першого випадку зі спецтехнікою, споживання пального ведеться в кілограмах.

При цьому варто пам’ятати, що швидкість роботи мотокультиватора приблизно повинна становити від 0,5 до 1 км за одну годину роботи. На підставі цього проводиться загальний розрахунок витрати палива по годинах. За встановленими нормативами від виробників мотоблоків є дані про середню витрату палива за одну годину роботи. Для малопотужних мотоблоків потужністю 3,5 л. Витрата коливається в межах від 0,9 до 1,5 кг за одну годину роботи.

Мотоблоки середньої потужності споживають у середньому від 0.9 до 1 кг/годину. Найпотужніші пристрої витрачають одну годину від 1,1 до 1.6 кг.

Норми витрати пального за один мотогодин для дизельних двигунів

Норми споживання дизельного паливадля спецтехніки складають у середньому при простому транспортному режимі 5,5 л на 1 годину роботи. При екскавації ґрунтів за першим або другим ступенем витрата знижується до 4,2 літра за 1 годину роботи.

Якщо проводити додатково навантаження або розвантаження даних ґрунтів, то для всіх екскаваторів на базі МТЗ витрата дорівнює 4,6 літрам за 1 годину роботи.

ole 08-11-2006 19:32

У дружини (вона економіст) начальник (самодур ессно) придумав собі новий бзик-“мотогодин”. А самодур, тому що і сам поняття не має, що це таке. . Хто-небудь знає, що це взагалі таке, як їх розраховувати? чи хоча б десь шукати? Дякую всім.
зи.не буду проти,якщо повідомте по асі чи милу. ще раз усім спасибі.

Alex S 08-11-2006 20:13

Миттєво кажеш.
У мотогодинах (пам’ятається мені) вимірювалася напрацювання, наприклад дизель-генераторів, насосів всяких. Загалом всякої техніки, що стоїть. У мореманів і речників на мою все в мотогодинах.

ole 08-11-2006 20:53

саме стаціонарної техніки?начебто будь-який. і що це таке?

ole 08-11-2006 21:09

не знаєте де це в мережі знайти? млинець, все облазив .. :-((

Alex S 08-11-2006 21:22

Так, тема звичайно для господаря фірми цікава. Скільки бензину за зиму списується просто так. Напевно з цього й порушив це питання.

Gruch 08-11-2006 21:33

У тракторів теж у мотогодин ТО налічується.

ZLOY GLB 08-11-2006 22:31

трактори, екскаватори також у мотогодинах. Загалом відноситься до техніки, яка може витрачати ресурс, не збільшуючи при цьому пробіг. Щоб хоч якось дізнатися про ступінь зносу техніки.

x32 08-11-2006 23:14

миттєво – 1 година роботи установки.

У мотогодинах вимірюється ресурс установки

ех: 2000 мотогодин і все, 3.14здец..

за 1 мотогодин (годину роботи) установка (або машина) може споживати Х літрів палива та Y літрів масла.

Alex S 08-11-2006 23:20

Гаразд, це всього 2,7 місяці роботи.

x32 08-11-2006 23:53

у високофорсованого двигуна ресурс 2-3 години може бути

gloomey 09-11-2006 10:18

Все просто як мукання: Мотогодина – година роботи установки (бульзера, екскаватора, дизельгенератора) на номінальних оборотах (потужності) двигуна. Приклад: паспортна номінальна потужність двигуна ХХ кВт(лс) при ХХХХ об.хв. Таким чином, оскільки машина не весь час працює на номінальних оборотах (штовхає ґрунт, копає) мотогодин не відповідає годині використання машини машини і, фактично, за 8-годинну зміну зміну мото-годин напрацьовується менше 8, навіть якщо машину не глушили. Виняток можуть становити дизель-генератори і зварювальники, т.к. їхні “робочі” обороти якраз і є номінальними. Кількість відпрацьованих мото-годин просто дізнатися, вважаючи показання лічильника мото-годин, що знаходиться в кабіні або на двигуні. Зазвичай ця інформація надається дільничними механіками, що відображається в бортових журналахмашин і використовується для списання ПММ та визначення часу проходження ТО.

