Скільки навчатись на дитячого

Авторadmin

Скільки навчатись на дитячого

Зміст:

Вступити на психолога після 9. Спеціальність психології. Важливі особисті якості

Психолог — це фахівець, який допомагає людям у вирішенні проблем через бесіди.

Людям, які отримали цю спеціальність, доведеться розумітися на хитросплетіннях людської психіки, вчитися бути уважним слухачем і часом допомагати приймати доленосні рішення.

Сімейні психологи допомагають відновити гармонію у стосунках та уникнути розставання. Таким фахівцям потрібно буде вислухати одразу дві сторони для того, щоб допомогти ухвалити правильне рішення.

Великої популярності користуються дитячі психологи. Їм належить розбиратися у найскладнішій психіці – дитячій.

Такий фахівець потрібен для того, щоб допомогти позбавитися проблеми, коли вона ще в зародковому стані.

Плюси та мінуси навчання на факультеті

Як і в будь-якій іншій професії у психології є свої плюси та мінуси. Спочатку можна сказати, що вчитися на психолога непросто, але дуже цікаво.

Крім того, у професії можна виявити і такі плюси:

Але існує й низка мінусів, на які також потрібно звернути увагу під час вступу:

  • на психологі лежить велика відповідальність, що він допомагає прийняти рішення;
  • психолог обов’язково повинен розібратися в ситуації та дати пораду, фахівець не вміє права уникати допомоги у вирішенні проблеми;
  • Спершу буде непросто змиритися з тим, що інші люди думають інакше і засуджувати їх за це ніхто не має права;
  • Більшість психологів пропускає кожну людську трагедію через себе.

Після 11 класу

Для випускників 11 класу список предметів для здачі ЄДІ виглядає так:

  • українська мова;
  • математика;
  • суспільствознавство;
  • біології.

Але варто уточнити список у ВНЗ, до якого випускник має намір подавати документи. Деякі навчальні заклади дозволяють на вибір здавати лише біологію.

Після 9 класу

Стати добрим психологом непросто. Тому так мало навчальних закладів, які готові надати цю спеціальність випускникам 9 класу. Набагато простіше спочатку вивчитися на медбрата чи медсестру, а потім продовжити навчання на факультеті психології.

Для того, щоб вступити до медичного коледжу, потрібно складати наступні іспити у формі ДПА:

  • українська мова;
  • математика;
  • хімія;
  • біології.

Плюси та мінуси професії психолога

Плюси

  1. Суспільно значуща професія.
  2. Можливість допомагати людям.
  3. Цікава робота, де досить мало рутини.
  4. Гідна оплата праці.

Мінуси

  1. Недостатність університетської освіти для успішного ведення практики.
  2. Необхідність постійно самонавчати і ходити на власну терапію (або, як мінімум, супервізію).
  3. Низький рівень доходу на початку кар’єри або під час роботи на держпідприємствах.
  4. Емоційно-затратна професія.

Важливі якості

Для того щоб вступити на психолога, досить добре скласти іспити. Але цього мало для того, щоб стати добрим фахівцем. Психологи повинні мати особливі риси характеру, які допоможуть працювати з людьми.

Такими рисами є:

  • повага до особи;
  • толерантність;
  • бажання вчитися все життя;
  • вміння слухати;
  • вміння співпереживати;
  • доброзичливість;
  • відповідальність;
  • рішучість.

Психолог – це відповідальна та цікава професія, яка дає можливість розвиватися протягом усього життя. Вибираючи психологію, майбутні студенти можуть бути впевнені, що вони будуть потрібні людям.

Відео: Психолог. Введення у професію

Коледжі та Технікуми Психології та Педагогіки Києва після 9, 11 класів, перекладом з іншого коледжу. Правила та умови вступу до коледжів педагогіки та психології, дні відкритих дверей, відгуки студентів та батьків. Очне, заочне, дистанційне навчання.

Психологія та Педагогіка освіта в Москві

Вступити до Московських коледжів психології та педагогіки та здобути спеціальність психолог, педагог після 9 або 11 класів можуть усі охочі. Середня професійна педагогічна освіта в коледжах та технікумах Києва по праву вважається найкращою. На ринку праці кваліфіковані психологи та педагоги користуються підвищеним попитом. Факультет психології та педагогіки в Коледжі — Якість, Доступність, Успіх! Вступ до технікуму або коледжу психології можливий на базі 9-ти та 11-ти класів. Випускники коледжу в рамках програми безперервної освіти вступають до інститутів психології та педагогіки без вступних іспитів та результатів ЄДІ.

Де вчитися на психолога та педагога

На всій території України існує велика кількість коледжів та технікумів, де можна здобути педагогічну освіту або стати психологом. Московські коледжі психології та педагогіки по праву займають тут перший щабель. Саме тут якісно поєднуються — престиж диплому, практичні навички, кваліфікований викладацький склад та працевлаштування. Якщо вам актуальне питання, де краще вчитися на психолога, відповідь очевидна – Московський Коледж Психології та Педагогіки.

Коледж після 9 або 11 класу

Вступ до коледжу після 9 класу, чудова можливість отримати диплом психолога в короткі терміни, працевлаштуватися та на практиці використати набуті знання та навички підвищуючи робочий стаж. Здобуття вищої педагогічної освіти і вступ до інституту після 11 класу з кожним роком стає складнішим, і випускники 11-х класів все частіше вибирають для себе коледжі та технікуми Києва. Незалежність від результатів ЄДІ, скорочені програми навчання, можливість працевлаштування – основні переваги вступу до коледжу після 11 класу.

Технікум чи Коледж

Технікум — реалізує освітні програми середньої професійної освіти базового рівня.