Alex S 09-11-2006 10:27

quote: Originally by x32:
у високофорсованого двигуна ресурс 2-3 години може бути

якщо це до моєї посади був камент

втім, я не двигуніст. біолог я

gloomey 09-11-2006 10:45

У нормальної будівельної машини (читай імпортної машини виробників першого ряду) ресурс до першого відновлювального ремонтузазвичай становить 10-17тис мото/годин залежно від режиму використання. Вся ця хрень і порядок розрахунку витрат на володіння машиною зазвичай описується виробником в Performance Book.

ole 09-11-2006 13:59

Величезний респект GLOOMEY та X32 .

jaguar 09-11-2006 16:56

quote: Originally posted by gloomey:
Все просто як мукання: Мотогодина – година роботи установки (бульзера, екскаватора, дизельгенератора) на номінальних оборотах (потужності) двигуна. Приклад: паспортна номінальна потужність двигуна ХХ кВт(лс) при ХХХХ об.хв. Таким чином, оскільки машина не весь час працює на номінальних оборотах (штовхає ґрунт, копає) мотогодин не відповідає годині використання машини машини і, фактично, за 8-годинну зміну зміну мото-годин напрацьовується менше 8, навіть якщо машину не глушили. Виняток можуть становити дизель-генератори і зварювальники, т.к. їхні “робочі” обороти якраз і є номінальними. Кількість відпрацьованих мото-годин просто дізнатися, вважаючи показання лічильника мото-годин, що знаходиться в кабіні або на двигуні. Зазвичай ця інформація надається дільничними механіками, відображається в бортових журналах машин і використовується для списання ПММ та визначення часу проходження ТО.

На мою думку, все ж таки там звичайнісінький прилад який починає вважати годинник, як тільки завели двигун. А на яких оборотах працює двигун цей прилад не стосується.

Alex S 09-11-2006 17:16

quote: Originally posted by ole:
Величезний респект GLOOMEY та X32 .

ole 09-11-2006 18:45

Во, їм ціле спасибі, а мені навіть склянку не налив!

x32 10-11-2006 01:40

quote: Originally posted by Alex S:

2-3 години-це у Формули -1.Ми тут дещо про інше.

так ні, у формули 1 на 2-3 гонки двигуна вистачає. причому він йде на перебирання, а не на списання.

про 2-3 години. десь у США ентузіасти є. Влаштовують перегони на машинках від форда, здається. Вони з двигуна 2.0 літра під 600 сил знімають. Ось тільки швидко він закінчується.
В якійсь західній автопередачі дивився: всіх деталей не пам’ятаю вже

Alex S 10-11-2006 01:49

Хтось тут писав, що уб’є будь-яку коробку і мотор за один день. Легко.

ViTT 10-11-2006 10:04

Ну я писав. Пам’ятаю у мерседесів міжсервісний пробіг йде в мотогодинах (там цифирки зменшуються в комп’ютері.. ) а не в кілометрах пробігу (а може там вважається і те й інше)

dikiy 10-11-2006 11:16

Ще можуть додавати кількість пусків10 або 20. Використовується для визначення експлуатаційного періоду та міжремонтних термінів.
Equivalent operating hours (Eq. h) = Actual operating hours + Number of starts x 20
Це з інструкції з генераторів

Alex_F 10-11-2006 13:37

dikiy 10-11-2006 13:58

АЛЕ взагалі знос за один пуск ДВЗ дорівнює 10 годин нормальної роботи. А в холодну пору року ще більше

dikiy 10-11-2006 14:02

Ну а рахувати чи не рахувати це вже справа організації експлуатації. На старій роботі, наприклад, було організовано так: кранівник піднімається на кран, робить перевірку по чек-листу і запускає кран і записує час пуску в журнал. Зупинку також. Потім підраховуються мотогодин і кількість пусків.

dikiy 10-11-2006 14:05

А я сам уставляв лічильники. Але на ел. Для спрощення обліку перодичності мастила підшипників. Існують такі.

Laborant 10-11-2006 17:49

Угумс, ставив, на компресора, для правильної організації сервісного обслуговування. Так і називається “Лічильник мотогодин”. Живлення 220 вішається на одну фазу компресорного движка.

Doktor77 10-11-2006 21:20

У будь-якому випадку лічильник мотогодин повинен мати присутність – або у вигляді фізичного пристрою, або як частина програмного забезпеченняблок управління двигуна. Моточас – це зовсім не включення годинника разом з мотором. Від оборотів якраз залежить. На стародавній техніці – механічний лічильник, що просто вважає обороти двигуна (з певним коефіцієнтом), на сучасних – досить непроста програмна функція, що враховує температуру, навантаження, кількість пусків тощо.

Jacob 11-11-2006 12:00

У мотогодинах вважається робота, наприклад, автонавантажувачів (вилочні такі і не тільки) для розвантаження чого-небудь на складах . Але на сучасних навантажувачах (Японські наприклад) стоїть лічильник мотогодин! Ось який у нього привід?
Ну а так: вважається робота агрегату протягом години, за який він “з’їдає” певну кількість палива! Тільки для навантажувача це середнє значення тому що навантажувач стоїть, що катається по складу або розвантажує/завантажує машину або ще що споживатиме різну кількість палива!

Про автора

admin administrator