Коледж — реалізує освітні програми середньої професійної освіти базового та підвищеного рівня

Технікум Психології, як і, як і педагогічний коледж дає можливість здобути педагогічну освіту після дев’ятого, одинадцятого класу школи.

Класифікатор спеціальностей за напрямом психологія та педагогіка

(050705) Спеціальна дошкільна освіта

(050704) Дошкільна освіта

(44.02.05) Корекційна педагогіка у початковій освіті

(050710) Педагогіка додаткової освіти

(050711) Соціальна педагогіка

Сьогодні психологія є невід’ємною частиною життя. У багатьох трапляються різні життєві ситуації, через які їм необхідно звернутися до фахівця у галузі психології. Щоб допомогти таким людям, молоде покоління цілеспрямовано вибирає психологію як своє покликання допомагати іншим.

Професія психолога популярна у молодих людей

КОЛЕДЖ ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ У МОСКВІ

Коледж психології та педагогіки — якісна освіта у сфері психології та педагогіки

Вступити до коледжу педагогіки та психології після 9 або 11 класів, перекладом з іншого коледжу.

Головні питання, що виникають у абітурієнтів та їхніх батьків під час виборів освітнього закладу.

Чому краще вступити в коледж після 9 класу?

1. Можливість здобути профільну спеціальність та освіту за 3 роки.

2. Вступ до інституту на скорочену програму навчання.

3. Можливість поєднувати роботу та навчання.

4. Відстрочка від армії.

Куди піти вчитися після 9 класів у Москві?

Насамперед, при виборі коледжу чи технікуму для вступу, необхідно переконатися в наявності чинної ліцензії на право ведення освітньої діяльності. Далі, ознайомитися з акредитацією освітньої установи та додатком до неї. Ці правові документи є гарантією здобуття якісної освіти.

Де і як здобути освіту в галузі психології та педагогіки?

44.02.04 СПЕЦІАЛЬНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Кваліфікація випускника: «вихователь дітей дошкільного віку з відхиленнями у розвитку та з збереженим розвитком».

Кваліфікаційна характеристика випускника. Випускник готується на роботу як вихователя дітей дошкільного віку з відхиленнями у розвитку та з збереженим розвитком у спеціальних (корекційних) освітніх закладах різного виду. До наступних видів діяльності: Організація заходів, спрямованих на зміцнення здоров’я дитини та її фізичний розвиток. Навчання та організація різних видів діяльності та спілкування дітей із збереженим розвитком. Навчання та організація різних видів діяльності та спілкування дітей з обмеженими можливостями здоров’я. Взаємодія з батьками, особами, що їх замінюють, та співробітниками освітньої установи. Методичне забезпечення процесу творення.

Яку форму навчання вибрати для вступу?

Вибір форми навчання залежить від бажання та можливостей кожного конкретного абітурієнта.

Для вступу до коледжу психології та педагогіки, ми пропонуємо такі форми навчання

очне навчання (для абітурієнтів на базі 9 або 11 класів, перекладом з іншої установи)

вечірнє навчання (для абітурієнтів на базі 9 або 11 класів, перекладом з іншої установи) будь-якого віку

група вихідного дня (для абітурієнтів на базі 9 або 11 класів, перекладом з іншої установи) будь-якого віку

заочне навчання (для абітурієнтів на базі 9 або 11 класів, перекладом з іншої установи) будь-якого віку

дистанційне навчання (для абітурієнтів на базі 9 або 11 класів, перекладом з іншої установи) будь-якого віку.

Сфери використання

Психолог – це широкопрофільний фахівець, який вивчає поведінку людей у ​​різних ситуаціях та допомагає вирішувати проблеми за допомогою бесід.

Професія психолога цікава та відповідальна. Вона дає шанс розвиватись все своє життя. Коли людина вирішує бути психологом, вона може не сумніватися, що буде потрібна людям.

Дитячі психологи допомагають малюкам викорінити проблему, коли вона лише зародилася. З дитячою психікою потрібно працювати акуратно, щоби не нашкодити.

Популярні сімейні психологи. Вони допомагають сімейним парам вирішити розлад у сім’ї. Часто побут і щоденна рутина є причиною розбрату, подружжя не може дійти єдиної думки і вдається по допомогу фахівця. Важливо як вирішити цю проблему, а й викорінити її виникнення знову, навчити справлятися з подібними ситуаціями.

Фахівці із психологічною освітою затребувані.

Вони можуть влаштуватися у спеціалізованих установах, державних організаціях (школи, вузи, дитячі садки). Часто зустрічаються психологи, які працюють самостійно. Психологія – це важка праця. Він потребує навичок спілкування з різними типами людей.

Кар’єра психологів не зупиняється на знаннях, здобутих у вищих навчальних закладах. Свою кваліфікацію необхідно підтверджувати та підвищувати для вирішення проблем ширшого спектру.

ЄДІ після 11 класу

До спеціальності психології входить величезна кількість напрямків. Потрібно вміти налагоджувати спілкування з різними людьми.

Важливо визначити, до якого ВНЗ подаватимуться документи. Потрібно дізнатися інформацію про університет, які предмети необхідні для вступу. Слід дізнатися рівень акредитації університету, до якого планується вступ.

Перед проведенням ЄДІ випускники, які бажають вступити на факультет психології, замислюються, які предмети складатимуть для подання документів до вузу. Зазвичай до списку предметів для вступу входять:

У деяких вузах ще потрібне суспільствознавство. За більш точною інформацією необхідно звертатися до приймальної комісії.

Для збільшення шансів вступити до університету необхідно володіти гарною шкільною базою та високим середнім балом.

ОДЕ після 9 класу

Стати затребуваним психологом не так просто. Якщо школяру не терпиться стати фахівцем у галузі психології, його доведеться трохи засмутити. Без закінченої середньої освіти ВНЗ студентів не приймають. За сильного бажання стати психологом можна вступити до медичного коледжу за професією медсестри або медбрата, а після отримання середньої освіти подавати документи до ВНЗ.

Для вступу до коледжу після 9 класу учневі потрібно буде складати іспити за формою ОДЕ (загальний державний іспит). До переліку таких іспитів входять:

  • українська мова;
  • математика;
  • хімія;
  • біології.

Деякі вищі навчальні заклади проводять конкурси. Під час вступу потрібно буде писати тест, проходити індивідуальну співбесіду або написати твір на тему психології. Це залежить від специфіки ВНЗ. Плюсом вважатиметься знання іноземних мов.

Якщо абітурієнт вже давно закінчив школу і вирішив вступити на факультет психології, то йому також потрібно буде здавати ЄДІ з вищезгаданих предметів. Для цього потрібно звернутися до університету, дізнатися про розклад іспитів, скласти їх та з отриманим сертифікатом чекати терміни для подання документів на зарахування.

Мало засвоїти теоретичні знання у галузі психології. Необхідно володіти якостями, які допоможуть у роботі з проблемними людьми:

  • вміння слухати та співпереживати;
  • бажання вчитися;
  • повага до особи;
  • відповідальність.

Головним фактором є віра у себе.

Профорієнтація – відповідальний крок для школяра. Після 9 та 11 класу учні складають іспити та готуються до вступу до вузів. Якщо школяр вибрав собі сферу психології, то він виникає думка у тому, які предмети треба здавати після 11 класу, щоб потрапити цей факультет.

Особливості професії: хто такий психолог?

Психологи завжди працюють із людьми. Від них вимагається безумовне дотримання професійної етики та дотримання широко відомого принципу «не нашкодь». Психологічні проблеми, з якими стикаються їхні клієнти, практично завжди заплутані і сягають глибоко в їхнє минуле. Розібратися в них буває непросто навіть досвідченим фахівцям, тому професія передбачає регулярне здобуття додаткової освіти та підвищення кваліфікації. Основні трудові обов’язки психолога можуть зводитися до:

  • Аналіз психологічного стану та психологічних процесів, особистісних показників, рівня психологічного розвитку людини (або психологічного клімату в колективі).
  • Надання психологічної допомоги людям у вирішенні внутрішньоособистісних проблем (або колективам у вирішенні міжособистісних конфліктів).
  • Проведення психологічної діагностики, опрацювання результатів, складання психологічних портретів особистості.
  • Корекційна робота, спрямовану усунення відхилень від нормального психологічного розвитку (найчастіше проводиться з дітьми).
  • Проведення профілактичної роботи, спрямованої на попередження відхилень у психологічному розвитку.
  • Проведення профорієнтаційних заходів.
  • Надання послуг комерційним і державним фірмам (підтримка сприятливого психологічного клімату серед трудящих, підбору кадрів, вирішення конфліктів, роботи з неблагополучними сім’ями, тощо).
  • Надання допомоги медикам та соціальним службам у роботі з певними категоріями населення (люди із залежностями, жертви насильства у сім’ї, термінальні хворі тощо).
  • Проведення психологічних досліджень та експериментів, спрямованих на вироблення нових знань у галузі психології.

p align=»justify»> Від психологів (навіть тих, що займаються наукою, а не безпосередньою допомогою людям) неминуче вимагається високий рівень емпатії, так само як і здатність дистанціюватися від проблем клієнта і не дозволяти їм серйозно впливати на власний психологічний стан. Це частково має бути закладено у самій людині, частково – досягається під час навчання та особистої психотерапії.

Особливості спеціальності

Професія психолога в останні 10 років дуже затребувана. У школі, на підприємстві чи великому офісі такий фахівець надає незамінну допомогу, вибудовуючи правильні відносини у колективі.

Факультет психології – це результат усвідомленого вибору та тривалого навчання. За один день опанувати професію з високою соціальною відповідальністю не можна. Навчання на психолога відбувається протягом 5-6 років із застосуванням теоретичних знань. Чим більше людина навчається, тим легше їй розуміти людей та їхню поведінку, знаючи психотипи особистості.

Психолог займається вивченням людської природи: він розуміє як дії призводять до певних результатів. Це фахівець, який може пояснити природу страху, знайти першопричину фобії чи нав’язливих думок. Якщо людина не може зрозуміти, що з нею відбувається, то психолог є помічником, провідником у приховані думки та почуття.

Екзаменаційний процес

Для вступу до вузу школяр складає обов’язкові та профільні іспити – це оціночні тести, які покажуть, наскільки учень готовий до сприйняття нових знань. Важливий крок для нього – вибір професії, яка потребує багато сил та терпіння. За підсумками цих оцінок його приймають на обраний факультет або дають йому рекомендації у тому, які предмети йому треба освоїти до наступного року.

Складати додаткові іспити без прагнень у подальшому навчанні марно. Перед складанням іспитів необхідно визначитися з навчальним закладом та уточнити предмети, які обов’язкові до складання. Надходити на психолога можна після 9 або 11 класу з атестатом про середню освіту.

Де можна вивчитися на психолога після 9 класу

При перерахованих нижче вищих навчальних закладах є коледжі, випускники яких отримують відповідну спеціалізацію в психології.

Університет «Синергія»

Студенти навчаються розробляти та реалізовувати профілактичні, корекційні програми для покращення стану та динаміки психологічного здоров’я населення. Вони освоюють навички проведення досліджень, оформлення документації, знайомляться з діагностичними методиками.

Студентам надають інформаційну підтримку, пропонують різноманітні форми занять. Надають знижки на оплату вартості навчання інвалідам, студентам із багатодітної сім’ї, золотим медалістам, переможцям олімпіад.

Київська академія підприємництва

Престижний виш забезпечує якісну підготовку студентів. Є можливість працювати з першого курсу. Студентам надають інформаційно-консультативну підтримку, контролюючи процес працевлаштування.

Академія реалізує програму безперервної освіти у вихідний день із університетськими викладачами.

Московський відкритий інститут

Столичний заклад, що динамічно розвивається, пропонує різний формат навчання, наближений до європейських зразків. Більшість викладачів мають науковий ступінь. Діє програма безперервної освіти – коледж + вуз.

Поряд з іншими ключовими дисциплінами вивчають:

  • психологію пізнавальних процесів;
  • спілкування у юридичній практиці;
  • види медико-соцекспертизи;
  • основи юридичної психології;
  • особливості поведінки людини у суспільстві.

Випускникам вручають державний диплом. Можна юнакам та дівчатам після 9 класу вступити до столичних навчальних закладів та здобути затребувану професію.

Перелік шкільних предметів

До предметів, необхідних для вступу після 11 класу, належать такі дисципліни:

Підготовка до випускного тестування має проводитися комплексно: не можна акцентувати увагу лише на одному предметі.

Українська мова

Складати іспити з української мови після школи потрібно кожному школяру. Знання мови стане в нагоді психологу, який працюватиме з людьми різного соціального статусу та освіченості, і теоретику, що створює в майбутньому нові методики.

Поставлене грамотне мовлення – це перевага психолога

. Він повинен вільно говорити, демонструвати професіоналізм: без такої основи, як українська мова, психологом не стати.

Другий обов’язковий предмет – математика. Це дисципліна, яка дається нелегко більшості учнів. Знання з математики корисні для дорослих, які безпосередньо пов’язані з обчисленнями.

Математика розвиває логічне мислення: вона формує правильне сприйняття закономірностей у житті. Уникнути тестування з такої дисципліни не вдасться: отримані у школі знання знадобляться у роботі.

Біологія є профільним предметом. Без знань у галузі біології не можна визначити захворювання та відокремити важливі фізіологічні симптоми від надуманих (ознаки іпохондрії – бажання привернути увагу через надумані симптоми). Предмет здається після 9 та 11 класів. Такий предмет є обов’язковим у багатьох школах. Профільна дисципліна також здається перед вступом до вузу.

Навчання на психолога

Навчання на психолога передбачає здобуття вищої освіти (спеціальність «Психологія», код 37.03.01). Для вступу необхідно здати ЄДІ з української мови, біології та математики чи іноземної мови на розсуд вузу. У деяких навчальних закладах у рамках вступної кампанії також проводять співбесіди з усіма абітурієнтами (дізнатися про це можна на офіційному сайті ВНЗ, де отримати професію психолога передбачається за одним із основних профілів).

Навчання в очній формі триває 4 роки, у решті – 5 років. Після завершення навчання можна вступити до магістратури (цей варіант найбільше підходить для тих, хто планує займатися науковою психологією).

Курси

Престиж (Московський) (9 місяців (300 ак. годин))

Здійснює курси професійної перепідготовки «Практична психологія». Дисципліни: введення у професію, введення у психологію, предмет експериментальної та практичної психології, теорія діяльності, психічні процеси, сучасні теорії особистості, основи психологічного здоров’я, психологія реклами. На заняттях проводять демонстрації психотерапевтичної роботи з клієнтом. Помісячна оплата на виплат. Групи до 12 осіб. 2 форми навчання (вечірня, денна).

Міжнародна школа професій (50 міст )

Ви вивчите загальну та дитячу психологію, психологію стосунків та психодіагностику. Ви ознайомитеся із сучасними психологічними методиками: психоаналіз, гештальт-терапія, когнітивно-поведінкова та арт-терапія. Розберетеся в причинах психосоматичних розладів, зможете розпізнавати затискачі тіла та працювати з ними. Після закінчення курсу ви навчитеся знаходити підхід до пацієнтів та шукати клієнтів в Інтернеті. Видаємо диплом. Можливість оплати на виплат. Філії у 50 містах та СНД. Навчання очно в навчальному центрі або онлайн.

Український інститут професійної освіти «ІПО»

Український інститут професійної освіти «ІПО» проводить набір учнів на здобуття спеціальності «Психолог» за дистанційною програмою професійної перепідготовки та підвищення кваліфікації. Навчання в ІПО – це зручне та швидке здобуття дистанційної освіти. 200+ курсів навчання. 8000+ випускників із 200 міст. Стислі терміни оформлення документів та навчання екстерном, безпроцентна розстрочка від інституту та індивідуальні знижки. Звертайтесь!

РНТА (Сучасна науково-технологічна академія) (РНТА)

Здобути диплом педагога-психолога можна в Сучасній науково-технологічній академії РНТА, пройшовши курси професійної перепідготовки. Перепідготовка триває 3,5 місяці. Навчання відбувається дистанційно. Видається диплом про професійну перепідготовку.

МАСПК (Міжрегіональна Академія промислового та будівельного комплексу) (МАСПК)

Міжрегіональна Академія промислового та будівельного комплексу (МАСВК) запрошує здобути спеціальність «Психолог» у рамках курсів додаткової освіти. Пройти професійну перепідготовку в МАСПК можна у форматі дистанційного навчання, перебуваючи у будь-якому регіоні України та за кордоном. Академія пропонує якісну додаткову освіту та гнучкі ціни.

МАЕО (Міжнародна Академія Експертизи та Оцінки) (віддалено)

На цьому курсі можна отримати професію психолога дистанційно за 3 місяці та 15 000 грн.: — Одна з найдоступніших цін у України; — Диплом про професійну перепідготовку встановленого зразка; — Навчання у повністю дистанційному форматі; — Сертифікат відповідності профстандарту вартістю 10 000 грн. в подарунок! — Найбільший освітній заклад додаткового проф. освіти у України.

ВНЗ

Національний дослідницький університет «Вища школа економіки»

Психологія (Факультет соціальних наук НДУ ВШЕ)

Український державний університет імені О.М. Косигіна (Технології. Дизайн. Мистецтво)

Психологія (Інститут соціальної інженерії РГУ ім. А.Н. Косигіна (Технології. Дизайн. Мистецтво))

Московський педагогічний державний університет

Психологія (Факультет педагогіки та психології МПГУ)

Український державний соціальний університет

Психология (Факультет психологии РГСУ)

Український державний гуманітарний університет

Психологія (Інститут психології ім. Л.С. Виготського РДГУ)

Додаткові іспити

Як тільки учень приймає рішення вступати на психологічний факультет, він повинен використовувати знання для подальшого навчання. Перед вибором профільних предметів, з яких проводиться тестування у школі, майбутній студент розглядає їх як можливість продемонструвати власні вміння та навички.

Для більшості вузів разом із біологією, математикою та українською мовою рекомендується здавати суспільствознавство – дисципліну, яка показує, як учень розуміє світ та сприймає його. Світогляд є найважливішим аспектом для абітурієнта, який має намір вчитися на психолога.

Важливі якості для студента-психолога:

  • усидливість;
  • допитливість;
  • любов до книг;
  • цікавість.

Наявність таких якостей у абітурієнта – перевага під час складання вступних іспитів у вузі. Учень також надає грамоти та нагороди, які показують його прагнення бути всебічно розвиненою особистістю.

Майбутньому студенту можуть запропонувати пройти співбесіду: це невелика розмова з викладачами чи кураторами, яка покаже потенціал абітурієнта. Про таке інтерв’ю студент повідомляється заздалегідь.

Надходження після 11 класу

Коли школяр вирішив навчатися на психолога після 11 класу, він поставив собі за мету, заради реалізації якої має здійснюватися підготовка до іспитів. Що краще абітурієнт готовий до майбутніх труднощів, то легше йому даються іспити. Важливо, щоб учень не піддавався тиску чи стресу.

Нинішня система ЄДІ дозволяє складати тестування лише раз: випускні іспити в школі є оцінкою для вступного тестування. Першочергове завдання учня – скласти іспити та підготуватися до додаткових співбесід у вузі.

Надходження після 9 класу

Тим, хто вирішив вступати на психологічний факультет після 9 класу, не слід складати такі складні іспити, як ЄДІ.

Більшість коледжів приймають за середнім балом атестата, але також можуть бути співбесіди. Такі нюанси повністю залежать від самого навчального закладу.

Щоб отримати атестат після 9 класу, учні здають ГІА, за якою пізніше вираховують середній бал.

Є предмети, які є обов’язковими для здачі, такі як українська мова та математика, і ще два предмети залишаються вибором учня.

Оскільки українська і математика — непрофільні предмети для факультету «Психології», але щоб туди вступити, слід вибрати для здачі ДПА такі предмети:

У коледжах процес навчання за спеціальністю триває від 1 року та 10 місяців до двох років.

Учні, що зважилися вступати на психологічний факультет саме після 9 класу, матимуть перевагу, оскільки у вищий навчальний заклад на той же факультет вони можуть вступити одночасно на 2 або 3 курс, при цьому маючи за плечима трохи досвіду.

Вступ до коледжу психології після 9 класу: іспити, випробування

Сьогодні належить розібратися, як вступити до коледжу психології після 9 класу або після 11. Основна увага буде приділена першому варіанту. Справа в тому, що навчання у школі – обов’язковий процес. Але закінчити його можна після 9 років навчання у школі. Тоді доведеться замислитись над майбутньою професією. І або відучитися час, що залишився в школі, а потім вибрати університет, після чого вступити для здобуття вищої освіти, або віддати перевагу коледжам. Другий варіант дедалі більше приваблює школярів. Як стати психологом? Де і скільки навчатись на нього? З якими випробуваннями доведеться зіткнутися? Що думають про навчання на психолога після 9 класів студенти та викладачі? Про все це буде розказано далі.

Скільки вчаться на лікаря

Незабаром планують скасувати інтернатуру для ряду спеціальностей – сімейних лікарів, педіатрів, терапевтів.

Закінчення університету – свято для студентів та їхніх батьків. Закінчення медичного університету – свято у квадраті.

Після шести років непростого навчання випускники, зробивши останнє селфі на тлі дорогого і любимого університету, радіють, як школярі: не буде більше занять, відпрацьовувань, тестів та іспитів! Усе скінчилося, я – лікар!

В аналогічній ситуації їхні колеги, випускники європейських університетів, кажуть, що все тільки розпочинається. Оскільки в більшості країн ЄС університетський диплом не дає права працювати в практичній медицині. Вважається, що випускник медфакультету знає не так багато, аби йому можна було довірити здоров’я та життя пацієнтів, і вже зовсім мало вміє – бо опановував теорію, а не займався практикою.

Скільки потрібно вчитися, щоб стати лікарем? А хорошим лікарем?

Довгий час у нас вважалося, що одного року інтернатури – цілком достатньо, аби працювати в лікарні. Неважливо, які оцінки ти отримував під час навчання, що засвоїв, а що пропустив. Коли ж стали рівнятися на міжнародні стандарти й заговорили про подовження цього терміну, здійнялася хвиля обурення: протестували не тільки інтерни та їхні батьки, а й викладачі медуніверситетів і академій післядипломного навчання. Батьків можна зрозуміти – їм доводиться утримувати свого лікаря, адже зарплати інтерна, втім, як і молодого спеціаліста, на життя не вистачає. Чим швидше “дитина” отримає посаду – тим їм легше. В університетах та академіях насторожилися і образилися, оскільки сформовану систему вважають оптимальною й ефективною. Навіщо ламати те, що приносить хороший дохід, у сенсі – хороші результати?

На тлі нашої інтернатури європейська система резидентури здається надзвичайно складною і вимогливою, а її тривалість – 4-5 років – викликає скептичну посмішку: навіщо? Хіба європейцям гроші нікуди подіти?!

Дізнатися відповіді на всі питання, які стосуються післядипломної освіти лікарів, їх працевлаштування, рівня зарплат, кар’єрного зростання, завжди цікаво з першоджерела. Така можливість з’явилася завдяки зусиллям київської клініки “Оберіг”, що влаштувала зустріч із іспанськими медиками, міжнародними експертами, чий досвід високо цінується в європейських країнах. Чому нам така цікава система охорони здоров’я Іспанії – про це трохи згодом, спочатку дізнаємося, як там готують лікарів.

“Професія лікаря – дуже шанована і престижна в Іспанії. Хто хоче займатися медициною, той повинен до цього готуватися зі школи, – розповідає директор Barselona Medical Consalting Ольга Соловйова. – Випускники складають іспит, результати якого дуже важливі. Виходячи з кількості отриманих балів, можна вибирати ту або іншу професію. Для вступу в медичний університет необхідно отримати максимальну кількість балів – 13 із 14. До речі, щоб навчатися на юридичному, достатньо 10, а на економічному – 9 балів. Правила однакові для всіх – і для державних, і для приватних університетів”.

Навчання, як і в нас, триває 6 років. Але в Іспанії немає бонусів і поблажок тим, хто платить за своє навчання. Іспанцям неможливо розтлумачити, чому це заведено в наших університетах. Вони ще якось можуть зрозуміти, що студент, який платить за свою науку, не завжди хоче вчитися. Але чим керуються ті, хто випускає неука зі своїм дипломом, – їм невтямки. Навіщо набирати студентів, якщо вони потім не зможуть працевлаштуватися?

У нас до цього ставляться набагато простіше. По-перше, на виході немає незалежного контролю рівня підготовки, – університет сам навчає і сам оцінює знання своїх випускників. По-друге, найкраща гарантія хорошого працевлаштування – родичі, котрі мають зв’язки в медицині. По-третє, дуже допомагають ресурси, необхідні, щоб домовитися з головним лікарем, який погодиться прилаштувати випускника. Йдеться не про хабарі, – не все вирішують гроші! Це може бути дружня допомога – безплатний ремонт машини після ДТП, права водія у святковій упаковці до дня народження, оренда приміщення за 1 грн на рік тощо. При цьому рівень лікарні не має особливого значення, головне – географічне розташування, щоб “дитині” подобалося. І всього через рік-півтора вона стане лікарем.

“В Іспанії, згідно із законодавством, не можна працювати лікарем, медсестрою й т.п., не будучи спеціалістом. Спеціальність – титул – можна отримати лише після успішного проходження резидентури, – пояснює завкафедрою громадського здоров’я медичного факультету університету Барселони, голова комісії з акредитації та підвищення кваліфікації медперсоналу міністерства охорони здоров’я Каталонії доктор Жузеп Рома Міллан. – Без цього випускник медичного факультету, у кращому разі, зможе виписувати довідки про проходження комісії водіями або заповнювати анкети десь у приймальному відділенні шпиталю.

Щорічно у нас з’являється близько 7 тисяч резидентів. Це випускники університетів – лікарі, медсестри, фармацевти, біологи тощо. Вони укладають контракт на роботу і, згідно з чинним законодавством, не мають права поєднувати її з будь-якою іншою. Тільки резидентура!

Майбутні спеціалісти працюють у медустановах під керівництвом своїх наставників та отримують за це заробітну плату. Правда, спочатку дуже скромну – не набагато вищу за 1 тисячу євро. Впродовж 4-
5 років резидентури вони беруть на себе дедалі більше лікарських обов’язків, виконують чергування, відповідно, зростає і їхня зарплата.

У нас одночасно перебувають на навчанні 30 тисяч резидентів. Для їх підготовки є велика база – 180 шпиталів та
65 Центрів первинної допомоги для тих, хто готується стати сімейним лікарем. Оцінка результатів навчання – наприкінці кожного курсу і по закінченні резидентури. Це непростий та довгий шлях, але іншого способу стати спеціалістом і працювати в медустанові – немає.

За 40 років моєї роботи в системі охорони здоров’я я спостерігав неймовірні зміни, що стосуються значного подовження тривалості життя, поліпшення результатів лікування онкопатологій та інших тяжких захворювань, значного зниження показників дитячої та материнської смертності.Зміни в системі охорони здоров’я безпосередньо пов’язані з тим, як ми стали готувати спеціалістів.

Уявіть собі, що 40 років тому в нашій країні можна було купити титул спеціаліста і влаштуватися на роботу в медичну установу. Це порушення закону, але деякі люди на нього йшли, бо була така лазівка. Тепер такої можливості немає за визначенням.

Охочих стати резидентом дуже багато, проте успішно скласти національний іспит вдається далеко не всім. Щороку його проходять близько
14 тисяч претендентів, однак тільки 6,5 тисяч отримають місце в резидентурі.

Це єдиний іспит, який складають по закінченні навчання в університеті, називається він Medicos Internos Residentes – MIR. Того дня, коли він проходить, – це топ-новина на всіх радіо- й телеканалах.

За три години потрібно відповісти на 250 запитань, які охоплюють усі підрозділи медицини. З чотирьох запропонованих відповідей треба вибрати єдино правильну.

Кожне завдання – це опис конкретного клінічного випадку.

Деякі запитання містять також варіанти діагностичної візуалізації – результати обстежень МРТ,УЗД, ЕКГ та інші. Ці завдання готують найкращі фахівці країни, які працюють у різних галузях медицини. Питання щорічно змінюються, тож ніхто не може заздалегідь підготувати відповіді. Іспит проводиться тільки іспанською мовою. Отримані за нього бали становлять 90% фінальної оцінки, решта залежать від середньої оцінки університетського диплома.

– Хто має право складати іспит MIR?

– Усі іспанські лікарі, незалежно від віку. Можуть спробувати щастя їхні колеги з країн ЄС, для іноземців є квота – від 5 до 10%. Також є квота 4% для лікарів, котрі мають обмежені можливості руху.

Надійність MIR – абсолютна. Завдання привозять у запечатаному вигляді й розкривають перед початком іспиту в присутності тих, хто його складатиме.

Існує суворий порядок, згідно з яким резиденти вибирають спеціальність і медичну установу, де вони її вивчатимуть. Усе залежить від кількості набраних балів, що заносяться в єдиний для всієї країни реєстр. Хто показав кращий результат, той займає вищу позицію в цьому списку, він має можливість вибрати найбільш затребувану спеціальність і кращий медичний центр для проходження резидентури. До речі, трапляється, що резиденти впродовж навчального періоду змінюють місце проходження резидентури.

– Скільки років потрібно проходити резидентуру, щоб отримати право працювати, наприклад, педіатром, кардіологом або хірургом?

– Почну з того, що в Іспанії майже всі спеціальності – загальні для Європи, але час навчання в резидентурі в різних країнах може трохи різнитися. В Іспанії на один рік довше, ніж у ЄС, триває резидентура для кардіологів – 5 років, а для анестезіологів, гематологів, отоларингологів, алергологів, ендокринологів та реабілітологів – 4 роки. А ось післядипломна підготовка сімейних лікарів і в нас, і в ЄС – 4 роки.

Не тільки спеціальності хірургічного профілю передбачають п’ятирічне проходження резидентури, а й такі, як внутрішні хвороби/клінічна медицина (у нас – терапевт. – О.С.), урологія, медична онкологія, реанімаційна та інтенсивна медицина.

Резиденти, які вибрали немедичні спеціальності, займатимуться менше. Медичні сестри: первинної допомоги, психічного здоров’я, дитячі, геріатричні, гінекології-акушерства – 2 роки. Щоб отримати спеціальність “радіаційна фармацевтика”, “медична радіофізика”, треба відпрацювати резидентом 3 роки, а “лікарняна аптека/фармацевтика” – 4 роки.

– Дуже довго потрібно навчатися і працювати після диплома, щоб отримати титул спеціаліста.

– Університети були й залишаються класичними навчальними закладами, вони мало змінилися. Це насамперед лекції, аудиторні заняття. Проаналізувавши ситуацію, ми відмовилися від ідеї університетських клінік. Це неефективно. Практичну підготовку перенесли на резидентуру.

Але це не означає, що університети якось відстали від часу і усю увагу зосередили на теорії. У нас контрактна система, яка передбачає поєднання викладацької та клінічної практики. Багатолітній досвід показав, що найкращих результатів можна досягти, коли практикуючі лікарі одночасно читають лекції студентам. Якщо лікар уже не веде пацієнтів, не оперує, він не може працювати викладачем в університеті, попри його досвід і авторитет.

Резидентура повністю незалежна від університетів. Відповідальність за неї несуть міністерство охорони здоров’я Іспанії та департаменти охорони здоров’я автономних спільнот”.

Особливу увагу в Іспанії приділяють питанню, куди направити резидента. У нас із цим жодного клопоту- яка лікарня погодиться взяти випускника, туди йому й дорога. Свого часу навіть пишалися тим, що направляли “необстріляних” на медичних фронтах новачків кудись у глухомань, де залишився один фельдшер на три села. Це вважалося доброю практикою: привчає самостійно приймати рішення, швидко ставити діагноз – без будь-яких обстежень, у кращому разі – за конспектом або підручником. До речі, не тільки в минулому столітті, а й у нинішньому багато викладачів медуніверситетів вважають, що таку практику потрібно продовжити. Те, що недовчені лікарі практикуються на пацієнтах, набираються досвіду в умовах, наближених до земської лікарні, нікого не бентежить: кажуть, телемедицина допоможе впоратися з будь-якою ситуацією, був би Інтернет і комп’ютер під рукою.

Іспанські медустанови, щоб отримати резидентів, мусять докласти чимало зусиль.

“Усе починається з акредитації, яку необхідно отримати в міністерстві охорони здоров’я, – наголошує Жузеп Рома Міллан. – Критерії чітко прописані. Сюди входять показники клінічної діяльності, кадрові показники, вимоги до обладнання, докладна програма для кожної спеціальності з навчальною маршрутизацією, системи оцінки, доступ до віртуальної бібліотеки тощо.

Клінічна діяльність – це кількість консультацій, госпіталізацій, певних хірургічних операцій за рік. А також середня тривалість перебування пацієнта (за патологіями) у шпиталі, відсоток повторних госпіталізацій після 30 днів та багато іншого.

При акредитації звертають увагу на показники навчальної діяльності різних відділень, які приймають резидентів, за останні 5 років. Враховується багато що: відсоток наставників, які пройшли через спеціалізовану освітню програму; відсоток резидентів, які впродовж року проходять 4 структурованих інтерв’ю зі своїм наставником; відсоток резидентів, які точно виконують календар чергувань за своєю програмою; кількість резидентів, які опублікували хоча б одну наукову працю за рік, і тому подібне.

У підсумку, кожна медична установа отримує від 1 до 10 балів. Резиденти працюватимуть у тих шпиталях і центрах, які досягли найкращих результатів.

– Як оцінюється потреба в медичних кадрах: 30 тисяч резидентів – це мало чи багато?

– Цим займаються аналітики, інші фахівці. По-перше, збираються дані, скільки лікарів вийдуть на пенсію в найближчі
15 років. По-друге, проводять розрахунки, що стосуються “виробництва” спеціалістів упродовж наступних 15 років при наявній пропозиції. По-третє, ведуть розрахунки індексу заміщення (ТR), вносять корективи з урахуванням іноземних резидентів, беруть до уваги звіти про еволюцію в діяльності й технологіях із кожної спеціальності. Інакше кажучи, враховують тенденції, що розвиваються в медицині, в соціумі: які групи пацієнтів, які патології потребують більшої уваги, що буде актуальним найближчими роками. Наприклад, подовження тривалості життя вносить свої корективи: раніше особливу увагу приділяли гострим станам, екстреній медицині, тепер же на перше місце виходять хронічні захворювання, а також онкологія, що пов’язано з віковими змінами в організмі людини. Нам треба більше готувати онкологів та онкохірургів.

Останніми роками в країні побільшало медфакультетів, що потребує збільшення кількості місць у резидентурі. Але економічна ситуація ще не дозволяє це зробити”.

Те, що лікар повинен навчатися все життя, – знають усі. Але далеко не скрізь створюються умови для цього. Чому нам такий цікавий досвід Іспанії? Насамперед тому, що її бюджетна модель охорони здоров’я входить у трійку найкращих у світі. І, що для нас має особливе значення, пацієнти отримують медичну допомогу безплатно – за рахунок тих податків, які вони заплатили державі.

“Іспанія й Україна, якщо поміркувати, мають багато спільного. Населення Іспанії – 46,5 мільйона людей, які проживають у 17 автономних спільнотах. Ми теж зіштовхувалися з величезними проблемами у сфері охорони здоров’я. Були високі очікування, але не було доступної для всіх медичної допомоги, бракувало фінансування, не було необхідної інформації й координації, – згадує незалежний консультант із проектів і реформ охорони здоров’я доктор Енрік Майолас Феррер, який свого часу працював директором шпиталю, був заступником міністра охорони здоров’я Каталонії (2004-2009), викладав в університетах і бізнес-школах різних країн. – Ми змогли створити систему, яка й сьогодні успішно працює. Її головні характеристики: фінансується за рахунок податків; повноваження передано автономіям; вільний доступ до медичної допомоги; загальне охоплення; розширений діапазон державних послуг; співфінансування витрат на фармпродукти; медичні послуги переважно надаються державними установами; пильна увага приділяється питанням стійкості та системи фінансування.

Багаторічна системна робота на всіх напрямах охорони здоров’я, особлива увага підготовці кадрів – як в університетах, так і в післядипломний період – дали свої плоди. В Іспанії найвища тривалість життя в Європі – 80,5 років у чоловіків і 86,1 року – у жінок. І одна з найнижчих у Європі та світі дитяча смертність: 2,6 на 1000 немовлят. Ми маємо зразковий індекс виживання при найскладніших хірургічних втручаннях, а також найнижчу смертність майже при всіх формах онкопатології. Що ще дуже важливо – система охорони здоров’я забезпечує універсальне покриття всіх медпослуг для всього населення без доплати. Нам удалося отримати хороше співвідношення між витратами і результатами”.

“Сьогодні Іспанія посідає одне з провідних місць не тільки в Європі, а й у світі за ефективністю системи охорони здоров’я, – вважає генеральний директор клінікиОберіг” Віктор Рибчук. – Знаєте, скільки років працює ця система без збоїв та змін? Уже 22 роки! Іспанці змогли створити дуже ефективну модель, не вдаючись до великих витрат. Візьміть будь-яку галузь медицини у світі – онкологію, ортопедію й травму, дитячу кардіохірургію, трансплантологію, – і серед найкращих ви обов’язково побачите іспанських спеціалістів.

Секрет простий: створюючи свою систему охорони здоров’я, величезну увагу приділяли плануванню, аналізу всіх ресурсів, починаючи з кадрових. Вони поставили досить амбітні завдання, знають, чого мають досягти через 5, через 10 років, а які результати потрібні через 15. У нас же частіше діють за принципом: ув’яжемося в бій, а далі як піде. Зараз у розпалі реформування, всі кажуть, які хороші закони затвердили! Але закон – це ще не реформа. Потрібен план, потрібна команда, кадри, які зможуть виконати поставлені завдання”.

У медичних колах стверджують, що в університетах наші лікарі отримують добру освіту, хто хоче – той навчиться. Але лікувати пацієнтів будуть і відмінники, і неуки. Бо наша система післядипломної освіти застрягла ще в минулому столітті. Тому запитання, скільки потрібно вчитися на лікаря, – залишається відкритим.

Про автора

admin administrator